Te jotka vaaditte lapsilisiä pois!
Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten?
Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan.
Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne.
Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia.
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:56"]
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että avioliitossa pitäisi olla ikuisesti selibaatissa ettei vain vahingossakaan tule raskaaksi?
[/quote]
Kummatkin vaan streriilisaatioon niin ei tule lapsia.
[/quote]
Ei sterilisaatioon pääse alle 35-vuotias alle neljän lapsen äiti. Ja kuka sen maksaisi? Yhteiskunta?
[/quote]
Miten niin ei pääse?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:17"]KANTASUOMALAISILLE ENEMMÄN TUKIA!!!!
[/quote]
Tiesitkö, etteivät ulkomaalaiset saa sen enempää tukia kuin suomalaisetkaan? Ihan saman verran köyhä maahanmuuttaja saa kuin köyhä suomalainen.
Tiedän tämän koska isäni on irakilainen.
AP
[/quote]saavat herkemmin sossusta tarveharkintaista tukea ku kantasuomalainen
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:56"]
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että avioliitossa pitäisi olla ikuisesti selibaatissa ettei vain vahingossakaan tule raskaaksi?
[/quote]
Kummatkin vaan streriilisaatioon niin ei tule lapsia.
[/quote]
Ei sterilisaatioon pääse alle 35-vuotias alle neljän lapsen äiti. Ja kuka sen maksaisi? Yhteiskunta?