Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3103)
Junassa vieruskaveri, keski-ikäinen mies oli lähdössä ravintolavaunuun kahville työkavereidensa kanssa. Hän jätti läppärilaukkunsa penkilleen ja huikkasi minulle: ”Mä voin varmaan jättää tuon tuohon?” Vastasin, että hän voi kyllä jättää sen, mutta en voi sitoutua hänen laukkunsa vahtimiseen. Otti sitten hieman happamana laukkunsa mukaan. Ihmettelin kyllä mielessäni tuota vaatimusta. Olisiko minun vessaan mennessäni pitänyt oman käsilaukkuni ja läppärilaukkuni lisäksi vielä ottaa hänenkin laukkunsa mukaan, vai miten hän tämän ajatteli. Toisekseen, eikö se nyt ole ihan perussääntö, ettei jätetä yksinäistä laukkua minnekään. Lentokentillä ja suurten maiden junilla ja asemilla tuollainen aiheuttaa pommihälytyksen.
Mies alkoi kysellä aina viimeistään torstaina tai perjantaina tyyliin "ei kai haittaa jos meen poikien kans kaljalle" ja veti sitten viikonlopun mittaiset kännit.
No eihän se aluks haitannutkaan, kun oltiin nuoria ja mullakin oli kavereita, joiden kanssa menin sitten johonkin. Enkä tajunnut, että alkoholista oli tullut ongelma.
Sen jälkeen kun asia alkoi oikeasti haitata ja aloin olemaan eri mieltä pihaan sammumisista ja muista sekoiluista, niin kuulemma estin hänen elämäänsä, eikä mitään ongelmaa ollut. Lähdin sitten pois estämästä.
Ei ole kuitenkaan mitään vihaa miestä kohtaan. Se teki toisellekin naiselle samat, kunnes sitten kuoli lopulta viinaan liian nuorena.
Sisko kävi suihkussa luonani, kun lähdössä baariin. Oli ajellut karvojaan minun ladyshaverillä, suihkuttanut kallista hajuvettä ja käyttänyt hiuslakkapulloni lähes tyhjilleen.
En vaan voisi ikinä itse toimia noin. Selän takana ilman lupaa. Kun huomasin, niin hymisteli vaan, ettei kai tuo nyt haittaa. No ei ole kiva, jos ei siskolleen voi selkäänsä kääntää
Vierailija kirjoitti:
Sisko kävi suihkussa luonani, kun lähdössä baariin. Oli ajellut karvojaan minun ladyshaverillä, suihkuttanut kallista hajuvettä ja käyttänyt hiuslakkapulloni lähes tyhjilleen.
En vaan voisi ikinä itse toimia noin. Selän takana ilman lupaa. Kun huomasin, niin hymisteli vaan, ettei kai tuo nyt haittaa. No ei ole kiva, jos ei siskolleen voi selkäänsä kääntää
kun olimme lähdössä*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tyyppiä tuli tähän ketjuun jauhamaan epäluotettavista äideistään ja toiset koiristaan ja niiden omistajista.
Kukaan ei sanonut " Ei kai haittaa " vaan jatkoivat juttuaan, mutta täytyy sanoa, että kyllä se vähän lukukokemusta haittaa.
Ja hei, ei kai haittaa että valitan? Ei varmaan. Jatkakaa.
P. S: Oma ketju epäluotettavista äideistä löytyy pian otsikolla: " Kun äiti petti luottamuksen ".
Tietääkseni ap ei ilmoittanut, että mikäli kyseessä on äiti, joka on tehnyt näitä, "ei kai haittaa -juttuja" niin niistä ei saa kirjoittaa?!?
Onko äidin lisäksi vielä muita sukulaisia joista ei saa kertoa?
Ei se ole sama asia. Te aloitte jankkaamaan niistä samoista tapahtumista. Se on nyt tullut jo selväksi että sinun äiti, hänen äiti, minun äiti, teidän äiti, tuon äiti ja jonkun muun äiti juoruili asiat eteenpäin puhelimessa, työpaikalla, naistenlehdessä ym. Ja luki päiväkirjaa. Mielestäni jos on tarve purkaa tätä aihetta vielä niin sen voisi siirtää toiseen ketjuun.
Jos on joku ihan uusi juttu mitä äiti teki ei kai haittaa tyylillä niin se on eri asia.
Esim. Kerran tulin kotiini ja siellä oli siivottu. Äiti oli käynyt vara-avaimella omine lupineen siivoamassa ja pesemässä pyykkini. Säikähdin kun tulin illalla töistä ja tavarat olivat eri paikoissa. Hän oli että ei kai haittaa, kun hänhän halusi vain auttaa. Kyllä se mua haittasi koska olen yli 30v ja osaan itse siivota ja pyykätä enkä halua että mun yksityisyyttä loukataan noin. Äidillä ei ole enää vara-avainta.
Ohis, mutta nyt en ymmärrä. Siis mistä samoista asioista jankataan? Miksi sinä sait kertoa äitijutun mutta muut ei? Minä en ole kertonut omaa ei kai haittaa-juttuani kertaakaan missään muualla palstalla (omalle miehelle ja parhaalle ystävälle kyllä) joten miten tämä nyt on jotenkin enemmän jankkaamista kuin sinunkaan tarinasi?
-eräs kommentoija
Mietin just että kumpi meistä on tyhmä, sinä vai minä. En tiedä miten tän asian voisi enempää vääntää rautalangasta mutta yritetään vielä: En ole kieltänyt keneltäkään tarinoita joissa henkilönä on äiti. Tarkoitin, että useampi henkilö kertoo saman tarinan äidistään ( esim. Että heidänkin äitinsä juoruavat ) ja he alkavat keskustella monta viestiä siitä kuinka nämä äidit ovat törkeitä.
Silloin muiden pitää selata sen keskustelun ohitse, löytääkseen lisää uusia ei kai haittaa tarinoita.
Kerroin, että äiti siivosi asuntoni luvatta, en siis kertonut samaa tarinaa että äiti juoruaa asiani eteenpäin. Jos et vieläkään ymmärrä, antaa olla, koska tämäkin jankkaus tukkii tätä ketjua ja muut joutuvat selaamaan sinun ja minun keskustelun ohitse etsiessään ei kai haittaa - tarinoita.
Tarkoitin siis sivuraiteille eksymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävelin töistä poispäin ja varmaankin n. 500 m päähän näin raksamiehen (yleensä raksahaalareihin suhtaudun myönteisesti) seisovan kusballa julkisella paikalla jonkun työmaakopin takana. Siis siten, että se kuseminen ei näkynyt lähimpään risteykseen, mutta kaikkiin muihin ilmansuuntiin kyllä ja pitkälle. Tosi kiusallista kävellä kohti pippeliään pitävän miehen selkää. Tämä mielestäni ei ole normaalia, sivistynyttä eikä ihan ok. Huolettomina julkisesti, melkein piilossa kuseskelevista miehistä tulee pahimmassa tapauksessa mieleen sellainen yl ik sen betaincelraukka, joka alkaa olla epätoivoa täynnä kun pitää siten hakea huomiota munalle, jota kukaan ei halua nähdä. Aikuinen ihminen yleensä osaa pidättää sen aikaa että muiden ei tarvitse katsella, inho kuseen on aika universaali ilmiö.
Katselin kerran ikkunasta (kerrostalo) kun roska-auto ajoi pihaan. Ihmettelen kun kuljettaja ei mennytkään suoraan riskakatosta kohti vaan nurkan taakse. Siirryin uteliaana toiselle ikkunalle. Siellähän se lorotteli syreenipuskaan. Ällöttävää.
Niin ällöttävää, että piti oikein vaihtaa ikkunaa että pääsee katselemaan. Joopa joo, taitaa olla vaan projisointia kun on niin nolo myöntää, että sinulla on joku kusifetissi.
Ettei vaan haluais duunarin patukkaa.
Kerro sun osoite niin tullaan porukalla kuseskelemaan teidän pihalle kun se ei teitä kerran haittaa.
Kerran näin yhden ukon kusella ABC:n pihassa. WC olis ollut 100 metrin päässä mutta eipä viitsinyt raahautua sinne asti. Taitaa enemmän olla fetissit noilla julkisilla paikoilla kuseskelijoilla, täytyy esitellä varustustaan muille.Vähän eri asia lähteä tarkoituksella kuseskelemaan toisten pihoille jos sille ei ole mitään tarvetta oikeasti. Sen sijaan ei ole mitenkään harvinaista, että joskus elämässään joutuu puskapissat heittämään syystä tai toisesta. Siksi sille on olemassa yleinen termikin, puskapissa. Ei tämä nyt oikeasti ole niin valtava mielipahan aihe kuin siitä yritetään tässä vääntää.
Tulipa vaan mieleen, kun jouluna ajeltiin halki Suomen sukulaisiin ja tuli nähtyä matkan aika hemmetin monta ukkoa bussipysäkeillä kuseksimassa. Nauroin vaan miehelle, että mieti sitä paheksumisen määrää, jos tuolla olisi naisetkin housut kintussa joka toisella pysäkillä lorottelemassa. Ei se ukkojen kuseksimisen näkeminen ole yhtään sen mukavempaa, mutta jostain syystä heidän ei tarvitse asiaa hävetä, ja miettiä, mitä muut tykkää, sen kun vain lorottaa just siinä missä hätä iskee.
Naiset on vaan vähän siellä syvemmällä pusikossa. Mun puolesta saa pisutella vaikka siinä ihan framilla.
90-luvulla näki ihan Helsingin keskustassakin naisten kyykistyvän niille sijoilleen keskellä katua ja pissaavan. Samalla jatkoi juttua vieressä seisovien kaverien kanssa. Tätä kai pidettiin normaalina jos oltiin hieman otettu.
Apua! Olin unohtanut tämän, muistan kun jotkut opiskelijaporukoissa teki noin. Maalaistyttönä olin kauhuissani enkä olisi voinut kuvitellakaan tekeväni tarpeitani muualla kuin vessassa.
Vierailija kirjoitti:
käytiin miehen kanssa syömässä ravintolassa. Tilasin itselle kana-aterian mihin oli sitten jostain syystä heitetty kalaa. No ei siinä muuten mitään, mutta olen allerginen kalalle ja tämän takia sain anafylaktisen reaktion
Etkö kertonut että olet allerginen kalalle? Hehän voivat muutenkin käyttää samoja ottimia esim. millä ruoka laitetaan lautaselle ellet erikseen varoita.
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Miksi et soita isännöitsijälle jos joku vie parkkipaikan?
Kai naapuri edes maksoi sakon?
Asukas on vastuussa vieraistaan.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla näki ihan Helsingin keskustassakin naisten kyykistyvän niille sijoilleen keskellä katua ja pissaavan. Samalla jatkoi juttua vieressä seisovien kaverien kanssa. Tätä kai pidettiin normaalina jos oltiin hieman otettu.
Apua! Olin unohtanut tämän, muistan kun jotkut opiskelijaporukoissa teki noin. Maalaistyttönä olin kauhuissani enkä olisi voinut kuvitellakaan tekeväni tarpeitani muualla kuin vessassa.
siksi ysärillä niitä kännääviä nuoria naisia sanottiin PISSIKSIKSI ;)
Vierailija kirjoitti:
Läskit naiset nyt vaan on off ja tulehdus jiistin haju ei lähde edes painepesurilla.
Onko sinun vanhempasi saaneet myös terveitä lapsia ja vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Miksi et soita isännöitsijälle jos joku vie parkkipaikan?
Kai naapuri edes maksoi sakon?
Asukas on vastuussa vieraistaan.
Harvemmin omakotitaloilla on mitään isännöitsijää, jolle ilmoittaa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että toisen pihaan pysäköineiden olisi pitänyt maksaa se sakko, kun kerran syylliset oli selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo lähes täyteen hissiin tunki itsensä tosi isokokoinen mies, joka paitsi jo tullessaan haisi pahalle, päästi vielä järkyttävän hajuisen pierun. Tyyppi oli vaan, että ohoh, kun rupsahti.
Olisit tokaissut, että naisen kanssa se on paljon mukavampaa...
Aivot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo lähes täyteen hissiin tunki itsensä tosi isokokoinen mies, joka paitsi jo tullessaan haisi pahalle, päästi vielä järkyttävän hajuisen pierun. Tyyppi oli vaan, että ohoh, kun rupsahti.
Olisit tokaissut, että naisen kanssa se on paljon mukavampaa...
Meni vähän ohi, mutta ei kai se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käytiin miehen kanssa syömässä ravintolassa. Tilasin itselle kana-aterian mihin oli sitten jostain syystä heitetty kalaa. No ei siinä muuten mitään, mutta olen allerginen kalalle ja tämän takia sain anafylaktisen reaktion
Etkö kertonut että olet allerginen kalalle? Hehän voivat muutenkin käyttää samoja ottimia esim. millä ruoka laitetaan lautaselle ellet erikseen varoita.
Minkähän tason ravintolassa käytetään samoja ottimia eri ruokalajeissa, ihan mielenkiinnosta, että tiedän väistää. Ja samoin, miksi pitäisi allergiat kertoa, jos tilatessa niitä välttelet. Anafylaktinen reaktion kanssa ei ole leikkimistä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani hoitajat jättää käytettyjä neuloja sinne tänne, kun ei se meitä laikkareita haittaa.
Huh, tuossa jo rikotaan sääntöjä todella törkeästi. Tee ilmoitus sairaanhoitopiirille, aluehallintovirastolle tai Valviralle (en tiedä mikä olisi oikea osoite, mutta joku taho varmasti kiinnostuu).
Huoh🙄
Väite ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Olen työskennellyt sh:na kohta eläkeikään asti enkä ole tuollaista käytöstä tavannut (että neuloja jätetään sinne tänne). Johan siihen työpaikalla puututtaisiin äkkiä. Neulaan laitetaan suojus ja palautetaan "pistävä jäte" astiaan. Olen kyllä tavannut useammankin laikkarin jotka kadehtivat hoitajia kun eivät ole itse koulutukseen päässeet.
Ot, mutta minä olen tavannut muutaman sh:n / lähärin, jotka pienisieluisina kyykyttävät laikkareita minkä kerkeävät. Olisitkohan osunut tielle.. Asiallista kohtelua kaikille rehellistä työtä tekeville ammattinimikettä katsomatta.
"Ei kai se haittaa, jos tästä ihan hiljaa kulkee eikä jää pihalle makoilemaan", sanoi naapuri, joka jatkuvasti oikaisee pihani läpi, ihan oven edestä. Mutta myönsi, että kyllä häntäkin häiritsisi, jos joku kulkisi hänen pihan läpi.
Ei kai se haittaa, jos otan tämän meille ennen kuuluneen maapalan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli juorunnut yhtä arkaa henk. koht. asiaani, josta hänelle avauduin, kun luulin, että voin luottaa. Olin siis menossa hänen luo, kun kuulin eteisessä, että hän puhuu tästä asiasta puhelimessa. Tottakai hermostuin ja olin todella hämmentynyt ja hän vaan kohautti olkiaan "ei kai se nyt mitään haittaa, Tuulalle vaan kerroin". Päätin, etten kerro hänelle enää tällaista, kun juoruaa ne eteenpäin. Olen aina tiennyt, että hän on kova juoruamaan, mutta en voinut uskoa, että hän oman aikuisen tyttärensä henkilökohtaisia ja arkoja asioita kertoilisi jollekin "Tuulalle"...
No minun äitini avautui henk. koht. asioistani naistenlehdessä! Kysymättä yhtään mitään etukäteen, vaan juurikin näin että "ei kai haittaa, kun en maininnut sun nimeä" - äiti esiintyi kuitenkin omalla naamallaan ja nimellään ja hänellä on vain yksi tytär että tutut ainakin tunnistaa. Mut hei, eihän se varmaan haittaa :)
Voi apua anteeksi nauroin ääneen. Sitten samaan aikaan tiedostan, että voisin tehdä itse ihan saman. Tai kirjoittaa vaikka novellin tai kokonaisen romaanin, jossa älyttömyyksissäni nolaisin juuri samalla tavalla ainoan lapseni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mummo tunki samaan kylppäriin paskalle, kun olin vaihtamassa esikoisen vaippaa siellä. Ei kai haittaa, älä sinä minusta välitä...
We have a winner :D
☝️Mitä tuo tarkoittaa, eikö sitä voi suomeksi sanoa? Vai onko se hienompaa sanoa noin?
Kai ymmärrät, että eri kielissä on erilaisia sanontoja, joiden ydin katoaa käännöksessä? Ehkä et, kun et ole edes englantia vaivautunut opettelemaan. Ehkä kannattaisi, ettei kuulostaisi samalta kuin jenkkien Karenit, jotka alkavat uhkailemaan espanjaa puhuvia poliiseilla.
Kaverini lapsi pamautti lapseni lelun tahallaan palasiksi kotonamme. Kyseessä oli tärkeä lelu, jonka lapseni oli ostanut omilla rahoillaan ulkomaanmatkalta eikä vastaavaa saanut Suomesta. Kaverini vaan totesi, että ei kai haittaa, meidän lapsi nyt välillä tuhoaa tavaroita :O No kyllä haittasi. Kaverini ei korvannut lapsensa tuhoamaa lelua mitenkään, vaikka sanoin, että kyllä haittaa. Mielipaha oli omalla lapsella kauan aikaa. Hän muistaa vieläkin, vaikka on jo iso.