Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivotonta lasten hoidon suhteen kesällä..

Vierailija
31.05.2015 |

Miehen vanhemmat asuvat ulkomailla, ja tulevat Suomeen elokuun alussa -ovat silloin meillä ja katsovat lapsia 2 viikkoa ennen koulun alkua, minun vanhemmistani äitini on kuollut ja isäni on vanhainkodissa.

Lapsemme ovat 5 ja 8 vuotiaat vilkkaat pojat, 5 vuotiaalla Adhd-diagnoosi. Paikkakunnallamme päiväkoti on kiinni heinäkuun( vain 3 lasta olisi tarvinnut hoitoa), yksityiset ovat joko täynnä tai eivät ota joukkoonsa.

Minulla ei ole lomaa, olen aloittanut työssäni toukokuun alussa/palkaton ei onnistu (hoitoala) ja miehellä lomaa 2 viikkoa (kertynyttä) eli apua !

Huomenna ilmeisesti mies ottaa sairaslomaa ( tekaistu syy-selkä) viikon ajalle, onko ainoa vaihtoehto lastensuojeluilmoitus omista lapsista vai mikä? Lopputili( ulosottoon kaikki vai mikä?)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti onko kunnan järkättävä hoitopaikka, meille tuli vaan tyly ilmoitus että päiväkoti on kiinni heinäkuussa ja avautuu elokuun 1 pv säästösyistä

Vierailija
2/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"]

tässä taas yksi esimerkki perheestä jolle ei tule mieleenkään maksaa kenellekään mitään omien lastensa hoidosta vaan ollaan vinkumassa kaikkia muita ilmaiseksi apuun

[/quote]

Mistä lähtien päivähoito on ollut ilmaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"]Siis oikeasti onko kunnan järkättävä hoitopaikka, meille tuli vaan tyly ilmoitus että päiväkoti on kiinni heinäkuussa ja avautuu elokuun 1 pv säästösyistä
[/quote]On järjestettävä kun kerta menet töihin. Googlaa päivähoitolaki.

Vierailija
4/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"]

tässä taas yksi esimerkki perheestä jolle ei tule mieleenkään maksaa kenellekään mitään omien lastensa hoidosta vaan ollaan vinkumassa kaikkia muita ilmaiseksi apuun

[/quote]

[/quote]Kyllä se sitä käytännössä on. Jos maksaa hoidosta 0-100€/kk kun todelliset kulut on 1000€/kk per lapsi.

Vierailija
5/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee 15 vee serkkutyttö hoitamaan 3vk ajaksi ja 17 vee serkkupoika hoitamaan 2 vk ajaksi. Maksetaan heille tietysti, mutta tulee kuitenkin halvemmaksi kuin "oikea" hoitaja. Ja miellellään serkut tulevat kun eivät olleet löytäneet mitään muuta kesätyötä.

Vierailija
6/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]Kyllä se sitä käytännössä on. Jos maksaa hoidosta 0-100€/kk kun todelliset kulut on 1000€/kk per lapsi.
[/quote]

Ja missäköhän pkssa hoito maksaa vaan 0-100e /kk jos vanhempi/vanhemmat on töissä?

Vierailija
7/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

Maksu on kylläkin n. 250 euroa.

Vierailija
8/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan on hoio pakko järjestää. Mutta tietenkin nyt olet myöhässä, ei sitä kunallista hoitoa vuorokauden varoitusajalla järjestetä.

Huomenna soitat kuntaan päivähoidosta vastaavaslle henkilölle ja kerrot, että teillä on hoidon tarvetta heinäkuun loppuun saakka ja kysyt miten hoito järjestetään. Päivähoitolain mukaan heidän se on järjestettävä. Sano, että tämä on hoidettu tilapäisjärjestelyin, mutta iltapäivällä tarvitsetr tiedon mihin saa huomenna viedä (sitten iltapäivällä voit pitkin hampain suostua, että saatte hoitopaikan vasta seuraavan viikon alusta, jos hoitopaikkaa ei seuraavaksi päiväksi löydy)

Vierailija
9/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
Me maksamme 250€/kk per lapsi ja lisäksi 25% verot palkasta, eli noin 1000€ mun tuloilla. Terveyspalvelut ostetaan yksityiseltä joten eiköhän mun lasten päivähoito ole kaikkea muuta kuin ilmaista.

Vierailija
10/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on ollut mielestänne varaa lapseen, kai teillä on varaa hoitajaankin. Lisääntyminen ei ole ilmaista lystiä, eikä sen pidäkään olla.

Vierailija
11/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei tietenkään ole sukulaisia, ystäviä tai naapureita? Ei tullut mieleen palkata kotiin lastenhoitajaa tai vaatia päiväkotipaikkaa?

Vierailija
12/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla vanhemmilla noin olemattomat tiedot päivähoitolaista? Ja miten tosiaankin vasta nyt alat miettiä mihin saat lapsen huomenna hoitoon. Ei hyvää päivää tätä uusavuttomuutta!

Vierailija
13/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"] tässä taas yksi esimerkki perheestä jolle ei tule mieleenkään maksaa kenellekään mitään omien lastensa hoidosta vaan ollaan vinkumassa kaikkia muita ilmaiseksi apuun [/quote] Mistä lähtien päivähoito on ollut ilmaista? [/quote]Kyllä se sitä käytännössä on. Jos maksaa hoidosta 0-100€/kk kun todelliset kulut on 1000€/kk per lapsi.

[/quote]

Mä olen maksanut 272 € / kk, lapset olivat päivähoidon piirissä yhteensä 6 vuotta. Sisaruksista kompensoitiin jotakin

Heinäkuussa päiväkoti oli aina kiinni. Varahoito olisi varmaan järjestynyt, mutta maksua vastaan tietenkin. Ei tarvinnut kysellä, koska saimme lomat järkättyä ok. 

Kävimme molemmat töissäja maksoimme veroja. Päivähoitokulu oli erittäin merkittävä kuluerä kolmen lapsen taloudessa, korkeimmillaan muistaakseni jotain 650 €. Siinä piti jo miettiä, kannattaako minun käydä töissä

Vierailija
14/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"] tässä taas yksi esimerkki perheestä jolle ei tule mieleenkään maksaa kenellekään mitään omien lastensa hoidosta vaan ollaan vinkumassa kaikkia muita ilmaiseksi apuun [/quote] Mistä lähtien päivähoito on ollut ilmaista? [/quote]Kyllä se sitä käytännössä on. Jos maksaa hoidosta 0-100€/kk kun todelliset kulut on 1000€/kk per lapsi.

[/quote]

Mä olen maksanut 272 € / kk, lapset olivat päivähoidon piirissä yhteensä 6 vuotta. Sisaruksista kompensoitiin jotakin

Heinäkuussa päiväkoti oli aina kiinni. Varahoito olisi varmaan järjestynyt, mutta maksua vastaan tietenkin. Ei tarvinnut kysellä, koska saimme lomat järkättyä ok. 

Kävimme molemmat töissäja maksoimme veroja. Päivähoitokulu oli erittäin merkittävä kuluerä kolmen lapsen taloudessa, korkeimmillaan muistaakseni jotain 650 €. Siinä piti jo miettiä, kannattaako minun käydä töissä
[/quote]

Et miettinyt kannattaako hankkia niin monta lasta?

Vierailija
15/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hoitoalalla ole enää yövuoroja?

Vierailija
16/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi heräät tilanteeseen vasta nyt?

Vierailija
17/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mies aamuvuorossa ja sinä iltavuorossa?

Vierailija
18/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitit kesää vasten?

Vierailija
19/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:46"]

[/quote]

[/quote]

Et miettinyt kannattaako hankkia niin monta lasta?
[/quote]
Kotiäidit nakkelee yleensä tällaisia, heidän kun ei tarvitse huolehtia hoitomaksuista. Onneksi me työssäkäyvät voidaan nakella sitten siinä vaiheessa takaisin kun lapsilla alkaa menot nousta harrastusten ja muiden takia ja kotomammat ei enää itse pysy kuluissa mukana...

Vierailija
20/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:46"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"] tässä taas yksi esimerkki perheestä jolle ei tule mieleenkään maksaa kenellekään mitään omien lastensa hoidosta vaan ollaan vinkumassa kaikkia muita ilmaiseksi apuun [/quote] Mistä lähtien päivähoito on ollut ilmaista? [/quote]Kyllä se sitä käytännössä on. Jos maksaa hoidosta 0-100€/kk kun todelliset kulut on 1000€/kk per lapsi. [/quote] Mä olen maksanut 272 € / kk, lapset olivat päivähoidon piirissä yhteensä 6 vuotta. Sisaruksista kompensoitiin jotakin Heinäkuussa päiväkoti oli aina kiinni. Varahoito olisi varmaan järjestynyt, mutta maksua vastaan tietenkin. Ei tarvinnut kysellä, koska saimme lomat järkättyä ok.  Kävimme molemmat töissäja maksoimme veroja. Päivähoitokulu oli erittäin merkittävä kuluerä kolmen lapsen taloudessa, korkeimmillaan muistaakseni jotain 650 €. Siinä piti jo miettiä, kannattaako minun käydä töissä [/quote] Et miettinyt kannattaako hankkia niin monta lasta?

[/quote]

Kyllä, mietin ja huolellisesti. Aina olemme kulumme maksaneet ja veromme maksaneet sekä myös kuluttaneet. Kolmen lapsen kanssa se on ihan välttämättömyys ja pyörittää osaltaan tätä yhteiskuntaa, jotta SINUN lapsillasi on mahdollisuus olla kotona äidin kanssa. Ihana päiväkoti, ihana henkilökunta, jossa lapsemme käyvät yhä edelleen koululaisina moikkaamassa.

Meillä ei ole mitään hätää eikä valittamista. Päivähoidon korvaavaa hoitoa olen enemmän ollut "pulassa" pienten koululaisten kanssa. Leiriä leirin perään ensin kesäkuussa (kaikki niistä 50 € -500 €/kpl), mummien apuja ja omaa liukuvaa työaikaa ja mahdollisuutta etätöihin.

En minä valita, halusin vaan korjata tuota 0-100 € / kk joka pitää paikkansa ehkä työttömien osalta. Päivähoito ei ole ilmaista jos on töissä ja tienaa, ihan bull shittiä tuo väite. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi