Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka vaaditte lapsilisiä pois!

Vierailija
31.05.2015 |

Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten?

Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan.

Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne.

Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia.

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:47"]Miten olisi että tässä ja nyt päätetään joku vuosi, esim. 2020, jonka jälkeen lapsilisä leikattaisiin puoleen eikä esim. kolmannen lapsen jälkeen maksettaisi ollenkaan. Tämä olisi kaikkien tiedossa niin jokainen voisi osaltaan suunnitella että onko tulevaisuudessa varaa vielä kuinka moneen lapseen. Ai mutta tämä taas ei käy, sillä jokaisella on oikeus vääntää niitä mukuloita juuri niin monta kuin huvittaa eikä yhteiskunta saa rankaista lasta siitä etteivät vanhemmat viitsi ajatella lastensa parasta.
[/quote]

Kyllä tämä minulle kävisi, todellakin!

AP

Vierailija
122/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko lukiossa vai ammattikoulussa? Vaikutat älykkäältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:51"]Ap oletko lukiossa vai ammattikoulussa? Vaikutat älykkäältä.
[/quote]

Eilen loppui kasiluokka :D

AP

Vierailija
124/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät joutaa pois kokonaan.köyhät saavat sossusta ruokarahat ja rikkaat elävät kuin ennenkin.Aivan käsittämätöntä,että säästöt revitään mm.eläkeläisten selkänahasta jotta rikkaiden muksut saavat pitää pesämunansa!

Vierailija
125/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:45"]Ei ole yhteiskunnan vaan vanhempien asia huolehtia lapsista. Kyllä ilmainen koulutus, kouluruoka ja halpa päiväkoti on ihan riittävä kädenojennus. Ja mulla on kolme lasta itselläni, pärjäisin oikein hyvin ilman lapsilisiä
[/quote]

Mutta ymmärrätkö, että se lapsi ei ole voinut valita, että mihin perheeseen syntyy?! Joo itsekin olisin halunnut syntyä johonkin rikkaaseen perheeseen, mutta sen sijaan synnyin tänne, perheeseen, jossa on juuri ja juuri rahaa ruokaan!

Ja jos lapsilisät on pakko lopettaa, niin ilmoitettaisiinko vaikka siitäkin pari vuotta etukäteen.

AP
[/quote]

Siis saatko sä lapsilisät itsellesi, et esim perheen ruokaan? Ja nyt nyppii jos niitä leikataan? Katsos muruseni kun se on ihan hyvää opetusta. Oppii suhteuttamaan menot tuloihin jo nuoresta asti niin ehkä itse aikanaan teet lapsia kun siihen on varaa
[/quote]

Olen todellakin oppinut suhteuttamaan menot jo ihan pienestä lähtien! Ja kuule se raha menee meidän perheen ruokiin ja joskus jopa - vau - uusiin vaatteisiin, joita saamme ehkä kerran tai kaksi vuodessa! Jos lapsilisät nyt leikataan, niin meillä ei ole luultavasti enää varaa ruokaan.

AP
[/quote]

Elämä on kovaa. Ei se silti muiden veronmaksajien asia ole teidän toimeentulosta huolehtia omansa lisäksi
[/quote]
Kun se hyvinvointiyhteiskunnassa nimenomaan on <3

Vierailija
126/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:47"]

Miten olisi että tässä ja nyt päätetään joku vuosi, esim. 2020, jonka jälkeen lapsilisä leikattaisiin puoleen eikä esim. kolmannen lapsen jälkeen maksettaisi ollenkaan. Tämä olisi kaikkien tiedossa niin jokainen voisi osaltaan suunnitella että onko tulevaisuudessa varaa vielä kuinka moneen lapseen. Ai mutta tämä taas ei käy, sillä jokaisella on oikeus vääntää niitä mukuloita juuri niin monta kuin huvittaa eikä yhteiskunta saa rankaista lasta siitä etteivät vanhemmat viitsi ajatella lastensa parasta.

[/quote]

Minä vaik varastan lapsilleni, jos ei rahat riitä heidän ruokkimiseen ja varastan niiltä joilta on varaa varastaa. Toistaiseksi ei ole tarvinnut sellaista tehdä, mutta teen jos täytyy.

Vierailija
127/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:51"]Ap oletko lukiossa vai ammattikoulussa? Vaikutat älykkäältä.
[/quote]
Meinaat että ammattikoulussahan ei kukaan älykäs voi olla?

Vierailija
128/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:47"]

Miten olisi että tässä ja nyt päätetään joku vuosi, esim. 2020, jonka jälkeen lapsilisä leikattaisiin puoleen eikä esim. kolmannen lapsen jälkeen maksettaisi ollenkaan. Tämä olisi kaikkien tiedossa niin jokainen voisi osaltaan suunnitella että onko tulevaisuudessa varaa vielä kuinka moneen lapseen. Ai mutta tämä taas ei käy, sillä jokaisella on oikeus vääntää niitä mukuloita juuri niin monta kuin huvittaa eikä yhteiskunta saa rankaista lasta siitä etteivät vanhemmat viitsi ajatella lastensa parasta.

[/quote]

Minä vaik varastan lapsilleni, jos ei rahat riitä heidän ruokkimiseen ja varastan niiltä joilta on varaa varastaa. Toistaiseksi ei ole tarvinnut sellaista tehdä, mutta teen jos täytyy.

