Olin treffeillä miehen kanssa. hän ei maksanut minun juomaa!!
Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?
Kommentit (272)
No johan on viestejä. Itse en tapaa naisten laskuja treffeillä maksaa, mutta jos hän ei siitä pidä niin sitten ei pidä. Meillä on vaan erilaiset näkemykset silloin. En kyllä ymmärrä sitäkään miksi minun pitäisi olettaa kaikkien naisten suhtautuvan siihen suopeasti. Maailma on täynnä naisia joiden kanssa voin käydä treffeillä haluamallani tavalla ja heidän kanssa minun on hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]
Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.
[/quote]
Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?
[/quote]
No mulle ei tarvii kolmilla treffeillä tarjota, ekat riittää, etten ihmettele enää tuulen suuntia. En kylläkään anna ekoilla. (siksi, enkä muutenkaan)
122
[/quote]
hyvä sinulle, miten tämä heijastuu mielestäsi pohjoismaisen tasa-arvon ja traditonaalisempia sukupuolirooleja noudattavien maiden väliseen seurustelukulttuuriin, joihin viesti 118 ja sen vastaus meidät johdatti?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:41"]
Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.
[/quote]
Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?
[/quote]
Molemmista odotuksista pitää päästä eroon. Itse olen tyyppinä sellainen, että tykkään tarjota vaikka olen nainen ja moni mies on antanut ja ollut positiivisesti yllättynyt. Tässä taas nähdään, että mieheltä odotetaan rahaa ja naisen odotetaan olevan prinsessa ja jos mies on kiltti naisen pitäisi antaa. Ei sytytä yhtään tällainen tyyli. Miksei vain voi tilanteessa miettiä mikä on luontevinta, maksaako toinen kaiken, maksetaanko jälkeenpäin tasan vai maksetaanko suoraan omat?
[/quote]
No tietenkin voi miettiä ja mä en ainakaan koe, että ekan kerran tarjoaminen vielä velvoittaisi minua seksiin. En muutenkaan harrasta seksiä koska täytyy. Enkä mä mieheltä mitään rahaa odota, vaan miksi minulle ei maksettaisi, olenko mä jotenkin vähempiarvoinen kuin ne naiset, joille miehet maksaa? Eikö ole niinkin, että on naisia, jotka aina joutuu deittailemaan miehiä, joilla ei tuollaisia eleitä ole osoittaa? On sekin nyt vähän tylsää. Sitten on takuulla naisia, jotka deittailee aina tai lähes aina miehiä, jotka maksavat. Miksi ei saisi haluta olla sellainen nainen? Ei se vielä tarkoita mitään pahaa sinänsä, kuten ei toki tarjoamattomuuskaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:39"]
[/quote]
[/quote]
No mulle ei tarvii kolmilla treffeillä tarjota, ekat riittää, etten ihmettele enää tuulen suuntia. En kylläkään anna ekoilla. (siksi, enkä muutenkaan)
122
[/quote]
hyvä sinulle, miten tämä heijastuu mielestäsi pohjoismaisen tasa-arvon ja traditonaalisempia sukupuolirooleja noudattavien maiden väliseen seurustelukulttuuriin, joihin viesti 118 ja sen vastaus meidät johdatti?
[/quote]
Kysyisitkö anteeksi selkeämmin? En ymmärtänyt kysymystä. Tai sitten lue mun vastaus nro 122, eikö se vastaa tuohon?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:41"]
[/quote]
[/quote]
Molemmista odotuksista pitää päästä eroon. Itse olen tyyppinä sellainen, että tykkään tarjota vaikka olen nainen ja moni mies on antanut ja ollut positiivisesti yllättynyt. Tässä taas nähdään, että mieheltä odotetaan rahaa ja naisen odotetaan olevan prinsessa ja jos mies on kiltti naisen pitäisi antaa. Ei sytytä yhtään tällainen tyyli. Miksei vain voi tilanteessa miettiä mikä on luontevinta, maksaako toinen kaiken, maksetaanko jälkeenpäin tasan vai maksetaanko suoraan omat?
[/quote]
Samaa mieltä, tatjoan miespuolisillekin kavereille ensimmäisenä tuopin, ulkomailla opittu tapa. Jotkut kaverit tarjovat takaisin, jotkut eivät. Sama homma naisten kanssa. Mutta jos jonkun lähtökohtainen oletus on että pimpuli=vapaa-lippu, niin kismitää. Sitähän ap tuossa viestitää aloitusviestissä.
Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä naisen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei kinunnut ja odottanut minun maksavan juomia. Eikö naisten peruskäytökseen enää kuulu, että aletaan huoraamaan ja loisimaan heti kun mahdollista?
Aika selkeästi näkyy tästä ketjusta, että monet naiset ovat ihan yhtä hukassa verrattain nopeasti muuttuneiden sukupuoliroolien kanssa kuin monet miehetkin.
Tuo tarjoaminen on kuitenkin jäänne niiltä ajoilta, kun parinmuodostukseen kuului olennaisena osana se, että mies onnistui vakuuttamaan naisen (ja/tai tämän suvun) siitä, että kykenee naisen elättämään. Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa tuollaiselle ei pitäisi olla tarvetta, koska kummallakin on yhtäläiset edellytykset huolehtia itsestään, mutta vuosituhansien perinteet eivät tietysti kuole hetkessä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:37"]
No totta etupyllyssä mies maksaa! Miksi naiset kävisivät treffeillä, jos eivät saa ilmaista ruokaa ja juomaa? Jos mies on kiva niin sitten seksiäkin, mutta jos ei, niin sitten 3 lisätreffiä ruokineen ja juomineen, kunnes kerrot ettei kiinnosta. Helvettiin koko tasa-arvo, paitsi jos luvassa on rahaa tai etuuksia, sitten tasa-arvoa!
[/quote]
Jos sinä et ole sellainen aito feministi, niin ei kukaan.
[/quote]Ei vaan se on joku naistenvihaajamies, joka katkerana yrittää mustamaalata naisia.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"]Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan.
[/quote]
Tuskin se sun "palvelus" nyt ihan viittä tähteä ansaitsee..säälipillua siitä hyvästä että saat ruokaa ja juomaa
[/quote]
:D huutele vaan tietämättä mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"] Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan. [/quote] Hohoo. Onneksi aika moni mies on kuitenkin suhteellisen järkevä, eikä maksa satojen eurojen ravintolalaskuja että pääsee nauttimaan sinun muutaman euron Lidlin patonkia ja juustoa. Lokkeilu ja loisiminen on kieltämättä sinulle taloudellisesti kannattavaa, mutta olet silti aika säälittävä. [/quote] Mitä vitun satojen eurojen ravintolalaskuja? :D Ja mitä vitun lidlin patonkia? Ehkä sinun kanattaisi pitää pääsi kiinni, kun et tiedä kuka minä olen etkä tiedä pankkitilini saldoakaan. [/quote] Juujuu, av-palstan miljonäärinaiset, vol. 468741561. Ja silti et halua omia juomiasi maksaa? [/quote] Mikä vittu sinua vaivaa? :D Mistä päättelet, ettei minulla ole rahaa? Mistä päättelet, että puhun miljoonista? Miksi olet noin helvetin vihamielinen tuntematonta palstailijaa kohtaan? :D Ai, kappas, olin muuten viime yönä baarissa miehen kanssa. Arvaa, kuka maksoi juomani? Mies. Ja ilolla maksoikin. Toi vielä pyytämättäkin lisää. Aika hyvä ensivaikutelma ;)
[/quote]
No annoitko miehelle rahoille vastinetta? Saiko sillä puolituntia vai tunnin panon?
[/quote]
Mitä ihmeen vastinetta? :)
Jos se tarjoaminen tai tarjoamatta jättäminen tuntuu kynnyskysymykseltä niin kannattaisi pohtia mitä muuta sen tarjoamisen kylkiäisenä tulee. Ainakin omassa ystäväpiirissäni ne miehet, joille naiselle tarjoaminen on itsestäänselvyys ovat muutenkin aika konservatiivisia - kärjistettynä saattaa olla yhtälailla itsestäänselvyys myös se, että nainen hoitaa kodin ja mies elannon jne.
[/quote]
[/quote]