Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
921/3103 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana hoidin 8-vuotiaan veljeni paria vuotta nuorempaa kaveria ja veljeni liittyi seuraamme, joten olin hänestäkin osittain vastuussa.

Energisenä tyttönä tietty jaksoin liittyä poikien pihaleikkeihin, eikä mennyt kymmentäkään minuuttia, kun naapuruston aikuiset sen huomasivat ja kiikuttivat 3-6-vuotiaitaan vaivihkaa seuraamme. Hyvin ystävällisesti toki varmistivat, että eikai haittaa, jos vähän katsot meidänkin pojan perään? Enkä tietenkään uskaltanut sanoa aikuisille, että en jaksa paimentaa seitsemää alle kouluikäistä poikaa, vaikka 8v veljeni vähän auttelisikin.

Onneksi pojat keksi aika rauhallista tekemistä, mutta heidän vanhempiensa ansiota se ei ollut, että kaikki meni hyvin. Tilanne, jossa jätät pikkulapsen jo valmiiksi montaa muuta pikkulasta kaitsevan alaikäisen hoiviin, voi päättyä hyvinkin traagisesti; ihan vain vinkkinä teille, jotka itsekin tällaisia tilanteita hyväksikäytätte

Vierailija
922/3103 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen ei suostu koskaan tulemaan kylään silloin, kun on kutsuttu (lasten synttärit, joulu, valmistujaiset jne.). AINA seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla. Ei johdu töistä tai mistään muustakaan kunnon syystä.

"Ei teitä varmaan haittaa, jos me juhlitaan sitten yhdessä myöhemmin". No haittaa tehdä useampaan otteeseen tarjottavia, siivoilla jne. Nykyään tarjotaan sitä, mitä sattuu olemaan. Kurjaa päivänsankarin kannalta pitää tuollasia kämäsiä jälkijuhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3103 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten vain sanotte, ettei nyt kumminkaan sovi.

Vierailija
924/3103 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytiin miehen kanssa syömässä ravintolassa. Tilasin itselle kana-aterian mihin oli sitten jostain syystä heitetty kalaa. No ei siinä muuten mitään, mutta olen allerginen kalalle ja tämän takia sain anafylaktisen reaktion

Etkö kertonut että olet allerginen kalalle? Hehän voivat muutenkin käyttää samoja ottimia esim. millä ruoka laitetaan lautaselle ellet erikseen varoita. 

Minkähän tason ravintolassa käytetään samoja ottimia eri ruokalajeissa, ihan mielenkiinnosta, että tiedän väistää. Ja samoin, miksi pitäisi allergiat kertoa, jos tilatessa niitä välttelet. Anafylaktinen reaktion kanssa ei ole leikkimistä.

- eri

Mistäs minä tiedän oliko tämä henkilö kebupaikassa vai fine diningissä, järki hoi. Kyllä pitäisi kuitenkin sen verran itsesuojeluvaistoa olla että ilmoittaa asiasta jos on niin kuolettavan allerginen kerran. Esim. frittiöljyt on monesti samat kalalla ja kanalla. 

Vierailija
925/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli lakkiaisjuhliini noin 4v lapsensa kanssa, vaikka oli sanottu, että ei haluta lapsia juhliin. Haluttiin myös pieni ja hiljainen juhla, kun sattui samalle päivälle kun erään läheisen sukulaisen kuoleman 11v vuosipäivä. Lisäksi koira ei oikein pidä lapsista.

Ei tarvinnut mennä sanomaan, että haittaa, kun koira hoiti homman meidän puolesta. Ymmärsi ihan hyvin, että sitä lasta ei olis pitänyt tuoda. Hyvästä syystä kiellettiinkin.

Ja ennen kun joku polttaa päreensä: Lapselle ei käynyt mitään.

Outoa että joku tunkee väkisin joihinkin lakkiaisiin.

Lakkiaiset on perinteisesti olleet avoimet juhlat. Tapana siis, että voidaan kiertää monetkin lakkiaiset eikä se ole ns. Kuokkimista. Nykyään tietenkin kun kaikkea halutaan niin kontrolloida tässäkin tulee nämä erikseen kutsumiset ja kieltämiset.

Vierailija
926/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme hommanneet lastenvahdin ja lähdimme miehen kanssa viettämään hääpäivää.

Meidän agenda on sama. Syömään, leffaan, keikalle.

Ystäväni tiesi suunnitelman ja tuli yllätyksenä samaan baariin. Me lähdettiin keikan jälkeen kotiin ja oli änkeämässä meille mukaan.

Jotain muuta oli ajatuksena tehdä hääpäivänä, kun juoda lämmintä vodkaa ystäväni kanssa meidän keittiössä.

Vierailija
927/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden jääkaappi-pakastimen. Maksoin kuljetuksen ja asennuksen. Kuljettaja kolhi jääkaapin ulko-ovemme. Olin paikalla. Paketin purettua ja jäljet nähtyä totesi, että nämä olivat tässä varmasti jo kaupassa.

Kaappi sattui olemaan kaupan viimeinen ja olin sen omin silmin edellisenä päivänä nähnyt. Ilman lommoja….

Pienet jäljet, ei nää varmasti haittaa… kiva saada uusi jääkaappi-pakastin joka on lommoilla…

Et kai ottanut sitä vastaan. Omaa tyhmyyttäsi jos otit

Normaalisti en olisi ottanut, mutta tällä kertaa oli pakko. Sen verran haasteelliset mitat oli koneella. Olin useamman päivän etsinyt budjettiin sopivaan, sopivilla mitoilla olevaa konetta. (Ei ollut kuin pari vaihtoehtoa tarjolla.) Löytyi tasan yksi paikkakunnalta. Muut potentiaaliset olisivat olleet tilaustuotteita useamman viikon jopa 2 kk toimitus ajalla. Ja edellinen jääkaappi-pakastin ei enää toiminut... (toki reklamoin asennuksesta/kuljetuksesta ja sain siitä hyvitystä... mutta silti ketuttaa :-) )

Vierailija
928/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht laiskat ja pihit naapurimme käyttävät meidän pihaamme tarpeen tullen oman virkistysalueensa jatkeena sekä parkkipaikkana, koska heillä ei ole kuulemma tilaa ja meillä on niin ei se kuulemma voi olla iso juttu.

On ehdotettu, että tekisivät omalle pihalleen jotain, että vastaisi heidän tarpeitaan. Mutta miksi tekisivät kun näinkin voi elellä.

Onhan se meistäkin mukavaa, kun kolmen auton sijaan pihalla onkin vaikka viisi.

Ja sitten vielä kivat lasten äänekkäät leikit kuuluu sisälle, kun itse vaikka nukuttaa vauvaa tms.

Oikeasti, kyllä se haittaa.

Jos olisi mahdollista, muuttaisin tästä muualle.

Vierailija
929/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli lakkiaisjuhliini noin 4v lapsensa kanssa, vaikka oli sanottu, että ei haluta lapsia juhliin. Haluttiin myös pieni ja hiljainen juhla, kun sattui samalle päivälle kun erään läheisen sukulaisen kuoleman 11v vuosipäivä. Lisäksi koira ei oikein pidä lapsista.

Ei tarvinnut mennä sanomaan, että haittaa, kun koira hoiti homman meidän puolesta. Ymmärsi ihan hyvin, että sitä lasta ei olis pitänyt tuoda. Hyvästä syystä kiellettiinkin.

Ja ennen kun joku polttaa päreensä: Lapselle ei käynyt mitään.

Koiran kyllä ymmärtää, mutta että oikein kuoleman 11v vuosipäivä?? Eikö tuossa ajassa pääse yli sen verran että kykenisi juhlimaan iloista asiaa sen arvoisella tavalla?

Kyseinen henkilö oli minulle erittäin läheinen ja aina toivoi, että saisi nähdä lakkiaiseni. Oli ollut koko elämäni ajan kuolemansairas joten ei sitä koskaan päässyt näkemään. Se, että lakkiaiseni osuivat hänen kuolemansa vuosipäivälle oli minulle sekä perheelleni hyvin tärkeä ja läheinen asia. 

En oo ehkä mitään näin typerää lukenut av:lla. Ainakin top3 pääsee

Hah, 11 vuotta ei ole kuin vasta alkusoittoa. Isäni kuoli yli 25 vuotta sitten. EDELLEEN joka vuosi kuolinpäivä, isän synttäripäivä, omat synttäripäivä jne. muistellaan ja itketään kun olis ollut niin ihanaa että isäkin olis tämän voinut vielä nähdä. Ja mä en edes liioittele.

Vierailija
930/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden jääkaappi-pakastimen. Maksoin kuljetuksen ja asennuksen. Kuljettaja kolhi jääkaapin ulko-ovemme. Olin paikalla. Paketin purettua ja jäljet nähtyä totesi, että nämä olivat tässä varmasti jo kaupassa.

Kaappi sattui olemaan kaupan viimeinen ja olin sen omin silmin edellisenä päivänä nähnyt. Ilman lommoja….

Pienet jäljet, ei nää varmasti haittaa… kiva saada uusi jääkaappi-pakastin joka on lommoilla…

Me ostettiin uusi pesukone ja sovittiin kotiinkuljetus, asennus ja vanhan koneen poisvienti.

En valitettavasti ollut paikalla, kun nämä jantterit olivat onnistuneet rikkomaan kylppärin pesukonehanan ja vaatineet vaimoa allekirjoittamaan lapun, että se oli jo valmiiksi rikki.

Kaupan päälle eivät osanneet kääntää vanhan koneen alta vipua kuljetusasentoon ja työntäessään sitä pois tekivät eteisen parkettiin jäljet.

Vierailija
931/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen menee ravintolaan, tilaa ruokaa saa mielestään huonoa palvelua ja vähemmän hyvää ruokaa.

Kun tarjoilija kysyy, että maistuiko, niin poikkeuksetta vastataan myönteisesti. 

Espanjassa käydessä opin aivan tuntemattomassa ravinolassa, että näin ei pidä toimia missään tapauksessa, jos tuntee ettei palvelu toimi ja/tai ruoka ei ole sitä mitä on tilannut. 

Ravintoloitsija tuli pöytään istumaan ja selitti, että eihän me tiedetä jos virheitä tulee, jos sinä sanot, että kaikki kunnossa, vaikka jätit lautasen miltei koskematta. 

Sanoi, että hyppää vaikka pöydälle, tule rähjäämään keittiöön, hauku tarjoilija, mutta sano totuus. Siten me kehitämme toimintaamme. Siitä me opimme palvelemaan myös suomalaisia. Ei pidä tyytyä kaikkeen mitä eteen tuodaan, sillä sinä maksat siitä. 

Hän oli aivan tosissaan ja tiedän myös olevan oikeassa. Suomalaiset ei valita kuin somessa ja sitä ei se kohde lue eikä voi antaa vastinetta eikä oppia. Se on selkään puukottamista. 

Aivan kammottava ajatus että ravintoloitsija tulee pöytän kuulustelemaan sua kun et syönyt lautasta tyhjäksi! Eihän siinä ruoassa tarvi olla mitään vikaa jos joku ei jostain syystä syö joka murua. Jos joku tulisi sen takia puhuttelemaan mua kuin lasta, se olisi kyllä viimeinen kerta siinä paikassa.

Myös tuo olisi syytä kertoa palautteessa.

Vierailija
932/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytiin miehen kanssa syömässä ravintolassa. Tilasin itselle kana-aterian mihin oli sitten jostain syystä heitetty kalaa. No ei siinä muuten mitään, mutta olen allerginen kalalle ja tämän takia sain anafylaktisen reaktion

Etkö kertonut että olet allerginen kalalle? Hehän voivat muutenkin käyttää samoja ottimia esim. millä ruoka laitetaan lautaselle ellet erikseen varoita. 

Minkähän tason ravintolassa käytetään samoja ottimia eri ruokalajeissa, ihan mielenkiinnosta, että tiedän väistää. Ja samoin, miksi pitäisi allergiat kertoa, jos tilatessa niitä välttelet. Anafylaktinen reaktion kanssa ei ole leikkimistä.

- eri

Jos on kuolettavasti allerginen jollekin, niin ihan oman ainutkertaisen elämänsä säilyttämiseksi siitä kannattaa kertoa keittiölle.

Jos taas allergia on niin lievä kuin minun allergiani ovat, niin sillä ei niin suurta väliä ole.

Vierailija
933/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääyönä eksä soitti, että ei kai haittaa jos tulee käymään. Oli toki meidän molempien ystävä, mutta olisi haitannut.

Vierailija
934/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suht laiskat ja pihit naapurimme käyttävät meidän pihaamme tarpeen tullen oman virkistysalueensa jatkeena sekä parkkipaikkana, koska heillä ei ole kuulemma tilaa ja meillä on niin ei se kuulemma voi olla iso juttu.

On ehdotettu, että tekisivät omalle pihalleen jotain, että vastaisi heidän tarpeitaan. Mutta miksi tekisivät kun näinkin voi elellä.

Ja sitten vielä kivat lasten äänekkäät leikit kuuluu sisälle, kun itse vaikka nukuttaa vauvaa tms.

Miten voi ihminen olla noin löysä lapanen että suostuu tunkioksi ja kynnysmatoksi?

Jos minun pihalle tulee kutsumattomia tai muita kuin omia autoja, ne on siinä tasan sen sekunnin kun karjaisen että nyt hemmettiin ja heti. Ihan olet ansainnut sen mitäsaat.

Vierailija
935/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ihminen olla noin löysä lapanen että suostuu tunkioksi ja kynnysmatoksi?

Jos minun pihalle tulee kutsumattomia tai muita kuin omia autoja, ne on siinä tasan sen sekunnin kun karjaisen että nyt hemmettiin ja heti. Ihan olet ansainnut sen mitäsaat.

Naapurille laittaisin heti luun kurkkuun.

Raja menee tässä.

Jos ajan mun puolelle, vuokra on satasen päivä.

Ihan poliisille asti voi mennä, jos ei naapuri tottele.

Lapset oppii nopeasti. Sanoo tämä on mun piha. Tykkäätkö, jos mä hyppelisin ja huutelisin teidän pihalla.

Korkea aika tehdä aidat

Vierailija
936/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mummo tunki samaan kylppäriin paskalle, kun olin vaihtamassa esikoisen vaippaa siellä. Ei kai haittaa, älä sinä minusta välitä...

We have a winner :D

☝️Mitä tuo tarkoittaa, eikö sitä voi suomeksi sanoa? Vai onko se hienompaa sanoa noin?

Kai ymmärrät, että eri kielissä on erilaisia sanontoja, joiden ydin katoaa käännöksessä? Ehkä et, kun et ole edes englantia vaivautunut opettelemaan. Ehkä kannattaisi, ettei kuulostaisi samalta kuin jenkkien Karenit, jotka alkavat uhkailemaan espanjaa puhuvia poliiseilla.

Ai, tiedät kai, että suomeksi sanotaan; ”ja niin löytyi voittaja” tai ”tässä meillä on voittaja”.

Toisekseen suunnattomasti halveksin kaltaisiasi rassukoita jotka kuvittelee, että ihmiset, jotka vaalivat äidinkieltään eivät osaa kieliä.

Puhin kuutta kieltä erittäin hyvin ja kuudella pärjään arjessa.

Halveksin tosiaan vaan teitä, jotka tukitte joka paikkaan sen osaamanne fraasin ja kuvittelette, että se on hienoa.

Säälittävä olet!

Vierailija
937/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri, joka ihan röyhkeästi ajoi lunta puolellemme ja kun menin sanomaan siitä: Mitä se nyt haittaa? Sanoin että juuri syksyllä istutimme siihen kohtaan puskia eikä tunnu hyvältä että niiden päälle kasataan lumitönkköä kun sitä jo muutenkin on satanut ihan tarpeeksi. Hän sanoi ivallisesti että oletpa sinä mukava. Ei tuntunut tajuavan yhtään että koko asia oli ihan absurdi, olisihan heillä ollut tilaa omalla tontilla kasata sitä lunta autotallinsa edestä eikä röyhkeästi ajaa naapurin puolelle edes kysymättä mitään.

Se ukko oli muutenkin ihan höynä koko ajan kun asuimme siellä, onneksi tuli elämänmuutos ja ostimme talon muualta. Mutta tuo tapaus jäi kyllä mieleen.

Minullakin teki naapuri kerran noin, tilasin traktorin joka työnsi kaikki lumet naapurin puolelle takasin, meni siinä vähän ylimääräistäkin. Tuli huutamaan, totesin vain, että samat perustelut kuin sinulla äsken. Ei ole sen jälkeen lumia pihalleni työntänyt ja istutti aidan, jonka pakotin istuttamaan omalle puolelleen, että pystyy hoitamaan sen omalta tontiltaan, hänen pihansa kapeni sen pari metriä.

Vierailija
938/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ottanut sitä vastaan. Omaa tyhmyyttäsi jos otit

Tämmöisessä tilanteessa ei oteta toimitusta vastaan. Meillä onnistui vasta 3. jääkaappipakastimen kuljetus samalta firmalta. 1. lähetys kaatui kuljetuksessa kyljelleen, kuski oli rehellinen,  en ottanut vastaan. 2. lähetyksessä oli jääkaapissa kyljessä pitkä naarmu, en ottanut vastaan. 3. lähetys meni mallikkaasti. 

Semmoinen "mitäpä minusta!-asenne joutaa romukoppaan!

Vierailija
939/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsuusystävän luona ja hän näytti mitä hänen tyttärensä oli kirjoittanut Jodeliin työpaikoistaan suututtuaan esihenkilölleen kun ei saanut tahtoaan läpi.

Jutut oli ihan tuulesta temmattuja ja vasta myöhemmin tajusin, että saattoivat olla pohjana eri yritysten saamalle kuralle.

Ystäväni sanoi vaan tästä, että ihan oikein niille rikkaille omistajille vaikkei kirjoituksissa olis mitään tekemistä totuuden kanssa. Oon kyllä eri mieltä ja pidän nyt väliä tähän ystävään.

Vierailija
940/3103 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurille laittaisin heti luun kurkkuun.

Raja menee tässä.

Jos ajan mun puolelle, vuokra on satasen päivä.

Ihan poliisille asti voi mennä, jos ei naapuri tottele.

Lapset oppii nopeasti. Sanoo tämä on mun piha. Tykkäätkö, jos mä hyppelisin ja huutelisin teidän pihalla.

Korkea aika tehdä aidat

Poliisi ei taida paljoa välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi