Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Ei kai se haittaa,enkäyttänyt ehkäsyä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Meillä oli myös naapurin vieras parkkeerannut meidän pihalle. Vaimo oli tullut töistä kotiin harrasteautolla joka on -90 luvun Chevy pick up neliveto bensa V8:lla. Vaimo on kohtuullisen temperamenttinen tapaus. Oli laittanut chevyn koukkuun vetoköyden kiinni ja toisen pään parkkeerattuun autoon ja vetänyt sen kelkkana tielle. Parkkeeraaja oli saanut parkkisakon ja autosta oli kuulemma hajonnut vaihteisto. Tuli sitten tästä valittamaan pari päivää myöhemmin. Vaimo totesi, että pitipä sattua kun se auton vaihteistoremontti maksaa täsmälleen saman verran kuin pysäköinti meidän omistamalle yksityisaluetta olevalle kiinteistölle. Ai helvetti mä nauroin!
Ja taas tämä miekkosen esittäjä🥱🥱🤦🏼♀️ kuka v...u kirjoittaa "-90 luvun" ?!? Miten olisi suomen kielen alkeet?!
Samat tampiot, jotka kirjoittaa 90-vuotta tai enään.
Vierailija kirjoitti:
Kutsui kylään vaikka hänellä ja miehellään lentsu. Niiskuttelivat siinä ja "ei kai tää haittaa ku ollaan kaikki saatu suojat".
Nyt kipeänä täällä. Testiä sitten kun pystyn.
Tämä on ihan uskomattoman turhauttavaa astmaatikkona. Jotkut myös tulevat itse kylään kipeenä. Jokainen virus laukaisee astman pahenemisvaiheen, saatan olla kuukaudenkin sairas ja yskä kestää vielä pidempään.
Menin kylään kaverille, joka kertoi ohimennen olleensa pari päivää sitten oksennustaudissa. Että ei kait se mitään haittaa, tuskin se edes tarttuu. Joo eipä vissiin. Pari päivää siitä alkoi kamala oksentelu ja ripuli. Se tauti kyllä tarttuu, vaikka mitä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.
Lapsi on aina tervetullut juhliin!
Sinä et päätä toisten juhlista, lapseton juhla on lapseton. Kaikki tilanteet eivät sovi siihen, että joku rääkyy ja sotkee siellä. Aikuisten ja lasten juhlat on erikseen..
Joitakin päiviä sitten oli lehdessä juhlienjärjestäjän haastattelu. Hän kertoi lapsettomista häistä, johon joku oli kuitenkin tuonut pienen lapsen, joka sitten alkoi huutaa häävastaanotolla kesken puheiden.
Morsian oli noussut seisomaan ja huutanut: Sinä joka toit tänne lapsen, ole hyvä ja poistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsui kylään vaikka hänellä ja miehellään lentsu. Niiskuttelivat siinä ja "ei kai tää haittaa ku ollaan kaikki saatu suojat".
Tämä on ihan uskomattoman turhauttavaa astmaatikkona. Jotkut myös tulevat itse kylään kipeenä. Jokainen virus laukaisee astman pahenemisvaiheen, saatan olla kuukaudenkin sairas ja yskä kestää vielä pidempään.
Jep, olen astmaatikko myös. Aina viikkojen köhinät ja pyörimiset. Sanoin kaverille ja hän vain sanoi ettei viitsinyt kertoa kun olen hänen mielestä "tiukkis" flunssien suhteen.
A) En ole, en vain nähtäile kipeänä.
B) Kuka 30-v käyttää sanaa "tiukkis"?
-sama
Mulle tehtiin iso leikkaus ja olin kotiutunut edellisenä päivänä kun anoppi pamahti yllättäen kylään miehen velin lasten kanssa. Mä sit makasin sohvalla vieraiden keskellä pyjamassa. Leikkaus oli vielä aiheuttanut ilmavaivoja niin sain pidätellä koko ajan.. Pois en viittiny lähteä kun oli niin vaikea liikkua.
Kaveri oli tulossa kylään kahden tarhaikäisen kanssa, toinen kajautti jo ovella että "meillä on päitä", tarkoittaen siis täitä. Kaveri oli kuulemma ajatellut ettei haittaa, "kaikkihan niitä joskus saavat". Sanoin että me ei haluta niitä silti ehdoin tahdoin, pihalla voidaan leikkiä ja siinäkin vahdin etteivät lapset ole ihan kiinni toisissaan.
Mulla oli loisiva kaveri, joka saattoi jäädä kylään päiviksi tullessaan kahville. No mikäs siinä, olin siihen aikaan kiltimpi ja ei mua varsinaisesti se haitannut (en tosiaan enää tiedä miksi ei). Kerran värjäsin hänen hiukset meillä. Lopputulos oli että pyyhe ja pesuhuone oli täynnä mustaa hiusväriä, kun se oli pessyt tukkansa. Väripisaroita oli jopa katossa. Sanoin siinä vaiheessa että nyt kuule otat ja meet ja siivoat sotkus niin kaverin reaktio oli tossa kohtaa että eikai se haittaa jos nyt vähä on väriä, kyllähän se nyt lähtee kaakeleista jne.
Kyllä kuule haittaa, mä asun vuokrakämpässä eikä edes ollut mun omat hiusvärit. Hirveän shown jälkeen kaveri lopulta suostui siivoamaan pitkin hampain. Sen värjääntyneen pyyhkeen se oli kai kostona laittanut mytyksi mun pyykkikoriin, joten oli entinen pyyhe ainakin siisteyden osalta. Kaveri katkaisi välit vähän ajan päästä tuosta jollain keksityllä jutulla, johon veti useita muitakin ihmisiä mukaan joihin niihinkin meinasi katketa välit ennen kun homma selvisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitelkaapa nyt, niin saan maanantain lehteen sisältöä.
t. Ilta-Sanomien toimittaja
Niin, ei kai se haittaa vaikka varastan teidän jutut mun työhön?
Eiks sil suomipopin aamupäivän, lypsyn jälkeen oleval oo aina täysin samankaltasia ideoita ja vastauksia kun mitä vauvan etusivul...
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ”ei haittaa”. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että ”suahan ei haittaa”. Kiva ihminen - eikö totta?
Ihan oma vikasi, kun et sanonut heti, että kyllä se vähän haittaa. Ihan itse annoit siunauksesi hänelle myöhästellä jatkossakin.
Sanon tämän kaikella rakkaudella, koska se on vain teidän kaikkien vastaavien omaksi parhaaksi, että opitte sanomaan ääneen, mitä ihan oikeasti haluatte ettekä tyydy vaan mitä joku muu sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen astmaatikko myös. Aina viikkojen köhinät ja pyörimiset. Sanoin kaverille ja hän vain sanoi ettei viitsinyt kertoa kun olen hänen mielestä "tiukkis" flunssien suhteen.
-sama
Mitä tuossa oli tarkoitus lukea?
Vierailija kirjoitti:
Minä rupesin kirjottamaan päiväkirjaani englanniksi ja keksimään koodinimiä ihmisille, kun huomasin joistakin ilkeistä kommenteista että mommy dearest luki sitä ihan röyhkeästi.
Ei kehdannut valittaa siitä sitten niin se keino toimi. Hän kun ei itse viitsinyt opetella englantia.
Täällä sama jutttu. Voi että harmitti, etenkin kun olin nuorena kiltti, en käynyt bilettämässä ymv. Ihastuksia toki oli, joista kirjoitin päiväkirjaan.
Ensimmäiseksi tajusin äitini lukeneen päiväkirjaani, kun hän alkoi ivailla noista ihastuksista. Sitten huomasin likaiset sormenjäljet sivuilla - ei ollut vaivautunut edes pesemään käsiään.
Sen jälkeen kirjoitin kaikki luottamukselliset asiat päiväkirjaani englanniksi.
Muutenkin luottamus perheessämme oli huono. Kerroin luottamuksellisia asioita veljelleni ja veljen vaimolle ja vähän ajan kuluttuani ne olivat äitini tiedossa. Esimerkiksi kerroin, kun olin saanut yhden tutkinnon suoritettua työn ohella, että minun TEKISI MIELI lähteä jatko-opiskelemaan, mutta älkää kertoko tästä äidille, kun hän on tätä ajatusta vastaan. Niin eikös vähän ajan kuluttua äitini sano, että hän on hyvin pettynyt siitä, että sinä LÄHDET NYT raskaan opiskelukevään jälkeen suorittamaan jatkotutkintoa, että eikös kannattaisi miettiä vähän?
No ei sinne opiskelemaan niin vaan mennä ilman pääsykokeita! Ja ainut syy, miksi olin ottanut asian veljeni kanssa puheeksi, oli se, että hän oli opiskellut samaa alaa ja osaisi kertoa miten se työn ohella onnistuisi.
En itsekään äitiäni tavatessa juoruillut veljeni ja hänen vaimonsa asioista, se oli heidän asiansa kertoa. Ja tottakai olisin äidilleni kertonut siinä vaiheessa, jos olisin ollut pyrkimässä opintoihin ja olisin sinne tullut valittua.
Vielä tuosta päiväkirjan lukemisesta, äitini ei koskaan pyytänyt anteeksi. Pyysikö teiltä muilta?
Tuli vähän sellainen tunne, että mitä sinä nyt noin vähästä suutut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sama
Mitä tuossa oli tarkoitus lukea?
Että en tapaa ihmisiä silloin kun he ovat sairaana tai kun itse olen sairas. Anteeksi hoono soomi.
-sama
Eräs isä toi lapsen hoitoon hyvin likaisissa vaatteissa. Siis jugurttia, kuolaa ja mitä lie ruskeaa tahraa. Sanoi, ettei viittinyt puhtaita laittaa kun hoidossa menee kuitenkin likaiseksi, että ei kai haittaa..
No juu kyllä haittasi ja vaihdoin heti lapselle puhtaat vaatteet.
En tiedä mitä isän päässä liikkui kun kuitenkin toisten kotiin vei hyvin likaisen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kampaamossa. Pyysin korkeintaan 3cm pois. Pelkän siistimisen siis.
Nohh pian havahduin lauseeseen:
-Lähti nyt vähän enemmän mitä piti TOIVOTTAVASTI EI HAITTAA.
Oli siis napsinut väht 10cm, ja pitkistä hiuksistani tuli melkein polkkatukka.
Samalainen kokemus täälläkin. Pyysin siistimään latvat tasaisiksi ja ihmettelin, että mikä siinä oikein kestää. Miespuolinen kampaaja oli sitä mieltä, että pitkät hiukset eivät sovi ikäiselleni naiselle ja lyhensi hiuksia 30 cm. Sain siis polkkatukan, jota en halunnut. Kun on ikää hiusten kasvu on mitä on ja estrogeenin aleneminen jouduttaa niiden lähtöä. Sinne jäivät pitkät hiukset kampaamon lattialle. En sentään sanonut, että liimaapa takaisin.
Onko mitään muuta palveluammattia, missä palveluntuottaja saa toteuttaa omia kinkyjä fantasioitaan asiakkaan tahdon vastaisesti ja väittää, että tiedän paremmin ja tykkäät tästä kuitenkin? Onko niille pakko maksaa siitä? 🤬
(Mulle kinkyä on ollut esimerkiksi pottakampaus, enkelinkiharat tai liian lyhyeksi vetäminen vastoin sitä, mitä on sovittu. "Ei kai haittaa, tää sopii sulle hyvin, en leikannu sun hiuksia niin kuin halusit koska se vaan näyttäis niin rumalta.")
Asiakkaan hiukset, asiakkaan toimeksianto ja ennen kaikkea asiakkaan rahat. Pitäisi sillä nyt jotain merkitystä olla tyhmemmällekin ihmiselle.
Perinteisesti kätilöt on olleet sadistinen kinky-jengi. Sukuni edellisen polven ensisynnyttäjät ovat saaneet osakseen ovien paiskomista kesken synnytyksen, tiuskimista jne. Eräästä kiersi huhu, että olisi lyönyt asiakasta tyynyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli juorunnut yhtä arkaa henk. koht. asiaani, josta hänelle avauduin, kun luulin, että voin luottaa. Olin siis menossa hänen luo, kun kuulin eteisessä, että hän puhuu tästä asiasta puhelimessa. Tottakai hermostuin ja olin todella hämmentynyt ja hän vaan kohautti olkiaan "ei kai se nyt mitään haittaa, Tuulalle vaan kerroin". Päätin, etten kerro hänelle enää tällaista, kun juoruaa ne eteenpäin. Olen aina tiennyt, että hän on kova juoruamaan, mutta en voinut uskoa, että hän oman aikuisen tyttärensä henkilökohtaisia ja arkoja asioita kertoilisi jollekin "Tuulalle"...
Tämä on tietyn ikäpolven tyyli. Meillä äidin työpaikalla valehtelematta KAIKKI tiesi meidän lasten asiat. Jotenkin lapsena vielä ajattelin, että tämä on hyvä juttu, kun tulivat vaikka kouluasioista kysymään, kun käytiin äitiä tapaamassa silloin tällöin, esim. hakemisen yhteydessä. Myöhemmin tajusin, että tuo oli täyttä rajattomuutta.
Pari vuosikymmentä meni vielä opetellessa. Piti ottaa sitten vähän väliä omien lasten syntymän jälkeen, että ymmärsi rajoja edes aavistuksen paremmin. Tuolla taustalla jouduin kyllä itsekin opettelemaan (opettamaan itseni ihan kädestä pitäen), että omien lasten asioitani en kerro eteenpäin. Sukulaistenkin kanssa pysyy jutut ihan yleisellä tasolla.
Mun äiti aina muistaa sanoa, että hän ei tykkää että hänen asioitaan levitellään. Ja "jos joku kysyy sitä ja tätä niin ei saa sanoa". Ja että hän ei puhu toisten asioista eteenpäin. Sitten kummasti meidän lasten asioita kerrotaan viimeistä käännettä myöden jos joku tulee vastaan. Olen sanonut jo parikymmentä vuotta sitten samaa että älä juorua mun asioista, mutta "ei hän halua valehdellakaan". Niin joo, eihän sitä vaan voi sitä perus smalltalkia harjoittaa ja sanoa että sillä tyttärellä menee ihan hyvin vaan ihan pakko kertoa että "Pirkkoliina työskentelee siwan kassalla ja muutti just Mäntsälään, sillä on nyt uusi koira ja ajaa harmaalla rättisitikalla ja on lomalla koko kesäkuun, asunto on silloin ihan tyhjillään. Eihän sillä mitään omaa omaisuutta ole, köyhällä kassatytöllä, mutta arvokasta perintöomaisuutta löytyy kyllä, eikä ole edes verisurea. Niin ja Jarmo juuri petti ja jätti, sukupuolitaudinkin sai."
Pistää ihan vihaksi nyt kuinka kpäistä toimintaa tuollainen yksityisasioiden jakaminen, varsinkin kun ne päätyy sellasiin korviin mihin en halua päätyvän. Pitää ilmeisesti itse alkaa juoruamaan hänen asioistaan, potut pottuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Meinaat että poliisi vaivautuu paikalle tai edes selvittelemään tuollaista ilmoitusta? HAHAHAHHEHEHEHHAA!
Poliisi ei todellakaan vaivaudu jonkun auton vuoksi. .Itsellä kaksi tapausta mielessä. Meidän taloyhtiön pihalle on kaksi kertaa jätetty romuauto ja toisella kertaa oli joistakin kriminaaleista kyse, koskapa autossa oli epämääräistä tavaraa. Ensimmäisellä kerralla eräs naapuri otti ensin yhteyttä poliisiin, joka ohjeisti vain, ettei autoon saa koskea. Naapuri otti omistajan selville ja kävi rähjäämässä. Auto katosi.
Toisella kerralla otettiin myös yhteyttä poliisiin ja kerrottiin, millaisesta autosta on kyse. Mitään ei tapahtunut ja auton kävi kävi muutama tyyppi tyhjentämässä muutaman päivän päästä. Poliiseja ei näkynyt senkään jälkeen, vaikka autosta ilmoitettiin uudelleen. Huomasimme auton vaihteiden olevan vapaalla, työnsimme auton kadulle ja ilmoitimme kaupungille romuautosta. Sitten se haettiin,pois.
Hanki autotarvikekaupasta hydraulisia pyöränalusvaunuja (wheel dolly) neljä kappaletta. Ujutetaan kunkin renkaan alle ja nostetaan rengas pyörien päälle, sen jälkeen auton siirto on helppoa mihin tahansa suuntaan eikä se vahingoitu. Tuplajäynänä auton voi vielä siirtää johonkin sellaiseen paikkaan mistä ei pääse ajamalla pois. Sitten vaan lisäpyörät irti ja pois paikalta. Jää kyllä hyvin autonomistajalle mieleen.
Kalliiks tulee kun näyttäis Motonetissa maksavan 140e /kpl ja niitä tarvitsee neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.
Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.
Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.
Olin koiranäyttelyreissussa tukholmassa ja paluumatkalla piti mennä junalla turun satamasta helsinkiin. Lemmikkiosasto oli pieni junanpääty ja sen valtasi joku nuori daami ihan hemmetin kiukkusen amstaffin kanssa, meitä oli neljä koiranomistajaa sitten eteistilassa kun ei kertakaikkiaan voitu mennä samaan vaunuun sen kahjon kanssa. Se tyttö jäi onneksi pois turussa, mutta oli kyllä tosi omahyväistä vallata se lemmikkiosasto ja seisottaa muita eteisessä koirineen ja kantamuksineen. 😡🤬
Onko mitään muuta palveluammattia, missä palveluntuottaja saa toteuttaa omia kinkyjä fantasioitaan asiakkaan tahdon vastaisesti ja väittää, että tiedän paremmin ja tykkäät tästä kuitenkin? Onko niille pakko maksaa siitä? 🤬
(Mulle kinkyä on ollut esimerkiksi pottakampaus, enkelinkiharat tai liian lyhyeksi vetäminen vastoin sitä, mitä on sovittu. "Ei kai haittaa, tää sopii sulle hyvin, en leikannu sun hiuksia niin kuin halusit koska se vaan näyttäis niin rumalta.")
Asiakkaan hiukset, asiakkaan toimeksianto ja ennen kaikkea asiakkaan rahat. Pitäisi sillä nyt jotain merkitystä olla tyhmemmällekin ihmiselle.