Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MILLAINEN PARISUHTEESI ON?

Vierailija
31.05.2015 |

Onko teillä muilla parisuhde jossa tuntuu että rakastutte vaan koko ajan enemmän toisiinne?

Minä nimittäin aina ihmettelen joitain kommentteja täällä, esim. "Voisin vaan heittää tuon ukon pellolle" ja "seksiä ei ole ollut 2 vuoteen.." jne. Siis mitä ihmettä? :o

Minä en koskaan voisi kuvitella sanovani omasta sulhasestani mitään pahaa. Ollaan oltu 6 vuotta yhdessä, mennään tänä kesänä naimisiin, ja tuntuu että rakkaus vaan vahvistuu koko ajan. Sukulaiset sanoo että ollaan kuulemma vieläkin samanlaisia vasta rakastuneita kuin silloin 6v sitten :D. Oltiin 18v ja 19v kun aloitettiin seurustelu, ja nyt ollaan 24v ja 25v.

Ei edes riidellä muuten kuin korkeintaan jostain tiskaamisesta (ollaan laiskoja tiskaamaan XD)

En jotenkin osaa käsittää miksi roikutte huonoissa suhteissa? Onko syynä lapset?

Tämä ei ole mitään piilovittuilua, vaan minä ihan oikeasti haluan tietää että miksi ihmiset pysyy huonoissa suhteissa.

N24

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:23"]Niin. Millainen parisuhteeni on? Ulkoisten tekijöiden rasittama, väsähtänyt, silti ainoa, mitä voisin kuvitellakaan.

Olemme olleet yhdessä 14 vuotta, ja anteeksi vaan, kyllä ne ekat kuusi vuotta oli kuin tanssia. Opiskelu- ja työpaikat lähellä, yksi kiltti lapsi, vissiin oltiin sen verran nuoria, että virtaa riitti.

Kun vertaa nykyiseen, mulla työ vie suurimman osan vuorokaudesta, kotona väsyttää, täällä on rasittava teini ja totaalisen laiska porsasteleva koululainen, miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa olis vain viikonloppuaamuina, ja mies viettää Tän mahdollisuuden nukkumalla.

En silti kuvittele, että jos vaihtaisin miestä, ongelmat katoais.
[/quote]

No meillä työ on meidän kotona, koska meillä on hevostila joten se työnteko ei niinkään rasita meitä, vaan se on molemmille tosi mielekästä :)
-Ap
[/quote]

Vuokraa ap vaikka Tahdon asia -sarja. Siinä oli Tiina Lymin näyttelemä hahmo, joka oli aivan kuin sinä ;)
[/quote]

Jaa mitenniin niinkuin minä?
-Ap

Vierailija
22/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu karkasi vähän sivuraiteille (ei oo eka kerta av:lla). Ap ihmetteli sitä, kuinka rumasti täällä näkyy välillä miehistä ja puolisoista puhuttavan. Olen samaa mieltä. Sellainen puhetyyli kertoo aika karua kieltä asenteista omaa kumppania kohtaan. Laitan tässä nyt mutkia suoriksi aika ronskisti, mutta jos tilanne on se, että olette olleet jo pitkään suhteessa, jossa esim miehen rahankäyttö on tosi holtitonta vaikka olisitte asiasta puhuneet monta kertaa, niin miksi alentua haukkumaan toista esim.v*tun tyhmä ukko (nähty on)? Tosi naurettavaa, se nyt vaan ei auta asiaa yhtään. Päinvastoin oma mielenne virittyy ärsyyntymään joka risahduksesta, jonka miehenne tekee. Noi tilanteet on just niitä mainitsemianne vastoinkäymisiä, joita myös itse olen elämässäni kokenut. Niissä ei muu auta kuin tarttua härkää sarvista ja hakea vaikka ulkopuolista apua tarvittaessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 07:58"]Ap, olet 24, ollut lyhyen aikaa yhdessä, etkä ole kohdannut vielä vaikeuksia tai edes väsymystä. Voi olla, että olette yhtä rakastuneita parin kymmenen vuoden päästä, tai sitten jompi kumpi on alkanut haikailla mennyttä rakastumista ja etsinyt sitä muualta. Parisuhteessa mitataan ajoittain myös v--tuksen sietokykyä. Palataan siis asiaan, kun olet hankkinut hieman elämänkokemusta.
[/quote]

Tottakai välillä on riitoja, on meilläkin! Mutta on paljon ihmisiä jotka pysyy suhteessa joka on _jatkuvasti_ päin helvettiä.
-Ap
[/quote]

Riidat on asia erikseen, niitä nyt jokaisessa normaalissa parisuhteessa on. Puhuin koettelemuksista.
[/quote]

Mistä sinä tiedät että niitä tulee kaikille pareille? Esim. Vanhempani ovat olleet montakymmentä vuotta yhdessä, eikä heillä ole kertaakaan ollut niitä "vaikeita aikoja". Minä kyllä nään ihmisestä onko onnellinen vai ei, niin vanhempani on aina olleet tosi onnellisia yhdessä.
-Ap
[/quote]

Mistä tiedät ettei vaikeita aikoja ole ollut? Ei lapsille välttämättä kerrota kaikkea, vaikeudet ovat ehkä asiat joista saatetaan vaieta, syystä tai toisesta. Ihmiset ovat välillä hyviä kätkemään asioita. Eikä koettelemuksia ja vaikeita aikoja tarvitse nähdä aina negatiivisessa valossa. Ne ovat niitä jotka opettavat ja koulivat. Ilman omia vaikeita aikoja parisuhteessa ja perhe-elämässä, en osaisi arvostaa tätä kaikkea mitä minulla nyt on.

Vierailija
26/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä nyt sanoisi, että meillä on huono suhde. Ollaan oltu yhdessä 16 vuotta. Lapsia kaksi.

Sitä kun ihan teinistä saakka on ollut yhdessä toisen kanssa ja puhuu lauseet samalla lailla loppuun ja tuntee toisen korvien asennostakin millä mielellä tämä on, alkaa ne toisen huonotkin puolet ärsyttämään joskus ihan suunnattomasti ja nauttii siitä kun saa välillä olla ihan YKSIN kun puoliso on vaikka jossain reissulla.

Alun kiihko on muuttunut melkein syväksi ystävyydeksi. Hommat toimii, arki toimii, mutta ei tässä missään sfääreissä lennellä. Hoidetaan koti ja työ ja lapset mutta yhteistä aikaa ei juuri oteta vaikka se ehkä tervettä olisikin.

Minä esitän vastakysymyksen ap:lle. Miksi tämä kaikki pitäisi rikkoa kun kaikki kerran sujuu hyvin? Miksi erota, laittaa talo myyntiin, alkaa jakamaan sulle-mulle tyyliin lapsille viikonloppuja koska kummankin vanhemman uona on, esitellä äiti- ja isäpuolia, sisko- ja velipuolia ymsymsyms...??

Alkuhuuma poistuu siitä mahdollisesta seuraavastakin suhteesta, ei se ikuista ole.

Vierailija
27/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parisuhde vetelee viimeisiään. Ei pystytä keskustelemaan mistään. Mun pitäs olla kokoajan huushollaamassa ja huolehtimassa että pyykit ja ruuat toimii ajallaan. Ei osallistu mun ja lasten kanssa mihinkään yhteiseen tekemiseen. Seksi on huonoa, ei huomioi OLLENKAAN tarpeitani vaikka olemme keskustelleet asiasta. Vonkaa anaalia. Halailee kyllä mutta kun henkisesti ollaan toisistamme kaukana niin en siitä nauti. Olen kokoajan pahalla tuulella. Olin masentunut kun tapasimme ja silloin hänen ominaisuutensa riittivät. Nyt olen parantunut ja en voi kun ihmetellä valintaani. Onneksi olen ostanut asunnon ja pääsen tästä suhteesta pois. En anna hänelle avainta omaan kotiini. Ei siis ole lasteni isä. Enkä aio seurustella moneen vuoteen.

Vierailija
28/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämän kiteyttäisi? Kahden vapaan ja itsenäisen ihmisen kumppanuus- ja hemmottelusuhde. Ihan vapaasta tahdostamme ollaan yhdessä, eikä riitoja tule, kun ei ole rasittavaa lapsiperhearkea. Emme kumpikaan halua lapsia emmekä edes pidä lapsista, ja se yhdistää meitä. Tiedämme olevamme epätyypillinen pari, kun emme halua lapsia emmekä milloinkaan riitele.

Vierailija
29/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintonen aihe, olen samaa miettinyt. Meillä eka vuosipäivä kohta ja ihanaa on. Muutettiin heti yhteen ja mies oli työttömänä ja uudessa kaupungissa, mutta tästä johtuvien stressistä ja riitelystä huolimatta kaikki on niin hyvin. Me vain rakastetaan toisiamme päivittäin aina vähän lisää ja ollaan ihan halipuspus vieläkin. Tuskin kauheasti muuttumaan tulee.

Vierailija
30/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi negatiivista porukkaa täällä.

Vierailija
31/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinänsä ap:n ajatuksia, itsekin mietin nuorena miksi toiset parit riitelee ja ovat väsyneitä toisiinsa. 

No, kyllähän tämä vanheneminen on opettanut. Nyt yhdessä 15 vuotta ja kyllä se alkuhuuma on hyvin haihtunut. Syynä tähän ei niinkään ole suhteen kesto, vaan tämä kuluttava arki. Lapset vaatii veronsa, arki on yhtä selviytymistä. Helppohan se silloin nuorena oli, sen kun kävi töissä ja vapaa-ajan sai viettää miten halusi. Nyt on omakotitalon hommat hoidettavana, kiireinen lapsiperheen arki, töissäkin pitäisi näyttää parhaansa. Monesti illalla kun päivät hommat on tehty ja lapset saatu nukkumaan, ei enää hirveästi jaksa hoitaa sitä parisuhdetta. Hyvä kun jaksaa puhua yhtään mitään. 

Vierailija
32/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon ja täydellisen välillä on paljon kaikenlaista, ja koska harva tykkää täydellisetä, moni vaihtoehto tässä välillä voi olla asianosaisille parempi kuin se "täydellinen".

Vierailija
33/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:07"]

Ymmärrän sinänsä ap:n ajatuksia, itsekin mietin nuorena miksi toiset parit riitelee ja ovat väsyneitä toisiinsa. 

No, kyllähän tämä vanheneminen on opettanut. Nyt yhdessä 15 vuotta ja kyllä se alkuhuuma on hyvin haihtunut. Syynä tähän ei niinkään ole suhteen kesto, vaan tämä kuluttava arki. Lapset vaatii veronsa, arki on yhtä selviytymistä. Helppohan se silloin nuorena oli, sen kun kävi töissä ja vapaa-ajan sai viettää miten halusi. Nyt on omakotitalon hommat hoidettavana, kiireinen lapsiperheen arki, töissäkin pitäisi näyttää parhaansa. Monesti illalla kun päivät hommat on tehty ja lapset saatu nukkumaan, ei enää hirveästi jaksa hoitaa sitä parisuhdetta. Hyvä kun jaksaa puhua yhtään mitään. 

[/quote]Uskon tämän ihan hyvin. -29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan