Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhistuin mittojani!

Vierailija
28.06.2015 |

En ole koskaan mitannut rinta-vyötärö-lantio -mittojani, mutta tulin sen tehneeksi nyt. 84-81-99. Tuo vyötärö on mitattu navan kohdalta, ei kapeimmasta (joka olis 70). Aina olen tiennyt olevani epäsopusuhtainen, mutta nyt tuli todella friikki olo juuri tuon rinta-vyötärön takia. Leveälanteisuus on ollut kyllä tiedossa. Pituutta minulla on 168 ja paino 60 kg. Mittaatteko vyötärön aina navasta vai kapeimmasta kohdasta? Onni lie nillä joilla kapein kohta muutenkin siinä navan tietämillä. Tämäkin vielä... 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö mitataan kapeimmasta kohdasta. Se on yleensä sentin, pari napaa ylempänä.

Vierailija
2/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina mitannut kapeimmasta kohdasta, mutta vasta kuulin, että pitäisi mitata navan kohdalta tai läskeimmästä kohdasta. Kapein kohta mulla on huomattavasti napaa ylempänä ja eroa kapeimman kohdan ja navan kohdan ympärysmitalla on ainakin kymmenen senttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se kapein kohta olis ainakin 5 cm navasta ylempänä. Pikkuisen keski-iän makkraa tullut vyötärölle. Liikaa karkkia ja viiniä. Karkit olen nyt jättänyt pois. Viinistä en luovu.

Vierailija
4/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyväthän nuo mitat on! Olet hoikka, eikä leveässä lantiossa ole mitään vikaa!

Vierailija
5/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryhti on notko, napa voi olla tosi alhaalla. Ja muutenkin sen paikka vaihtelee. Mittaa lonkkaluiden ja alimpien kylkiluiden keskeltä.

Vierailija
6/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laihduta sit jos kerran ahistaa

Vierailija
7/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 13:09"]

Ap, hyväthän nuo mitat on! Olet hoikka, eikä leveässä lantiossa ole mitään vikaa!

[/quote]

Kiitos lohdun sanoista! :) Taitaa nuo suhdeluvut olla kyllä aika hyvä mittari, jos oikea mittauskohta on napa kuten nro 3 kirjoitti. Tiedän, että minulla on pari kiloa turhaa, josta pääsen kun pysyn sokerista etäällä. Olin tuon 4 viestin kirjoittaja.

Vierailija
8/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 13:10"]

No laihduta sit jos kerran ahistaa

[/quote]

öh, olen sitä tyyppiä, jolta lähtee ekana tissit... ap

Vierailija
9/9 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 13:06"]

Oon aina mitannut kapeimmasta kohdasta, mutta vasta kuulin, että pitäisi mitata navan kohdalta tai läskeimmästä kohdasta. Kapein kohta mulla on huomattavasti napaa ylempänä ja eroa kapeimman kohdan ja navan kohdan ympärysmitalla on ainakin kymmenen senttiä.

[/quote]

Siinä ei ainakaan ole mitään logiikkaa, että pitäisi mitata läskeimmästä kohdasta. Virallinen mittauskohta olisi tosiaan alimman kylkiluun ja lonkkaluun (suoliluun) puolivälistä, mutta ei se tee ihmisestä yhtään isompaa tai epäsuhtaisempaa jos se kapein kohta on vaikka hitusen ylempänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme