Olin treffeillä miehen kanssa. hän ei maksanut minun juomaa!!
Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?
Kommentit (272)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:44"]
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että se joka pyytää esim. illalliselle treffeille, niin se tarjoaa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, paitsi loiseläjä ämmien käsityksissä.
Jos toinen osapuoli on itse henkilökohtaisesti kutsunut eikä esim Tinderdeitti niin silloin minusta hänen kuuluisi edes tarjota maksamista. Jos ollaan kumpikin vaan "kokeilemassa" että synkkaako esim. deittisivun kautta niin kumpikin maksaa omansa.
Niin, ja jos se nainen kutsuu niin nainen maksaa. Tasa-arvoa ja silleen. Se, että mies maksaa väkisin, on vähän alistavaa. Ihan kuin koittaisi maksaa seurastakin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:27"]
Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?
[/quote]
Tämä lause nyt ehkä osoittaa, missä piireissä ap pyörii ja miksi aloittajasta on niin ihmeellistä, kun mies oletta naise olevan itsenäinen ja kunnioittaa tätä. Ne piirit, ne piirit....
[/quote]
Jep. Kyllähän tässä on wt asialla.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:40"] Riippuu varmaan vähän siitä, miten treffeille on päädytty. Jos kyseessä on joku systemaattisesti treffifoorumilta bongattu ehdokas, en todellakaan oleta että siinä tarjottaisiin kumpaankaan suuntaan jos ei edes vielä tunneta. Sen sijaan jos kyseessä on romanttisemmin aikaansaadut treffit (tiedetään/tunnetaan/ollaan jo vähän ihastuttu) niin kyllä mä ihmettelisin jos mies ei tarjoutuisi maksamaan. Enkä odota kenenkään mua elättävän, mutta tämä vain on ihana ja aiheellinen vaikutuksen tekevä ele mieheltä. [/quote] Niin, kertoo että mies on höveli rahojensa suhteen = pääset loisimaan miehen lompakolla jatkossakin. Ei se sinun elämäsi aidosti ole siitä yhden juoman hinnasta kiinni niin, että kokisit miehen olevan unelmiesi prinssi kun saat drinksun. [/quote] Ei minun elämäni siitä kiinni olekaan, mutta kuten sanoin, tämä vain tekee vaikutuksen ja tuntuu että mies pystyy osoittamaan mm. tälläkin tavalla että pitää minusta. Itse olen myös tarjonnut miehelle esim snägärisafkat ylläriksi.
[/quote]
Lässynlässyn . Paljonpa se lihapiirakka maksaakin kun ensin imailet miehen piikkiin koko illan viinaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:40"]
Riippuu varmaan vähän siitä, miten treffeille on päädytty. Jos kyseessä on joku systemaattisesti treffifoorumilta bongattu ehdokas, en todellakaan oleta että siinä tarjottaisiin kumpaankaan suuntaan jos ei edes vielä tunneta. Sen sijaan jos kyseessä on romanttisemmin aikaansaadut treffit (tiedetään/tunnetaan/ollaan jo vähän ihastuttu) niin kyllä mä ihmettelisin jos mies ei tarjoutuisi maksamaan. Enkä odota kenenkään mua elättävän, mutta tämä vain on ihana ja aiheellinen vaikutuksen tekevä ele mieheltä.
[/quote]
Niin, eli mies maksaa että olisit kiinnostunut hänen seurastaan, ehkä jatkossakin?
Liippaa aika liki sitä yhtä ammattia......
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:40"] Riippuu varmaan vähän siitä, miten treffeille on päädytty. Jos kyseessä on joku systemaattisesti treffifoorumilta bongattu ehdokas, en todellakaan oleta että siinä tarjottaisiin kumpaankaan suuntaan jos ei edes vielä tunneta. Sen sijaan jos kyseessä on romanttisemmin aikaansaadut treffit (tiedetään/tunnetaan/ollaan jo vähän ihastuttu) niin kyllä mä ihmettelisin jos mies ei tarjoutuisi maksamaan. Enkä odota kenenkään mua elättävän, mutta tämä vain on ihana ja aiheellinen vaikutuksen tekevä ele mieheltä. [/quote] Niin, kertoo että mies on höveli rahojensa suhteen = pääset loisimaan miehen lompakolla jatkossakin. Ei se sinun elämäsi aidosti ole siitä yhden juoman hinnasta kiinni niin, että kokisit miehen olevan unelmiesi prinssi kun saat drinksun. [/quote] Ei minun elämäni siitä kiinni olekaan, mutta kuten sanoin, tämä vain tekee vaikutuksen ja tuntuu että mies pystyy osoittamaan mm. tälläkin tavalla että pitää minusta. Itse olen myös tarjonnut miehelle esim snägärisafkat ylläriksi.
