Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi, kannattaako?

Vierailija
01.06.2015 |

Vähän ehkä typerä otsikko, sillä tiedän, että tyhmäähän tuo on. Taustoitan siis hieman.

Minä en siis polta, mutta vaimoni aloitti uudelleen vuosikymmenien tauon jälkeen. Hän poltti aloittaessamme seurustelun ja lopetti oma-aloitteisesti melko pian heti sen jälkeen. Syynä aloittamiseen lienee uusi kaveripiiri, jossa tupakointi käsittääkseni on yleistä. Itse en tuota porukkaa tunne, enkä ole mukana heidän illanvietoissaan. Itse en koskaan ole varsinaisesti kieltänyt häntä polttamasta, aikuinen ihminen tekee itse omat valintansa. Ainostaan nyt, kun hän itse kertoi aloittaneensa tupakoinnin, kielsin häntä polttamasta minun seurassani.

Eihän se keskustelu kovin hyvin siitä edennyt. Puhuttiin jopa avio-eron mahdollisuudesta. Minä en siis avio-eroa halua. Toivoisin vain, että vaimoni ei pilaisi terveyttään tupakoimalla. Erityisesti minua häiritsee tämä tupakoinnin aloittaminen aikuis-iällä. Minusta se on tyhmää.

Haluaisinkin kysyä, olenko kohtuuton kun en tupakointia hyväksy. Ja miten minun pitäisi asiaan suhtautua? Kysymyshän ei ole varsinaisesti tupakoinnista vaan keskinäisestä kunnioituksesta ja luottamuksesta. Pääosin arvomaailmamme kohtaavat todella hyvin, voiko mielestänne näinkin "pieni särö" ajatuksissa olla hyvä syy pitkän parisuhteen päättämiselle?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 06:40"]

Hän poltti aloittaessamme seurustelun ja lopetti oma-aloitteisesti melko pian heti sen jälkeen. Syynä aloittamiseen lienee uusi kaveripiiri, jossa tupakointi käsittääkseni on yleistä. 

[/quote]

Kuinka lammas sanoo? Lammas sanoo bää bää.

Vierailija
42/44 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on rento ja siisti tapa. On tyylikästä poltella savuketta tuolla kulmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:55"]

Olisipa minullakin parisuhteeni ongelmat yhtä vähäisiä :(

[/quote]

Porttiteorian mukaan tuosta ei ole kuin pieni askel kovempiin huumeisiin.
[/quote]

No ei kai nyt sentään!

Vierailija
44/44 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä typerä otsikko, sillä tiedän, että tyhmäähän tuo on. Taustoitan siis hieman.

Minä en siis polta, mutta vaimoni aloitti uudelleen vuosikymmenien tauon jälkeen. Hän poltti aloittaessamme seurustelun ja lopetti oma-aloitteisesti melko pian heti sen jälkeen. Syynä aloittamiseen lienee uusi kaveripiiri, jossa tupakointi käsittääkseni on yleistä. Itse en tuota porukkaa tunne, enkä ole mukana heidän illanvietoissaan. Itse en koskaan ole varsinaisesti kieltänyt häntä polttamasta, aikuinen ihminen tekee itse omat valintansa. Ainostaan nyt, kun hän itse kertoi aloittaneensa tupakoinnin, kielsin häntä polttamasta minun seurassani.

Eihän se keskustelu kovin hyvin siitä edennyt. Puhuttiin jopa avio-eron mahdollisuudesta. Minä en siis avio-eroa halua. Toivoisin vain, että vaimoni ei pilaisi terveyttään tupakoimalla. Erityisesti minua häiritsee tämä tupakoinnin aloittaminen aikuis-iällä. Minusta se on tyhmää.

Haluaisinkin kysyä, olenko kohtuuton kun en tupakointia hyväksy. Ja miten minun pitäisi asiaan suhtautua? Kysymyshän ei ole varsinaisesti tupakoinnista vaan keskinäisestä kunnioituksesta ja luottamuksesta. Pääosin arvomaailmamme kohtaavat todella hyvin, voiko mielestänne näinkin "pieni särö" ajatuksissa olla hyvä syy pitkän parisuhteen päättämiselle?

Et ole kohtuuton. Tupakointi on ehkä pahinta mitä itselleen voi tehdä. Sori jos loukkaan moittimalla rouvaasi mutta miten kukaan voi olla noin typerä että alkaa polttaa uudestaan, vieläpä aikuisiällä? Antaa rouvan bilettää ja jatkaa elämäänsä uuden vauhdikkaan kaveripiirinsä parissa ihanaa tupakkaansa imuttaen.

Itse olen omalle rouvalle sanonut että jos hän polttaa niin ero tulee armottomasti saman tien. En ole ikinä polttanut, rouva on joskus poskisavut teinivuosinaan kokeillut ja siihen se on jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä