Te jotka vaaditte lapsilisiä pois!
Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten?
Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan.
Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne.
Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia.
Kommentit (163)
Kysyin jo aiemmin, mutta ilmeisesti kysymykseni missattiin. Eli te pienituloiset, jotka olette tietoisesti halunneet monta lasta, miksi kyseinen ratkaisu.
Lapsettomilla pariskunnilla ei ole mitään oikeutta pitää itse kaikkia rahojaan tässä vaiheessa koska meidän lapsia tehneiden lapsien panosta tarvitaan tulevaisuudessa.
On täysin vastuutonta jättä lapset tekemättä kun tarvitaan sitten muka työvoimaa ulkomailta.
Lisäksi lapset työllistävät ja kuluttavat.
Kyllä se kaiken kaikkiaan olisi reilua että yksinäiset parit maksaisivat enemmän kaikesta ihan solidaarisuuden nimissä!!!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:02"]Ei ole lasten vika ei, mutta olisiko sitten sijaisperhejärjestelmä parempi ratkaisu lapsitehtailijoille? Lapsilisät pois ja lapset joita ei vanhemmat pysty elättämään sijoitetaan kodin ulkopuolelle eikä nää vanhemmat saisi vastikkeetonta rahaa mistään. Kerro ap, miksi niitä lapsia on liikaa vain huonotuloisilla tai siis niillä joilla on muutenkin elämänhallinnan ongelmia? [/quote] Luultavasti siksi koska - karusti sanoen - elämänhallinnan ongelmia omaavilla ihmisillä on _YLEENSÄ_ keskimääräistä matalempi älykkyysosamäärä joten he eivät osaa suunnitella elämäänsä lapsen mukaan. He eivät ehkä ymmärrä, kuinka paljon se lapsi tulee kuluttamaan rahaa. Mutta tästä on silti turha rangaista lapsia. AP
[/quote]
Mutta pitkällä tähtäimellä katsottuna näiden perheiden tukeminen tulee jatkossakin aiheuttamaan pienituloisten lapsitehtailua.
Ikävää niitä lapsia kohtaan jotka nyt tällaisissa perheissä asuvat, mutta pitkällä tähtäimellä enemmän auttaisi tukien laskeminen, jolloin jopa nämäkin tajuavat ettei ole järkevää tehdä isoa lapsilaumaa kun kukaan näitä ei heidän puolestaan enää elätä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:56"]
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että avioliitossa pitäisi olla ikuisesti selibaatissa ettei vain vahingossakaan tule raskaaksi?
[/quote]
Oikeaoppisella ehkäisyllä raskauden riski on minimaalinen. Tuplaehkäisyäkin voi käyttää, niin on jo hyvin varmasti ehkäisty.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:56"]
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että avioliitossa pitäisi olla ikuisesti selibaatissa ettei vain vahingossakaan tule raskaaksi?
[/quote]
Vähän OT, mutta itse en pysty ottamaan vakavasti ihmistä joka väittää tulleensa 6 (kuusi) kertaa vahingossa raskaaksi. Kyllä se kertoo kaiken oleellisen kyseisen henkilön kyvykkyydestä kasvattaa ne kuusi vahinkolasta.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:29"]
Synnytyksestä tulee lasku.Päivähoidosta tulee lasku.Ja koulussa käynti maksetaan veroilla kun satun tienaamaan ihan kohtuullisesti.Ei se koulutus kultaseni ole ilmasta kato me maksetaan se jokainen verotuksessa..luuliksää reppana että ne rahat tulee jostain taikalaatikosta?
Mutta se että jotkut tekee tulevia veronmaksajia ja jotkut ei nii se on epäreilua.Sulla ei oo sitä menoerää ja mun lapsi maksaa joskus sun eläkkees!!
Ei muutakun lapsettomat pariskunnat tiukemmalle verolle!!!Te ette oo hoitanu hommianne!!
[/quote]
Lasku, jonka synnytyksestä ja päivähoidosta maksat, ei ole lähelläkään todellisia kuluja. Jos maksaisit synnytyksesi kokonaan omavastuulla, hinta kipuaa helposti 10 000 euroon, sektion vielä jos tarvitsee niin hinta vaan nousee. Maksoitko siis oman synnytyksesi?
"Mutta se että jotkut tekee tulevia veronmaksajia ja jotkut ei nii se on epäreilua.Sulla ei oo sitä menoerää ja mun lapsi maksaa joskus sun eläkkees!!" Ei ole epäreilua, kukaan ei ole pakottanut sinua raskaaksi ja äidiksi. Se on ollut täysin oma valintasi. Halutessasi sinulla ei olisi tuota "menoerää" (mikä ihana hellittelynimi omalle lapselleen, btw), koska olisit käyttänyt ehkäisyä. Jälkikäteen on tietenkin myöhäistä itkeä, mutta päätöksistään on otettava vastuu eikä syytellä muita.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:30"]
Meillä 4 lasta ja 400 tulee lapsilisää..sitä maksetaan siitä että tekee lapsia tähän suomenmaahan.
Ei niille joilla ei isännällä nalli lennä taikka emäntä on maho oikein voi maksaa lapsilisää kun sitä maksetaan niistä lapsista.Mutta luulisin että 2 aikuisella henkilöllä on tulot niin hyvät että ei keskenään tartte kovin paljon rahaa joten ihan hyvin vois laittaa sellasen
LAPSETTOMIEN PARISKUNTIEN HAITTAVERON.Te kun ette tee oikein mitään tän yhteiskunnan tulevaisuuden hyväksi.
[/quote]
Harva köyhän perheen lapsi mitään tämän yhteiskunnan eteen tekee. Heistä tulee samanlaisia kuin vanhemmistaankin
[/quote] Köyhistä oloista ne on useimmat tämänkin maan merkkihenkilöt tulleet, nämä Eino Leinot ja muut. Eipä ole kuule rikkaiden lapsilla ollut sitä älliä, kekseliäisyyttä ja etenkään periksiantamattomuutta mitä on ollut joillain köyhillä!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:11"]
Kyllä lapsettomat vois maksaa joo jonkun maksun niille joilla on lapsia!Se olis vähintäänkin reilua!Hyvä idea!
[/quote]
Minä masan 3000e kuussa valtiolle että sinä esim. Sait synnytettyä sen räkänokkas, ja siitä että tunget sen tarhaan ja sen jälkeen vielä ilmaisen koulutuksen. Jos sinulla ei ole latiakaan itse laittaa siihen omaan räkäperseeseesi niin jätä se tekemättä.
Vai vielä pitäis läskiperse mamojen saada lisää rahaa kakaratehtailuun.. Huh huh, pakkosterilisaatioainakinnäin vitun tyhmille!
Oikeesti tee yhteiskunnalle palvelus ja ammu ittees päähän.
[/quote] ILMOITETTU YLLÄPIDOLLE!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:11"]
Kyllä lapsettomat vois maksaa joo jonkun maksun niille joilla on lapsia!Se olis vähintäänkin reilua!Hyvä idea!
[/quote]
Minä masan 3000e kuussa valtiolle että sinä esim. Sait synnytettyä sen räkänokkas, ja siitä että tunget sen tarhaan ja sen jälkeen vielä ilmaisen koulutuksen. Jos sinulla ei ole latiakaan itse laittaa siihen omaan räkäperseeseesi niin jätä se tekemättä.
Vai vielä pitäis läskiperse mamojen saada lisää rahaa kakaratehtailuun.. Huh huh, pakkosterilisaatioainakinnäin vitun tyhmille!
Oikeesti tee yhteiskunnalle palvelus ja ammu ittees päähän.
[/quote] ILMOITETTU YLLÄPIDOLLE!
[/quote]
OMG!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:30"]
Meillä 4 lasta ja 400 tulee lapsilisää..sitä maksetaan siitä että tekee lapsia tähän suomenmaahan.
Ei niille joilla ei isännällä nalli lennä taikka emäntä on maho oikein voi maksaa lapsilisää kun sitä maksetaan niistä lapsista.Mutta luulisin että 2 aikuisella henkilöllä on tulot niin hyvät että ei keskenään tartte kovin paljon rahaa joten ihan hyvin vois laittaa sellasen
LAPSETTOMIEN PARISKUNTIEN HAITTAVERON.Te kun ette tee oikein mitään tän yhteiskunnan tulevaisuuden hyväksi.
[/quote]
Harva köyhän perheen lapsi mitään tämän yhteiskunnan eteen tekee. Heistä tulee samanlaisia kuin vanhemmistaankin
[/quote] Köyhistä oloista ne on useimmat tämänkin maan merkkihenkilöt tulleet, nämä Eino Leinot ja muut. Eipä ole kuule rikkaiden lapsilla ollut sitä älliä, kekseliäisyyttä ja etenkään periksiantamattomuutta mitä on ollut joillain köyhillä!
[/quote]
Näyttäisi vaan ne nykypäivän köyhät sitä kekseliäisyyttä ja periksiantamuutta muullakin tavalla, kuin keksimällä mitä uusia tukia voivat hakea...
Ei me olla köyhiä..Ansiotulot vuodessa meidän perheellä on 70000 mutta ilmanmuuta täytyy rankaista ihmisiä jotka ei tee lapsia.
Ei kukaan tarvi rahaa vaan ittelleen ja se että tekee lapsia on vähä velvollisuus että tää maa pysyy pyörimässä.
Siinä että syntyvyys vähenee ei oo mitään hyvää.Ja se että toisilla on lapsia ja toisilla ei on epätasa-arvoista ja siksi pitäisi verottaa ja ottaa yksin ja kaksin eläviltä enemmän.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:15"]
Sterilisaatiota ei kuka tahansa saa ja kaikille ei hormonaalinen ehkäisy sovi. Jäljelle jää vain kuparikierukka ja kondomi ja tiedänpä niitäkin jotka ovat siitäkin tuplaehkäisystä tulleet raskaaksi. Eikä muuten se sterilisaatiokaan ole satavarma.
[/quote]
Todennäköisyydet tulla tuplaehkäisyn läpi raskaaksi ovat minimaalisen pienet.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:53"]
Ei me olla köyhiä..Ansiotulot vuodessa meidän perheellä on 70000 mutta ilmanmuuta täytyy rankaista ihmisiä jotka ei tee lapsia.
Ei kukaan tarvi rahaa vaan ittelleen ja se että tekee lapsia on vähä velvollisuus että tää maa pysyy pyörimässä.
Siinä että syntyvyys vähenee ei oo mitään hyvää.Ja se että toisilla on lapsia ja toisilla ei on epätasa-arvoista ja siksi pitäisi verottaa ja ottaa yksin ja kaksin eläviltä enemmän.
[/quote]
Usko jo: laki ei velvoita sinua hankkimaan lapsia. Älä hanki, jos koet ylivoimaiseksi kulueräksi ja tulet kadehtimaan lapsettomia.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:16"]
Entä jos uskonto kieltää ehkäisyn?
[/quote]
Vaihda uskontoa.
Ymmärrätkö ap, että jos on niin köyhää että lasketaan pennejä lapsilisen maksamiseen, kannattaa pitää luoja mielessä ja housut jalassa?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:41"]Ymmärrätkö ap, että jos on niin köyhää että lasketaan pennejä lapsilisen maksamiseen, kannattaa pitää luoja mielessä ja housut jalassa?
[/quote]
Ymmärrän todellakin. Mutta kun kaikki eivät tee niin! Turha siitä on silti niitä lapsia rankaista.
AP
Ei ole yhteiskunnan vaan vanhempien asia huolehtia lapsista. Kyllä ilmainen koulutus, kouluruoka ja halpa päiväkoti on ihan riittävä kädenojennus. Ja mulla on kolme lasta itselläni, pärjäisin oikein hyvin ilman lapsilisiä
Lapsilisiä ei ole mikään pakko kenenkään hakea ja sehän tässä eniten naurattaakin, koska nämä "otetaan lapsilisät pois" typpit saavat itse lapsilisää, tai saisivat jos olisi lapisia.
Eivät siis jättäisi itsekään lapsilisää hakematta, vaikka se on vapaaehtoinen etuus, joka ei kenenkään tilille itsestään ala tulemaan.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:29"]
Synnytyksestä tulee lasku.Päivähoidosta tulee lasku.Ja koulussa käynti maksetaan veroilla kun satun tienaamaan ihan kohtuullisesti.Ei se koulutus kultaseni ole ilmasta kato me maksetaan se jokainen verotuksessa..luuliksää reppana että ne rahat tulee jostain taikalaatikosta?
Mutta se että jotkut tekee tulevia veronmaksajia ja jotkut ei nii se on epäreilua.Sulla ei oo sitä menoerää ja mun lapsi maksaa joskus sun eläkkees!!
Ei muutakun lapsettomat pariskunnat tiukemmalle verolle!!!Te ette oo hoitanu hommianne!!
[/quote]
Te saatte verovaroista maksettua lapsilisää. Lapsilisän tarkoitus on tasoittaa tuloeroja lapsettomiin nähden. Eikö se nyt riitä? Vieläkö pitää saada lisää? Ahneet paskiaiset.