HS:... keski-ikäiset eivät yleensäkään osaa käyttää somea. Pysykää vaan siellä Facebookissa, jos ainoa julkaisemanne sisältö on tabletilla otettu erittäin rakeinen kuva uudenvuoden ilotulituksesta tai parvekkeen orvokeista.
Omituinen kolumni Hesarissa. Mitä kirjoittaja mahtaa ymmärtää "keski-ikäisellä".
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pahan mielen uutisointia. Mielestäni heilahtaneet kuvat jostain orvokeista on pienin paha. Tuli niitä vastaan millä frekvenssillä tahansa.
Itselle tulee hyvä mielin tällaisista kuvista heilahtamisesta tai huonosta laadusta huolimatta, koska kuvan takana on aina jokin idea tai hyvä mieli, jonka takia kuva on julkaistu. Joten jos joku teistä postaa kuvia vaikka heinän korsista, niin jatkakaa. Harvalla on aikaa loukkaantua somesisällöstä, joka ei millään tavalla pitäisi loukata ketään.
Itse 23-vuotiaana pidän IG:tä omana kuvapäiväkirjana ja sisältöni ei luultavasti kiinnosta ketään. Itselle tulee kumminkin hyvä mieli 'ai, tein tuota viime vuonna tähän aikaan'. Samalla pysyy sukulaiset, jotka asuvat Suomen toisella puolella kartalla, mitä teen. Jos heitä sattuu kiinnostamaan. Jos ei kiinnosta, niin eivät sitten seuraa.
Ja samalla näkee miten sukulaisten käsityöprojektit, puutarhanlaitot tai muut vapaa-ajan toiminnot etenevät. Tai työt, jos niistä päivittelevät.
Vierailija kirjoitti:
Boomerithan ovat noin 70v, missä maailmassa tämä on ihmisen keski-ikä? Sanna Marinista kirjoittaja puhuu kuitenkin ihaillen. Mitä Marin on, jotain 34v, hänhän on juurikin siinä kamalassa keski-iässä!
Marin on 36 ja keski-ikä alkaa 35-vuotiaana, joten jos toimittajalla oli tarkoitus mielistellä Marinia, niin nyt tuli vahingossa haukkuneeksi sen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä orvokeissa on vikana. Minulle ei kyllä avautunut tämä. Ketä ne haittaa 😃
Älä välitä. Ei avautunut kenellekään muullekaan…
Tottahan tuo. Facebookin ryhmiä kun lukee, niin hirveimpiä ovat keski-ikäiset. Oma teinityttöni on välillä kauhistellut miten kauheita jotkut nuoret ovat somessa, mutta kun niitä juttuja on lukenut niin huomaa että todellisuudessa facen "aikuiset" käyttäytyvät paljon pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Voi boomeri... Voisiko tuon sanan käytöstä luopua Suomessa kokonaan? Suuret ikäluokat eivät ole enää keski-ikäisiä, vaan siihen kastiin alamme tipahdella me millenniaalit. Ikäsyrjintä on muutenkin vastenmielinen ilmiö.
Ja Gen X on tainnut jäädä jotenkin välistä. "Boomeri"-Sepot ja -Marjatat ovat ilmeisesti ikuisesti keski-ikäisiä, kun taas nelikymppiset millenniaalit kipuilevat oman keski-ikäistymisensä kanssa. Missä vaiheessa 60-70-luvuilla syntyneet olivat keski-ikäisiä?? Olemmeko unohtaneet heidän olemassaolonsa kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi boomeri... Voisiko tuon sanan käytöstä luopua Suomessa kokonaan? Suuret ikäluokat eivät ole enää keski-ikäisiä, vaan siihen kastiin alamme tipahdella me millenniaalit. Ikäsyrjintä on muutenkin vastenmielinen ilmiö.
Ja Gen X on tainnut jäädä jotenkin välistä. "Boomeri"-Sepot ja -Marjatat ovat ilmeisesti ikuisesti keski-ikäisiä, kun taas nelikymppiset millenniaalit kipuilevat oman keski-ikäistymisensä kanssa. Missä vaiheessa 60-70-luvuilla syntyneet olivat keski-ikäisiä?? Olemmeko unohtaneet heidän olemassaolonsa kokonaan?
Milleniaalit luulevat kummallisella tavalla olevansa X-sukupolvea. Kasari ja ysäri ollaan eletty ja koettu, ja Seppoja ja Marjattoja vastaan kapinoitu,
Somet ja älyttömyyspuhelimet ovat boomerien keksintöjä vai missä jokainen oli vuonna 2007 kun kaikki alkoi?
Sama hassu havainto tehdään kun kiukkuinen lapsi haluaa katsoa lastenohjelmia ja aikuiset on tyhmiä, vaikka aikuiset on tehnyt ne lastenohjelmat.
En jaksa lukea juttua. Olen 57-vuotias. Ylläpidän kahden järjestön nettisivuja ja instagramia, toisessa järjestössä facebook-sivuja pitävät nuoret ja toisessa pääylläpitäjä on 68-vuotias. Minulla on facebook- ja instagram-tili, mutta en julkaise niissä mitään. Kyse ei ole siitä, että enkö osaisi. Kyse on siitä, että en halua.
Osaan ohjelmoida - tosin toimivia ohjelmia vain helppoja tyyliin arvo lottonumerot, tee jäsenrekisteri (koodaamalllakin, ei pelkästään tietokantaohjelmilla) ja olen työpaikallani it-vastaava, eli minulla on täydet Admin-oikeudet, vaikka varsinaiselta työltäni olen suunnittelija muulla kuin it-alalla. Asennan siis ohjelmat ja ratkaisen ongelmat.
Olen tutustunut nettiin vuonna 1996 ensimmäisen kerran, heti suoraan äitiysloman jälkeen kävin kurssin, jonka nimi oli "kehittyvä tietotekniikka" ja sen jälkeen olen kouluttautunut säännöllisesti omalla alallaan. Sopii tulla toimittajien kanssani kokeilemaan ja testaamaan omaa osaamistaan. Valokuvaaja en ole ole, mutta osaan ottaa julkaisukelpoisia kuvia ja käyttää kuvankäsittelyohjelmia sujuvasti. Tietokoneisiin olen tutustunut 80-luvulla, aikaan jolloin ne käynnistettiin lerpuilta ja Ctrl-alt-del tuhosi kiintolevyn sisällön.
Kuvitteleeko parikymppiset, että 80-90-luvulla viestittiin savumerkein ja töitä tehtiin mustepatruunakynällä?
Oikein mielelläni pysyn pois noista aivosyöpää aiheuttavista tissi-persekuva äpeistä. Ottakaa ihan rauhassa selfieitä vaarallisissa paikoissa ja tippukaa vuoren kielekkeeltä siinä samassa alas. Tai juokaa TikTokin innoittamana muutama litra jotain yskänlääkettä tms. ja vaipukaa kooman kautta kuolemaan.
Onhan sekin varmaan ylpeyden aihe jo lapsena, että osaa tosi hienosti käyttää somea muiden kiusaamiseen. Siinä on mahdollisuus tulla tulevaisuudessa toimittajaksi, oih!
Mä olen kohta 40, ei ole yhtään sometiliä eikä yhden ainutta postattua kuvaa someen.
Olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Puhuu keski-ikäisten rakeisista FB-kuvista. No, oletteko katsoneet, miten korkealaatuista materiaalia nuoremmat sukupolvet postaavat Tiktokiin. Ei voi kuin nauraa!
Miten niin? Onhan tissien ja perseen paljastelu ja itsarihaasteet todella edistyksellistä.
Nyt -lehti on vastine City-lehdelle.
luulisi hesariin kirjottavan edes osaavan pilkuttaa oikein..
Vierailija kirjoitti:
Ottanut nyt vain mallia pääministeristämme. Näinhän ne asenteet siirtyy.
Marin aloitti tämän vanhempien sukupolvien vihakampanjan.
Tämä Marin-trollaus ja valehtelu on aivan v i t u n väsynyttä v i t u n persukokoomuslainen.
Kakarat pysyköön poissa somesta, eiväthän ne osaa muuta kuin sössssöttää omassa kuplassaan.
Kyllä, on tosi paljon enemmän fresh kuolla tippuessaan kallionkielekkeeltä selfietä ottaessaan kuin jonkun Marjatan orvokit. Kelatkaa nyt vähän hei mitä jäätävää sisältöö.
Näin asiakaspalvelijan näkökulmasta allekirjoitan koko jutun. Melkein: Miten ne orvokkikuvat keski-ikäisen instassa liittyi tähän aiheeseen, eli huonoon käytökseen, yhtään mitenkään? 😄
T. hyväkäytöksinen keski-ikäinen, jonka istatili on omistettu puutarhakuville 🌱
Vierailija kirjoitti:
Somet ja älyttömyyspuhelimet ovat boomerien keksintöjä vai missä jokainen oli vuonna 2007 kun kaikki alkoi?
Sama hassu havainto tehdään kun kiukkuinen lapsi haluaa katsoa lastenohjelmia ja aikuiset on tyhmiä, vaikka aikuiset on tehnyt ne lastenohjelmat.
Taitaa olla enimmäkseen gen x:n keksintöjä. Kukaan ei enää muista heidän olemassaoloaan.
Sanotaan, että tunnistusmerkki on rikas mies, joka tuo itselleen paljon rauhaa ja harmoniaa, yhtenäisyyttä ja mielenrauhaa. Tunnisteiden identiteetit testataan ja ne ovat omavaraisia. Jos et tiedä totuutta, koska et tiedä kaikkea, mitä hänen identiteettinsä on tehnyt tai ei tule tekemään. Pienillä ja pienillä on paljon aikaa ja vaivaa, mikä ei auta stressin ja stressin lievittämiseen.
Palvelijat ja huoneen miehet surmattakoon Herran huoneessa ja Herran huoneessa ja Herran huoneessa. Pahimmillaan pystyy saamaan kaiken irti teknikon identiteetistä