Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
421/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri, myös taloyhtiön pj, päästi yleisavaimella meille putkimiehet sisään korjaamaan hanaa. Kun olivat jo hänen luonaan. Ja siis minulle ilmoitettiin asiasta sähköpostilla 5min ennenkuin menivät sisään.. "Eikai tää haittaa"

Vierailija
422/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri tulee kylään yllättäen, kun sattuu olemaan maisemissa. Eli tulee kotikaupunkiini tapaamaan vanhoja tuttuja, ja ilmoittaa tekstarilla samana päivänä että on tulossa yökylään. Ei kysy, vaan tulee. Päivät hän viettää ihan toisten kaverien kanssa ja tulee mun luokseni vain nukkumaan, yleensä hyvin myöhällä juhlittuaan ensin baarissa. Mulle tullessa hän on huonossa kunnossa ja on monta kertaa esim. oksentanut lattialle. Aamulla saattaa rohmuta vaikka mitä jääkaapista lupaa kysymättä. Valittaa krapulaa, sitten illalla lähtee taas viihteelle. Reissut kestävät yleensä viikonlopun, mutta on joskus jäänyt vielä "lepäilemään" maanantaina mun luokse, ja soittaa töihin olevansa kipeänä. 

Jossain vaiheessa väsyin tähän. Ilmoitin kaverille, että enpäs ole kotona tänään. Pakkasin kimpsuni ja kampsuni ja lähdin vanhempien luo käymään, ennen kuin kaveri ehti tulla. Puhelimeen tuli sitten soittoja ja vihaisia viestejä, "missä sä oot, tuu jo avaamaan". Soitin hänelle ja sanoin, että mähän sanoin olevani reissussa. Vastauksena kiroilua, "mihin mä nyt meen yöksi". Sanoin että mene niille sun kavereille, joiden kanssa käyt ryyppäämässä. 

No, oli ihan kiva nähdä vanhempia. Teen saman toistekin, kun hän on tulossa kaupunkiin.

Miksi et vaan laita estoon koko tyyppiä? En viitsisi lähteä pakoon omasta kodistani mulkeron takia.

Koska se tulee soittamaan ovikelloa ja kolistelemaan ikkunoita. Kaikki naapuritkin kuulevat. Vaikea siinä on esittää ettei ole kotona, varsinkin jos on valot päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä koirattomana ihmetyttää, jos joku vihaisen koiran omistaja huutaa muille koirankulkoiluttajille, että varokaa, kiertäkää jne. Eikö se ole vihaisen koiran omistajan tehtävä pitää koiransa kurissa ja kiertää muut. Off-topic.

Ihan vast’ikään tuttu vuodatti miten häntä ketuttaa ihmiset, jotka eivät ymmärrä että eivät voi tulla koiran kanssa pihalle silloin kun hän perheineen on koirien kanssa siinä. Että pitäisi älytä odottaa, kun näkevät että siellä on koiria joilla on taistelukoiraperimää…

Jos on asutuksen keskelle jo lähtökohtaisesti sopimaton koira hankittu, niin minusta pitäisi kyllä sitten itse muuttaa sen koiran kanssa jonnekin kuuseen.

No ei pitäisi vaan sille taistelukoiralle kuula kalloon ihan kysymättä

Niin pitäisi, mutta se voi tulla kuulan kalloon laittamalla kalliiksi. Turha uhota, etten maksaisi mitään.

Vierailija
424/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri, myös taloyhtiön pj, päästi yleisavaimella meille putkimiehet sisään korjaamaan hanaa. Kun olivat jo hänen luonaan. Ja siis minulle ilmoitettiin asiasta sähköpostilla 5min ennenkuin menivät sisään.. "Eikai tää haittaa"

Mulle on tultu kerran yleisavaimella ilman lupaa, kun kuultiin että vessanpönttö vuotaa. Vuokraisäntä oli vihainen, etten ollut ilmoittanut asiasta aikaisemmin. Ei puhettakaan, että olisi pahoitellut häiriötä. (Olin nuori ekassa kämpässä, enkä tajunnut, että ikivanhan pöntön liplatus ei ollut normaalia.)

Vierailija
425/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri tulee kylään yllättäen, kun sattuu olemaan maisemissa. Eli tulee kotikaupunkiini tapaamaan vanhoja tuttuja, ja ilmoittaa tekstarilla samana päivänä että on tulossa yökylään. Ei kysy, vaan tulee. Päivät hän viettää ihan toisten kaverien kanssa ja tulee mun luokseni vain nukkumaan, yleensä hyvin myöhällä juhlittuaan ensin baarissa. Mulle tullessa hän on huonossa kunnossa ja on monta kertaa esim. oksentanut lattialle. Aamulla saattaa rohmuta vaikka mitä jääkaapista lupaa kysymättä. Valittaa krapulaa, sitten illalla lähtee taas viihteelle. Reissut kestävät yleensä viikonlopun, mutta on joskus jäänyt vielä "lepäilemään" maanantaina mun luokse, ja soittaa töihin olevansa kipeänä. 

Jossain vaiheessa väsyin tähän. Ilmoitin kaverille, että enpäs ole kotona tänään. Pakkasin kimpsuni ja kampsuni ja lähdin vanhempien luo käymään, ennen kuin kaveri ehti tulla. Puhelimeen tuli sitten soittoja ja vihaisia viestejä, "missä sä oot, tuu jo avaamaan". Soitin hänelle ja sanoin, että mähän sanoin olevani reissussa. Vastauksena kiroilua, "mihin mä nyt meen yöksi". Sanoin että mene niille sun kavereille, joiden kanssa käyt ryyppäämässä. 

No, oli ihan kiva nähdä vanhempia. Teen saman toistekin, kun hän on tulossa kaupunkiin.

Miksi et vaan laita estoon koko tyyppiä? En viitsisi lähteä pakoon omasta kodistani mulkeron takia.

Koska se tulee soittamaan ovikelloa ja kolistelemaan ikkunoita. Kaikki naapuritkin kuulevat. Vaikea siinä on esittää ettei ole kotona, varsinkin jos on valot päällä. 

Kuules nyt ressukka: voit aivan hyvin laittaa viestin että "tänne ei nyt pääse" . Ja jos ei lähe pois niin soitat poliisit.

Vierailija
426/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä pahimmasta päästä ole, mutta kerronpa silti.

Pidin aikoinani viikoittaista palaveria eräässä organisaatiossa. Yksi osallistujista tuli paikalle poikkeuksetta 15-20 minuuttia myöhässä, riisuskeli päällysvaatteensa, ahtautui neukkarin pöydän ääreen ja kaivoi laukustaan lounaansa: voileivän tai salaattiannoksen, mehupurkin ja omenan. Koko ajan hän osallistui keskusteluun ja halusi saada tietää, mistä oli puhuttu ennen kuin hän oli tullut paikalle. Minä inhoan syömisen ääniä, ja erityisesti tuon omenan syöminen rassasi aistejani varsinkin, kun hän pyrki puhumaan samaan aikaan ja puhui estoitta muiden päälle.

Koska tämä lounastaja häiritsi koko ryhmää, lopulta hyvin varovasti mainitsin hänelle, että ehkä lounaan voisi syödä jossain muualla, kun muut ovat menossa lounaalle vasta palaverin jälkeen, ja ihanien salaattien katseleminen etukäteen vei keskittymiskyvyn. (Tai jotain tuolla tavalla muotoiltua höpötystä, jotta asia tulisi selville mahdollisimman hellävaraisesti ja loukkaamatta.)

Lounastaja sanoi, ettei hänellä ollut aikaa syödä muulloin. Hän oli hyvin hämmästynyt ja vähän tuohtunutkin siitä, että se muka haittasi muita. Vaikka yritin sanoa asian loukkaamatta, en siinä tainnut onnistua, koska häntä ei enää palavereissa nähty. Tuosta on jo aikaa, joten muut asianomaiset eivät enää muistane koko tapausta, mutta minä muistan ja aina muistaessani tunnen myös hieman syyllisyyttä.

Kyseessä lienee naisoletettu?

Tämä oli nainen, mutta olen pitkän urani aikana nähnyt ihan samanlaisia miehiäkin. Sukupuolella on aka vähän merkitystä kokonaisuudessa, ainakin minun ammatissani, jossa palavereihini kokoontuneilla ihmisillä on samat kiinnostuksen kohteet ja samankaltainen tausta.

"Oletettuja" en ole vielä tavannut kertaakaan.

Oletettu tarkoittaa vain sitä, että tehdään jonkun ulkonäön äänen yms. perusteella oletus, että kyseessä on nainen tai mies. Eli me olemme kaikki nais- tai miesoletettuja, sinäkin. -eri 

Totta kai me kaikki oletamme, mutta meillä kaikilla ei ole tarvetta tähdentää ääneen sitä itsestäänselvyyttä, että oletamme.

Lehdistö nykyään olettaa. Jotenkin hankalan oloisia tekstejä, kun mainitaan mies- ja naisoletetut. Eikö voida puhua vain henkilöistä?

Minusta oletettu-sanan levitteleminen yleisempään käyttöön on harkitsematon teko. Sillä nimittäin saadaan aikaan enemmän harmia kuin hyvää.

On hyvin harvassa ihmisiä, joista ei päällepäin näkisi, kumpaa sukupuolta he ovat. Epäselvissä tapauksissa on kohteliasta odotella, kunnes asia selviää kyselemättä. Minä taas olen 180-senttinen nainen ja ihan selvästi nainen, ja jos minua puhutellaan naisoletetuksi tai minuun viitataan naisoletettuna, kyseessä on harkittu solvaaminen. Tilaisuuksia loukata on tuhansittain enemmän kuin niitä tilanteita, jossa oletettu-sanaa voi käyttää luontevasti ja omasta ajattelustaan numeroa tekemättä.

Yleensähän noita termejä käytetään vain silloin, kun puhutaan suuremmista ihmisjoukoista, esim. "naisoletettuja kohdellaan näin", eikä sanota ihmiselle "sinä olet naisoletettu" tms. Jos olet nainen ja ihmiset olettavat että olet nainen, niin missä siinä on se loukkaus? 

Vierailija
427/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt ressukka: voit aivan hyvin laittaa viestin että "tänne ei nyt pääse" . Ja jos ei lähe pois niin soitat poliisit.

Olisi kiva tietää, toimisitko oikeasti itse noin vastaavassa tilanteessa. Tulisiko poliisi oikeasti paikalle, jos soittaisi ja sanoisi että kaveri haluaa tulla yöksi, mutta en päästä sitä sisään? 

Vierailija
428/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussissa ulkomailla pariskunta "harrasti omaa kivaa" tuli nähtyä mm. miehen jöpöttävä elin vaikka housut oli päällä, nainen ojenteli itseään ja teki jotain "liikkeitä" ei kai haittaa. Lopulta en enää katsonut eikä jäänyt epäselväksi mitä tekivät heti bussista ulos päästyään, bussissa ei ollut muita matkustajia kun vaan noin neljä ja pariskunta istui takana.

Vierailija
429/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijasolukämppään tuli jotain patterin korjaajia ilman erillistä ilmoitusta. Eihän se haittaa, kun ei opiskelijat kuitenkaan kotona ole arkisin.

Eipä haitannut ei. Itse olin alasti nukkumassa kun vieraita miehiä paukkaa taloon. Naapurilta varastettiin käteistä, rahat oli jostain syystä esillä (eihän kukaan oleta että lukittuun huoneeseen ketään tulee ilmoittamatta). Toisen naapurin koira sai paskalaakirähinät ja hyvä ettei onnistunut asuntoa puolustaessaan saamaan aikaan fyysistä vahinkoa.

Annoimme palautetta yhdessä. Huuli pyöreänä toimiston täti vain ihmetteli, että miksi meille olisi mitään pitänyt etukäteen ilmoittaa, kun mehän olemme vain opiskelijoita soluasunnoissa.

Vierailija
430/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä "halpa"ruokakaupassa myyjä/hyllyttäjä lajittelee tuotteet kuten vihannekset lattialla, "ei kai haittaa". Esimies oli paikalla mutta ei välittänyt.

Vierailija
431/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin aikoinani viikoittaista palaveria eräässä organisaatiossa. Yksi osallistujista tuli paikalle poikkeuksetta 15-20 minuuttia myöhässä, riisuskeli päällysvaatteensa, ahtautui neukkarin pöydän ääreen ja kaivoi laukustaan lounaansa: voileivän tai salaattiannoksen, mehupurkin ja omenan. Koko ajan hän osallistui keskusteluun ja halusi saada tietää, mistä oli puhuttu ennen kuin hän oli tullut paikalle. Minä inhoan syömisen ääniä, ja erityisesti tuon omenan syöminen rassasi aistejani varsinkin, kun hän pyrki puhumaan samaan aikaan ja puhui estoitta muiden päälle.

Koska tämä lounastaja häiritsi koko ryhmää, lopulta hyvin varovasti mainitsin hänelle, että ehkä lounaan voisi syödä jossain muualla, kun muut ovat menossa lounaalle vasta palaverin jälkeen, ja ihanien salaattien katseleminen etukäteen vei keskittymiskyvyn. (Tai jotain tuolla tavalla muotoiltua höpötystä, jotta asia tulisi selville mahdollisimman hellävaraisesti ja loukkaamatta.)

Lounastaja sanoi, ettei hänellä ollut aikaa syödä muulloin. Hän oli hyvin hämmästynyt ja vähän tuohtunutkin siitä, että se muka haittasi muita. Vaikka yritin sanoa asian loukkaamatta, en siinä tainnut onnistua, koska häntä ei enää palavereissa nähty. Tuosta on jo aikaa, joten muut asianomaiset eivät enää muistane koko tapausta, mutta minä muistan ja aina muistaessani tunnen myös hieman syyllisyyttä.

Tämä oli nainen, mutta olen pitkän urani aikana nähnyt ihan samanlaisia miehiäkin. Sukupuolella on aka vähän merkitystä kokonaisuudessa, ainakin minun ammatissani, jossa palavereihini kokoontuneilla ihmisillä on samat kiinnostuksen kohteet ja samankaltainen tausta.

Oletettu tarkoittaa vain sitä, että tehdään jonkun ulkonäön äänen yms. perusteella oletus, että kyseessä on nainen tai mies. Eli me olemme kaikki nais- tai miesoletettuja, sinäkin. -eri 

Totta kai me kaikki oletamme, mutta meillä kaikilla ei ole tarvetta tähdentää ääneen sitä itsestäänselvyyttä, että oletamme.

No eihän sitä kukaan sanokaan kenellekään ääneen päin kasvoja. 

Ei kukaan sano: "Oletan että olet nainen/mies".

Joten tästä sanasta on ihan turha loukkaantua, koska sitä ei siinä merkityksessä käytetä. 

Vierailija
432/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kesken hammaslääkärin toimenpiteen vessaan. Olin potenut jo tovin kusihätää maatessani suu auki hammaslääkärin tuolissa ja totesin että nyt on pakko mennä.

Vierailija
433/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdistö nykyään olettaa. Jotenkin hankalan oloisia tekstejä, kun mainitaan mies- ja naisoletetut. Eikö voida puhua vain henkilöistä?

Minusta oletettu-sanan levitteleminen yleisempään käyttöön on harkitsematon teko. Sillä nimittäin saadaan aikaan enemmän harmia kuin hyvää.

On hyvin harvassa ihmisiä, joista ei päällepäin näkisi, kumpaa sukupuolta he ovat. Epäselvissä tapauksissa on kohteliasta odotella, kunnes asia selviää kyselemättä. Minä taas olen 180-senttinen nainen ja ihan selvästi nainen, ja jos minua puhutellaan naisoletetuksi tai minuun viitataan naisoletettuna, kyseessä on harkittu solvaaminen. Tilaisuuksia loukata on tuhansittain enemmän kuin niitä tilanteita, jossa oletettu-sanaa voi käyttää luontevasti ja omasta ajattelustaan numeroa tekemättä.

Yleensähän noita termejä käytetään vain silloin, kun puhutaan suuremmista ihmisjoukoista, esim. "naisoletettuja kohdellaan näin", eikä sanota ihmiselle "sinä olet naisoletettu" tms. Jos olet nainen ja ihmiset olettavat että olet nainen, niin missä siinä on se loukkaus? 

Nyt taisin päästä jyvälle tässä oletettu-asiassa. Sinä et siis näe mitään loukkaavaa siinä, että naiselle sanotaan, että hänen oletetaan olevan nainen (tai miehelle, että hänen oletetaan olevan mies). Mieti asiaa kahdelta kannalta: sisällön kannalta ja siitä näkökulmasta, että koetaan tarvetta sanoa oletus ääneen. "Oletan sinun olevan nainen."

Jos et havaitse mitään sellaista, minkä voi olettaa olevan jollekulle loukkaavaa, minun on tehtävä se päätelmä, että oletettu-sanaa käyttävien kielentaju ja toisen ihmisen asemaan asettautumisen kyky on puutteellinen.

Vierailija
434/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.

Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa. 

Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.

No mikä kenellekin on hankalaa, soitto numeropalveluun, rekkarilla omistajan tiedot ja soitto että tuletko siirtämään autosi heti vai samantien.

Tulee aika kalliiksi, ja ei numeropalvelussa ole kaikkien numeroita, eikä se rekisterinumero kysely ole aina auki.

Rekisterinumerokysely toimii tekstarilla. Toki maksaa vähän.

Oma rekkarinsa tiedot voi estää näkymästä sillä.

Vierailija
435/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan mene avaamaan ovea. Jos ihmettelee jälkikäteen, niin kertoo, että on semmonen systeemi, joka sytyttelee ja sammuttelee valoja yms, että asunto vaikuttaa asutulta, vaikka ei ole kotona. Murtovarkaiden takia nääs.

Vierailija
436/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta sitten olin lentokoneessa matkalla Kanarialle. Oli varannut ikkunapaikan. Tulin omalle paikalleni, siinä istui nuori pariskunta siten, että tyttö oli ikkunapaikalla. Selvitin asian, viimein ymmärsivät. Sanoivat, että enkö nyt voisi antaa tämän parikymppisen tytön istua ikkunapaikalla! En, olen varannut jo kotoa käsin ikkunapaikkani. Oli päivälento ja nappasin pari ihanaa kuvaa Pyreneiden vuoristosta.

Jostain syystä minun piti käydä vessassa pari kertaa eli jouduin pyytämään heitä päästämään mut vessaan. Kun toinen kerta oli käyty, niin pariskunnan miespuolinen sanoi että olisko nyt parempi kuitenkin että minä istuisin käytäväpaikalle. Just! En suostunut. Lento on 6-tuntinen.

Ottivat nokkaansa. Tilasivat jotkut ihme nuudelit ruuaksi ja sen jälkeen röhnöttivät pari tuntia toistensa päällä nukkumassa, joten pääsy mihinkään oli estetty. Tilasin juomaa lentoemännältä kutsulla. Pariskunta havahtui, mutta makasivat siinä kentälle asti siinä. Jotain supinaa kuului. Näytti siltä, että taktiikka oli sovittu. Kosto oli kai suloinen.

En sanonut mitään, koska mitään ei ollut sanottavissa.

Nämä paikan varastajat ovat kyllä ärsyttäviä. Mikseivät he voi itse varata mieluistaan paikkaa ennen matkaa? Se maksaa, kyllä, mutta ei nyt niin mahdottomasti millään yhtiöllä (turistiluokassa). Sitten vielä kehdataan ruveta vänkäämään eikö nyt sais istua toisen lisämaksetulla paikalla!

Olisit koputtanut jomman kumman kylkeen, kun piti päästä paikalta pois. Jos ei siihen olis reagoinut, niin sitten vaan olisit kammennut itsesi siitä röhnöttävän parin päältä. Kyllä sieltä ikkunapaikalta on oikeus liikkua tarpeen vaatiessa kuten muiltakin paikoilta.

Vierailija
437/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan sitä jatkossa siirtyä sanontaan "nais-todettu" , "mies-todistettu" tms.. siis jos alkuun todetaan ja sitten myöhemmin huomataan että "hei se todellakin oli nainen.."

Vai ihan vaan niinkuin ennenkin nainen kunnes toisin todistetaan?

Vierailija
438/2965 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna soitella ja paukuttaa vaan. Naapuri soittakoon poliisin, jos häiritsee. Et sinä ole vastuussa kaverisi käytöksestä.

Vierailija
439/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako noita tietoja enää koska GDPR rajoittaa henkilötietojen käyttöä?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.

Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa. 

Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.

No mikä kenellekin on hankalaa, soitto numeropalveluun, rekkarilla omistajan tiedot ja soitto että tuletko siirtämään autosi heti vai samantien.

Vierailija
440/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt isäni matkusteli paljon ja toi minulle ympäri maailmaa villieläin-figuureja tuliaisiksi. Niitä säilytin lipastoni päällä. Olin kerran lomalla ja pyysin naapuria (maksua vastaan) viemään postini. Joo, homma ok. Kun palasin, yksi rakkaimmista elefantti-figuureistani oli kadonnut. Kysyin suoraan naapurilta. "No kun Eemil (hänen poikansa 6v) niin tykkäsi siitä niin ajateltiin, ettei pieni ekstrapalkka haittaa" Rakkain muistoni isästä, Egyptistä tuotu, oli pokkana varastettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä