Kysymys teille, jotka pesette pyllyn kakan jälkeen!
Olen yrittänyt liittyä pyllynpesijöiden jaloon joukkoon, mutta esteeksi on muodostunut käytännön ongelma. Kuivaus. Selittäkää nyt, miten te pesijät järjestätte kuivauksen. Roikkuuko teillä käsipyyhkeiden alapuolella rivissä jokaiselle perheenjäsenelle omat pyllypyyhkeet? Kuivaatteko samaan, jolla olette kuivanneet kropan suihkun jälkeen? Mulla ainakin kastuvat kankut niin, ettei vessapaperi riitä kuivaukseen.
Kommentit (145)
Istun pöntöllä kun suihkuttelen, ei siinä mulla ainakaan älyttömästi paikat kastu. Sen jälkeen pyyhin talouspaperiin koska se on vessapaperia isompi ja ainakin mulle riittää erinomaisesti. Joskus saatan kuivata omaan kylpypyyhkeeseeni jos se on siinä lähellä. Eihän siitä nyt mitään ongelmaa kannata muodostaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:54"]
Mä en tajua näitä pyllyjen pesijöitä? Siis jos pyyhkimällä ei lähde niin on ruokavaliossa jotain vikaa.
[/quote]
Oletko koskaan kuullu ärtyvän suolen oireyhtymästä?
Olen liittynyt pyllynpesijöiden joukkoon aika vasta ja nyt tapa on jo vakiintunut. Tekee hyvää myös pienille pukamille. Käytän kuivaamiseen tiettyä pyyhettä. Tosi käteviä ovat minipyyhkeet, joita on kaupoissa tarjolla kaikissa väreissä, joten perheessä voi olla jokaisella omanväriset pyyhkeet. Pienet pyyhkeet voi vaihtaa joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:14"]Joo kyllä paperiin kuivataan eikä pyyhkeeseen..on epähygieenista!!Ja meillä kans lapsiltakin pestään pyllyt kakan jälkeen tai pyyhitään kosteillä pyyhkeillä.. Kaameeta kun ne tulee kylästä mummulta tai papalta ja niitten reikä on kakassa kun pyyhitty paperilla nopeasti..kertoo ihmisten pyyhkimistaidosta.yök yök!! [/quote] Ihan nyt uteliaisuudesta kysyn... Tarkastatko lapsesi persereijän aina kun se kotiin tulee vai mistä tiedät että on reikä kakassa...
[/quote]
Mä ainakin olen nähnyt sen siitä, että on jarrutusjäljet kalsongeissa ja pylly haisee. Nykyään tosin 4v ja 5v pyyhkii itse, joten ongelmaa ei enää ole. He pyyhkivät huolellisesti ja käyttävät käsisuihkuakin tarvittaessa. Ovat oppineet käyttämään sitä siististi.
En ymmärrä näitä naulassa roikkuvia perse pyyhkeitä. Olisi kauheaa, jos vieraani vahingossa kuivaisi kätensä niihin tai minä itse kylä paikassa. Kyllä kuivaamiseen riittää muutama siivu paperia.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:19"]
Itse pyyhin wc paperilla vain perseen ja kyllä liisteri krapulapaskakin lähtee aivan putipuhtaaksi kun vain jaksaa pyyhkiä mutta en ymmärrä niitä ihmisiä jotka ei kato paperiin et jääkö leimaa vai joko on paperi valkoista. Miten muuten sen tietää koska se pylly on hyvin pyyhitty ja ettei jää paskan jämiä jos ei katso paperiin kun pyyhkii ?
[/quote]Pukamat huutais hoosiannaa tuollaisen hinkkaamisen jälkeen....
[/quote]
Mulla sama juttu. Berberi vuotaa verta, jos pitää kuivalla paperilla jyystää.
[/quote] Mulla ei auta märkäkään. Matkoilla on kosteuspyyhkeet tätä varten, kun eihän ne siellä ymmärrä käsisuihkujen päälle ja kyllä on reikä sen jälkeen kuin nippu rautalankaa olis takalistossa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:53"]
En ymmärrä näitä naulassa roikkuvia perse pyyhkeitä. Olisi kauheaa, jos vieraani vahingossa kuivaisi kätensä niihin tai minä itse kylä paikassa. Kyllä kuivaamiseen riittää muutama siivu paperia.
[/quote] Meillä tuo naulakko on pytyn toisella puolella, ei voi erehtyä. En halua niitä kastuneita pieniä paperitolloja roikkumaan karvoihini.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:43"]
Synnytätkö sinä joka vuosi? Jos, niin silloin se kelpaa syyksi pukamiin. Jos et, niin ei, synnytys ei kelpaa syyksi "omistaa" [pysyvästi] pukamat. Hoida ne pois hyvä ihminen!
[/quote]
Jos pukamat ei vaivaa pahasti niin niitä ei poisteta.
SJ
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:39"]
Olen yrittänyt liittyä pyllynpesijöiden jaloon joukkoon, mutta esteeksi on muodostunut käytännön ongelma. Kuivaus. Selittäkää nyt, miten te pesijät järjestätte kuivauksen. Roikkuuko teillä käsipyyhkeiden alapuolella rivissä jokaiselle perheenjäsenelle omat pyllypyyhkeet? Kuivaatteko samaan, jolla olette kuivanneet kropan suihkun jälkeen? Mulla ainakin kastuvat kankut niin, ettei vessapaperi riitä kuivaukseen.
[/quote]
No älä kastele niitä kankkuja! Tähtäät luurin riittävän läheltä anukseesi, etkä roiski puolen metrin päästä. Niin toimien riittää muutama paperinpala hyvin.
Ehkä tämä on se taso, jolla ketjujen on syytä pysyä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:50"]Siis istun pöntöllä. Suihkutan edestäpäin käsisuihkulla vettä ja takakautta laitan käden jolla pesen pepun. Kuivaan wc-paperilla.
Siinä mitkään kankut kastu.
[/quote]
On siis ihan ok tunkea paljas käsi kakkaiseen pyllyyn sen pesemiseksi?? Koska kakkainenhan sen täytyy vielä pyyhkimisen jälkeen olla, koska muuten pyllyä ei tarvitsisi pestä...? Olen hämmntynyt.
Talouspaperilla. Kaksi palaa piisaa. Ne sitten roskiin. Musta pyyhe on epähygieeninen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:01"]Talouspaperilla. Kaksi palaa piisaa. Ne sitten roskiin. Musta pyyhe on epähygieeninen.
[/quote]
Entä jos laittaa punaisen pyyhkeen?
u
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:01"]Talouspaperilla. Kaksi palaa piisaa. Ne sitten roskiin. Musta pyyhe on epähygieeninen. [/quote] Entä jos laittaa punaisen pyyhkeen?
[/quote] Mulla on oranssi toisessa vessassa ja ruskea toisessa.
No mutta tässähän olis Serlalle markkinarakoa, tuoda markkinoille pyllynsilmän kuivaamiseen tarkoitettua wc-paperia. Parfyymilla tai ilman, kivoila kuvioilla varustettuana, superpehmoista ja käytännöllisessä koossa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:06"]No mutta tässähän olis Serlalle markkinarakoa, tuoda markkinoille pyllynsilmän kuivaamiseen tarkoitettua wc-paperia. Parfyymilla tai ilman, kivoila kuvioilla varustettuana, superpehmoista ja käytännöllisessä koossa.
[/quote]
Men-sarja olisi tietenkin erikseen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:25"]hyvä kakka tulee ulos kiinteänä pökäleenä. ei haise eikä tahmaa takapuolta. sillon ei tarvi persettä pestä.
[/quote]
sitä voikin syödä se hyvälaatuinen kakka nami.eikä tarvi tuhlata viemäriinkään
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:51"]Korjatkaa ruokavalionne, jos paperi ei riitä. Itsellä ei yleensä tule paperiinkaan mitään.
[/quote]
Pesen pyllyni joka kerta en sen takia etteikö paperi sitä puhdistaisi. Jos pyyhin enkä pese, koska on pakko esimerkiski jossain muualla kuin kotona niin ei siihen paperiin mitään parin pyyhkäisyn jälkeen enää tosiaan jää. Mutta se tunne, jää kauhean likainen olo ja en osaa elää sen tunteen kanssa. Koko ajan tekee mieli vain mennä pesemään pylly.
Vessassa hylly jossa pikkupyyhkeitä, ripustan vessapaperirullatelineeseen ja pyykkiin käytön jälkeen. Sitten pesen ja desinfioin kädet. Parempi näin kuin paperilla. Pyykki ei lisääntynyt yhtään.
On silti paperikin esillä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:19"]
Itse pyyhin wc paperilla vain perseen ja kyllä liisteri krapulapaskakin lähtee aivan putipuhtaaksi kun vain jaksaa pyyhkiä mutta en ymmärrä niitä ihmisiä jotka ei kato paperiin et jääkö leimaa vai joko on paperi valkoista. Miten muuten sen tietää koska se pylly on hyvin pyyhitty ja ettei jää paskan jämiä jos ei katso paperiin kun pyyhkii ?
[/quote]Pukamat huutais hoosiannaa tuollaisen hinkkaamisen jälkeen....
[/quote]
Mulla sama juttu. Berberi vuotaa verta, jos pitää kuivalla paperilla jyystää.