Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
461/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran tuominen sisälle kyläpaikkaan.  Lapsi on allerginen koiralle, pahasti.  Kun sanotaan, että valitettavasti ei voi tuoda, niin siitä loukkaannutaan.  Mielestäni muutenkiin on moukkamaista tuoda eläimiä kyläpaikkaan.  

Vierailija
462/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirallani oli jossain vaiheessa vaihe, että oli kauhean ärhäkkä muita koiria kohtaan.

Tein sitten päätöksen, etten päästä koiraani lähellekään muita koiria. Ulkoillessa huusin jo kaukaa, että varokaa.

Koirani on suht pieni eikä ole vaarallisen näköinen, niin moni halusi tuoda oman koiransa haistelemaan, vaikka kielsin. "Ei kai haittaa" "ihan oikeasti varo!" Ja rähähti heti.

Ja nyt älkää koiraihmiset hyökätkö, että kouluta. Yritettiin kyllä ja tää oli aikaa ennen nettiä, että tiedonsaantikaan ei ollut ihan mitä nyt. Pidettiin hihnassa lyhyellä ja varoitin hyvissäajoin että varokaa.

En myöskään lasten uskaltanut antaa silittää tuon arvaamattoman käytöksen vuoksi, niin siitäkin tuli jotain "no onpas se nyt vaarallinen" naureskelua.

Ihmiset on typeriä. Minun koirani on rauhallinen, mutta tottakai saattaa provosoitua ärhentelystä ja kukkoilusta. Moni varsinkin vanhempi ihminen harrastaa sitä, että yrittää viedä sitä omaa rähisevää ja pelosta räksyttävää koiraansa muiden koirien luo. Tyyliin hyssytellään "ei ole mitään hätää, katso nyt, siinä on kiva kaveri" ja koira on ihan stressaantunut ja peloissaan.

Joo, ihmiset kysymättä päästää koiransa nuuskimaan ja sitten paniikki ja raivoaminen kun koira ärähtääkin. Joskus olin lasten ja koiran kanssa ulkona ja jouduin auttamaan lapselle hanskaa tms. ja kääntämään hetkeksi selän koiralle. Menin selvästi tien sivuun ja koira oli siinä minun takana ihan lyhyessä hihnassa, että muut pääsevät ohi. Joku matami tuli koira pitkässä fleksissä ja päästi sen mitään kysymättä juoksemaan koiramme luokse, joka tietysti sitten ärähti, kun ei muista uroksista yleensä tykkää eikä varsinkaan tuommoisessa tilanteessa jossa toinen tulee ihan sen lauman luokse yllättäen ja koira ei myöskään pääse väistämään. Tämä matami veti hirveät kilarit kuinka koiramme on aggressiivinen ja hyökännyt hänen koiransa kimppuun.

Niin ja miksi koiramme reagoi muihin koiriin: kun se oli pentu, muutamakin isompi koira pelästytti sen kun päästettiin juoksemaan suoraan päälle. Koulutuksella ollaan päästy siihen, että koira ei ole remmirähjä vaan ohitukset sujuu mallikkaasti, ja lenkkeily on helppo ja mukavaa enimmäkseen, mutta liian vauhdilla lähelle tulevat aiheuttaa puolustusreaktion, samoin toiset urokset jos päästää nuuskimaan.

Ihan uskomatonta touhua kyllä. Jokaisen koiranomistajan tulisi tietää, että samaa sukupuolta olevat toisille vieraat koirat saattavat kokea tuollaisen yllättävän iholle tulon haasteena ja sitähän se yleensä onkin! Etenkin urokset toimivat näin. Hihnassa muutenkin koira ei ole ns. luonnollisessa kohtaamistilanteessa, joten ihan pöyristyttävää tuollainen tietämättömyys ja välinpitämättömyys koiriensa käyttäytymisestä.

Ei monella ajatus riitä kovin pitkälle muutenkaan. Monta kertaa joku on ollut koiransa kanssa ulkoilemassa ja koira ei ole kiinni. Tämä lähtee sitten juoksemaan suoraan kohti omaa koiraani. Omistaja huutaa että ei se mitään tee. Silläkö ei ole väliä tekeekö minun koira hänen koiralleen jotain? Nyt olen aina huutanutkin takaisin, että tämä koira tekee. Joskus saan vastaukseksi ensin naurahduksen kunnes toisen koiran omistajalla välähtää, että se ei ollutkaan ehkä vitsi. Sitten tulee hätä. Minulla on Cane Corso ja se voi olla oikeasti vaarallinen jos katsoo asiakseen puolustautua hyökkääjää vastaan. Koskaan ei ole noin tehnyt mutta ne on eläimiä ja ensimmäinen kerta voi tapahtua milloin vain. Esim. purentavoima on kovempi kuin sudella.

Tähän täytyy sanoa, kun itsekin koiraani paljon vapaana ulkoilutan (maaseudulla, metsissä, joissa harvoin ketään vastaan tulee), että kyllä omaa ”turvallista” koiraansa voi vapaana pitää alueilla ja aikoina missä se sallittua on. Riskit vaan on tiedostettava. Jos koira on vapaana, on ihan oma vika jos sille käy jotain, ihan sama pureeko sitä joku, jääkö auton alle, tms. Eli jos nyt sun ja sun kiinni olevan koiran luo mun vapaana oleva koira säntäisi ja tulisi purruksi, kyllä ihan olisi mulla itsellä peiliin katsominen. Ja jos mun koira sun koiraasi takaisin päin purisi (sakemanni), katsoisin aiheelliseksi maksaa sun eläinlääkärikulut, koska koko tilanne oli mun vika: koira ei ollut hallinnassa. Se kannattaa sunkin muistaa, kun asiallisesti koiraasi kiinni pidät; tilanne ei ole sun vika, ihan sama mitä se vastapuoli länkyttää. Vaikka kyllä se silti kamala tilanne olisi, vaikka ei oma vika olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt isäni matkusteli paljon ja toi minulle ympäri maailmaa villieläin-figuureja tuliaisiksi. Niitä säilytin lipastoni päällä. Olin kerran lomalla ja pyysin naapuria (maksua vastaan) viemään postini. Joo, homma ok. Kun palasin, yksi rakkaimmista elefantti-figuureistani oli kadonnut. Kysyin suoraan naapurilta. "No kun Eemil (hänen poikansa 6v) niin tykkäsi siitä niin ajateltiin, ettei pieni ekstrapalkka haittaa" Rakkain muistoni isästä, Egyptistä tuotu, oli pokkana varastettu.

Teithän rikosilmoituksen?

No tuskinpa teki. Ja mitä olis auttanut? Mikäli on noin nyssykkä, ettei pysty omaansa takaisin pyytämään, ei tee rikosilmoitustakaan.

Vierailija
464/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän itsekäs olet, kun et arvosta sitä, että saat majoittaa kaveriasi, joka uhraa kallista aikaansa sinuun.😜😜

Kuka tässä on itsekäs...

Ihan hyvä hieman näpäyttää tuollaista, joka ei kysy edes lupaa vierailulle vaan pitää toista itsestään selvyytenä.

Jos ei kommenttisi siis ollut ironiaa.

Höpsö, ironiaahan se oli. Oikein hyvin muotoiltu lisäksi.

Vierailija
465/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Terve eläin puolustaa itseään jos kokee olevansa uhattuna tai sitä satutetaan. Sairas eläin voi olla lopulta niin apaattinen ettei enää edes puolustaudu.

Vaikka tavallaan myönnänkin, että kirjoittamasi viestin sisältö pitää paikkansa, veisin koiran silti lopulta piikille. Kotieläin joka puree ihmistä tulee lopettaa.

Tässä taas ihminen jolle eläin on vain esine, jonka tulee toimia aina ja joka tilanteessa ihmisen säännöillä, omia vaistojaan vastaan. Ihminenkin toimii uhkaavissa tilanteissa vaistojensa ajamana, mutta eläin ei saisi, eläimen pitäisi pystyä elämään vielä enemmän ihmisiksi kuin ihmisten.

Vierailija
466/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri myöhästyy aina kaikkialta eikä ymmärrä että se haittaa muita.

Kerran vappuna olin kutsunut heidät kanssamme vappubrunssille. Saapuivat klo 21.30 ja ihmettelivät kun ei ollutkaan enää brunssi ja suuttui.

Saman kaverin kanssa oltiin sovittu, että mennään samalla kyydillä toisen kaverin häihin. Lähtö viivästyi ja viivästyi, koko ajan vaan "mä teen vielä tämän eka" ja lopulta hermostuin ja sanoin että nyt myöhästytään! Niin kaveri vaan "no eikai ne nyt aloita ennen kuin me ollaan paikalla!" Vihkiminen oli ulkona kauniina kesäpäivänä ja me saavutaan kesken papin puheen suoraan paikalle. Ei voinut olla häiritsemättä seremoniaa ja mä päätin, että tuon kaverin kanssa en mene mihinkään samalla kyydillä enää.