[/quote]

Kerran välität lapsistasi noin paljon niin oletan, että sinulla on lapsia vain sen verran kuin pystyt itse ruokkimaan.

Vierailija
129/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:48"]

Kyllä mun mielestä täyspäisen aikuisen pitäisi osata alkeellista matematiikkaa ennen kuin alkaa miettiä lapsia. Pitäisi vanhemmallakin olla joku vastuu, millaiseen maailmaan ja taloustilanteeseen lapsia alkaa pykäämään. Jos talous uhkaa mennä nurin lapsilisen leikkaamisesta (saati poistosta) niin sitten on selkeästi joko elänyt turhan hövelisti tai on vain tyhmä. Meillä talous ei kaatuisi lapsilisän poistoon, vaikka itse tienaan nettona 1300e ja mies työtön. Lapsia vain yksi, ja arvaat varmasti miksi.

[/quote]

Miten sä osaat ennustaa, että jäätkö työttömäksi tai kukaan muukaan? Tai sairastutko? 

Vierailija
130/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ne monikkoraskaudet onkaan suunniteltuja. Tai raskaus voi olla suunniteltu mutta harvemmin se että sikiöitä on useampia. Itse en ainakaan pystyisi tekemään osa-aborttia.

Vierailija
131/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"]Harvemmin ne monikkoraskaudet onkaan suunniteltuja. Tai raskaus voi olla suunniteltu mutta harvemmin se että sikiöitä on useampia. Itse en ainakaan pystyisi tekemään osa-aborttia.
[/quote]

Niinpä. Minullakin on kaksoissisko.

AP

Vierailija
132/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:39"]up
[/quote]

Vierailija
133/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olemassaoleville lapsille ei tietenkään "voi mitään" ja jos jollakulla menee elämässään niin hyvin että talous kestää monta lasta niin se on hienoa. Sitä en silti pysty käsittämään, miksi jo valmiiksi tiukassa taloustilanteessa tehdään lisää lapsia, kertokaa mulle onko se tyhmyyttä vai tyhmyyttä.

Vierailija
134/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt mammat.

Teidän logiikallanne olemme pian siinä tilanteessa, että vain maahanmuutajat synnyttävät Suomeen lapsia. Onkos sitten hyvä?

Vierailija
135/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vanhempiesi ammatit.

Vierailija
136/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:10"]Kerro vanhempiesi ammatit.
[/quote]

No äitini on siivooja ja isäni on töissä pizzeriasta.

AP

Vierailija
137/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:45"]Ei ole yhteiskunnan vaan vanhempien asia huolehtia lapsista. Kyllä ilmainen koulutus, kouluruoka ja halpa päiväkoti on ihan riittävä kädenojennus. Ja mulla on kolme lasta itselläni, pärjäisin oikein hyvin ilman lapsilisiä
[/quote]

No voit luopua saamastasi lapsilisästä sitten! :)
[/quote]

Miksi luopuisin? Jonkun sellaisen takia joka ei osaa pitää jalkoja ristissä vaikka ei ole varaa lapsiin?
[/quote]

Sinä olet yhtlailla taakka yhteiskunnalle lapsilisinesi kuin vähävarainenkkn perhe.
[/quote]

Minä maksan veroja huomattavasti enemmän kuin saan lapsilisinä

Vierailija
138/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vastausta

1. Ehkäisy. Tuplaehkäisy. Joillain triplaehkäisy. Ei koskaan alkoholia, koska kännikaloilla sikiäminen sujuu.

2. Ikiselibaatti

Vierailija
139/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:48"]

Kyllä mun mielestä täyspäisen aikuisen pitäisi osata alkeellista matematiikkaa ennen kuin alkaa miettiä lapsia. Pitäisi vanhemmallakin olla joku vastuu, millaiseen maailmaan ja taloustilanteeseen lapsia alkaa pykäämään. Jos talous uhkaa mennä nurin lapsilisen leikkaamisesta (saati poistosta) niin sitten on selkeästi joko elänyt turhan hövelisti tai on vain tyhmä. Meillä talous ei kaatuisi lapsilisän poistoon, vaikka itse tienaan nettona 1300e ja mies työtön. Lapsia vain yksi, ja arvaat varmasti miksi.

[/quote]

Miten sä osaat ennustaa, että jäätkö työttömäksi tai kukaan muukaan? Tai sairastutko? 

[/quote]

En tietenkään osaa, niin siksi lapsia onkin vain yksi eikä lisää tule. Yhden lapsen kanssa pärjään kohtalaisesti lähes missä tahansa tilanteessa, mutta olisin typerys jos tekisin tähän elämäntilanteeseen useamman lapsen. Vaikka nyt jäisin työttömäksi niin yhdelle lapselle pystyn tarjoamaan hyvän lapsuuden, useamman lapsen vanhemana se ei minun silmissäni olisi mahdollista.

Vierailija
140/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:11"]Kaksi vastausta

1. Ehkäisy. Tuplaehkäisy. Joillain triplaehkäisy. Ei koskaan alkoholia, koska kännikaloilla sikiäminen sujuu.

2. Ikiselibaatti
[/quote]

Lapset eivät kuitenkaan ole itse voineet vaikuttaa syntymäänsä. Ei se ole heidän vikansa, että köyhät vanhemmat ovat olleet varomattomia.

AP