[/quote]
Lässynlässyn . Paljonpa se lihapiirakka maksaakin kun ensin imailet miehen piikkiin koko illan viinaa.
[/quote]
Tuo on juuri nk. Auervaararikollisten toimintapa. Maksatetaan naisella viidensadan hotellilasku mutta tarjotaan suurieleisesti kahden euron kahvit.
Hirviän kyynisiä miehiä täällä. Olette vähän kuin sellaiset happamat kyyniset akat jotka syyttää kaikesta miehiä. Maailmassa on ihania ja kivoja typyjä niinkuin esimerkiksi minä sekä samanlaisia miehiä myös. Ja sellainen ihana mies tarjoaa romanttisuuttaan tämmöiselle ihanalle typylle. :)
Mun mielestä olis paras jos vuorotellen tarjottais aina se ilta tai sitten molemmat maksaa omat. En oo ikinä ymmärtänyt miksi miehen nimenomaan kuuluu maksaa naisenkin syömiset/juomiset. Totta kai jos mies itse haluaa, mutta ei nyt voi olettaa että näin on.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:51"]
Hirviän kyynisiä miehiä täällä. Olette vähän kuin sellaiset happamat kyyniset akat jotka syyttää kaikesta miehiä. Maailmassa on ihania ja kivoja typyjä niinkuin esimerkiksi minä sekä samanlaisia miehiä myös. Ja sellainen ihana mies tarjoaa romanttisuuttaan tämmöiselle ihanalle typylle. :)
[/quote]
Et ole ihana typy, vaan lokki.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:37"]
No totta etupyllyssä mies maksaa! Miksi naiset kävisivät treffeillä, jos eivät saa ilmaista ruokaa ja juomaa? Jos mies on kiva niin sitten seksiäkin, mutta jos ei, niin sitten 3 lisätreffiä ruokineen ja juomineen, kunnes kerrot ettei kiinnosta. Helvettiin koko tasa-arvo, paitsi jos luvassa on rahaa tai etuuksia, sitten tasa-arvoa!
[/quote]
Jos sinä et ole sellainen aito feministi, niin ei kukaan.
[/quote]
Jos sinulla ei ole av:n huonoin sarkasmitutka, niin sitten ei kellään
[/quote]
Ihan hyvin olisi voinut olla tosissaan kirjoitettua. Ainakin tällä palstalla.
Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:46"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:40"] Riippuu varmaan vähän siitä, miten treffeille on päädytty. Jos kyseessä on joku systemaattisesti treffifoorumilta bongattu ehdokas, en todellakaan oleta että siinä tarjottaisiin kumpaankaan suuntaan jos ei edes vielä tunneta. Sen sijaan jos kyseessä on romanttisemmin aikaansaadut treffit (tiedetään/tunnetaan/ollaan jo vähän ihastuttu) niin kyllä mä ihmettelisin jos mies ei tarjoutuisi maksamaan. Enkä odota kenenkään mua elättävän, mutta tämä vain on ihana ja aiheellinen vaikutuksen tekevä ele mieheltä. [/quote] Niin, kertoo että mies on höveli rahojensa suhteen = pääset loisimaan miehen lompakolla jatkossakin. Ei se sinun elämäsi aidosti ole siitä yhden juoman hinnasta kiinni niin, että kokisit miehen olevan unelmiesi prinssi kun saat drinksun. [/quote] Ei minun elämäni siitä kiinni olekaan, mutta kuten sanoin, tämä vain tekee vaikutuksen ja tuntuu että mies pystyy osoittamaan mm. tälläkin tavalla että pitää minusta. Itse olen myös tarjonnut miehelle esim snägärisafkat ylläriksi. [/quote] Lässynlässyn . Paljonpa se lihapiirakka maksaakin kun ensin imailet miehen piikkiin koko illan viinaa. [/quote] Tuo on juuri nk. Auervaararikollisten toimintapa. Maksatetaan naisella viidensadan hotellilasku mutta tarjotaan suurieleisesti kahden euron kahvit.
[/quote]
On taas miesvihaajalla puurot ja vellit sekaisin.
Mun on vaikea uskoa, että ap olisi edes nainen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:51"]
[/quote]
Tai sitten meitä vituttaa, kun ma-pe pitää olla tasa-arvoinen ja ei saa kohdella erityisesti, mutta pe illalla ja la-su, pitää hemmotella kuin prinsessaa. Vituttaa, että puolet porukasta pitää itseään niin erikoisena, että saa pelata kaksilla säännöillä ja aina omaksi eduksi.
Epäoikeudenmukaista ja epäjohdonmukaista, eli siis naisellista....
Hihih, oottepa todellaki saaneet turpaan naisilta. Minkälaisten hirviözillojen kanssa oikein olette elämäänne ja ilmeisesti rahojanne tuhlanneet? Tosi ihastuksissa haluaa miellyttää toista ja tarjota. Mutta ikinä en oo kenenkään tarjoamista kytännyt. Nää jutut tapahtuu luonnostaan jos on tapahtuakseen. Ja jos on kiva deitti :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"]
Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan.
[/quote]
Hohoo. Onneksi aika moni mies on kuitenkin suhteellisen järkevä, eikä maksa satojen eurojen ravintolalaskuja että pääsee nauttimaan sinun muutaman euron Lidlin patonkia ja juustoa.
Lokkeilu ja loisiminen on kieltämättä sinulle taloudellisesti kannattavaa, mutta olet silti aika säälittävä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:37"]
No totta etupyllyssä mies maksaa! Miksi naiset kävisivät treffeillä, jos eivät saa ilmaista ruokaa ja juomaa? Jos mies on kiva niin sitten seksiäkin, mutta jos ei, niin sitten 3 lisätreffiä ruokineen ja juomineen, kunnes kerrot ettei kiinnosta. Helvettiin koko tasa-arvo, paitsi jos luvassa on rahaa tai etuuksia, sitten tasa-arvoa!
[/quote]
Jos sinä et ole sellainen aito feministi, niin ei kukaan.
[/quote]
Jos sinulla ei ole av:n huonoin sarkasmitutka, niin sitten ei kellään
[/quote]
Ihan hyvin olisi voinut olla tosissaan kirjoitettua. Ainakin tällä palstalla.
[/quote]
vaan kun ei ollut, kirjoitin tuon ja olen mies :-) toivoisin, että viimeestään tuosta viimeisestä osasta huomaisi, että ei ollut tosissaan kirjoitettu....
Ja ihan vaan tiedoksi, että treffailusta ei tarvitse tosiaankaan tehdä harrastusta (= rahaa palaa) ja voi vaikka kikkailla niin, että tapaa ensin jossain random maamerkin kohdalla ja katsoo että kohtaavatko kemiat. Jos eivät, niin eipä tarvitse lähteä maksamaan naisen syöminkejäkään. Tadaa?
Ne naiset jotka eivät ole hirveitä lokkeja ja eivät vaadi mieheltä mitään 60-luvun herrasmiesmäisyyttä tutustuvat fiksuimpiin miehiin ja miksei naisiinkin. Ne naiset jotka olettavat että pitää kohdella kuin prinsessaa niin on minusta aivan naurettavaa. Itselläni on hyvin sujunut se, että maksetaan omat ellei mies vaadi että saa maksaa. Joskus jopa itse tarjonnutkin. Täytyy osata heittäytyä pois näistä sukupuolirooleista ja odotuksista!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:44"]
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että se joka pyytää esim. illalliselle treffeille, niin se tarjoaa.
[/quote]
+miehen pitää tehdä aloite, tai ei ole mies....win-win