Vierailija
467/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta sitten olin lentokoneessa matkalla Kanarialle. Oli varannut ikkunapaikan. Tulin omalle paikalleni, siinä istui nuori pariskunta siten, että tyttö oli ikkunapaikalla. Selvitin asian, viimein ymmärsivät. Sanoivat, että enkö nyt voisi antaa tämän parikymppisen tytön istua ikkunapaikalla! En, olen varannut jo kotoa käsin ikkunapaikkani. Oli päivälento ja nappasin pari ihanaa kuvaa Pyreneiden vuoristosta.

Jostain syystä minun piti käydä vessassa pari kertaa eli jouduin pyytämään heitä päästämään mut vessaan. Kun toinen kerta oli käyty, niin pariskunnan miespuolinen sanoi että olisko nyt parempi kuitenkin että minä istuisin käytäväpaikalle. Just! En suostunut. Lento on 6-tuntinen.

Ottivat nokkaansa. Tilasivat jotkut ihme nuudelit ruuaksi ja sen jälkeen röhnöttivät pari tuntia toistensa päällä nukkumassa, joten pääsy mihinkään oli estetty. Tilasin juomaa lentoemännältä kutsulla. Pariskunta havahtui, mutta makasivat siinä kentälle asti siinä. Jotain supinaa kuului. Näytti siltä, että taktiikka oli sovittu. Kosto oli kai suloinen.

En sanonut mitään, koska mitään ei ollut sanottavissa.

Nämä paikan varastajat ovat kyllä ärsyttäviä. Mikseivät he voi itse varata mieluistaan paikkaa ennen matkaa? Se maksaa, kyllä, mutta ei nyt niin mahdottomasti millään yhtiöllä (turistiluokassa). Sitten vielä kehdataan ruveta vänkäämään eikö nyt sais istua toisen lisämaksetulla paikalla!

Olisit koputtanut jomman kumman kylkeen, kun piti päästä paikalta pois. Jos ei siihen olis reagoinut, niin sitten vaan olisit kammennut itsesi siitä röhnöttävän parin päältä. Kyllä sieltä ikkunapaikalta on oikeus liikkua tarpeen vaatiessa kuten muiltakin paikoilta.

Joo sä ymmärrät tämän. Mä halusin ikkunapaikan, koska oli mahku nähdä Pyreneiden vuoristo ja ottaa pari kuvaa. Ilma oli selkeä.

Tiedän kyllä, että ikkunapaikalta voi kammeta käytävälle vaikka mikä olisi vieruskavereilla. Mua lähinnä huvitti tämä lapsellinen kostoblokkaus. En tuntenut enempää vessahätää, mutta päätin että jos pitää mennä niin kutsun lentoemon siirtämään ne kaksi päivää siitä. Parikymppisiä ihmisiä, kumman rehvakkaan oloisia.

Olen eri ja mua raivostuttaa nää vessassa alvariinsa ramppaajat. Jotkut lähtee heti kun kone on päässyt ilmaan. Eiks vois käydä siellä kentän vessassa? Sitten kaikkien pitää olla koko ajan tyhjäämässä tarjotintaan ja nousemassa ylös. Jos omistaa yliaktiivisen rakon tai lentopelon takia joutuu ramppaamaan siellä niin vois varata sen käytäväpaikan. Tai jos kaljaa täytyy kitata pullokaupalla. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa Kanarialle yhdellä vessakäynnillä.

Entäs jos äkillinen ripuli iskee? Tai kuukautiset alkavatkin yllättäen?

Muitakin syitä voi olla. Pariskunnan ikkunapaikkaonni on tärkeämpi vaikka itse maksoit paikasta, mutta kroppasi sanelee tahdin.

Vierailija
468/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ No eihän nyt pelkkä kiveniskemä tuulilasissa haittaa mitään. 

Niin, eihän se. Vaikka olet itse töissä hankkimassa lisää rahaa, koska autosi maksoi 40000e, on aivan uusi ja jälki haittaa näkyvyyttä.

Jos poliisin haaviin jäät ja hän huomaa. Kiveniskemä saattaa nopeasti levitä ja tipauttaa tuulilasin syliin.

Katsastuksessa ymmärtävät varmaan, jos selität tarpeeksi asiaa, etten se minä ollut ...

Vierailija
469/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"

Riippuu paikasta. Mikäli on pelastustiellä niin tulevat nopeasti ja hankkivat hinausauton poistamaan väärin pysäköidyn kun muistaa sanoa häkeen, että tämä on turvallisuuskysymys ja estää pelastusajoneuvojen pääsyn kiinteistölle. Eivät uskalla ottaa riskiä siitä, että jotain saattaa tapahtua eivätkä ole reagoineet.

Ei pidä paikkaansa. Minun asuintaloni pelastusreittiä pidetty vuosikausia parkkipaikkana. Ei ole poliisia tai hinuria näkynyt. Ei senkään jälkeen, kun Finhelin helikopteri laskeutui kauemmaksi talosta, ensivaste ja palokunta eivät päässeet siitä. Mitäs sitä muista välittää, kun itse en tarvitse koskaan apua.?..

Montako kertaa olet ilmoittanut tästä hätänumeroon? Miten ovat reagoineet?

Tiedän mistä asioista häkeen soitetaan. Ota selvää sinäkin. Ja lopeta väärin pysäköity autosi pelastustie paikalta.

Minne sitten olet ilmoittanut, kun et poliisille? Olet raivokkaasti odottanut, että lakkaavat pysäköimästä pelastustielle, ja kummastellut, kun ei ole auttanut?

Vierailija
470/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Minulla on pari kertaa viikossa väärinpysäköity auto estämässä autolliin ajon. Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan soittaminen ei johda yhtään mihinkään ja iltaisin ja pyhäpäivinä sieltä ei vastata. Numeron selvittäminen maksaa ja jos selvittäisin numeron joka kerta kun joku on pysäköinyt väärin, maksaisin helposti muutaman sata euroa vuodessa näiden väärinpysäköitsijöiden numeroiden selvittämisestä.

Onko tämä mielestäsi kohtuullista? Mielestäni ei. Kiinteistölle pääsyn estävä väärinpysäköity auto pitää voida siirrättää pois kiinteistönomistajan toimesta siten, että lasku menee auton omistajalle. Nyt tämä ei ole mahdollista. 

Vierailija
471/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ilmaisu "laiton määrä kyytiläisiä" ilmeisesti oli liikaa sensuurille. No, voitte tuosta päätellä, minkä ei ollut tarkoitus haitata minua ollenkaan.

Ei ainakaan tuo ilmaisu haitannut modea, kun viestisi tuli läpi 🤣

Voi hyvinkin olla niin, että lainausmerkit sotkivat tekoälyn ajatukset. Vaikutuksensa on myös sillä, missä keskusteluketjun kohdassa kommenttiaan yrittää julki.

Tuon itkunauruhymiön keksijä muuten pitäisi viedä saunan taakse.

Kyllä. Ihan sama millanen viesti, jos on toi hymiö tai vastaava, saa multa nuolen alaspäin!

🤣

Tervetuloa nykyaikaan sieltä 50-luvulta!

Vierailija
472/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena lainasin kaverille kirjan, palautti irtolehtisenä - ei myöntänyt mitään haittaa

Aikuisena lainasin kaverille vauvan kastemekkoa, palautti keltaisilla puklutahroilla - ei myöntänyt mitään haittaa

Vierailija
473/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!

Avatkaa ihmiset ihan oikeasti se suunne siinä tilanteessa, kun joku on loukannut teitä ja kertokaa, että tuo ei nyt s**tana käy!!! Ei tuollaiset muuten opi tavoille.

Joku raja pitää olla tuollaiselle nössöilylle.

Ei ne kyllä siitäkään opi, mutta toivottavasti siirtyvät säätämään muualle.

Minä sanoin tuo ei nyt s**tana käy eräälle härskille ihmiselle. Loukkaantui verisesti ja katkaisi välit muhun. Ei voi sanoa, että olisi ollut ikävä. Yhteisten tuttujen kautta olen valitettavasti tahtomattani tullut kuulleeksi, että sama meno jatkuu. Onneksi, oi onneksi, mun ei tarvitse olla siinä enää mukana.

Vierailija
474/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän se. Vaikka olet itse töissä hankkimassa lisää rahaa, koska autosi maksoi 40000e, on aivan uusi ja jälki haittaa näkyvyyttä.

Jos poliisin haaviin jäät ja hän huomaa. Kiveniskemä saattaa nopeasti levitä ja tipauttaa tuulilasin syliin.

Katsastuksessa ymmärtävät varmaan, jos selität tarpeeksi asiaa, etten se minä ollut ...

Ehjä tuulilasi on auton kantava rakenne.

Vierailija
475/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt isäni matkusteli paljon ja toi minulle ympäri maailmaa villieläin-figuureja tuliaisiksi. Niitä säilytin lipastoni päällä. Olin kerran lomalla ja pyysin naapuria (maksua vastaan) viemään postini. Joo, homma ok. Kun palasin, yksi rakkaimmista elefantti-figuureistani oli kadonnut. Kysyin suoraan naapurilta. "No kun Eemil (hänen poikansa 6v) niin tykkäsi siitä niin ajateltiin, ettei pieni ekstrapalkka haittaa" Rakkain muistoni isästä, Egyptistä tuotu, oli pokkana varastettu.

Kai vaadit sen takaisin?!

Vierailija
476/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetti kirjoitti:

Kaveri myöhästyy aina kaikkialta eikä ymmärrä että se haittaa muita.

Kerran vappuna olin kutsunut heidät kanssamme vappubrunssille. Saapuivat klo 21.30 ja ihmettelivät kun ei ollutkaan enää brunssi ja suuttui.

Saman kaverin kanssa oltiin sovittu, että mennään samalla kyydillä toisen kaverin häihin. Lähtö viivästyi ja viivästyi, koko ajan vaan "mä teen vielä tämän eka" ja lopulta hermostuin ja sanoin että nyt myöhästytään! Niin kaveri vaan "no eikai ne nyt aloita ennen kuin me ollaan paikalla!" Vihkiminen oli ulkona kauniina kesäpäivänä ja me saavutaan kesken papin puheen suoraan paikalle. Ei voinut olla häiritsemättä seremoniaa ja mä päätin, että tuon kaverin kanssa en mene mihinkään samalla kyydillä enää.

Mun veli myöhästyy aina. Kiusaa myös asiakaspalvelijoita kuluttamalla helposti tunteja yhdessä liikkeessä, kun ei viitsi tehdä päätöksiä. Kassallakin voi kuluttaa kymmenen minuuttia helposti. Ilmeisesti kostaa traumojaan kaikkiin. Olen usein sanonut myöhästelystä, mutta aina häneltä löytyy selityksiä. En edes halua nähdä häntä, kun joudun kuluttamaan tunteja hänen kanssaan.

Soittaa myös toisinaan, mutta mitään asiaa hänellä ei ole. Voimme olla puhelimessa tunnin, ja aina kun yritän lopettaa puhelua, niin yhtäkkiä hänellä tuleekin asiaa. Tuli myös häihini myöhässä ja asteli vihkipaikalle hetki ennen minua musiikin soidessa. Sai sitten hetkensä morsiamena, kun ei edes jäänyt taaemmas, vaan tietysti meni paikalleen eturiviin. Selitys myöhästymiselle löytyi taas.

Enpä jaksa vastata puheluihin, en oikein viesteihinkään, ja kaikista vähiten nähdä.

Vierailija
477/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena lainasin kaverille kirjan, palautti irtolehtisenä - ei myöntänyt mitään haittaa

Aikuisena lainasin kaverille vauvan kastemekkoa, palautti keltaisilla puklutahroilla - ei myöntänyt mitään haittaa

Tästä tuli mieleen kun lapsena lainasin pari lempikirjaani serkulle, hän oli leikannut ne silpuksi ja esitteli niitä, kun hän teki kirjoistani tapettia, mattoja jne. nukkekotiinsa, vanhempansa eivätkä omanikaan ottaneet mitään kantaa itkuuni siinä tilanteessa.

Teininä taas lainasin lähes uuden nahkatakin viikonlopuksi ystävälle, sain sen takaisin varmaan puolen vuoden päästä lialle haisevana ja vetskari rikottuna, mutta ei hänen mielestään haitannut yhtään, ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin lainattaessa..

Vierailija
478/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Minulla on pari kertaa viikossa väärinpysäköity auto estämässä autolliin ajon. Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan soittaminen ei johda yhtään mihinkään ja iltaisin ja pyhäpäivinä sieltä ei vastata. Numeron selvittäminen maksaa ja jos selvittäisin numeron joka kerta kun joku on pysäköinyt väärin, maksaisin helposti muutaman sata euroa vuodessa näiden väärinpysäköitsijöiden numeroiden selvittämisestä.

Onko tämä mielestäsi kohtuullista? Mielestäni ei. Kiinteistölle pääsyn estävä väärinpysäköity auto pitää voida siirrättää pois kiinteistönomistajan toimesta siten, että lasku menee auton omistajalle. Nyt tämä ei ole mahdollista. 

Tällainen auto motitetaan pari kertaa sinun ja kaverin autoilla niin, ettei pääse pois pihastanne. Jätät tuulilasiin viestin, jossa kerrot, että auto on pysäköity teidän pihaan ja muut autot tullaan siirtämään kahta 50e seteliä vastaan.

Vierailija
479/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirallani oli jossain vaiheessa vaihe, että oli kauhean ärhäkkä muita koiria kohtaan.

Tein sitten päätöksen, etten päästä koiraani lähellekään muita koiria. Ulkoillessa huusin jo kaukaa, että varokaa.

Koirani on suht pieni eikä ole vaarallisen näköinen, niin moni halusi tuoda oman koiransa haistelemaan, vaikka kielsin. "Ei kai haittaa" "ihan oikeasti varo!" Ja rähähti heti.

Ja nyt älkää koiraihmiset hyökätkö, että kouluta. Yritettiin kyllä ja tää oli aikaa ennen nettiä, että tiedonsaantikaan ei ollut ihan mitä nyt. Pidettiin hihnassa lyhyellä ja varoitin hyvissäajoin että varokaa.

En myöskään lasten uskaltanut antaa silittää tuon arvaamattoman käytöksen vuoksi, niin siitäkin tuli jotain "no onpas se nyt vaarallinen" naureskelua.

Ihmiset on typeriä. Minun koirani on rauhallinen, mutta tottakai saattaa provosoitua ärhentelystä ja kukkoilusta. Moni varsinkin vanhempi ihminen harrastaa sitä, että yrittää viedä sitä omaa rähisevää ja pelosta räksyttävää koiraansa muiden koirien luo. Tyyliin hyssytellään "ei ole mitään hätää, katso nyt, siinä on kiva kaveri" ja koira on ihan stressaantunut ja peloissaan.

Joo, ihmiset kysymättä päästää koiransa nuuskimaan ja sitten paniikki ja raivoaminen kun koira ärähtääkin. Joskus olin lasten ja koiran kanssa ulkona ja jouduin auttamaan lapselle hanskaa tms. ja kääntämään hetkeksi selän koiralle. Menin selvästi tien sivuun ja koira oli siinä minun takana ihan lyhyessä hihnassa, että muut pääsevät ohi. Joku matami tuli koira pitkässä fleksissä ja päästi sen mitään kysymättä juoksemaan koiramme luokse, joka tietysti sitten ärähti, kun ei muista uroksista yleensä tykkää eikä varsinkaan tuommoisessa tilanteessa jossa toinen tulee ihan sen lauman luokse yllättäen ja koira ei myöskään pääse väistämään. Tämä matami veti hirveät kilarit kuinka koiramme on aggressiivinen ja hyökännyt hänen koiransa kimppuun.

Niin ja miksi koiramme reagoi muihin koiriin: kun se oli pentu, muutamakin isompi koira pelästytti sen kun päästettiin juoksemaan suoraan päälle. Koulutuksella ollaan päästy siihen, että koira ei ole remmirähjä vaan ohitukset sujuu mallikkaasti, ja lenkkeily on helppo ja mukavaa enimmäkseen, mutta liian vauhdilla lähelle tulevat aiheuttaa puolustusreaktion, samoin toiset urokset jos päästää nuuskimaan.

Ihan uskomatonta touhua kyllä. Jokaisen koiranomistajan tulisi tietää, että samaa sukupuolta olevat toisille vieraat koirat saattavat kokea tuollaisen yllättävän iholle tulon haasteena ja sitähän se yleensä onkin! Etenkin urokset toimivat näin. Hihnassa muutenkin koira ei ole ns. luonnollisessa kohtaamistilanteessa, joten ihan pöyristyttävää tuollainen tietämättömyys ja välinpitämättömyys koiriensa käyttäytymisestä.

Näitä valitettavasti riittää, ei ole mitään halua tai ymmärrystä "lukea" vastaantulevan koirakon eleitä, tullaan vaan suoraan kohti koira viiden metrin fleksissä vaikka itsellä omat on vierellä ja haluaisi vain ohittaa nopeasti ja ongelmattomasti. Omat koirat ottavat aivan älyttömät kierrokset kun vieras koira lähestyy ilman mitään omistajan kontrollia ja nämä lähes poikkeuksetta loukkaantuvat kun ei nyt päästykään moikkaamaan ja hänen koiralleen rähistään, en voi ymmärtää.. Samaan kastiin menee kun näin talviaikaan lenkkeillään joskus kapeilla poluilla, takaa saattaa tulla joku aivan huomaamatta ja äänettömästi ihan kantapäille ja sitten närkästytään kun koirani tulevat yllätetyksi ja rähisevät. Olettasi että koiraihmisillä on jotain tilannetajua, mutta valitettavasti usealla ei ole.

Sitä voisi koulutettavan koiran omistaja vihjaista vastaantulijalle, että nyt on koulutus menossa. Koira on kuitenkin lähtökohtaisesti sosiaalinen eläin. Miten kapealla metsäpolulla pitäisi toimia, kun tullaan takaa? Kyllähän koiran omistajankin, vaikka olisi kuinka kouluttamassa palvelukoiraa, tulisi havainnoida ympäristöään eikä suu persereiällä käyttäytyä kuin polun omistaja ja tuhista närkästyneenä ja rähistä omille koirille, kun nämä alkavat rähistä. Minä ja minun koira, joka ei saa huomata muita.

Minua kyllä koirattomana ihmetyttää, jos joku vihaisen koiran omistaja huutaa muille koirankulkoiluttajille, että varokaa, kiertäkää jne. Eikö se ole vihaisen koiran omistajan tehtävä pitää koiransa kurissa ja kiertää muut. Off-topic.

Todellakin on sen omistajan tehtävä. Off-topic tämäkin, mutta samoin on lasten vanhempien tehtävä tulla vahtimaan lasta jos lapsi juoksee kysymättä silittämään (!!!) vierasta koiraa. Itselläni on iso (kiltti mutta kömpelö) koira joka on onnistunut innostuessaan kaatamaan itseään pienemmän lapsen kumoon. Siihen ei muuten tarvita kuin pieni tönäisy kuonolla, siis sellainen ”rapsuta mua” -ele mitä koira on tottunut tekemään aikuisille saadakseen huomion. Nuo on kamalia tilanteita, kun haluaisi vain jatkaa lenkkiä rauhassa eikä vanhemmat tee elettäkään komentaakseen lasta. Jos lapsi sitten kaatuu (mitä lapset nyt helposti tekee koiraan koskemattakin jos koira vaikka haukahtaa kovaa ja pienet säikähtävät tätä) ja alkaa itkemään, ne vanhempien katseet sadan metrin päästä ovat oikeasti murhaavia. Eikö se ole vanhempien vastuulla huutaa lapselleen että lupa pitää kysyä eikä vain juosta kiinni tuntemattomiin? Koirani ei ole koskaan purrut tai edes murissut kellekään, joten en ole alkanut varoittelemaan siitä. Mutta noissa tilanteissa oma huomio menee 100% siihen että pidän oman koirani hihnasta kiinni, en voi estää lapsen kaatumista tai esim. autotielle karkuun juoksemista mitenkään. Muistakaa pliis tämä niiden kilttienkin koirien kohdalla, että ne tilanteet on sille omistajalle stressaavia ja te olette itse lapsistanne vastuussa!!!

Monet vihaisten koirien omistajat luulevat omistavansa myös maapohjan, jolla liikkuvat. Polut, puistot ja kävelytiet on varattu vain heille, kun he siellä ovat. Muut väistykööt.

Monet pikkukoirien omistajat luulevat heillä olevan erivapaus koiran irtipitoon missä vaan ja muut vaan sietäkööt. Huudellaan vaan että ei se mitään tee, kiltti on ja haluaa vain moikata, eikä omistaja saa puppeaan käskyn alle. En omista vihaista koiraa, vaan koiran joka ei hihnassa ollessaan siedä vapaana iholle tulevaa riekkujaa.

Vierailija
480/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehjä tuulilasi on auton kantava rakenne.

Näinkin voi sanoa. Eipä tainnut edellinen mitätöijä olla tietoinen asiasta.