Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

steiner-koulun "todistus"

Vierailija
31.05.2015 |

Ihmettelin kun näin neljäsluokkalaisen arvioinnin. Kerrottiin mitä ollaan opiskeltu ja muuten tehty. Kehuttiin kauniita vihkoja ja piirustuksia mutta jäin miettimään että sitäkö varten siellä koulussa ollaan. Opitaan tekemään kauniita vihkoja? Ei sanaakaan siitä miten oli oppinut,pitääkö jossain parantaa ja onko jossain hyvä. Ei minkäänlaista sanallista arviointia taidoista ja tiedoista. Ja eikö muutenkin nykyään pitäisi antaa jo numero nelosluokkalaisille? Minkälainen koulu muuten on kyseessä kun "todistus" on tuota tasoa?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa alkuun infoa sinulle:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Steinerkoulu

Vierailija
2/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö kans steinerissä ja samalta kuulostaa! Toi vihkotyöskentelyn kehuminen oli erittäin monessa aineessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen oli. Eikä edes mikään arviointi kehuttiin vaan vihkoja ja piirustuksia. Eikö lapsenkin olisi hyvä tietää mihin panostaa enemmän ja minkä osaa hyvin, niistä aineista mitä on opetettu.

Vierailija
4/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steirer-pedagogiikkaan ei kuulu arvostelu. Yksilölliset vihkot tärkeimmät!

Vierailija
5/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin te hoidatte vanhemmuuden. Laitatte lapsenne kouluun jonka toimintatavoista ette tiedä mitään? huhhuh...

Vierailija
6/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekä stainer kouluun sellaset vähän yksinkertaset?

Vierailija
7/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lapsi ehdi saada niitä arvioita myöhemminkin, vuosikausien ajan.

Vierailija
8/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Mikä helvetin vihkotyöskentely!? Mikäs itseisarvo se vihko on ja miten lapsi siitä hyötyy että osaa tehdä hienoja vihkoja?

Vierailija
9/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:06"]Hyvin te hoidatte vanhemmuuden. Laitatte lapsenne kouluun jonka toimintatavoista ette tiedä mitään? huhhuh...
[/quote]
Ei mun lapsi siellä olekaan vaan tuttavan. Näytti arviointia kun siellä piipahdin. Ap.

Vierailija
10/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin vaan kuvitella että kaikkien vihkoja kehutaan. Mitäs jos todistuksessa lukisi että vihot kaipaavat työstämistä? Helpollahan opettaja tuossa pääsee kun kaikille runoilee samat kehut. No jospa se nelosluokkalainen ei osaakaan vielä lukea, ei tuu sit paha mieli.

Vierailija
11/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi lastani steineriin, vaikka se olisi naapurissa ja seuraavaan kouluun olisi kolmen kilometrin korpitaival.

Vierailija
12/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Steiner-koulussa kenttäharjoittelun tehneenä en ihmettele mitään ääliömäisyyksiä. Opetin Euroopan maantietoa, joka tapahtui sanelemalla tekstiä jostain lasten kirjasta. Siis ei mitään muuta kuin sanelusta kirjoittamista. Tiedän, että peruskoulun oppimistavat ovat aika paljon monipuolisempia..

Ja tuo vihkotyöskentely tarkoitti värikynän teroittamista vihkon päällä, jonka jälkeen teroitusjäte hierottiin paperiin. Ihanaa luovuutta!

Vierailija
13/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:22"]En laittaisi lastani steineriin, vaikka se olisi naapurissa ja seuraavaan kouluun olisi kolmen kilometrin korpitaival.
[/quote]
Mikset? Itsekin ihmettelin "todistusta" mutta eikö peruskoulussa samat asiat kaikille opeteta? Ap.

Vierailija
14/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Mikä helvetin vihkotyöskentely!? Mikäs itseisarvo se vihko on ja miten lapsi siitä hyötyy että osaa tehdä hienoja vihkoja?

[/quote]

Itse tekemällä jää asiat paremmin mieleen, kuin kirjoista lukemalla.

Vierailija
15/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:14"]

Mä voin vaan kuvitella että kaikkien vihkoja kehutaan. Mitäs jos todistuksessa lukisi että vihot kaipaavat työstämistä? Helpollahan opettaja tuossa pääsee kun kaikille runoilee samat kehut. No jospa se nelosluokkalainen ei osaakaan vielä lukea, ei tuu sit paha mieli.

[/quote]

Tiedän tapauksen, jossa vanhemmat heräsivät about neljännen luokan kohdalla (vasta) siihen, ettei lapsi osaa lukea. Lapsi siirrettiin normikouluun ja siellä tietysti suoraan erityisopetukseen kun ei ikäistensä tasolla pärjännyt. Steinerkoulussa lukemisen osaamattomuudesta ei välitetty, vaan voimassa oli "oppii kun on oppiakseen" mentaliteetti. Että sellaista koulutusta, hyvin valmistaa yhteiskuntaan...

Vierailija
16/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:22"]En laittaisi lastani steineriin, vaikka se olisi naapurissa ja seuraavaan kouluun olisi kolmen kilometrin korpitaival. [/quote] Mikset? Itsekin ihmettelin "todistusta" mutta eikö peruskoulussa samat asiat kaikille opeteta? Ap.

[/quote]

Ei taida olla ihan sama opetussuunnitelma Sterinereissa ja peruskouluissa.

Vierailija
17/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:24"]

Itse Steiner-koulussa kenttäharjoittelun tehneenä en ihmettele mitään ääliömäisyyksiä. Opetin Euroopan maantietoa, joka tapahtui sanelemalla tekstiä jostain lasten kirjasta. Siis ei mitään muuta kuin sanelusta kirjoittamista. Tiedän, että peruskoulun oppimistavat ovat aika paljon monipuolisempia..

Ja tuo vihkotyöskentely tarkoitti värikynän teroittamista vihkon päällä, jonka jälkeen teroitusjäte hierottiin paperiin. Ihanaa luovuutta!

[/quote]

Itse olin kiinteistönhuolto hommissa yhdessä steinerkoulussa ja meno oli sivusta katsoen niin levotonta ja ihmeellistä, etten ikinä omia lapsia laittaisi kys. paikkaan. Vanhimmat opettajatkin varsinaisia persoonia. Avohoito tapauksia.

Vierailija
18/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:14"]

[/quote]

Tiedän tapauksen, jossa vanhemmat heräsivät about neljännen luokan kohdalla (vasta) siihen, ettei lapsi osaa lukea. Lapsi siirrettiin normikouluun ja siellä tietysti suoraan erityisopetukseen kun ei ikäistensä tasolla pärjännyt. Steinerkoulussa lukemisen osaamattomuudesta ei välitetty, vaan voimassa oli "oppii kun on oppiakseen" mentaliteetti. Että sellaista koulutusta, hyvin valmistaa yhteiskuntaan...

[/quote]

Kuulostaa kauhealta. Miten tuollainen itsenäinen saareke koululaitoksessa saa edes toimia? Luulisi, että sitä laatua valvotaan edes jollakin tavalla.

Vierailija
19/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on ikuisesti katkera vanhemmilleen jotka laittoivat hänet käymään Steiner koulun...

Vierailija
20/117 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse sain käydä normaalin koulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi