Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3077)
Mitä ihmettä tarkoittaa "vetäisin välit"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.
Lapsi on aina tervetullut juhliin!
Ja paskat! Kirkuvia kakaroita ei kenenkään sivullisen tarvitse sietää, lapset ovat vanhempiensa vastuulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tilanne sattui kohdalleni, kun olin junassa matkalla Helsingistä Tampereelle. Viereisellä penkillä istunut nuori nainen sanoi minulle, että voitko katsoa vauvaani kun käyn ravintolavaunussa. Sanoi hänelle, että kerron tästä konduktöörillä, joka vie asian lastensuojeluviranomaisten käsittelyyn. Nainen ei jostain syystä kuitenkaan lähtenyt paikaltaan.
Melkoinen kusi pää olit. Mikä ongelma sulla olis ollu auttaa äitiä? Just niin suomalaista sikaniskajunttia kun ei voi suoda toiselle edes kahvinhakumahkua. Idiootti
Oltii sisko kanssa ja meidän molempien lapsiemme kanssa risteilyllä.
Oltiin leikkihuoneessa. Sinne tuli nainen jolla mukanaan joku kaks vuotias pikkutyttö.
Yhtä äkkiä kysy
Sitähän ei voi tietää, että oliko se lasta tuntemattoman hoitoon yrittävä nainen edes sen lapsen oikea vanhempi eli äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
Onko tässä maassa enää poliiseja? Tai siis poliiseja, jotka vaivautuvat lähtemään lämpimältä poliisiasemalta ulos kylmään ja vaaralliseen maailmaan? Ainakaan Järvenpäässä niitä ei näy enää muualla kuin hakemassa pullaa ja eväspatonkeja paikallisesta Prismasta.
Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".
Että mitä 🔥vettiä..?!
Esihenkilö luulee minun omaa puhelinta työpuhelimeksi ja soittaa siihen työasioita kesken työpäivän. Lakkasin vastaamasta, hankkikoon minulle työpuhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tarjoutui itse kyydittämään minua jonnekin ja pisti sitten autossa tupakiksi "tää ei varmaan haittaa".
Olin raskaana, ja kaveri sen tiesi, että kyllä vaan haittasi.
Näissä tilanteissa kannattaa vain oksentaa - vaikka ihan siististi pussiin. Ei se silloin haittaa kuskia, kunhan ei varhoilut sotkeennu.
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilö luulee minun omaa puhelinta työpuhelimeksi ja soittaa siihen työasioita kesken työpäivän. Lakkasin vastaamasta, hankkikoon minulle työpuhelimen.
Minulla on kahdessa työpaikassa käynyt näin. Ovat haku/ valintavaiheessa tallentaneet numeroni kännykkäänsä ja soittaneet vahingossa henkilökohtaiseen numerooni kun olin vasta aloittanut paikassa.
Molemmilla kerroilla kerroin puhelun aikana, että numero on henkilökohtainen ja toivon jatkossa puhelut vain työnumeroon, mutta tällä kertaa asia ei haittaa koska olen juuri sillä hetkellä töissä enkä esim vapaalla tai lomalla. Kumpikaan ei soittanut sen jälkeen omaan numerooni, vaan ainoastaan työnumeroon.
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".
Että mitä 🔥vettiä..?!
Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.
No eihän ne poliisit yksityisalueille tule mitään sakottamaan, sen enempää kuin pysäköinnivalvojatkaam. Röyhkimykset voivat melko vapaasti toimia miten mielii. Yhteiskunta toimii pitkälti kirjoittamattomilla hyvän tavan säännöillä, ei joka asiaan ole lakipykälää ja sen valvojaa. Yritetään me vaan hyvien tapojen enemmistö olla provosoitumatta ajattelukyvyttömien toilailuista, vaikka joskus koville ottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tilanne sattui kohdalleni, kun olin junassa matkalla Helsingistä Tampereelle. Viereisellä penkillä istunut nuori nainen sanoi minulle, että voitko katsoa vauvaani kun käyn ravintolavaunussa. Sanoi hänelle, että kerron tästä konduktöörillä, joka vie asian lastensuojeluviranomaisten käsittelyyn. Nainen ei jostain syystä kuitenkaan lähtenyt paikaltaan.
Melkoinen kusi pää olit. Mikä ongelma sulla olis ollu auttaa äitiä? Just niin suomalaista sikaniskajunttia kun ei voi suoda toiselle edes kahvinhakumahkua. Idiootti
Voihan se nainenkin olla vauvan sieppaaja, ja halusi siitä eroon.
Oltii sisko kanssa ja meidän molempien lapsiemme kanssa risteilyllä.
Oltiin leikkihuoneessa. Sinne tuli nain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kuule samaa! Onko nämä niitä ihmisiä jotka juovat niin paljon, että jalat lähtee alta, vintti pimenee ja sen takia sattuu näitä alleen laskemisia. Luulisi häpeän tunteen vaikuttavan sen verran vahvasti, että juomisen kanssa osattaisiin himmailla.
Kaverin kaveri on tällainen. Lähemmäs nelikymppinen nainen joka humalassa k*see allensa ja oksentelee. Ei tulisi mieleenkään majoittaa kyseistä ihmistä. :D
Kyseessä on alkoholiongelmainen, kuten vaikkapa minä itse. Joka kerta sitä lupaa itselleen, että ei koskaan enää mitään örvelökännejä. Usein tulee myös vannottua, että nyt lo
juominen tai huumeiden käyttö on AINA oma valinta! Kukaan ei pakota! T: mies 62 vee, alkoholistinaisen mies
No kuvitellaan tilanne, että Pekka on ajanut mun taloni pihaan ruman rellunsa ja minä haluan kotopihaani viemään kauppa kassit. Soitan hinurin. Voinko sanoa hinurille, että lasku rekisterinumeron perusteella Pekalle, vai joudunko oikeesti ottaan takkiin?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ei haittaa. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että suahan ei haittaa. Kiva ihminen - eikö totta?
Täysin sama kokemus täällä, terapeutti myöhästeli jatkuvasti ja kerran jätti kokonaan tulematta. Oli kyllä tosiaan sellainen olo että mua ja mun aikaa kunnioiteta lainkaan. Osa terapiaistunnoista meni myös näiden myöhästelyjen puimiseen, koska vuoden jatkuneena tää käytös suoraan sanoen jo vitutti.
Mua on myös ottanut päähän jos on sopinut menoa jonkun kaverin kanssa mutta tyypistä ei kuulu eikä vastaa viestiin. Sit seuraavana päivänä "Sori en eilen enää jaksanutkaan lähteä mihinkään, eihän haittaa?" Joo ei, olisi toki ollut kiva jos olisi tiennyt niin olisi keksinyt jotain muuta tekemistä kun päivystää mahdollista yhteydenottoa koko illan. Argh.
Sijainen sanoi kerran näin tuodessaan lapsen iltapäivätoimintaan:
Niin, tällä lapsellahan oli se pähkinäallergia? Ei varmaan haittaa, kun jälkkärinä oli piirakkaa ja siinä saattoi ehkä olla vähän pähkinää? Nykyäänhän neuvotaan et ei oo hyvä vältellä liikaa niitä allergeeneja.
Ja arvatkaapa, kuinka kävi. Päädyttiin tietenkin ensiapuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mitä 🔥vettiä..?!
Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.
Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.
Sen verran puolustettava näitä lentokoneissa paikkaa vaativia, että pitkillä mannertenvälisillä työmatkalennoilla varasin aina ikkunapaikan (tämä siis 80- ja 90-luvuilla). Menin yleensä ensimmäisten joukossa koneeseen (silloin ei vielä boardattu käänteisessä järjestyksessä), ja istumaan paikalleni. Parikin kertaa tuli joku vaatimaan ikkunapaikkaa väittäen hänellä olevan siihen varaus, josta lentohenkilö paikalle. Selitimme tilanteen, ja lentoemäntä tarkasti lippumme. Molemmilla oli lipussa ko. paikalle varaus, tuplabuukkaus, mutta koska minä istuin jo siinä, jäinkin siihen, ja toiseksi tullut ohjattiin vapaalle paikalle muualle koneeseen. Näinhän sen pitikin mennä.
Toinen asia, mikä haittaa lentomatkailussa, on edessä istuvan selkänojan lasku taka-asentoon. Yölennoilla normi juttu, mutta EUn sisäisillä päivälennoilla pelkkää kiusantekoa takana istuvalle. Ratkaisin ongelman kääntämällä raitisilmasuuttimestani puhalluksen päähänsä, jolloin varmasti ei tule uni. Pari kertaa yritti kääntää ilmavirtaa, mutta kielsin koskemasta minun ilmastointiini. Penkki nousi melko nopeasti normiasentoon. Tämäkään ei enää onnistu nykykoneissa.
Kaikkea sitä näkeekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mitä 🔥vettiä..?!
Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.
Suojatielle ei silti voi mennä pusikon tai minkään näköesteen takaa varoittamatta- autoilija ei näe minkään näköesteiden läpi. Suojatiet on valitettavasti joskus niin typerässä paikassa, että autoilijan on mahdoton nähdä esim pensasaidan tai kerrostalon seinän läpi suojatielle juoksevaa ihmistä.
Järki käteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ei haittaa. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että suahan ei haittaa. Kiva ihminen - eikö totta?
Täysin sama kokemus täällä, terapeutti myöhästeli jatkuvasti ja kerran jätti kokonaan tulematta. Oli kyllä tosiaan sellainen olo että mua ja mun aikaa kunnioiteta lainkaan. Osa terapiaistunnoista meni myös näiden myöhästelyjen puimiseen, koska vuoden jatkuneena tää käytös suoraan sanoen jo vitutti.
Mua on myös ottanut päähän jos on sopinut menoa jonkun kaverin kanssa mutta tyypistä ei kuulu eikä vastaa viestiin. Sit seuraavana päivänä "Sori en eilen enää jaksanutkaan lähteä mihinkään, eihän haittaa?" Joo ei, olisi toki ollut kiva jos olisi tiennyt niin olisi keksinyt jotain muuta tekemistä kun päivystää mahdollista yhteydenottoa koko illan. Argh.
Sain työterveyden kautta ajan ja terapeutti oli kaikilla 3 kerralla myöhässä. Aika lopetettiin kuitenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan. Tein sitten valituksen mehiläiseen ja kerroin minulta on veloitettu 60 min mukaan. Selitys oli pitää kirjata mitä on tehty. Muuten joo, mutta edellinen oli huineesss, kun mun aika oli jo menossa, eli tämä ei pidä paikkansa. Sitten tuli näitä hän on yrittäjä ja ei he voi vaikttaa miten veloitus tulee.
Oli selkeåå, etten kehunut häntä kenellekåän ja seuraavan satsin en mennyt hänelle. En pllut ainoa, sillä häntä tarjottiin
Ei mulle ehdi tai uskalla sanoa koska räjähdän.