Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.
No tähän. Lainasin hevosenomistajakaverille autamme jossa on vetokoukku, kun kaveri tarvitsi kiiretilanteessa vetoautoa oman autonsa hajottua. Palautti auton karmean lommon kera töissä ollessani ja laittoi nauruhymiön kans viestin jossa luki "toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa (heheh) kun sattui pieni äksidentti ja toiseen etulokariin tuli pieni lommo mut päästiin kumminkin totosijoille, hehheh". Autossa karmea lommo, lokari rutussa niin etten tajua miten kaveri pääsi edes takaisin kotiin! Ei ole oltu puheväleissä tuon jälkeen.
Minä en puolestani tajua, mikset sinä pistänyt tyyppiä maksamaan auton korjauksen.
Anoppi kuoli, ajattelimme pitää hautajaiset ihan vain lähimmän porukan kesken (tämä oli ennen koronaa). Eräs miehen täti isän puolelta sai kutsun hautajaisiin, ja hänpä sitten päätti kutsua sitä edesmenneen appiukon sukua oikein olan takaa, soitteli heitä läpi ja kutsui tulemaan. Niinpä siellä hautajaisissa sitten oli lopuksi lähemmäs 50 vierast.a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mummo tunki samaan kylppäriin paskalle, kun olin vaihtamassa esikoisen vaippaa siellä. Ei kai haittaa, älä sinä minusta välitä...
We have a winner :D
No ei tuo nyt niiin kummallista ole. Mummo on ehkä sitä ikäpolvea jotka niin kotona kuin koulussakin kävivät usean reiän huusseissa. Melkeinpä oli tylsää jos ei ollut ketään seurana.
Ja pojat kurkkivat omalta puoleltaa tyttöjen pyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
Riippuu paikasta. Mikäli on pelastustiellä niin tulevat nopeasti ja hankkivat hinausauton poistamaan väärin pysäköidyn kun muistaa sanoa häkeen, että tämä on turvallisuuskysymys ja estää pelastusajoneuvojen pääsyn kiinteistölle. Eivät uskalla ottaa riskiä siitä, että jotain saattaa tapahtua eivätkä ole reagoineet.
Ei pidä paikkaansa. Minun asuintaloni pelastusreittiä pidetty vuosikausia parkkipaikkana. Ei ole poliisia tai hinuria näkynyt. Ei senkään jälkeen, kun Finhelin helikopteri laskeutui kauemmaksi talosta, ensivaste ja palokunta eivät päässeet siitä. Mitäs sitä muista välittää, kun itse en tarvitse koskaan apua.?..
Montako kertaa olet ilmoittanut tästä hätänumeroon? Miten ovat reagoineet?
Tiedän mistä asioista häkeen soitetaan. Ota selvää sinäkin. Ja lopeta väärin pysäköity autosi pelastustie paikalta.
Minne sitten olet ilmoittanut, kun et poliisille? Olet raivokkaasti odottanut, että lakkaavat pysäköimästä pelastustielle, ja kummastellut, kun ei ole auttanut?
Mä luulisin, että tosi hädän tullen, kun esim. 3 isoa paloautoa tarvitsee sen pelastustien kalustolleen, ne eivät mitenkään hellävaraisesti siirtele alla olevia kotteroita edestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen peppufetissi, aina olis pitänyt olla naama tungettuna pyllyyni.
Toinen samanlainen tuli myöhemmin vastaan, en pysty suutelemaan miestä joka on juuri nuollut peppureikääni :/
Onko peppureikä sama kuin persesilimä? Jos on, niin hyi helvetti.
Sopiiko kysyä, minkä olit ajatellut persesilmän olevan?
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Ensi kerralla soitat hinauksen!!
Yksikään ei meidän pihalle autoaan aja saatikka pysäköi.
Olin varannut taloyhtiön pyykkitupaan illan viimeisen pesuvuoron. Kun menin hakemaan pyykkiä, oli siellä joku äijä joka oli juuri nostanut mun pyykin johonkin yleiseen koriin. "Tää ei varmaan haittaa, kun ajattelin ettet kuitenkaan tule pesemään uutta koneellista ja laitoin omat pyykit tuohon vielä pörisemään". No haittasi sen verran, että hankin oman pesukoneen koska en halunnut jonkun tuntemattoman tyypin ronkkivan mun vaatteita. Mistä hän sitäkään olisi tiennyt, jos olisin halunnut pestä vielä toisen koneellisen omalla vuorollani. Jälkeen päin mietin että olisi tietysti pitänyt olla kovempi tuossa tilanteessa, mutta jotenkin sitä hyytyi kun oli niin yllättävä ja outo hetki.
Miehen äiti tuli klo 7.00 omilla avaimilla sisään ja suoraan makuuhuoneeseen eikä edes poistunut vaan jäi selittämään sängyn viereen. Mies kertoi että äiti tulee parikertaa viikossa siivoamaan ja laittamaan ruokaa.
Mies 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ No eihän nyt pelkkä kiveniskemä tuulilasissa haittaa mitään.
Niin, eihän se. Vaikka olet itse töissä hankkimassa lisää rahaa, koska autosi maksoi 40000e, on aivan uusi ja jälki haittaa näkyvyyttä.
Jos poliisin haaviin jäät ja hän huomaa. Kiveniskemä saattaa nopeasti levitä ja tipauttaa tuulilasin syliin.
Katsastuksessa ymmärtävät varmaan, jos selität tarpeeksi asiaa, etten se minä ollut ...Ehjä tuulilasi on auton kantava rakenne.
Näinkin voi sanoa. Eipä tainnut edellinen mitätöijä olla tietoinen asiasta.
uudemmissa autoissa joo, vanhoissa ei
Aloittaja mainitsi, että auto oli aivan uusi.
Tieliikennelaki velvoittaa pitämään tuulilasin kunnossa.
Kerran tulin autolla kotiin kesken päivän, mutta huomasin parkkiruutuni olevan varattu. Lopulta selvisi, että katutasossa kampaamoa pitänyt rouva mainosti asiakkailleen ilmaista parkkipaikkaa - siis sitä minun paikkaani!
"No mutta ei kai se haittaa, kun ei sulla päivällä ole sille käyttöä, ja kun ei täällä keskustassa ole ilmaisia parkkipaikkoja. Mun asiakkaat on tykänneet tosi paljon, kun tähän saa laittaa auton..."
Haittasi kyllä sen verran, että laitoin ko. asiakkaan siirtämään koslansa kesken hiustenleikkuun. Kampaajarouvan tappava katse oli ikimuistoinen, mutta omapa oli häpeänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuin pakettiautoni kanssa muuttoavuksi.
Ennenkuin joku tulee vinkumaan, niin sanoin että tulen kunhan saan rahallisen korvauksen. (ei ollut kovin läheinen ihminen ja matka pitkä.)
Muuton jälkeen tarjosi kahvit ja totesi että "varmaan ymmärrät että mulla ei nyt talon oston jälkeen hirveesti rahaa. Niin eiköhän kahvi ja pulla korvaukseks kelpaa!" Iloinen läimäisy selkään, ja naurahdus.
Ilmoitin että mikäli ei maksua tule, niin vetäisin välit.
Ei ole vieläkään maksanut.
Mitä tarkoittaa ”vedän välit”? Ei hyvää päivää…
Mitä oikeastaan tarkoittaa ” Ei hyvää päivää”?
Asuttiin vuosia sitten rivarissa. Pihalla oli mäki, jota lapset laskivat milloin milläkin. Yhdessä vaiheessa muovisilla "donitseilla", joissa oli kahvat.
Pihalla oli eräa ADHD-tyyppinen pikkukundi, joka oli meidän riesana jatkuvasti muutenkin.
Pikkukundi repi mun kuopuksen kädestä hänen donitsinsa. Se repeytyi. Kuopus tuli itkien kertomaan. Olin nähnyt tällaisia tilanteita.
Mä sanoin kuopukselle, että tulee sisälle ja pikkukundi saa luvan kertoa asiasta kotiväelleen. Ehkä tunnin kuluttua isänsä tuli meidän ovelle karjumaan, että mitä väliä sillä on, että poika rikkoi donitsin, saahan niitä kaupasta.
Minä en suostunut keskustelemaan. Tää isä oli muutenkin kuumakalle. Sanoin, että tulee sitten kun on rauhoittunut. On kuulemma jo!
En tullut ovelle. Mitään korvausta ei saatu, koska ei ollut näyttää toteen että pikkukundi repi donitsin rikki. Ei ollut eka eikä vika lelu tms, jota käsiteltiin kovakouraisesti. Niitä ei enää saanut sitten kaupasta ..
Vierailija kirjoitti:
Kerran tulin autolla kotiin kesken päivän, mutta huomasin parkkiruutuni olevan varattu. Lopulta selvisi, että katutasossa kampaamoa pitänyt rouva mainosti asiakkailleen ilmaista parkkipaikkaa - siis sitä minun paikkaani!
"No mutta ei kai se haittaa, kun ei sulla päivällä ole sille käyttöä, ja kun ei täällä keskustassa ole ilmaisia parkkipaikkoja. Mun asiakkaat on tykänneet tosi paljon, kun tähän saa laittaa auton..."
Haittasi kyllä sen verran, että laitoin ko. asiakkaan siirtämään koslansa kesken hiustenleikkuun. Kampaajarouvan tappava katse oli ikimuistoinen, mutta omapa oli häpeänsä.
Lisään vielä, että minulle olisi sopinut mainiosti se, että olisimme etukäteen sopineet parkkiruudun jakamisesta ja hän olisi maksanut minulle osuutensa käyttöoikeudesta päivisin. Mutta tuollainen hyväksikäyttö salaa selän takana... Siihen loppui minultakin neuvotteluhalukkuus.
Olen itse ollut ”ei kai haittaa”, eli huomasin kauppkeskuksessa kahvilassa että vauva vetäissyt kakat vaippaan niin että kohta nousee paidanselkään. Mies ja muu seurue jäi pöytään. Otin vaipan ja vauvan ja lähdin kahvilan viereiseen vessaan, näin kun siivooja astui sinne myös sisään juuri ennen ja ovi siis edelleen auki. Kysyin että voinko äkkiä vaihtaa vaipan. Ei käynyt, äkäsenä”lähde yläkertaan, siellä on lisää vessoja”. Vääntämisen jälkeen pääsin vaihtamaan siihen vessaan ettei tarvinnut lähteä hissillä etsimään uutta vessaa. Olinko kohtuuton vpää vai oliko siivooja kauppakeskuksen ylijumala?
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt isäni matkusteli paljon ja toi minulle ympäri maailmaa villieläin-figuureja tuliaisiksi. Niitä säilytin lipastoni päällä. Olin kerran lomalla ja pyysin naapuria (maksua vastaan) viemään postini. Joo, homma ok. Kun palasin, yksi rakkaimmista elefantti-figuureistani oli kadonnut. Kysyin suoraan naapurilta. "No kun Eemil (hänen poikansa 6v) niin tykkäsi siitä niin ajateltiin, ettei pieni ekstrapalkka haittaa" Rakkain muistoni isästä, Egyptistä tuotu, oli pokkana varastettu.
Annoitko pokkana pojan pitää sen elefantin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni pyysi saada lainata kaverilleen Linnunradan käsikirja liftareille -kirjojani. Mielelläni lainaan kirjoja, enkä ole tarkka käännetyistä sivun kulmista tai selkämyksen taipumisesta. Nämä sain takaisin kuprulle kuivaneina, selvästi kastuneet ihan kunnolla ja kuivaneet aaltoilevaan muotoon, heti jos olisi laitettu painon alle niin olisivat tasoittuneet jonkin verran mutta enää ei. Kuulemma kastuivat suhkussa??? En ymmärrä lukiko tämä ihminen oikeasti suihkussa vai säilyttikö kirjoja kylppärissä eikä käyttänyt suhkuverhoa. En ymmärrä myöskään sitä että jos tällainen "vahinko" sattuu niin että ei kerrota heti vaan palautetaan kirjat mitään sanomatta, selityksen sain vasta kun vaadin veljeä kysymään. Ei tarjonnut mitään korvausta eikä vaikuttanut ymmärtävän miksi pahastuin.
Ymmärrän. Minun lainaamillani kirjoilla tapettiin telttaretkellä hyttysiä. Ja kun tämä lainaaja myi autonsa, siinä menivät samalla hänelle lainaamani kasetit, joita oli todella paljon, tyyliin "ei kai haittaa".
Miksi kaverisi autossa oli todella paljon sinun kasettejasi?
särk kirjoitti:
Hain 10-vuotiaan poikani kaverinsa syntymäpäiväjuhlista. Mulla oli mukana vatsataudissa oleva 7-vuotias tytär, joka sitten oksensi poikani kaverin kodin matolle. Sanoin muistaakseni juuri nämä sanat "Ei kai haittaa". Jälkikäteen pohdin, että ehkä olisin voinut auttaa siivoamisessa tai edes pahoitella. Mutta joo tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Haittasi melko varmasti jo tuo, että pistät veljen kaverisynttäreille, kun perheessä on oksennustautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta sitten olin lentokoneessa matkalla Kanarialle. Oli varannut ikkunapaikan. Tulin omalle paikalleni, siinä istui nuori pariskunta siten, että tyttö oli ikkunapaikalla. Selvitin asian, viimein ymmärsivät. Sanoivat, että enkö nyt voisi antaa tämän parikymppisen tytön istua ikkunapaikalla! En, olen varannut jo kotoa käsin ikkunapaikkani. Oli päivälento ja nappasin pari ihanaa kuvaa Pyreneiden vuoristosta.
Jostain syystä minun piti käydä vessassa pari kertaa eli jouduin pyytämään heitä päästämään mut vessaan. Kun toinen kerta oli käyty, niin pariskunnan miespuolinen sanoi että olisko nyt parempi kuitenkin että minä istuisin käytäväpaikalle. Just! En suostunut. Lento on 6-tuntinen.
Ottivat nokkaansa. Tilasivat jotkut ihme nuudelit ruuaksi ja sen jälkeen röhnöttivät pari tuntia toistensa päällä nukkumassa, joten pääsy mihinkään oli estetty. Tilasin juomaa lentoemännältä kutsulla. Pariskunta havahtui, mutta makasivat siinä kentälle asti siinä. Jotain supinaa kuului. Näytti siltä, että taktiikka oli sovittu. Kosto oli kai suloinen.
En sanonut mitään, koska mitään ei ollut sanottavissa.
Nämä paikan varastajat ovat kyllä ärsyttäviä. Mikseivät he voi itse varata mieluistaan paikkaa ennen matkaa? Se maksaa, kyllä, mutta ei nyt niin mahdottomasti millään yhtiöllä (turistiluokassa). Sitten vielä kehdataan ruveta vänkäämään eikö nyt sais istua toisen lisämaksetulla paikalla!
Olisit koputtanut jomman kumman kylkeen, kun piti päästä paikalta pois. Jos ei siihen olis reagoinut, niin sitten vaan olisit kammennut itsesi siitä röhnöttävän parin päältä. Kyllä sieltä ikkunapaikalta on oikeus liikkua tarpeen vaatiessa kuten muiltakin paikoilta.
Joo sä ymmärrät tämän. Mä halusin ikkunapaikan, koska oli mahku nähdä Pyreneiden vuoristo ja ottaa pari kuvaa. Ilma oli selkeä.
Tiedän kyllä, että ikkunapaikalta voi kammeta käytävälle vaikka mikä olisi vieruskavereilla. Mua lähinnä huvitti tämä lapsellinen kostoblokkaus. En tuntenut enempää vessahätää, mutta päätin että jos pitää mennä niin kutsun lentoemon siirtämään ne kaksi päivää siitä. Parikymppisiä ihmisiä, kumman rehvakkaan oloisia.Olen eri ja mua raivostuttaa nää vessassa alvariinsa ramppaajat. Jotkut lähtee heti kun kone on päässyt ilmaan. Eiks vois käydä siellä kentän vessassa? Sitten kaikkien pitää olla koko ajan tyhjäämässä tarjotintaan ja nousemassa ylös. Jos omistaa yliaktiivisen rakon tai lentopelon takia joutuu ramppaamaan siellä niin vois varata sen käytäväpaikan. Tai jos kaljaa täytyy kitata pullokaupalla. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa Kanarialle yhdellä vessakäynnillä.
Pakkoko se on varata paikka siitä vessajonon kohdalta ja vielä käytäväpaikalta?
Paras kaverini pa ni tapailemaani miestä, soitti aamulla että eikai haittaa kun olin puhunut että ”en varmaan aio jatkaa juttua”. Tajusin jälkeen päin että oli varmaan kertonut kundille kaiken mistä olin avautunut kaverille. Sanoi vielä että paras kosto miehelle siitä että pani parasta ystävääni olisi että me jatkamme kavereina ja poistamme miehen yhdessä facebookista. Olin niin äimistynyt siitä mitä oikein tapahtui että lopetin kaverisuhteen vasta vuosien päästä.
uudemmissa autoissa joo, vanhoissa ei