Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka vaaditte lapsilisiä pois!

Vierailija
31.05.2015 |

Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten?

Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan.

Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne.

Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:35"]

Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten? Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan. Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne. Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia.

[/quote]

Olet provo. 
[/quote]

Kuinka niin? Kaipaisin perusteluja. Jos et usko, niin kannattaisi, sillä tämä on monen lapsen elämää.

AP

Vierailija
2/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:41"]Ymmärrätkö ap, että jos on niin köyhää että lasketaan pennejä lapsilisen maksamiseen, kannattaa pitää luoja mielessä ja housut jalassa? [/quote] Ei sitä ole aina ennalta suunniteltu.

[/quote]

Nykyaikana lapsi EI ikinä voi tulla vahingossa. Jokainen tietää yhdynnän riskit. On myös lukemattomia eri ehkäisyvaihtoehtoja joita pitäisi käyttää samaan aikaankin montaa jos ei lapsia haluaa. Sen lisäksi jälkiehkäisyä jos kondomi hajoaa sekä viimeisenä aborttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:45"]Ei ole yhteiskunnan vaan vanhempien asia huolehtia lapsista. Kyllä ilmainen koulutus, kouluruoka ja halpa päiväkoti on ihan riittävä kädenojennus. Ja mulla on kolme lasta itselläni, pärjäisin oikein hyvin ilman lapsilisiä
[/quote]

No voit luopua saamastasi lapsilisästä sitten! :)
[/quote]

Miksi luopuisin? Jonkun sellaisen takia joka ei osaa pitää jalkoja ristissä vaikka ei ole varaa lapsiin?
[/quote]
Koska ei oo yhteiskunnan asia huolehtia sun lapsista, vaan sun.

Vierailija
4/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitäis minusta saada joku tuloraja. Oikeasti hyvätuloinen ei tarvi sitä lapsilisää. Me jätettiin se hakematta, kun on varaa lapsista huolehtia ilmankin.

Vierailija
5/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% tapauksissa ne lapsilisät EIVÄT MENE LAPSEN HYVÄKSI, joten ne voi aivan huoletta poistaa. Saatanan surkimukset.

Vierailija
6/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:50"]99% tapauksissa ne lapsilisät EIVÄT MENE LAPSEN HYVÄKSI, joten ne voi aivan huoletta poistaa. Saatanan surkimukset.
[/quote]

No meillä menevät. Esim. perheen ruokiin ja joskus harvoin vaatteisiin. Meillä ei käytetä päihteitä.

AP

Vierailija
7/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:00"]20 jatkaa. Että miten köyhää elämä olisi ollut ilman lapsilisiä, jos ei edes niiden kanssa ole joka kuukausi varaa tehdä mitään kivaa. Isällä oli kyl varaa tupAkoida. [/quote] Meidän perheessä ei tupakoida/käytetä alkoholia jne. Ei käydä ulkomailla ja asutaan vuokralla. Silti olemme köyhiä. AP

[/quote]

Mutta vanhempienne pitää nussia ja tehdä pentuja lisää niinkö?

Vierailija
8/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:50"]99% tapauksissa ne lapsilisät EIVÄT MENE LAPSEN HYVÄKSI, joten ne voi aivan huoletta poistaa. Saatanan surkimukset. [/quote] No meillä menevät. Esim. perheen ruokiin ja joskus harvoin vaatteisiin. Meillä ei käytetä päihteitä. AP

[/quote]

bull fucking nigger shit

Vierailija
9/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:02"]Ei ole lasten vika ei, mutta olisiko sitten sijaisperhejärjestelmä parempi ratkaisu lapsitehtailijoille? Lapsilisät pois ja lapset joita ei vanhemmat pysty elättämään sijoitetaan kodin ulkopuolelle eikä nää vanhemmat saisi vastikkeetonta rahaa mistään. Kerro ap, miksi niitä lapsia on liikaa vain huonotuloisilla tai siis niillä joilla on muutenkin elämänhallinnan ongelmia? [/quote] Luultavasti siksi koska - karusti sanoen - elämänhallinnan ongelmia omaavilla ihmisillä on _YLEENSÄ_ keskimääräistä matalempi älykkyysosamäärä joten he eivät osaa suunnitella elämäänsä lapsen mukaan. He eivät ehkä ymmärrä, kuinka paljon se lapsi tulee kuluttamaan rahaa. Mutta tästä on silti turha rangaista lapsia. AP

[/quote]

Ne lapset tulisi huostaanottaa ja vanhemmat laittaa vankilaan

Vierailija
10/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:35"]Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten?

Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan.

Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne.

Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia.
[/quote]
Kyllä ne rahat ovat nimenomaan vanhempia varten, lapsesta koituvien kulujen peittämiseen. Niiden kannustinvaikutus on sitä suurempi, mitä huonompi tilanne ihmisellä on taloudellisesti. Näin lapsilisä tulee kannustaneeksi heikompaa ainesta lisääntymään.

