Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3103)
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukulainen ei suostu koskaan tulemaan kylään silloin, kun on kutsuttu (lasten synttärit, joulu, valmistujaiset jne.). AINA seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla. Ei johdu töistä tai mistään muustakaan kunnon syystä.
"Ei teitä varmaan haittaa, jos me juhlitaan sitten yhdessä myöhemmin". No haittaa tehdä useampaan otteeseen tarjottavia, siivoilla jne. Nykyään tarjotaan sitä, mitä sattuu olemaan. Kurjaa päivänsankarin kannalta pitää tuollasia kämäsiä jälkijuhlia.
Miehen sisko on tuollainen. Ei tule rippijuhliin, lakkiaisiin, synttäreille, koska on joku lapsen peli tai muuta tavallista, ja sitten heille pitää järjestää erilliset juhlat tarjoiluineen. Itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden jääkaappi-pakastimen. Maksoin kuljetuksen ja asennuksen. Kuljettaja kolhi jääkaapin ulko-ovemme. Olin paikalla. Paketin purettua ja jäljet nähtyä totesi, että nämä olivat tässä varmasti jo kaupassa.
Kaappi sattui olemaan kaupan viimeinen ja olin sen omin silmin edellisenä päivänä nähnyt. Ilman lommoja….
Pienet jäljet, ei nää varmasti haittaa… kiva saada uusi jääkaappi-pakastin joka on lommoilla…
Et kai ottanut sitä vastaan. Omaa tyhmyyttäsi jos otit
Normaalisti en olisi ottanut, mutta tällä kertaa oli pakko. Sen verran haasteelliset mitat oli koneella. Olin useamman päivän etsinyt budjettiin sopivaan, sopivilla mitoilla olevaa konetta. (Ei ollut kuin pari vaihtoehtoa tarjolla.) Löytyi tasan yksi paikkakunnalta. Muut potentiaaliset olisivat olleet tilaustuotteita useamman viikon jopa 2 kk toimitus ajalla. Ja edellinen jääkaappi-pakastin ei enää toiminut... (toki reklamoin asennuksesta/kuljetuksesta ja sain siitä hyvitystä... mutta silti ketuttaa :-) )
Meillä kävi vähän vastaavasti. Silloin kysyivät, että haluammeko uuden ehjän tilalle vai käykö alennus hinnasta. Suostuttiin alennukseen, kun lommo oli ihan laitteen alalaidassa, eikä sitä käytännössä juurikaan huomannut, kun oli paikoillaan keittiön lattialla. Meillä laite ei ole missään kaapissarungostossa, vaan seisoo sellaisenaan lattialla kaapiston päädyssä. Se alalaita on koko keittiön varjoisin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suht laiskat ja pihit naapurimme käyttävät meidän pihaamme tarpeen tullen oman virkistysalueensa jatkeena sekä parkkipaikkana, koska heillä ei ole kuulemma tilaa ja meillä on niin ei se kuulemma voi olla iso juttu.
On ehdotettu, että tekisivät omalle pihalleen jotain, että vastaisi heidän tarpeitaan. Mutta miksi tekisivät kun näinkin voi elellä.
Onhan se meistäkin mukavaa, kun kolmen auton sijaan pihalla onkin vaikka viisi.
Ja sitten vielä kivat lasten äänekkäät leikit kuuluu sisälle, kun itse vaikka nukuttaa vauvaa tms.
Oikeasti, kyllä se haittaa.
Jos olisi mahdollista, muuttaisin tästä muualle.Miten voi ihminen olla noin löysä lapanen että suostuu tunkioksi ja kynnysmatoksi?
Jos minun pihalle tulee kutsumattomia tai muita kuin omia autoja, ne on siinä tasan sen sekunnin kun karjaisen että nyt hemmettiin ja heti. Ihan olet ansainnut sen mitäsaat.Naapurille laittaisin heti luun kurkkuun.
Raja menee tässä.
Jos ajan mun puolelle, vuokra on satasen päivä.Ihan poliisille asti voi mennä, jos ei naapuri tottele.
Lapset oppii nopeasti. Sanoo tämä on mun piha. Tykkäätkö, jos mä hyppelisin ja huutelisin teidän pihalla.
Korkea aika tehdä aidat
Poliisi ei taida paljoa välittää.
Kuulostaapa tutulta. Itsekin toivoisin, että oma piha olisi vain omassa käytössä. Onneksi meillä harvemmin auto tukkii pihatien.
Ja samalla toivoisin, että naapurikyttääjän verho ei aina heilahda kun liikun pihalla.
Ei tässä tarvi olla lapanen, että näin voi käydä.
Ihmiset on erikoisia ja jotkut tajuaa keskustelemalla asiasta kerralla, toiset ei ikinä.
Ja äkäiset ihmiset on pahimpia ymmärtämään, että heidän käytöksensä voi häiritä muita.
Pahinta on, jos naapuriksi on sattunut sukulainen jonka kanssa ei oikein jaksaisi aina olla tekemisissä, mutta hänestä kaikki maa ja vaikka pihanhoitovälineet on yhteistä omaisuutta, kun ollaan kerran samaa sukua.
Toki juurikin niin, että tämän naapurin ei tarvitse hankkia mitään omaa lisää.
"Jätin pillerit pois puhumatta sinulle ja nyt olen raskaana."
Vierailija kirjoitti:
Naapurin tyttöporukka tuli ilmoittamaan et he alkaa koirahoitolaksi, eihän nyt haittaa kun teilläkin on kerta koiria. Nyt ärsyttää että menin alkujaan sanomaan et on ihan ok. Tytöt ei koskaan kotona ja minä etätyöläisenä joudun koirien ulvontaa jok ikinen päivä sietämään. Kuseksii ja paskoo keskelle pihaa jolla kaikki lapset leikkii, vaikka taloyhtiön säännöissä lukee et koirat asioi kadulle ja jos pihalle tekee tarpeet niin korjataan pois. Ystävällisesti oon yrittänyt mennä jutteleen tästä mut heitä ei kiinnosta kerta aluksi sanoin et on ok. Ei oo mitään heitä tai koiria vastaan mutta jos tästä ulvonnasta ei tuu loppua niin kohta lähtee elsut. Päiväsaikaan ei saa minkäänlaista työrauhaa.
Odottelepa pihalla koiranomistajia, jotka hakevat koiriaan "hoitolasta" ja kerro, minkälaista toiminta on. On aivan väärin, että joku kuvittelee tuovansa koiran hyvään hoitoon esim. työpäivän ajaksi, mutta totuus onkin, että koira räksyttää turhautuneena pihalla.
Tämä on muutoinkin vakava asia kuin sun hermojen takia, vaikka en sitä väheksykään. Mua ahdistaisi sun asemassa myös koirien huono hoito, eihän sun omatkaan siellä ulvo ja pasko.
Tsemppiä asian hoitoon, vaikka ikävä asia onkin hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin tyttöporukka tuli ilmoittamaan et he alkaa koirahoitolaksi, eihän nyt haittaa kun teilläkin on kerta koiria. Nyt ärsyttää että menin alkujaan sanomaan et on ihan ok. Tytöt ei koskaan kotona ja minä etätyöläisenä joudun koirien ulvontaa jok ikinen päivä sietämään. Kuseksii ja paskoo keskelle pihaa jolla kaikki lapset leikkii, vaikka taloyhtiön säännöissä lukee et koirat asioi kadulle ja jos pihalle tekee tarpeet niin korjataan pois. Ystävällisesti oon yrittänyt mennä jutteleen tästä mut heitä ei kiinnosta kerta aluksi sanoin et on ok. Ei oo mitään heitä tai koiria vastaan mutta jos tästä ulvonnasta ei tuu loppua niin kohta lähtee elsut. Päiväsaikaan ei saa minkäänlaista työrauhaa.
Odottelepa pihalla koiranomistajia, jotka hakevat koiriaan "hoitolasta" ja kerro, minkälaista toiminta on. On aivan väärin, että joku kuvittelee tuovansa koiran hyvään hoitoon esim. työpäivän ajaksi, mutta totuus onkin, että koira räksyttää turhautuneena pihalla.
Tämä on muutoinkin vakava asia kuin sun hermojen takia, vaikka en sitä väheksykään. Mua ahdistaisi sun asemassa myös koirien huono hoito, eihän sun omatkaan siellä ulvo ja pasko.
Tsemppiä asian hoitoon, vaikka ikävä asia onkin hoitaa!
Koirahoitolassa on aina joku paikalla.
Varmaan joku kennel liitto myös mielellään kuulisi moista.
Pomo antoi paskat suositukset unelmieni työpaikkaan, koska halusi pitää minut talossa. ”Tää ei kai nyt haittaa”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jätin pillerit pois puhumatta sinulle ja nyt olen raskaana."
Isyystesti heti kun mahdollista, 40% 2000-luvulla syntyneistä lapsista on käenpoikasia
Nyt oli sen verran reipas luku, että ei haittaisi fakta väitteen tueksi.
Eilen ja tänään kun jotkut puolueet ilmoittivat pohtivansa Nato-asiaa sitten kesäkuun puoluekokouksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Pomo antoi paskat suositukset unelmieni työpaikkaan, koska halusi pitää minut talossa. ”Tää ei kai nyt haittaa”
Eipä sitä nykyiseltä pomolta kannata pyytää suosituksia.
Isosiskoni on koko elämäni ajan "lainannut" tavaroitani siihen malliin ettei häntä haittaa asia lainkaan. Minua kyllä on haitannut aina. Lainailu ulottuu ihan kaikkiin tavaroihin. Myös puolisonsa on kova lainailemaan. Tämä harmittaa vielä näin kolmikymppisenäkin sillä meillä on yhteinen peritty loma-asunto ja vieraillaan äidimme luona melko usein. En voi jättää edes hammasharjaa, kasvorasvaa tai hiusharjaa kaappeihin. Viimeksi loma-asunnolta on lähtenyt ostamani smoothiekoneen muovimukit (otettu autoon mukaan vesi- tai kahvimukeiksi) niin ettei konetta voi käyttää ja pari uutta pussilakanaa sekä tyynyliina. Yritin uudistaa asunnon n. 20v vanhaa liinavaatekantaa pikkuhiljaa ja näin siinä kävi. Sisko ei edes ole mikään köyhä jonka olisi pakko varastaa käyttöesineitä, asenne on vaan itsekäs ja välinpitämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukulainen ei suostu koskaan tulemaan kylään silloin, kun on kutsuttu (lasten synttärit, joulu, valmistujaiset jne.). AINA seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla. Ei johdu töistä tai mistään muustakaan kunnon syystä.
"Ei teitä varmaan haittaa, jos me juhlitaan sitten yhdessä myöhemmin". No haittaa tehdä useampaan otteeseen tarjottavia, siivoilla jne. Nykyään tarjotaan sitä, mitä sattuu olemaan. Kurjaa päivänsankarin kannalta pitää tuollasia kämäsiä jälkijuhlia.Miehen sisko on tuollainen. Ei tule rippijuhliin, lakkiaisiin, synttäreille, koska on joku lapsen peli tai muuta tavallista, ja sitten heille pitää järjestää erilliset juhlat tarjoiluineen. Itsekästä.
Meillä oli yksi tuollainen kaveriperhe. Niiden erillisten juhlien järjestäminen loppui siihen, kun sopivan ajan löytäminen meni turhan hankalaksi. Sattui olemaan muita menoja heidän ehdottamilleen ajoille. Sen jälkeen ovat tulleet silloin kun on tai jättävät kokonaan väliin.
Tuollaisille jälkikäteen vieraille tarjoaisin rääppeitä, jotka todella näyttävät rääppeiltä eli kakun viimeinen pala jne tai enintään vetäisin keksipaketin esille, selittäen, että kuinka silloin oikeana päivänä olisi ollut tarjolla sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Isosiskoni on koko elämäni ajan "lainannut" tavaroitani siihen malliin ettei häntä haittaa asia lainkaan. Minua kyllä on haitannut aina. Lainailu ulottuu ihan kaikkiin tavaroihin. Myös puolisonsa on kova lainailemaan. Tämä harmittaa vielä näin kolmikymppisenäkin sillä meillä on yhteinen peritty loma-asunto ja vieraillaan äidimme luona melko usein. En voi jättää edes hammasharjaa, kasvorasvaa tai hiusharjaa kaappeihin. Viimeksi loma-asunnolta on lähtenyt ostamani smoothiekoneen muovimukit (otettu autoon mukaan vesi- tai kahvimukeiksi) niin ettei konetta voi käyttää ja pari uutta pussilakanaa sekä tyynyliina. Yritin uudistaa asunnon n. 20v vanhaa liinavaatekantaa pikkuhiljaa ja näin siinä kävi. Sisko ei edes ole mikään köyhä jonka olisi pakko varastaa käyttöesineitä, asenne on vaan itsekäs ja välinpitämätön.
Käy kylässä siskosi luona ja vie etsi kaikki omat tavarasi ja vie pois. Se ei haittaa jos mukaan lähtee "vahingossa" jotain siskolle kuuluvaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisille jälkikäteen vieraille tarjoaisin rääppeitä, jotka todella näyttävät rääppeiltä eli kakun viimeinen pala jne tai enintään vetäisin keksipaketin esille, selittäen, että kuinka silloin oikeana päivänä olisi ollut tarjolla sitä ja tätä.
Meilläpäin puhutaan ihan rääppiäisistä, kun varsinaisista juhlista syystä tai toisesta myöhästyneet vieraat tulevat seuraavana päivänä kahville. Silloin tarjolla on todellakin vain sitä, mitä edellispäivältä sattui jäämään. Rääppiäiset voidaan pitää myös oman perheen kesken, kun halutaan vielä fiilistellä juhlia ja samalla syödä loput tarjoilut.
En tiedä meneekö vähän ohi aiheen, mutta itselläni pahin "ei kai haittaa" oli ihminen, jonka kanssa kaveerasin pari vuotta. Pikkuhiljaa alkoi tulla ensin pieniä pyyntöjä, tyyliin "kun olet nyt tulossa meille, niin voitko tuoda kaupasta samalla purkin maitoa" Hetken päästä piti lähteä poikaystävän kanssa kauppaan ja pyysivät kuskiksi. Usein vaan nuo reissut meni niin, että samalla pitikin sitten käydä useammassa eri paikassa, ja ajelua kertyi useampi kilometri sekä aikaa kului tuhottomasti. Tein tälle stopin, kun olin kerran vähällä myöhästyä töistä pariskunnan vitkuttelun takia. Tiesivät siis kyllä työvuorostani etukäteen.
Kerran erehdyin lupautumaan muuttoavuksi. Pääsin paikan päälle, niin mitään ei oltu edes aloitettu. Oli ilmeisesti järkeillyt, että muuttotiimi hoitaa kaiken ja hän saa vaan päsmäröidä, mikä tavara menee minnekin.
Viimeinen niitti oli se, kun alkoi pummaamaan rahaa. Kerran lainasin pari kymppiä, joita ei yllättäen ikinä kuulunut takaisin. Ja näitä yrityksiä pummata rahaa alkoi tulla tiheämmin, kun vaihdoin työpaikkaa ja aloin tienata paremmin. Yllättäen välit alkoivat viiletä, kun ei saanut enää kupattua rahaa eikä kyytejä.
Vierailija kirjoitti:
Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.
Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.
Niin ANOPIN koira
Kun Putifer painoi ydinase nappia!
Vierailija kirjoitti:
"Ei teitä varmaan haittaa, jos me juhlitaan sitten yhdessä myöhemmin". No haittaa tehdä useampaan otteeseen tarjottavia, siivoilla jne. Nykyään tarjotaan sitä, mitä sattuu olemaan. Kurjaa päivänsankarin kannalta pitää tuollasia kämäsiä jälkijuhlia.
Meillä anoppi tekee samaa. Mutta hän pelkää ihmisiä ja on pakko-oireinen. Pärjää kuitenkin hyvin ihmisten parissa, kun saa sinne itsensä pakotettua. En jaksa välittää, hän käy sitten juhlatamineen päälle joku toinen päivä, kun meillä on kotona ne jotka sattuu olemaan, tarjottavina ruisleipä juustolla ja aikaa 15min ennen harkkoihin lähtöä. Pahin on, jos suostuttelee että tulevat varsinaisena juhlapäivänä, koska silloin he tulevat anopin vaatimuksesta n 2h ennen juhlien alkamista tupeksimaan kesken pahimman kiireen. Eivätkä auta juhlien laitossa.
Mentiin ystäväperheen lasten synttäreille ja kahvipöytään käydessä emäntä ilmoitti että heillä oli kyllä ollut sitä ja tätä mutta aiemmat vieraat, hänen siskonsa perhe, olivat syöneet kaiken. ”Ei kai teitä haittaa, ette olis pizzoja syöneetkään” Öh, oltais me voitu syödä, onneksi oli keksejä sientään jäljellä.
Ja heiltä kauppaan matkaa noin 200 metriä et olis vaikka kipaissut hakemassa lisää tarjottavia jos kesken uhkaa loppua. Tai ollut edes hiljaa.
Tämä ei ollut pahimmasta päästä mutta tympeää käytöstä kuitenkin.