Oletko nepovauva tai tunnetko sellaisen?
Itse olen, synnyin 1989. Olen ollut perheyrityksessä töissä ja osakkaana 16 ikävuodesta asti, saaden palkkaa myös silloin kun en ollut töissä ja lepäilin/pidin välivuotta ulkomailla.
Sain rahastoidut lapsilisät itselleni täytettyäni 17 sekä oman kerrostaloasunnon Espoosta kun täytin 18. Isä on hankkinut rahoituksella minulle auton silloin kun vaihtotarvetta on ilmentynyt (vaihdan auton uuteen n. 4 vuoden välein)
Ymmärrän ettei tilanteeni kosketa kaikkia ikätovereita ja olen aina silloin tällöin nuorempana mm. tarjonnut ateriat kavereille kun oltu ulkona, tai esim. juomat.
Kommentit (12)
Moni on, etenkin Kokoomuksen jäsenistöstä.
Harvempi haluaa sitä tosin sanoa ääneen.
En tiedä, mutten ole koskaan varsinaisesti ollut töissä. Tein töitä noin puoli vuotta kun olin 19v ja päässyt intistä. Sen jälkeen työmarkkinatuella/tt-tuella ja asumistuella vuosia kunnes sain perintöä isovanhemman kuoltua. Siitä asti elänyt sillä. En ole oikeastaan ikinä tehnyt töitä.
Muutin myös isovanhemman asuntoon koska se oli hyväkuntoinen ja isokokoinen asunto hyvällä sijainnilla.
Huonommalla synnyintuurilla olisin vieläkin tuilla elämässä jossain yksiössä. En ollut oman onneni seppä.
Tunnen monia opiskelukavereita. Oli lukioikäisinä jo omissa nimissä omistusasunto Töölöstä ilman minkäänlaista työntekoa tai vaivannäköä (perheen kustantamana).
Purra on klassinen nepovauva. Ei ole ikinä tehnyt töitä ja sen jälkeen siirtynyt verovaroin elätettäväksi.
Varmaan mut lasketaan. Porukat maksoivat opiskeluni Australiaan ja asun suvun talossa. En ole ikinä maksanut vuokraa tai asuntolainaa. Osingoista saa ruokarahojen lisäksi muutaman reissun verran matkakassaa vuosittain.
Kermaperseet ovat ensimmäinen ryhmä, jonka kimppuun aion käydä (sisällis)sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperseet ovat ensimmäinen ryhmä, jonka kimppuun aion käydä (sisällis)sodassa.
Mikä ihmeen sota?
Valtaosa oikeistolaisista alle viisikymppisistä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa oikeistolaisista alle viisikymppisistä.
Mutta myös pieni osa muista. Moni ei halua myöntää että Li Andersson on upporikas suomenruotsalainen nepovauva joka elää Turun kalleimmassa saaressa eikä osannut edes puhua suomea kuin vasta myöhemmällä iällä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta myös pieni osa muista. Moni ei halua myöntää että Li Andersson on upporikas suomenruotsalainen nepovauva joka elää Turun kalleimmassa saaressa eikä osannut edes puhua suomea kuin vasta myöhemmällä iällä.
Li Andersson puhuu upeasti suomea vaikka on opetellut sitä vasta nuoruudessaan ja aikuisena. Hänen vanhempansa erosivat, kun hän oli lapsi eikä kumpikaan vanhemmista ole erityisen varakas, ei tosin köyhäkään. Upporikkaus on siis puhtaasti mielikuvitusta.
Isäni on aivan massiivinen nepovauva muttei suostu myöntämään sitä vaan sanoo saaneensa kaiken kovalla työllä.
Myi perinnöksi saadun maatilan kun oli 26v, oli siihen asti pennitön pitkäaikaistyötön. Pitänyt isohkoa summaa määräaikaistilillä ja indeksirahastossa ja elänyt tuotoilla. Ei tee arkena mitään oikeita töitä vaan auttelee esim. naapureita, käy kalastamassa viereisen mökin asukkaiden kanssa tai reissaa ympäri Suomea.
Ei ole silti tukenut minua oikeastaan millään tavoin (olen 43-vuotias nainen). Olen itse asuntolainavelkainen keskituloinen akateeminen jolla ei ole juuri mitään omaisuutta poislukien ~30k osakesallku ja töissä on pakko käydä arkena 8h/pv jotta katto pysyy pään päällä.