Vierailija
11/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:35"] Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten? Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan. Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne. Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia. [/quote]   Olet provo.  [/quote] Kuinka niin? Kaipaisin perusteluja. Jos et usko, niin kannattaisi, sillä tämä on monen lapsen elämää. AP

[/quote]

Ei kukaan 15 kundi tule tuollaista tänne kirjoittelemaan. Eikä ne kirjoita tuolla tavalla

Vierailija
12/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:41"]Ymmärrätkö ap, että jos on niin köyhää että lasketaan pennejä lapsilisen maksamiseen, kannattaa pitää luoja mielessä ja housut jalassa?
[/quote]
Joskus elämässä voi tulla tilanne, että jää työttömäksi.
Meillä oli aikoinaan hyvät tulot, mutta sitten iskän työpaikka myytiin puolaan ja iskä ei sinne lähtenyt perässä töihin, koska ne työt olisivat jatkuneet vain vuoden kaks, koska puolasta sai halvempaa työvoimaa. Iskä jäi työttömäksi ja tulomme tippuivat ainakin kolmasosalla ellei puolella. Sen jälkeen ei ole saanut hyvää palkkaa mistään vaikka on hakenut töitä. Elintasomme laski rajusti ja jouduttiin ihan säästöjä käyttämään, sillä vanhemmat eivät halunneet tinkiä minun ja siskoni harrastuksista, jotka ovat aika hintavat.
Ei voi koskaan tietää, millaista elämä on 10 vuoden päästä lapsen syntymisestä. Ihmettelen miten jotkut aikuiset voivat ajatella noin mustavalkoisesti.
T. 16 v

Vierailija
13/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:00"]20 jatkaa. Että miten köyhää elämä olisi ollut ilman lapsilisiä, jos ei edes niiden kanssa ole joka kuukausi varaa tehdä mitään kivaa. Isällä oli kyl varaa tupAkoida. [/quote] Meidän perheessä ei tupakoida/käytetä alkoholia jne. Ei käydä ulkomailla ja asutaan vuokralla. Silti olemme köyhiä. AP

[/quote]

Mutta vanhempienne pitää nussia ja tehdä pentuja lisää niinkö?
[/quote]

Nuorin sisarukseni on 4-vuotias eikä muita luultavasti enää tule. Ja meitä lapsia on yhteensä 8, mutta olen itsekin sitä mieltä ettei olisi kannattanut tehdä enempää kuin 1 (tai 2, koska minulla on kaksonen) lapsi.

AP

Vierailija
14/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:35"] Ymmärrättekö, etteivät ne rahat ole sitä vanhempaa, vaan lasta varten? Lapsi ei ole voinut vaikuttaa siihen, mihin perheeseen hän syntyy. Jos lapsi syntyy vaikkapa köyhään suurperheeseen, niin lapsilisien lopetus aiheuttaisi perheelle (ja sen myötä myös lapselle) niin suurta taloudellista ahdinkoa, ettei rahaa välttämättä riittäisi enää edes ruokaan. Ja turha minulle tulla sanomaan, että "olisit miettinyt ennenkuin teit lapsia!!!!11!1!1!!!1". Itse olen 15-vuotias nuori, joka on kotoisin köyhästä perheestä. Ja ei, vanhempani eivät ole ns. sossuloisia, vaan käyvät töissä, tosin hyvin pienipalkkaisissa sellaisissa. Minä en ole voinut vaikuttaa siihen, että synnyin tänne. Jos siis haluatte poistaa lapsilisän, niin ymmärrättekö, että se lapsikin kärsii siitä? Turha heitä on rankaista siitä, että köyhät vanhemmat "tehtailevat" lapsia. [/quote]   Olet provo.  [/quote] Kuinka niin? Kaipaisin perusteluja. Jos et usko, niin kannattaisi, sillä tämä on monen lapsen elämää. AP

[/quote]

Ei kukaan 15 kundi tule tuollaista tänne kirjoittelemaan. Eikä ne kirjoita tuolla tavalla
[/quote]

Jos tuntisit minut niin olisit eri mieltä :D

AP

Vierailija
15/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:45"]Ei ole yhteiskunnan vaan vanhempien asia huolehtia lapsista. Kyllä ilmainen koulutus, kouluruoka ja halpa päiväkoti on ihan riittävä kädenojennus. Ja mulla on kolme lasta itselläni, pärjäisin oikein hyvin ilman lapsilisiä [/quote] No voit luopua saamastasi lapsilisästä sitten! :) [/quote] Miksi luopuisin? Jonkun sellaisen takia joka ei osaa pitää jalkoja ristissä vaikka ei ole varaa lapsiin? [/quote] Koska ei oo yhteiskunnan asia huolehtia sun lapsista, vaan sun.

[/quote]

No sitten kaikkien pitää luopua lapsilisistä

Vierailija
16/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:49"]Siihen pitäis minusta saada joku tuloraja. Oikeasti hyvätuloinen ei tarvi sitä lapsilisää. Me jätettiin se hakematta, kun on varaa lapsista huolehtia ilmankin.
[/quote]

Mä taas olen samaa mieltä kuin Nalle Wahlroos eu-maataloustuista: ne pitäisi poistaa sellaisilta jotka ei sitä tarvitse, mutta niin kauan kun tällainen porsaanreikä on, nostan tukia jotka on mulle myönnetty

Vierailija
17/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:41"]Ymmärrätkö ap, että jos on niin köyhää että lasketaan pennejä lapsilisen maksamiseen, kannattaa pitää luoja mielessä ja housut jalassa? [/quote] Joskus elämässä voi tulla tilanne, että jää työttömäksi. Meillä oli aikoinaan hyvät tulot, mutta sitten iskän työpaikka myytiin puolaan ja iskä ei sinne lähtenyt perässä töihin, koska ne työt olisivat jatkuneet vain vuoden kaks, koska puolasta sai halvempaa työvoimaa. Iskä jäi työttömäksi ja tulomme tippuivat ainakin kolmasosalla ellei puolella. Sen jälkeen ei ole saanut hyvää palkkaa mistään vaikka on hakenut töitä. Elintasomme laski rajusti ja jouduttiin ihan säästöjä käyttämään, sillä vanhemmat eivät halunneet tinkiä minun ja siskoni harrastuksista, jotka ovat aika hintavat. Ei voi koskaan tietää, millaista elämä on 10 vuoden päästä lapsen syntymisestä. Ihmettelen miten jotkut aikuiset voivat ajatella noin mustavalkoisesti. T. 16 v

[/quote]

Eivät halunneet tinkiä harrastuksista? Mitä idiootteja? Jos tulot tippuu niin kuluja tiputetaan. 

Vierailija
18/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:03"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:00"]20 jatkaa. Että miten köyhää elämä olisi ollut ilman lapsilisiä, jos ei edes niiden kanssa ole joka kuukausi varaa tehdä mitään kivaa. Isällä oli kyl varaa tupAkoida. [/quote] Meidän perheessä ei tupakoida/käytetä alkoholia jne. Ei käydä ulkomailla ja asutaan vuokralla. Silti olemme köyhiä. AP [/quote]   Mutta vanhempienne pitää nussia ja tehdä pentuja lisää niinkö? [/quote] Nuorin sisarukseni on 4-vuotias eikä muita luultavasti enää tule. Ja meitä lapsia on yhteensä 8, mutta olen itsekin sitä mieltä ettei olisi kannattanut tehdä enempää kuin 1 (tai 2, koska minulla on kaksonen) lapsi. AP

[/quote]

Just joo. Lapset huostaan vaan ja vanhemmille pakollinen steriilisaatio ja mielellään vankilaan. Se olisi oikein.

Vierailija
19/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:45"]

[/quote]

[/quote]
Mitenkäs me nuoret sitten kirjoitetaan?:D
Kuule lopeta tuo ajoissa. 15-vuotias on käynyt koulua 8-9 vuotta, kyllä kouluunsa panostanut osaa kirjoittaa kuin "aikuinen" (jos asian nyt voi noin edes ilmaista)

Vierailija
20/163 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:41"]Ymmärrätkö ap, että jos on niin köyhää että lasketaan pennejä lapsilisen maksamiseen, kannattaa pitää luoja mielessä ja housut jalassa? [/quote] Joskus elämässä voi tulla tilanne, että jää työttömäksi. Meillä oli aikoinaan hyvät tulot, mutta sitten iskän työpaikka myytiin puolaan ja iskä ei sinne lähtenyt perässä töihin, koska ne työt olisivat jatkuneet vain vuoden kaks, koska puolasta sai halvempaa työvoimaa. Iskä jäi työttömäksi ja tulomme tippuivat ainakin kolmasosalla ellei puolella. Sen jälkeen ei ole saanut hyvää palkkaa mistään vaikka on hakenut töitä. Elintasomme laski rajusti ja jouduttiin ihan säästöjä käyttämään, sillä vanhemmat eivät halunneet tinkiä minun ja siskoni harrastuksista, jotka ovat aika hintavat. Ei voi koskaan tietää, millaista elämä on 10 vuoden päästä lapsen syntymisestä. Ihmettelen miten jotkut aikuiset voivat ajatella noin mustavalkoisesti. T. 16 v

[/quote]

Eivät halunneet tinkiä harrastuksista? Mitä idiootteja? Jos tulot tippuu niin kuluja tiputetaan. 
[/quote]
Ei haluttu tinkiä minun ja siskoni harrastuksisra siksi, että vanhemmat halusivat pitää elintasomme mahdollisimman samana. He tinkivät omista menoistaan, koska pistävät lapsensa kokonaan itsensä edelle, mistä olen kiitollinen. Tunnen monia perheitä, joissa tämä ei toteudu vaan se oma napa menee perheen edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän