Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, jotka pesette pyllyn kakan jälkeen!

Vierailija
01.06.2015 |

Olen yrittänyt liittyä pyllynpesijöiden jaloon joukkoon, mutta esteeksi on muodostunut käytännön ongelma. Kuivaus. Selittäkää nyt, miten te pesijät järjestätte kuivauksen. Roikkuuko teillä käsipyyhkeiden alapuolella rivissä jokaiselle perheenjäsenelle omat pyllypyyhkeet? Kuivaatteko samaan, jolla olette kuivanneet kropan suihkun jälkeen? Mulla ainakin kastuvat kankut niin, ettei vessapaperi riitä kuivaukseen.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:30"]Jos saat käsiisi paskaa niin pesetkö vedellä vai pyyhitkö paperiin...tai teetkö kumpaakaan.
[/quote]
en saa , käytän wcpaperia ekaksi

Vierailija
22/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:54"] Mä en tajua näitä pyllyjen pesijöitä? Siis jos pyyhkimällä ei lähde niin on ruokavaliossa jotain vikaa. [/quote] Mä en t ajua näitä stringien käyttäjiä, jotka lätkäisee sen narun persevakoon paskantamisen jälkeen. Hyi helvetti miten pahalle ne illalla saattaa haista. Montako päivää te vitun emakot pidätte niitä stringejä? Eikö tule kalliiksi kun joka vuodenpäivälle pitää olla erilainen persehikinaru. Levitätte sitten istuessanne mietoa perseenhajua jokaiselle alustalle. Hyi saatana. [/quote] Sinäkö et sitten vaihda joka päivä alushousuja? Hyi mikä haisuli! Ei mun alushousut ainakaan miltään haise kun vaihdan ne joka päivä niin kuin aikuisten kuuluu.

[/quote]

Ei alushousuja tarvitse vaihtaa joka päivä jos ei käy paskalla. Kyrvänkin voi pyyhkäistä talouspaperilla. Jos sun alushousut ei kerta miltään haise kun niin tarkkaan ne nuuhkit läpi niin eihän niitä silloin joka saatanan päivä tarvitse vaihtaa. Ihmeellisiä kermaperseitä täällä taas.

[/quote]

Lastenko ei sitten tarvitse vaihtaa joka päivä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kanssa tottumuksest, lapsesta asti näin tehnyt. Mitä ruokavalioon tulee, niin kyllä kakan kuuluu olla pehmeää jolloin sitä jää väkisinkin sinne vähän. Jos paperiin ei tule mitään niinkuin joku sanoi, on tällöin ruokavaliossa todella jotain pielessä. Rasvakakasta ei tule paperiin mitään. Itse olen huomannut jos on erehtynyt syömään jotain moista moskaa.

Alkuperäiseen kysymykseen: pyyhin ensin kerran tai pari paperiin, pide etukautta lähelle ja toisella kädellä pesen. Pyyhin wc-paperilla kuivaksi taputtelemalla, jolloin paperi ei muhjuunnu.

Vierailija
24/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla kylppärissä vaan roikkuu iso pyyhe jota käytän suihkun jälkeen, ja sen nostan reunastaan ja pyyhin aina peppuni kakkimisen ja pesun jälkeen. Yksi tyttö oli luonani ja sanoi yhdessä vaiheessa että outo haju pyyhkeessä, että aina kasvonsa siihen kuivaa ja ihmettelee outoa hajua..päätin sitten pitää suuni kiinni ettei jää traumoja :D

Vierailija
25/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:54"] Mä en tajua näitä pyllyjen pesijöitä? Siis jos pyyhkimällä ei lähde niin on ruokavaliossa jotain vikaa. [/quote] Mä en t ajua näitä stringien käyttäjiä, jotka lätkäisee sen narun persevakoon paskantamisen jälkeen. Hyi helvetti miten pahalle ne illalla saattaa haista. Montako päivää te vitun emakot pidätte niitä stringejä? Eikö tule kalliiksi kun joka vuodenpäivälle pitää olla erilainen persehikinaru. Levitätte sitten istuessanne mietoa perseenhajua jokaiselle alustalle. Hyi saatana. [/quote] Sinäkö et sitten vaihda joka päivä alushousuja? Hyi mikä haisuli! Ei mun alushousut ainakaan miltään haise kun vaihdan ne joka päivä niin kuin aikuisten kuuluu.

[/quote]

Ei alushousuja tarvitse vaihtaa joka päivä jos ei käy paskalla. Kyrvänkin voi pyyhkäistä talouspaperilla. Jos sun alushousut ei kerta miltään haise kun niin tarkkaan ne nuuhkit läpi niin eihän niitä silloin joka saatanan päivä tarvitse vaihtaa. Ihmeellisiä kermaperseitä täällä taas.
[/quote]
kyllä pitää alusvaatteita vaihtaa joka päivä.hyi hyi.sulla taitaa olla ummetus jos et käy joka päivä kakalla.

Vierailija
26/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja kuivaan peppupyyhkeeseen. Kuivataan molemmat samaan pyyhkeeseen.

Vierailija
27/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhin ensin wcpaperilla normaalisti kunnes paperiin ei enää jää mitään. sitten pyyhin  märällä wcpaperilla ja lopuksi kuivaan wcpaperilla. joskus tuntuu ettei toi riitä ja pyyhin wcpaperilla jonka olen kostuttanut kasvovedellä.

Vierailija
28/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kakka tulee ulos kiinteänä pökäleenä. ei haise eikä tahmaa takapuolta. sillon ei tarvi persettä pestä.

Vierailija
29/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jokaiselle perheen jäsenelle oma pyllypyyhe. Olen laittanut rivin koukkuja vessapaperitelineen korkeudelle pytyn viereen seinälle joissa roikkuvat. 

Itselläni lapsena oli paha ummetus ja siitä seurauksena peräpukamat. Lääkärit sanoivat että jos iholle jää lainkaan ulostejäämiä niin pukamat voivat siitä tulehtua/ärtyä ja kipeytyä. Lisäksi säännöllinen viileällä suihkuttelu pitää pukamat kesäisin kurissa.

Lapsillekin olen opettanut että kotosalla suihkutellaan(samalla vesipestään pimppi/pippeli) se kerta päivässä vaikka olisi kakka tullut koulussa/päiväkodissa. Muualla voi pyyhkiä paperilla mutta ei tuosta pesemisestä pitään haittaakaan ole ja ihan perus hygieniaa minun mielestäni se että oppii päivittäin pesemään/huuhtelemaan sen pimpin/pippelin.

Vierailija
30/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pesen ja kuivaan sitten paperiin. Mulla on ilmeisen pieni takapuoli, kun hyvin riittää kuivaukseen muutama pala paperia.

Vierailija
31/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää ihan paperiin kuivaan..inhottavaa jos on jotain pyllypyyhkeitä roikkumassa jonkun vessassa..vauvan pyllypyyhe asia erikseen.

Taputtelen reilulla paperimytyllä kuivaksi ja sitten menee biojäötteeseen.En saa tosiaan puhtaaks pyyhkimällä kun on viä vähä pukamia.Ja puhtaus on puoli ruokaa.puhdistuu toinenkin värkki samalla..

Vierailija
32/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ne pyllypyyhkeet pestään myös joka toinen päivä joten ovat puhtaampia kuin käsipyyhe - varsinkin kun se pesty peppu on puhtoinen sen pesun jäljiltä ja pyyhkeillä ei hinkuteta peräreikää vaan kuivataan kankuista ylimääräiset vedet pois.

Terveisin 31.

Vierailija
33/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:56"]

no mulla kylppärissä vaan roikkuu iso pyyhe jota käytän suihkun jälkeen, ja sen nostan reunastaan ja pyyhin aina peppuni kakkimisen ja pesun jälkeen. Yksi tyttö oli luonani ja sanoi yhdessä vaiheessa että outo haju pyyhkeessä, että aina kasvonsa siihen kuivaa ja ihmettelee outoa hajua..päätin sitten pitää suuni kiinni ettei jää traumoja :D

[/quote]

Hyi :D

Vierailija
34/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 07:54"]

Mä en tajua näitä pyllyjen pesijöitä? Siis jos pyyhkimällä ei lähde niin on ruokavaliossa jotain vikaa.

[/quote] Tajuat sitten kun omistat pukamat

[/quote]

Ne pukamatkin johtuu ruokavaliosta! Jos kakka luistaa hyvin, ei kakkaa tarvitse punkea ja pukamia ei synny.

[/quote] Ai jaa, mä kun luulin että raskauksista. Voi harmi!

Vierailija
35/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:47"]

Mä en tajua näitä pyllyjen pesijöitä? Siis jos pyyhkimällä ei lähde niin on ruokavaliossa jotain vikaa.

[/quote]

Ne pukamatkin johtuu ruokavaliosta! Jos kakka luistaa hyvin, ei kakkaa tarvitse punkea ja pukamia ei synny.

[/quote]

Perseraiskaus aiheuttaa pukamia.

Vierailija
36/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mä en tajua mitä se jotain randomia kiinnostaa miten hoidan tämän asian? Taitaa jotenkin vituttaa kun puolella suomella on puhtaampi perse kun sulla?

Vierailija
37/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muiden kotona vieraillessani nähnyt pyllypyyheriviä, mutta vois olla kyllä kätevä!

Vierailija
38/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:47"]

[/quote]

[/quote]

Perseraiskaus aiheuttaa pukamia.

[/quote] Itse asiassa kakkoseen pano auttaa pukamiin, hieroo niitä kivasti.

Vierailija
39/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen bideellä ja kuivaan paperiin. Molemmat lapseni olen opettanut samaan ja mieheni. Ällöttävää perseenhajua monet lapset levittää jotka käyvät kylässä. Ei tee mieli pitää sylissäkään, kun haisevat paskalle.

Vierailija
40/145 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:00"]

Pesen bideellä ja kuivaan paperiin. Molemmat lapseni olen opettanut samaan ja mieheni. Ällöttävää perseenhajua monet lapset levittää jotka käyvät kylässä. Ei tee mieli pitää sylissäkään, kun haisevat paskalle.

[/quote] Bideetä kyllä harvassa paikassa näkee, olen joskus 70-luvulla nähnyt.