HS:... keski-ikäiset eivät yleensäkään osaa käyttää somea. Pysykää vaan siellä Facebookissa, jos ainoa julkaisemanne sisältö on tabletilla otettu erittäin rakeinen kuva uudenvuoden ilotulituksesta tai parvekkeen orvokeista.
Omituinen kolumni Hesarissa. Mitä kirjoittaja mahtaa ymmärtää "keski-ikäisellä".
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut Facebookissa eikä ole mitään tarvetta mennä sinne keekoilemaan tämän jälkeenkään. Täysin turha koko juttu.
Niin, ja ikää minulla on 56 vuotta.
Samoilla linjoilla. N42/M43
No mutta eikö tämä AV ole vielä nolompaa kuin FB 😆
Tämä on anonyymiä. En jaa elämääni.
Hmmm… On TikTok (seuraan, en julkaise), Instagram-tilejä 2 kpl, Snapchat, Facebook jne. Olen 50- vuotias. Yli 70- vuotias isäni lähettelee älykännykällään ottamiaan kuvia perheen WhatsApp-ryhmään. Samaa ikäluokkaa oleva äitini opettelee itsekseen koodaamista. Kuulemma kiinnostaa, siksi.
En ymmärrä tätä outoa tyypittelyä jonkun yhden ominaisuuden, kuten esimerkiksi iän, perusteella.
Eli mitä sisältöä sitten tämän toimittajan mukaan someen saa ja pitää laittaa.
En tajua.
Kuvia omasta naamasta pelkästään vai pitääkö lennellä ulkomaille että kuvat kelpaa.
Ei hyvää päivää näitä pikkusieluja.
Ei tietyn ikäisillä ole muuta elämää kuin nyhjöttää kotona, katsoa Wallanderia, syödä roskaruokaa ja surffata täällä tai Facessa.
Vierailija kirjoitti:
No näitä samoja 50+ mummoja ketä täälläkin pyörii onneksi on vielä paikkoja mihin eivät ole kankeita luitaan vielä roudanneet.
Sinä roudaat viiskymppisenä kankeat luusi minne?
Vierailija kirjoitti:
Ottanut nyt vain mallia pääministeristämme. Näinhän ne asenteet siirtyy.
Marin aloitti tämän vanhempien sukupolvien vihakampanjan.
Tämä! En kuulu tähän ikäluokkaan, mutta Marinin takia vaihdoin nyt puoluetta aluevaaliäänestyksessä. En voi sietää tällaista ihmisryhmien mitätöintiä.
Vierailija kirjoitti:
No näitä samoja 50+ mummoja ketä täälläkin pyörii onneksi on vielä paikkoja mihin eivät ole kankeita luitaan vielä roudanneet.
Karma tahtoo elämässä olla aikamoinen narttu. Että onnea vaan…
Eli mikä tämän jutun pääpointti nyt oli.
Nuoria ei saa arvostella vai mikä.
Mihin hän pyrkii.
En tiedä, mikä hänen pointtinsa oli.
Olen keski-ikäinen ja postaan kukka- ja koirakuvia. Käyn Facen lisäksi vauvalla ja muuten luen kaikkea sota-aiheista.
Kirjoittaja tuskin edes osaisi kertoa, miksi toinen maailmansota alkoi ja loppui.
Voi boomeri... Voisiko tuon sanan käytöstä luopua Suomessa kokonaan? Suuret ikäluokat eivät ole enää keski-ikäisiä, vaan siihen kastiin alamme tipahdella me millenniaalit. Ikäsyrjintä on muutenkin vastenmielinen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Eli pitääkö sitten julkaista vain tissi ja persevakokuvia.
Tottakai ja niiden lisäksi kaikenmaailman älyvapaita hengenvaarallisia "haasteita".
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä tämän jutun pääpointti nyt oli.
Nuoria ei saa arvostella vai mikä.Mihin hän pyrkii.
Näsäviisas kakara vuodatti vaan syvimmät tuntemuksensa julki, ei sen kummempaa. Ainahan nuo pikkuiset jostain kiukkuavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietyn ikäisillä ole muuta elämää kuin nyhjöttää kotona, katsoa Wallanderia, syödä roskaruokaa ja surffata täällä tai Facessa.
Minkähän ikäisillä? Olen lähes 50- vuotias, teen täyttä työviikkoa ja opiskelen samalla maisterivaiheessa yliopistossa. Käyn kuntosalilla ym. Älä nyt jumalauta niputa ihmisiä yhteen jonkun iän perusteella.🤣
Vierailija kirjoitti:
Voi boomeri... Voisiko tuon sanan käytöstä luopua Suomessa kokonaan? Suuret ikäluokat eivät ole enää keski-ikäisiä, vaan siihen kastiin alamme tipahdella me millenniaalit. Ikäsyrjintä on muutenkin vastenmielinen ilmiö.
Täysin samaa mieltä!
”ENSINNÄKIN keski-ikäiset eivät osaa käyttäytyä netissä. Huomattava enemmistö nettiin saastaa kirjoittavista ihmisistä on havaintojeni mukaan suunnilleen keski-ikäisiä.”
En nyt tiedä mitä tällä kirjoituksellaan hakee, mutta ei ole kummoista omakaan käytöksensä kirjoituksensa perusteella.
Pelkkää rivien välistä haistattelua keski-ikäisille.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, tämähän oli ihan hauska. Ja siis olen täyttänyt 50, vaan en vielä 55, joten minun pitäisi kuulua henkisiin buumereihin. Mutta olen myös nuorena ollut baarissa töissä, ja jo silloin pikkujouluaika ja vappu olivat pahimmat (ehkä myös uusi vuosi) ajankohdat olla töissä. Koska silloin kaatokänniset (ne oikeat) buumerit valtasivat baarit. Tämä oli ihan yleinen vitsi. Rauhaa kaikille, älkää ottako niin vakavasti kaikkea!
Baarit kiellettävä boomereilta. Viina nousee hattuun eri tavalla kuin nuorempana.
Omasta mielestäni se on kyllä ihan totta, että keski-ikäiset ja sitä iäkkäämmät miehet ja naiset ovat monesti kaikista epäkohteliaimpia ja ilkeämpiä kommentoijia esimerkiksi Iltalehden kommenttiosuudessa. Naureskellaan r*iskauksille ja heitellään kaiken maailman hävyttömyyksiä, naiset taas monesti haukkuvat toisia naisia
Vierailija kirjoitti:
Eli pitääkö sitten julkaista vain tissi ja persevakokuvia.
Täältä pesee! Mutta muistakaa, että ne ovat sitten keski-ikäisten tissejä ja vakoja;)
Olen kanssasi samaa mieltä. Johtuu varmaan siitä, että hän on niin lapsellinen ja vastuuntunnoton.
Ei näe esim mitään vikaa siinä, ettei ole virkapuhelinta mukana, kun lähtee bailaamaan, bailaa vielä semmoisissa porukoissa joissa itsekin pelkää puhelimen joutuvan vääriin käsiin. Mitä tietoa pienessä sievässä mahtaakaan joutua vääriin käsiin illan ja yön tunteina? Uskoo ilmeisesti, että katastrofeja ei tapahdu virka-ajan ulkopuolella. Kuvitelkaa, jos Ukrainassa olisi samanlainen taukki, joka lähtisi bilettämään ja vasta aamulla chekkaisi puhelimensa todetakseen, että naapurimaan joukot hyökkäsivät ja valloittivat maan hänen vailatessaan kaikessa rauhassa.