Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3077)

Vierailija
3061/3077 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tarjoutui itse kyydittämään minua jonnekin ja pisti sitten autossa tupakiksi "tää ei varmaan haittaa".

Olin raskaana, ja kaveri sen tiesi, että kyllä vaan haittasi.

Näissä tilanteissa kannattaa vain oksentaa - vaikka ihan siististi pussiin. Ei se silloin haittaa kuskia, kunhan ei varhoilut sotkeennu.

No anteeksi nyt vaan, mutta hetki samassa tilassa tupakoivan ihmisen kanssa ei kyllä vaikuta siihen sikiöön millään tavalla, että täysin ylireagoitua tältä Siunatussa Tilassa olevalta yksilöltä. Varsinkin kun kyseessä ei edes ollut hänen autonsa.

Itseasiassa, kyllä vaikuttaa. Samat savut sinne odottavan äidin keuhkoihin menevät, kuin sillä sauhuttelijalla. Ja ultraäänellä kun on tutkittu tupakoiv

Tupakoiva odottava äiti on "hieman" eri asia kuin olla kaksi minuuttia passiivisessa tupakansavussa. 

-sivusta

Vierailija
3062/3077 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on pyhä! Se on kuin hammasharja, sitä ei lainata toisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/3077 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tarjoutui itse kyydittämään minua jonnekin ja pisti sitten autossa tupakiksi "tää ei varmaan haittaa".

Näissä tilanteissa kannattaa vain oksentaa - vaikka ihan siististi pussiin. Ei se silloin haittaa kuskia, kunhan ei varhoilut sotkeennu.

No anteeksi nyt vaan, mutta hetki samassa tilassa tupakoivan ihmisen kanssa ei kyllä vaikuta siihen sikiöön millään tavalla, että täysin ylireagoitua tältä Siunatussa Tilassa olevalta yksilöltä. Varsinkin kun kyseessä ei edes ollut hänen autonsa.

Tilapäinenkin passiivinen tupakointi vaikuttaa sikiöön kyllä. Auto on vielä hyvin pieni tila missä savu on sakeaa.

Vierailija
3064/3077 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".

Että mitä 🔥vettiä..?! 

Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.

Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.

Joo, mutta kun tulet ihan auton eteen äkkiarvaamatta vaikka kuinka on suojatie ja sitten jäät auton alle, niin kyllä sitä sinä olet altavastaajana tuossa tilanteessa. 

Vierailija
3065/3077 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, kyllä vaikuttaa. Samat savut sinne odottavan äidin keuhkoihin menevät, kuin sillä sauhutte

No ei se yksikään kerta hyvää sille sikiölle tee. Ihana kun kerrot totuutena asiaa, mistä ei sinulla ole oikeasti faktatietoa. 

Vierailija
3066/3077 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".

Että mitä 🔥vettiä..?! 

Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.

Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.

Joo, mutta kun tulet ihan aut

Varsinkin pyöräilijät näin syksypimeillä ovat suorastaan pelottavaa porukkaa kun jotkut säntäävät suojatielle jopa vailla valoja puhumattakaan heijastimista yms. Myös jalankulkijoita on sellaisia että näyttää että kävelevät suoraan ja sitten ihan yhtäkkiä kääntyvät suojatielle  katsomatta, tuleeko autoja niin että varsinkin liukkaalla voi olla todella vaikea saada autoa pysähtymään niin tipalla vaikka auton vauhti olisi hiljainen. En ymmärrä tätä asennetta että ainoastaan autoilija on velvollinen olemaan koko ajan erityistarkkana kun samaan aikaan jalankulkija saa olla totaalihuoleton. Varsinkin kun jalankulkija on se joka saa siipeensä jos joku.  Uskokaa ihan huvikseen ettei kukaan tahallaan halua ajaa päälle.

Vierailija
3067/3077 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilapäinenkin passiivinen tupakointi vaikuttaa sikiöön kyllä. Auto on vielä hyvin pieni tila missä savu on sakeaa.

Autossa tupakoidessa (onneksi ei ole sitä tarvinnut vuosikausiin enää todistaa) on ainakin mun havaintojen mukaan ikkuna raollaan ja mikäli polttaa puhaltaen ikkunaan päin ja pitäen tupakkaa raon vieressä, jää autoon hädin tuskin haju tupakasta. Ei mitään, mikä vahingoittaisi ketään muuta kuin polttajaa itseään.

Eri asia tietenkin jos auto on pysähdyksissä tai ikkunat kiinni. 

Vierailija
3068/3077 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiekeskustelut eivät ihan kuulu tähän ketjuun - mutta siitä huolimatta pitää kertoa omakin kokemus.

