Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
3101/3103 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon suojatiekeskusteluun liittyen: yliajon tapahtuessa suojatiellä autoilija on toki aina syyllinen, mutta onko se henkensä menettämisen arvoista kävellä yli ottamatta katsekontaktia autoilijaan vaikka kuinka syyllinen löytyisi? Itse olen opettanut lapset aina hakemaan autoilijaan katsekontaktin, jos tämä ajaa suojatien lähellä.

Syyllinen voi olla selvä, mutta niin kauan kuin ihminen ei robotti ole, hän myös tekee virheitä epähuomiossa. Auto ei ole kirkasta lasia, josta näkee koko 360 astetta ympäriltä kirkkaasti. Autotiet ja risteykset eivät suunniteltu optimaalisesti jalankulkijan huomaamiseen.

Muutamia kertoja olen itsekin joutunut tekemään äkkijarrutuksen kun tummiin pukeutunut jalankulkija onkin tullut tielle kuulokkeet päässä. Joskus pyöräilijä on tullut kovaa vauhtia. Kerran jalankulkija alkoi heristämään nyrkkiä, kun tein äkkijarrutuksen ja hän pääsi ylittämään tien loppuun. Kai siinä säikähdys oli taustalla, mutta mietin kyllä, että millainen tällainen on itse auton ratissa, kun joku tekee virheen niin tööttäilee/näyttää keskaria? Vihaiset tunteet liikenteessä ovat nekin riski ja iso riski ovatkin esim. moottoritiellä.

Vierailija
3102/3103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/3103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon suojatiekeskusteluun liittyen: yliajon tapahtuessa suojatiellä autoilija on toki aina syyllinen, mutta onko se henkensä menettämisen arvoista kävellä yli ottamatta katsekontaktia autoilijaan vaikka kuinka syyllinen löytyisi? Itse olen opettanut lapset aina hakemaan autoilijaan katsekontaktin, jos tämä ajaa suojatien lähellä.

Syyllinen voi olla selvä, mutta niin kauan kuin ihminen ei robotti ole, hän myös tekee virheitä epähuomiossa. Auto ei ole kirkasta lasia, josta näkee koko 360 astetta ympäriltä kirkkaasti. Autotiet ja risteykset eivät suunniteltu optimaalisesti jalankulkijan huomaamiseen.

Muutamia kertoja olen itsekin joutunut tekemään äkkijarrutuksen kun tummiin pukeutunut jalankulkija onkin tullut tielle kuulokkeet päässä. Joskus pyöräilijä on tullut kovaa vauhtia. Kerran jalankulkija alkoi heristämään nyrkkiä, kun tein äkkijarrutuksen ja hän pääsi ylittämään tien loppuun. Kai siinä säikähdy

Mulla käynyt niin ettei ajajaa haitannut että ajoi päin punaisia vaikka jalankulkijoilla oli vihreä. Ei kun ampaisi eteenpäin vaikka muut seisoivat, onneksi joku tööttäsi. Opin sen että vaikka kulkijalla on vihreä niin AINA katso ettei sieltä joku hullu tule.

Toisen kerran suojatiellä oottelin ruuhka-aikana ja bussi pysähtyi päästämään yli mutta onneksi hoksasin vilkasta että tuleeko viereiseltä kaistalta autoa ja tuli! Pysähtymättä ajoi ohi.

Vierailija
3104/3103 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä