Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
101/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Vierailija
102/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein tuttava ompelijalle vaatteita korjattavaksi ja lupasin kyllä maksaa. Puoli vuotta meni "En ole kerennyt". Vuoden jälkeen sain yhden korjatun hameen ja loppuja odotin edelleen. Lopulta hän sanoi nähdessäämme että ei kai haittaa jos hän tekee niistä lopuista vaatteista *sukulaistyttö x:lle vaatteita kun olet lihonut eikä ne vaatteet nyt enää päällesi mahtuisi kuitenkaan :)

Oli jo antanut minun vaatteet eteenpäin kysymättä eikä edes korvannut mitään. Sanoi että ei pyydä korvausta siitä vetoketkun vaihdosta nyt.

Varas!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoin tapaamani "ei kai haittaa" oli kesämökkimme vastapäätä lomaileva tyyppi, jonka tapasin itse teossa varastamassa mökin puuvajasta polttopuita. Hän vain totesi, että heillä on saunapuut loppu, ei kai haittaa, että hän ottaa tästä muutaman. Vastasin, että ei varsinaisesti, mutta niihin on piilotettu papatteja, polta varovasti.

Tai: 350€ heittomotti. Maksatko laskulla vai käteisellä. Tuokin on varastamista mikä pitäisi ilmoittaa poliisille niin ei toiste tekisi.

Vierailija
104/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein tuttava ompelijalle vaatteita korjattavaksi ja lupasin kyllä maksaa. Puoli vuotta meni "En ole kerennyt". Vuoden jälkeen sain yhden korjatun hameen ja loppuja odotin edelleen. Lopulta hän sanoi nähdessäämme että ei kai haittaa jos hän tekee niistä lopuista vaatteista *sukulaistyttö x:lle vaatteita kun olet lihonut eikä ne vaatteet nyt enää päällesi mahtuisi kuitenkaan :)

Oli jo antanut minun vaatteet eteenpäin kysymättä eikä edes korvannut mitään. Sanoi että ei pyydä korvausta siitä vetoketkun vaihdosta nyt.

Tämä on oikeasti kauheaa. Mä ainakin haluan itse päättää,mitä teen tavaroillani ja annan omille sukulaistytöille, ellen vaatteisiini mahdu.

Mun tarina: kävin kampaajalla, jossa hänen ystävättärensä. Kampaaja oli kaverini sisko, olimme mieheni kanssa olleet ystävän häissä ja mies oli siellä läikyttänyt punaviiniä omalle suosikkipaidalleen, joka oli mulla kassissa. Tuli puhetta, että olen ostamassa jotain tymäkämpää ainetta sen pesuun. Paikalla oli myös kampaajan kaveri, joka alkoi inttää, että hän ottaa sen pesuun kun hänellä on joku firma tms. ja hyvät aineet. Estelin ja estelin, mutta käytännössä se vietiin käsistä. 

Arvata voitte, sainko paitaa ikinä takaisin. Selitys oli, että ei sitä puhtaaksi saanut. Sanoin, että olisin ottanut sen takaisin silti ja en enää muista, mitä mutinaa siihen tuli.

Asia on aivan lapsellinen, mutta harmittaa mua joka kerta, kun sen muistan. Miehellä todellakin on paitoja ihan tarpeeksi, mutta samanlaista ei ole vastaan tullut. Lisäksi harmittaa, että menin antamaan toisen omistaman asian, eihän mulla siihenkään mitään oikeutta ollut.

Terve vaan, jos kampaaja tai kaveri tunnistaa itsensä.

Niin jäi tästä sanomatta, että kampaaja, jolta paitaa tivasin, vastasi, että ei se puhdistunut, joten ei kai haittaa, jos heitettiin se jo roskiin. Se firma oli sen tyylinen, en muista mikä second hand, että varmaan puhdistui ja meni kaupaksi.

Vierailija
105/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo tuo apteekkiin pussillisen vanhoja lääkkeitä, joiden seassa on insuliinikynän neuloja niin että pussi on kuin piikkipallo "Ei kai haittaa". Eikä ole edes ainoa laatuaan. Tästä syystä apteekeissa on nykyään ne pöntöt joihin ihan itse tiputetaan vanhat lääkkeet, ja se joka niitä vaihtaa/käsittelee käyttää tukevia viiltosuojahanskoja....

Nykyään neuloille on oma keräyslaatikkonsakin vielä. Itsekin kerään neulat erikseen ja lääkkeet erikseen.

Vierailija
106/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli juorunnut yhtä arkaa henk. koht. asiaani, josta hänelle avauduin, kun luulin, että voin luottaa. Olin siis menossa hänen luo, kun kuulin eteisessä, että hän puhuu tästä asiasta puhelimessa. Tottakai hermostuin ja olin todella hämmentynyt ja hän vaan kohautti olkiaan "ei kai se nyt mitään haittaa, Tuulalle vaan kerroin". Päätin, etten kerro hänelle enää tällaista, kun juoruaa ne eteenpäin. Olen aina tiennyt, että hän on kova juoruamaan, mutta en voinut uskoa, että hän oman aikuisen tyttärensä henkilökohtaisia ja arkoja asioita kertoilisi jollekin "Tuulalle"...

Tämä voisi olla mun kirjoittamani, omalla äidillä sama taipumus. Vuosia sitten opin, ettei äidille pidä kertoa mitään, mitä ei olisi valmis sanomalehden etusivulla mainostamaan.

Mulla sama. Luottamus meni sen siliän tien, eikä palautunut koskaan enää.  

Luottamus äitiin meni siinä vaiheessa, kun oivalsin, että hän koulussa ollessani lukee päiväkirjaani, ja sopivassa tilaisuudessa heittää niin sanotusti tiskirätin kasvoilleni hyvin ivallisella äänensävyllä, esim,. "Jaa, kattoko se sua tänään pitkään?" En sittemmin puhunut hänelle mitään tärkeinä pitämiäni asioita, ja tytär-äiti -suhde meni piloille, eikä se ikinä muuksi muutukaan. Pilalla mikä pilalla.

Miten joku voi olla noin törkeä ja julma omalle lapselleen! Mun äiti samoin kaiveli kaikki mun tavarat. Jossain vaiheessa kannoin päiväkirjaa mukana koulussakin juuri tästä syystä. Keittiön kaapista tuli kerran vastaan minulle osoitettu kirje, jonka hän oli takavarikoinut ennen kuin ehdin sitä nähdä. Tämä jo 70-luvulla kun olin ala-asteella, mutta hänen käytöksensä törkeys on valjennut minulle vasta nyt aikuisena ja olen äitinä yrittänyt käyttäytyä päinvastoin lastani kohtaan.

Vierailija
107/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kutsuttuna puhujana yhteen seminaariin. Olin etukäteen ilmoittanut, että olen paikalla aamupäivänä.

Joku muu esitelmöitsijä tuli paikalle ja sanoi, että hänen pitääkin lähteä aikaisemmin. Pj muutti lennossa aikataulua, eihän se varmaan haittaa.  Minut siirrettiin iltapäivään, enkä siis päässyt pitämään esitystäni. Poistuin vain tilaisuudesta aiemmin ilmoittamanani hetkenä. En ole kuullut kutsujasta mitään sen koommin.

Oletko nainen? Uskallan epäillä, että kukaan ei tekisi miehelle noin kysymättä. Ja btw, oliko tuo toinen puhuja mies?

Vierailija
108/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!

Vierailija
109/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.

Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.

Olin raskausviikolla 29 palaamassa Suomeen kaukolennolla ja olin tarkoituksella varannut käytäväpaikan, että pääsen jaloittelemaan välillä. Kun saavuin penkilleni, siinä istui flunssainen keski-ikäinen nainen, jonka mielestä minua ei olisi voinut nuorena ihmisenä haitata keskipaikka. Tuhahdellen siirtyi paikalleen ja intti minua vaihtamaan monta kertaa matkan aikana. Sain häneltä myös flunssatartunnan.

Vierailija
110/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.

Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.

Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.

Vierailija
111/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo tuo apteekkiin pussillisen vanhoja lääkkeitä, joiden seassa on insuliinikynän neuloja niin että pussi on kuin piikkipallo "Ei kai haittaa". Eikä ole edes ainoa laatuaan. Tästä syystä apteekeissa on nykyään ne pöntöt joihin ihan itse tiputetaan vanhat lääkkeet, ja se joka niitä vaihtaa/käsittelee käyttää tukevia viiltosuojahanskoja....

Nykyään neuloille on oma keräyslaatikkonsakin vielä. Itsekin kerään neulat erikseen ja lääkkeet erikseen.

Kyllä niille neuloille on aina ollut oma paikkansa ja ohje, ettei missään nimessä saa laittaa lääkkeiden sekaan, vaan palautus jossain purkissa mistä ne ei voi pistää läpi. Siitä huolimatta niitä neuloja on ollut piilossa siellä lääkkeiden seassa.

Vierailija
112/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et nyt voi olla tosissasi että menit hotelliin mitään sanomatta sen sijaan, että olisit mennyt kotiisi ja käskenyt porukan häipymään? Kuinka lapanen ihminen voi olla?

Vierailija
113/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo äitien juoruamiset 🙄 meillä sama. Ja äiti tekee sitä muillekin ja ihan jostain intiimiasioista saattaa puhua kahvipöydässä. On sairaanhoitaja, mutta ei tajua yksityisyysasioista mitään.

Joskus juorusi mulle mummoni jotain alapää-ongelmaa ja sanoin, etten halua puhua tuosta. Suuttui ja alkoi huutamaan "ei sinusta olisi sairaanhoitajaksi ollutkaan!" On siis myös vihainen siitä, etten suostunut hoitoalalle vaikka hän yritti painostaa aikoinaan.

Harmi vaan, että tuollaisissa tilanteissa menee usein luu kurkkuun eikä keksi mitään sanottavaa. Jälkeenpäin olisin halunnut sanoa, että näköjään olisi ollut paremmin kuin susta kun et ymmärrä edes vaitiolovelvollisuutta.

Mutta kun hoitajien mielestä kaikki on aina vaan "luonnollista, kyllähän tästä voi puhua!"

Vierailija
114/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas tuli liikkeeseen 5 min ennen sulkemisaikaa ja kun informoin hänen tutkiessaan vaatetarjontaa, että liike sulkeutuu parin minuutin päästä niin kannattaa lähteä kohta kassaa kohden, hän sanoi että aijaa, no kyllähän te pidätte sen aikaa auki kun hän on siellä.

Olen ollut myös tilanteessa, jossa asiakas soittaa liikkeeseen 5min ennen sulkemisaikaa, että hän on nyt lähtenyt tulemaan täältä peräkylältä ja tarvitsee jotain, että älkää laittako ovia kiinni. Joskus sain myös huudot, kun liike oli ollut kiinni ja ovet lukossa jo 2min sulkemisajan jälkeen, asiakas kun on tottunut siihen ettei ole niin justiinsa (ja tämä ei ollut soittanut etukäteen)!

Vierailija
115/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rupesin kirjottamaan päiväkirjaani englanniksi ja keksimään koodinimiä ihmisille, kun huomasin joistakin ilkeistä kommenteista että mommy dearest luki sitä ihan röyhkeästi.

Ei kehdannut valittaa siitä sitten niin se keino toimi. Hän kun ei itse viitsinyt opetella englantia.

Vierailija
116/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsui kylään vaikka hänellä ja miehellään lentsu. Niiskuttelivat siinä ja "ei kai tää haittaa ku ollaan kaikki saatu suojat".

Nyt kipeänä täällä. Testiä sitten kun pystyn.

Vierailija
117/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rupesin kirjottamaan päiväkirjaani englanniksi ja keksimään koodinimiä ihmisille, kun huomasin joistakin ilkeistä kommenteista että mommy dearest luki sitä ihan röyhkeästi.

Ei kehdannut valittaa siitä sitten niin se keino toimi. Hän kun ei itse viitsinyt opetella englantia.

Kyrillisillä aakkosilla saa myös hyvän salauksen. Tuplavarma, kun kirjoittaa englantia tai muuta vierasta kieltä kyrillisillä kirjaimilla, niin ei äkkinäinen saa selkoa edes googlen avulla.

Vierailija
118/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.

Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa. 

Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.

Olisit maksattanut sen oman parkkisakkosi sillä naapurilla, jonka vieraat sen sulle aiheutti.

Ei pidä olla niin lepsu, ettei pidä puoliaan. 

Vierailija
119/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.

Nämä on uskomattomia! Mä matkustan paljon junalla ja sen vuoksi tilaan aina matkani ajoissa, valikoin paikkani huolella sen hetkisen tarpeen mukaan, joten olen toisinaan investoinut tähän aikaa, toisinaan aikaa ja rahaa. Eli todellakin haluan istua sillä paikalla, minkä olen valikoinut ja kyllä haittaa, jos joku muu siinä töröttää.

Härskein oli nyt korona-aikana, kun ihan rahalla olin ostanut kokonaisen kahden hengen hytin, koska olin tilanteessa, jossa ei tosiaan korona sopinut. Kallis oli. Siellä istui joku nainen, joka oli levittänyt tavaransa ympäri hyttiä ja sanoi, että eihän sua haittaa mennä tohon 4 hengen hyttiin (jossa istui jo yksi ihminen), samoja hyttejähän nämä on, nuoremmaksesi.

En tiedä ikäänsä, mutta vastasin, että mua todella  haittaa, että istut mun maksamassa hytissä ja olen 55 v.

Vierailija
120/2965 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alepan parkkipaikalla istuin autossani ja viereisessä autossa ollut nainen nousi autostaan ulos niin että kolautti ovella autoni kylkeen. Siihen tuli selvä pieni lommo. Nainen totesi ettei tuo mitään haittaa. Tempaisin oman auton oven hänen autonsa kylkeen ja totesin ettei tuo mitään haittaa ja ajelin pois. Hänellä oli joku uudehko Volvo ja minulla vanha Nissan. Ilme näytti kyllä siltä, että saattoi haitata. Ehkä se ei haittaa vain silloin kun itse tuhoaa muiden omaisuutta ja siitä ei tarvitse ottaa vastuuta. Toiseen suuntaan ei sitten jostain syystä toimi. Luulisi että "säännöt" on kaikille samat.

Jumankekka tää täytyy muistaa seuraavalla kerralla kun joku toope töräyttää oveeni! Myös vanhalla autolla ajelen, ja tää sun keksimä reaktio oli todella hyvä!