HS:... keski-ikäiset eivät yleensäkään osaa käyttää somea. Pysykää vaan siellä Facebookissa, jos ainoa julkaisemanne sisältö on tabletilla otettu erittäin rakeinen kuva uudenvuoden ilotulituksesta tai parvekkeen orvokeista.
Omituinen kolumni Hesarissa. Mitä kirjoittaja mahtaa ymmärtää "keski-ikäisellä".
Kommentit (121)
Vaikka olen vasta 45-vuotias, olen sen verran boomer, että minun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että toistuvasti kuvataan omaa naama tai takapuolta. Siihen verrattuna kukkien ja maisemien kuvaaminen ja julkaisu on ihan älykästä toimintaa.
Öh, eikös keski-ikäiset ala olla niitä jotka syntyivät 70- ja 80-luvulla? Miten he muka eivät osaisi käyttää somea? Ei taida yksikään heistä olla myöskään nimeltään Seppo tai Marjatta vaan enemmänkin Petri tai Johanna, lisäksi moni on syntynyt globaaliin yhteiskuntaan jossa on opeteltu humaaneja arvoja ja kohtuullista alkoholinkäyttöä. Kirjoittaja taitaa ajatella nimenomaan oman teiniaikansa keski-ikäisiä eli nimenomaan boomereita tällä kirjoituksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä tämän jutun pääpointti nyt oli.
Nuoria ei saa arvostella vai mikä.Mihin hän pyrkii.
Näsäviisas kakara vuodatti vaan syvimmät tuntemuksensa julki, ei sen kummempaa. Ainahan nuo pikkuiset jostain kiukkuavat.
Ei taida olla mikään kakara vaan "ikinuori" aikuinen pääministerin tyyliin.
Tällainen muiden ihmisten haukkuminen ja niputtaminen yhteen iän perusteellako on sitä parempaa käytöstä?
Mitä se oikea some sitten on t. keski-ikäinen
Instabim boi lua pelkän klikkien keräämisen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo kuvan nainen on jutun kirjoittaja, hän ei taida itsekkään olla enää kaukana keski-iästä.
En tunne ketään keski-ikäistä Seppoa.
Taitaa kirjoittajalla olla tiedoissa aukkoja.
Tuntemani sepot on kaikki yli 60 v lähinnä 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa käytetään sanoja boomeri ja keski-ikäinen synonyymeina. Boomerit ovat syntyneet noin 1946 - 1964... Eivät kyllä ole ihan keski-ikäisiä enää tuolloin syntyneet....
Ei 60-luvulla syntyneet mitään boomereita ole😂
Vierailija kirjoitti:
Totta! Mieluummin selaankin nuorten mimmien kuin keski-ikäisten persekuvia!
Se on sun oikeus. Aikanaan nekin perseet ovat keski-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ottanut nyt vain mallia pääministeristämme. Näinhän ne asenteet siirtyy.
Marin aloitti tämän vanhempien sukupolvien vihakampanjan.
Tässähän parjattiin keski-ikäisiä ja Marin on itsekin sellainen. Eikä toimittajakaan kovin kaukana itse ole siitä. Hän mainitsi Facebookin Sepot ja Marjatat, jotka käyttäytyvät huonosti ja olen kyllä huomannut samaa, mutta nämä tuntuvat olevan jo keski-iän ylittäneitä ihmisiä. Eikä sitäjään voi yleistää iästä johtuvaksi, ihan samanlaisia käytöstavat täysin unohtaneita on ihan joka ikäluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä tämän jutun pääpointti nyt oli.
Nuoria ei saa arvostella vai mikä.Mihin hän pyrkii.
Näsäviisas kakara vuodatti vaan syvimmät tuntemuksensa julki, ei sen kummempaa. Ainahan nuo pikkuiset jostain kiukkuavat.
Ei taida olla mikään kakara vaan "ikinuori" aikuinen pääministerin tyyliin.
Jepa, kyseinen toimittaja itsekin keski-ikäinen mutta esittää ikinuorta samalla lailla kuin Marin. Naurettavia aikuisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen vasta 45-vuotias, olen sen verran boomer, että minun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että toistuvasti kuvataan omaa naama tai takapuolta. Siihen verrattuna kukkien ja maisemien kuvaaminen ja julkaisu on ihan älykästä toimintaa.
Ei 45-vuotias ole mikään "vasta" vaan ihan keski-ikäinen "boomeri" niin kuin tuota sanaa nyt käytetään ja sen ikäisen kuuluukin pitää kukista ja maisemista enemmän kuin jostain perseen kuvailusta. Se on normaalia henkistä kehitystä, onneksi.
Kolumnissa voidaan asioita kärjistää ja tarkoitus on herättää keskustelua. Hyvä kirjoitus siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole orvokeissa vikaa vaan että niitä p*sk*laatuisia kuvia ylpeänä laitetaan someen. Se on kuin Idols-kilpailussa jossamoni luulee osaavansa laulaa mutta nuotinvierestä menee ja kunnolla.
Oletko koskaan kuullut ironiasta?
Minä ainakin laitan someen kuvia, joissa on horisontti vinossa, joku omituinen varjo ihmisten naamalla, pikselimössöä tai sormi linssin edessä ihan vain vittuillakseni kaikille. Vähän passiivis-aggressiivista ehkä kyllä, mutta hauskaa.
N43
Vierailija kirjoitti:
Voi boomeri... Voisiko tuon sanan käytöstä luopua Suomessa kokonaan? Suuret ikäluokat eivät ole enää keski-ikäisiä, vaan siihen kastiin alamme tipahdella me millenniaalit. Ikäsyrjintä on muutenkin vastenmielinen ilmiö.
Milleniaalit vanhimmasta päästä jo erittäin keski-ikäisiä, kohat jo nuorimmasta pääsytä sinne tipahtelevat. Näin se aika kuluu :) Aika turhaa lesota jollain nuoruudella, kun se on niin nopeasti ohi. Keski-ikä sen sijaan on pisin aika ihmsien elämässä.
Siinä menee kirjoituksessa boomerit ja keski-ikäiset sekaisin. Sinällään olen 41v miehenä samaa mieltä, että nuoret ovat fiksumpia kuin oma sukupolveni. Ihmettelen usein tätä.
Tosi loukkaavaa tekstiä toimittajalta. Tuollaista voisi kuvitella joutuvansa lukemaan täältä, ei lehdestä.
Ihan puhdasta ilkeyttä ja vihapuhetta ja kansanryhmää vastaan kiihottamista. Tuohon nähden monen muun vihapuhujan puheet on olleet iisiä kamaa.
Poliisitutkinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä orvokeissa on vikana. Minulle ei kyllä avautunut tämä. Ketä ne haittaa 😃
Minä katson kyllä sata kertaa mieluummin orvokkien kuvia kuin identtisiä selfieitä tai kuvia samasta sohvasta eri kuvakulmista.
Minä ymmärsin niin, että orvokkikuvien ongelma oli niiden rakeisuudessa. Vanhempi väki ei osaa ottaa riittävän teräviä ja taiteellisia kuvia. Lisäksi on tylsää, jos kuvataan vain orvokkeja.
Kyllä se on niin, että meidän kuusikymppisten pitäisi jo maata haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitääkö sitten julkaista vain tissi ja persevakokuvia.
Täältä pesee! Mutta muistakaa, että ne ovat sitten keski-ikäisten tissejä ja vakoja;)
Go girl!
Totta! Mieluummin selaankin nuorten mimmien kuin keski-ikäisten persekuvia!