Autoilijoilla kyllä toisinaan ainakin tuntuu olevan "kun minä saan ajaa, niin minähän ajan, sinun vikasi jos jäät alle" -asenne. Itse kun olin n. 14v (ja vaikean masennuksen kanssa taistellessa normipäivät meni tietynlaisessa aivosumussa, kaikkeen ei vaan pystynyt keskittymään), kävelin suojatien yli. Olin katsonut että autot ovat pysähtyneet jonoon odottamaan, ja suojatiellä oli ihmisiä ylittämässä, mutta unohtui täysin katsoa liikennevalot. No, siinä sitten kävi niin että valot olivat ilmeisesti juuri vaihtumassa, ja minun ollessani puolivälissä suojatietä heräsin aivosumusta siihen, että jonossa olleet autot olivat lähteneet kiihdyttämään suoraan minua kohti. Luonnollisesti, ensimmäinen paniikkireaktio oli "juokse!", ja ehdinkin juuri pois alta ennen kuin reunimmaisen kaistan autot suhahtivat suoraan takaani.

Tämä meni kuitenkin tosi tiukalle, ja oli varsin pelottavaa tajuta, että mikäli reaktionopeus olisi ollut hieman hitaampi, tilanteessa olisi saattanut käydä todella pahasti. Kyseessä oli siis monikaistainen tie, jossa autot odottivat liikennevaloja risteyksen takana - suojatie oli risteyksen toisella puolella. Autoilla oli siis ollut jo aikaa kiihdyttää ennen kuin ne ajoivat minun kohdalleni, ja jos en olisikaan ehtinyt pois alta, auto tuskin olisi tajunnut sitä ajoissa, tai edes pystynyt pysähtymään siinä kohtaa.

Ja vaikka tämä olikin oma vikani - minun ei olisi kuulunut olla suojatiellä enää siinä kohtaa - ei tilanne kyllä autoilijoidenkaan puolelta mennyt ihan putkeen. Tilanne tapahtui keskellä päivää, joten autoilijoiden olisi pitänyt nähdä minut. Oli myös mielestäni varsin selkeää, että olen lapsi - kyseinen autotie oli suoraan peruskoulualueen vieressä, ja tuskin olin ulkonäöltäkään aikuisen oloinen. Ei sillä, että aikuisenkaan yli olisi saanut yrittää ajaa, mutta ihmisillä tyypillisesti on enemmän ymmärrystä lapsia kohtaan. Ja ymmärrän, että autoilijoita ärsyttää se, että joku on suojatiellä vielä valojen vaihtuessa (itseänikin ärsyttäisi autoilijana, ja ymmärrän hyvin että tilanteessa minun ei olisi siinä kuulunut olla), mutta tämän ei todellakaan pitäisi oikeuttaa reaktioon valot vaihtui, nyt auto liikkeelle ja aja suoraan kyseistä ihmistä/lasta päin.

Kai tämän voisi tulkita myös olevan "minua ärsyttää virheesi, joten yritän ajaa autolla ylitsesi, ei kai haittaa?"

Vierailija
3069/3077 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä pitää

Yes 10+

Vierailija
3070/3077 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mitä 🔥vettiä..?! 

Siis sillai että pyöräilijöilläkin on suojatiellä sillai ihan omat säännöt ja aina ei saa ajaa sillai suoraan tielle. Monia asioita saa tehdä, mutta ei sillai kannata. Esim. henkilöauton kannattaa väistää junaa, vaikkei tasoristeyksissä olisi liikennevaloja ja kannattaa väistää rekkaa, vaikka se ajaisikin päin punaisia.

Vierailija
3071/3077 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin tyttöporukka tuli ilmoittamaan et he alkaa koirahoitolaksi, eihän nyt haittaa kun teilläkin on kerta koiria. Nyt ärsyttää että menin alkujaan sanomaan et on ihan ok. Tytöt ei koskaan kotona ja minä etätyöläisenä joudun koirien ulvontaa jok ikinen päivä sietämään. Kuseksii ja paskoo keskelle pihaa jolla kaikki lapset leikkii, vaikka taloyhtiön säännöissä lukee et koirat asioi kadulle ja jos pihalle tekee tarpeet niin korjataan pois. Ystävällisesti oon yrittänyt mennä jutteleen tästä mut heitä ei kiinnosta kerta aluksi sanoin et on ok. Ei oo mitään heitä tai koiria vastaan mutta jos tästä ulvonnasta ei tuu loppua niin kohta lähtee elsut. Päiväsaikaan ei saa minkäänlaista työrauhaa.

Odottelepa pihalla koiranomistajia, jotka hakevat koiriaan "hoitolasta" ja kerro, minkälaista toiminta on. On aivan väärin, että joku kuvittelee tuovansa koiran hyvään

Vierailija
3072/3077 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs "kaverini", joka lainailee ihan kokoajan kaikkea, jos vaikka kyläillään. Silloin tällöin ei haittaisikaan, mutta oikeasti tätä lainailua tapahtuu kokoajan. Jos se käy meillä, joudun lainaamaan sille hammastahnat ja muut hygieniatuotteet, kun ei osaa pakata tavaroita mukaan. Syö pelkästään minun ostamia ruokia, eikä mittään osta itse. Jos ollaan vaikka lenkillä, juo aina minun vesipullosta, kun ei jaksa ottaa omaa pulloa mukaan. Sama jos meen ite sen luokse, niin viimeksi jouduin lainaamaan sille sukkia ynnä muuta ja jouduin myös ostamaan hänen luokseen tiskiainetta ja saippuaa kun kaikki oli lopussa. Ja hällä oli jääkaappi taas tyhjänä. Kun ostin itelleni ruuat, niin söi lähes kaiken. Lainaa rahaa myös paljon, eikä maksa takaisin. Alkaa tulla mitta täyteen.

Vierailija
3073/3077 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ekassa synnytyksessä tehtiin episiotomia ilman lupaani, ilman puudutusta ja jostain syystä (kuten myöhemmin kuulin) veitsellä eikä siis saksilla. 

Sen jälkeen sanottiin tuo, että tehtiin tämmönen kuten varmaan huomasit, ei kai haittaa. 

Voin sanoa, että haittasi aika paljonkin. 

OIsit sitte ottanut repeämän persläpeen asti mieluummin?

Meinaatteko kaikki yläpeukuttajatko sitä että episiotomia vähentää repeämiä vain lainvastaisesti ilman suostumusta tehtynä? Ei saa haitata, kun tarkoitus kuitenkin on hyvä?

Sietäisitte hävetä!

Eri

Vierailija
3074/3077 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs "kaverini", joka lainailee ihan kokoajan kaikkea, jos vaikka kyläillään. Silloin tällöin ei haittaisikaan, mutta oikeasti tätä lainailua tapahtuu kokoajan. Jos se käy meillä, joudun lainaamaan sille hammastahnat ja muut hygieniatuotteet, kun ei osaa pakata tavaroita mukaan. Syö pelkästään minun ostamia ruokia, eikä mittään osta itse. Jos ollaan vaikka lenkillä, juo aina minun vesipullosta, kun ei jaksa ottaa omaa pulloa mukaan. Sama jos meen ite sen luokse, niin viimeksi jouduin lainaamaan sille sukkia ynnä muuta ja jouduin myös ostamaan hänen luokseen tiskiainetta ja saippuaa kun kaikki oli lopussa. Ja hällä oli jääkaappi taas tyhjänä. Kun ostin itelleni ruuat, niin söi lähes kaiken. Lainaa rahaa myös paljon, eikä maksa takaisin. Alkaa tulla mitta täyteen.

Ala itsekin lainaamaan häneltä. Tinkaa ainakin lainaamasi rahat takaisin. Voit suoraan sanoa, ettei sinulla ole varaa lainata hänelle, kun entisiäkään ei ole maksettu takaisin - mainitse samalla lainattu rahamäärä, toivottavasti olet laittanut sen muistiin.

Vesipullostani en ikinä antaisi juoda, koska siten leviävät monet inhat taudit, esim. herpes, tai vaikka a- ja e-hepatiitit. Tämänkin voi sanoa hänelle.

Jos joudut ostamaan ruokaa "kaverin" luo, pysyttele kaurapuuro-linjoilla. Tietenkin hän odottaa, että täytät hänen jääkaappinsa herkuilla, jos on siihen tottunut. Pienet tiskit putsaantuu kuumavesihanan alla ilman tiskiainettakin.

Vierailija
3075/3077 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi toi naapuruston tädiltä heidän kotiavaimensa ja lapun, jossa oli jokin tunnussana ja vartiointifirman numero. - Siis mitä ihmettä!!! - Soitin naapurille, selvisi että he ovat lähdössä viikon lomamatkalle ja hän oli siirtänyt heidän talonsa murtohälytykset minun kännynumeroon. "Että käy sitten katsomassa, jos hälytys tulee".

Vierailija
3076/3077 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen esihenkilö laittoi töihin liittyviä viestiä facebookin mesessä! 

Vierailija
3077/3077 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perinteinen: olin ostanut paikkalipun junassa ikkunan vierestä. Junaan tuli pariskunta, joka alkoi käydä ihmisiä läpi saadakseen jonkun siirtymään pois ikkunapaikalta, että he voisivat istua vierekkäin.

Asenne oli se, että ihmisissä on paljon vikaa. Se asenne taisikin olla se syy, miksi kukaan ei suostunut siirtymään, mikä saikin aikaan raivarin, kun "on niin pikkuasiasta kyse".

Vierailija
3078/3077 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon etätöissä ja siis kotona, vaikka ulkoa päin sitä ei välttämättä tiedä. Auto yleensä silloin tallissa. Postinjakaja on ottanut tavaksi kääntää autonsa pihassani, vaikka kadun varressa on myös ei kenenkään parkkipaikka ja tietä pääsee ympäri eli ei ole pakko kääntää, että matkaa voi jatkaa. Toinen jakaja ajaakin kierroksensa niin, että pääsee suoraan, mutta tämä toinen aina kääntää auton.

Olenko pikkumainen kun minua oikeasti haittaa, että postiauto käännetään pihassani vaikka muitakin paikkoja on?

Kyllä minuakin vähän pännisi. Eihän kenenkään kodin ajotie ole tarkoitettu yleiseksi kääntöradaksi.

Sinun ei auta muu kuin asentaa hyvä lukittava portti estämään ajotiesi käyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi