Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3077)
helsingin rannassa kelluu ville rannan vihapaskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tarjoutui itse kyydittämään minua jonnekin ja pisti sitten autossa tupakiksi "tää ei varmaan haittaa".
Olin raskaana, ja kaveri sen tiesi, että kyllä vaan haittasi.
Näissä tilanteissa kannattaa vain oksentaa - vaikka ihan siististi pussiin. Ei se silloin haittaa kuskia, kunhan ei varhoilut sotkeennu.
No anteeksi nyt vaan, mutta hetki samassa tilassa tupakoivan ihmisen kanssa ei kyllä vaikuta siihen sikiöön millään tavalla, että täysin ylireagoitua tältä Siunatussa Tilassa olevalta yksilöltä. Varsinkin kun kyseessä ei edes ollut hänen autonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tarjoutui itse kyydittämään minua jonnekin ja pisti sitten autossa tupakiksi "tää ei varmaan haittaa".
Näissä tilanteissa kannattaa vain oksentaa - vaikka ihan siististi pussiin. Ei se silloin haittaa kuskia, kunhan ei varhoilut sotkeennu.
No anteeksi nyt vaan, mutta hetki samassa tilassa tupakoivan ihmisen kanssa ei kyllä vaikuta siihen sikiöön millään tavalla, että täysin ylireagoitua tältä Siunatussa Tilassa olevalta yksilöltä. Varsinkin kun kyseessä ei edes ollut hänen autonsa.
Ei ehkä vaikuta sikiöön, mutta äidin tilaan kyllä voi hyvinkin vaikuttaa. Kun odotin keskimmäistä lastani, en kestänyt voimakkaita hajuja lainkaan. Ulkona piti tarkkailla, ettei vaan joudu jonkun tupakoitsijan vaikutuspiiriin, siitä seurasi pahimmillaan välitön oksentaminen, parhaimmillaan vain voimakas, pitkäkestoinen pahoinvoinnin tunne. Autoa en pystynyt tankkaamaan, koska polttoaineiden hajusta tuli sama reaktio. Ja muuta vastaavaa. Muiden kahden raskauden aikana näin ei ollut. Mutta joo, kyllä olisi minuakin haitannut!
Vähän eri tulokulma, mutta kuitenkin.
Menin erään miehen 50v juhliin jonka kutsussa sanottiin mm. "lahjoja en halua" - enkä sitten vienyt lahjaa. Henkilö on mulle tuttu ja ajattelin, ettei hän siis ihan oikeasti halua yhtään mitään; että niistä kukkasista ja kaikesta olisi esim kuljetusvaivaa juhlapaikalta ( ravintola, jonne myöhemmin vapaa pääsy kaikilta asiakkailta ) kotiin tms.
Mutta sitte tietenkin: siellä oli pöytä, joka oli täynnä lahjoja, kukkia, kallista shampanjaa ja kallista viskiä jne. Nolotti ihan järjettömästi ja sitäkin enemmän kun päinvänsankari sanoi mulle ystävällisesti "eihän se nyt mitään haittaa" - kun kauhistelin, ettei mulla ole lahjaa.
Eli siis häntäkin nolotti, ettei mulla ollut mitään, näin sen hänen naamastaan. Tämä asia nolottaa mua edelleen niin paljon, että tulee vähän hiki tätä kirjoittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilö luulee minun omaa puhelinta työpuhelimeksi ja soittaa siihen työasioita kesken työpäivän. Lakkasin vastaamasta, hankkikoon minulle työpuhelimen.
Minulla on kahdessa työpaikassa käynyt näin. Ovat haku/ valintavaiheessa tallentaneet numeroni kännykkäänsä ja soittaneet vahingossa henkilökohtaiseen numerooni kun olin vasta aloittanut paikassa.
Molemmilla kerroilla kerroin puhelun aikana, että numero on henkilökohtainen ja toivon jatkossa puhelut vain työnumeroon, mutta tällä kertaa asia ei haittaa koska olen juuri sillä hetkellä töissä enkä esim vapaalla tai lomalla. Kumpikaan ei soittanut sen jälkeen omaan numerooni, vaan ainoastaan työnumeroon.
VOI KAUHEETA 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".
Että mitä 🔥vettiä..?!
Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.
Suojatielle ei silti voi mennä pus
Onkohan paree et viet sen korttisi laitokselle. Siinä tien laidassa on sellainen suojatienmerkki juuri niiden mahdollisten esteiden takia. Kun näet sen merkin sinun tulisi valmistaa itsesi pysähtymään. Todella urpoja nämä selittäjät, joo se tuli yllättäen -))))! Montako "ylläriä" pitää tulla ettei enää ole "ylläri"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".
Että mitä 🔥vettiä..?!
Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.
Kyllä se on ihan niin, että jalankulkijan velvollisuus on näyttää se, että on menossa suojatielle. Ei niin, että sivuilleen vilkuilematta tehdään suojatien kohdalla 90 asteen käännös ja astellaan suojatielle, sillä oletuksella, että kaikki ovat ajatuksenlukijoita.
Tai niin, että jos seisoskellaan suojatien lähettyvillä, lähdetään arvaamatta liikkeelle taas ympärilleen katsomatta ja ilman mitään merkkiä siitä, että juuri nyt loppuu se pitkään jatkunut keskustelu/somen selaus.
Jos tuota teet ja auto joutuu jarruttamaan kovaa, olet itse yksiselitteisesti toiminut tilanteessa väärin ja sulla ei ole mitään syytä mulkoilla muita. Päinvastoin, sun täytyy olla tyytyväinen, että arvaamattomasta ja omaa terveyttäsi arvostamattomasta käytöksestä huolimatta muut pelastivat tilanteen.
Terveisin jalankulkija joka näyttää kyllä mitä on tekemässä ja autoilija, joka antaa reilusti tietä parhaansa mukaan ennakoiden ja hyvissä ajoin hiljentäen jos vain muut kulkijat ymmärtävät oman osuutensa liikenteen yhteispelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilö luulee minun omaa puhelinta työpuhelimeksi ja soittaa siihen työasioita kesken työpäivän. Lakkasin vastaamasta, hankkikoon minulle työpuhelimen.
Minulla on kahdessa työpaikassa käynyt näin. Ovat haku/ valintavaiheessa tallentaneet numeroni kännykkäänsä ja soittaneet vahingossa henkilökohtaiseen numerooni kun olin vasta aloittanut paikassa.
Molemmilla kerroilla kerroin puhelun aikana, että numero on henkilökohtainen ja toivon jatkossa puhelut vain työnumeroon, mutta tällä kertaa asia ei haittaa koska olen juuri sillä hetkellä töissä enkä esim vapaalla tai lomalla. Kumpikaan ei soittanut sen jälkeen omaan numerooni, vaan ainoastaan työnumeroon.
VOI KAUHEETA 😂😂😂😂😂
Voi kauheeta? Mikä sun ongelmasi on? Tausi mennä sulla nyt asiayhteys ohi?
Minun vastaukseni oli siis vastaus toiseen viestiin. Minulla ei siis ole ollut ongelmaa tuon asian suhteen, koska kerroin heti ekassa puhelussa, että tämä on minun henk.koht numero. Prolem solved- vinkkinä muillekin siis, sanokaa heti asiasta niin siitä ei tule ongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Meinaat että poliisi vaivautuu paikalle tai edes selvittelemään tuollaista ilmoitusta?
Poliisilla ei ole edes oikeutta valvoa yksityisalueiden pysäköinti muutoin kuin liikennemerkillä osoitetulla pelastustiellä.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran puolustettava näitä lentokoneissa paikkaa vaativia, että pitkillä mannertenvälisillä työmatkalennoilla varasin aina ikkunapaikan (tämä siis 80- ja 90-luvuilla). Menin yleensä ensimmäisten joukossa koneeseen (silloin ei vielä boardattu käänteisessä järjestyksessä), ja istumaan paikalleni. Parikin kertaa tuli joku vaatimaan ikkunapaikkaa väittäen hänellä olevan siihen varaus, josta lentohenkilö paikalle. Selitimme tilanteen, ja lentoemäntä tarkasti lippumme. Molemmilla oli lipussa ko. paikalle varaus, tuplabuukkaus, mutta koska minä istuin jo siinä, jäinkin siihen, ja toiseksi tullut ohjattiin vapaalle paikalle muualle koneeseen. Näinhän sen pitikin mennä.
Toinen asia, mikä haittaa lentomatkailussa, on edessä istuvan selkänojan lasku taka-asentoon. Yölennoilla normi juttu, mutta EUn sisäisillä päivälennoilla pelkkää kiusantekoa takana istuvalle. Ratkaisin ongelman kääntämällä raitisilmasuuttimestani puhalluksen päähä
Mulla on kans pari kertaa käynyt toi sama juttu että on tuplabuukattu, kummallakin kerralla emo kysynyt kumpi vaihtaa paikkaa, molemmilla kerroilla se toinen on suunnilleen raivonnut että hän on tästä paikasta maksanut ja hän vaatii saada olla siinä, itse sanoin ystävällisesti että vaihdan mielelläni.. Kummallakin kerralla pääsin bisnesluokkaan.. oisittepa nähneet ne raivoajien ilmeet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mitä 🔥vettiä..?!
Suojatielle ei silti voi mennä pus
Autoilijan on mukautettava vauhti suojatielle ajaessa siten, että ei tule yllättäviä tilanteita. Aina on lähdettävä oletuksesta, että joku pyrkii tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa, kyllä vaikuttaa. Samat savut sinne odottavan äidin keuhkoihin menevät, kuin sillä sauhuttelijalla. Ja ultraäänellä kun on tutkittu tupakoivien äitien sikiöitä, nähdään, kuinka se sikiö sätkii happivajeessa. Että kyllä, se savu vaikuttaa siihen sikiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mitä 🔥vettiä..?!
Ei se oikeuksiensa tunteminen paljon lohduta siellä auton alla maatessa.
Olosuhteet pitää jalankulkijankin ottaa huomioon. Esim. nyt syyspimeillä ajelleena voin kertoa, ettei tumma-asuinen, ilman kunnon heijastimia liikkeellä oleva kävelijä erotu maisemasta juuri mitenkään.
T. Paljon kävelevä autoilija
Tässä tapauksessa olin jo bisneksessä. Isoilla lentofirmoilla (EI Finnair) saa huomattavia etuisuuksia luopuessaan edes pienestäkin omastaan. Vaihdat lennon seuraavaan tms. niin saat mitä vaan, mutta AY on köyhälistöä, ja vinkuu joka sentistä.
Muistan tapauksen 80-luvulla JFK:lla (HEL-JFK), kun Finnair oli jättämässä n. 40 eläkeläistä orvoiksi kentälle, vedoten Force Majeuriin. Lento oli jo lähdössä 2 tuntia myöhässä lastauksen takia, välilasku Montrealissa, jossa lumimyrsky, tunti meni siinä. Meiltä meni Miamin jatkoyhteys, josta hakemaan Finnairilta taksikuponki, hotellivoucher, yms ja kaikki hyvin.
Paitsi, että JFKn aulassa Finnairin virkailija suureen ääneen selvitti suomalaisille eläkeläisille "tämä on force majeure, hoitakaa itse lentonne ja yöpymisenne. Finnair ei ole vastuussa tästä". Näillä sanoilla hätääntyneille eläkeläisille vieraassa ympäristössä.
Josta puutuin asiaan kertoen faktat, eläkeläiset kummissaan kun joku uskaltaa uhmata Finnairia, mutta virkailijat nolostuneena jakoivat hotelli- ja taksivoucherit, kuten sääntöjen mukaan pitikin mennä.
Tämän jälkeen en ole käyttänyt Finnairia, enkä käytä. On ihan oikeitakin lentoyhtiötä vielä.
Huh huh.
Suojatieasiaan sen verran että Jyväskylässä on autoilija saanut sakot liikenteen vaarantamisesta kun ei pysähtynyt suojatien eteen, vaikka suojatien lähistöllä oli ihminen seisomassa selin tiehen/suojatiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri tulokulma, mutta kuitenkin.
Menin erään miehen 50v juhliin jonka kutsussa sanottiin mm. "lahjoja en halua" - enkä sitten vienyt lahjaa. Henkilö on mulle tuttu ja ajattelin, ettei hän siis ihan oikeasti halua yhtään mitään; että niistä kukkasista ja kaikesta olisi esim kuljetusvaivaa juhlapaikalta ( ravintola, jonne myöhemmin vapaa pääsy kaikilta asiakkailta ) kotiin tms.
Mutta sitte tietenkin: siellä oli pöytä, joka oli täynnä lahjoja, kukkia, kallista shampanjaa ja kallista viskiä jne. Nolotti ihan järjettömästi ja sitäkin enemmän kun päinvänsankari sanoi mulle ystävällisesti "eihän se nyt mitään haittaa" - kun kauhistelin, ettei mulla ole lahjaa.
Eli siis häntäkin nolotti, ettei mulla ollut mitään, näin sen hänen naamastaan. Tämä asia nolottaa mua edelleen niin paljon, että tulee vähän hiki tätä kirjoittaessa.
Vähän samaan teemaan: meillä oli eräässä työpaikassa tapana kahvitella pienimuotoisesti sekä kerätä vähän rahaa ja ostaa jotain pientä tasavuosia täyttäville kollegoille. Erään työkaverin 50-vuotispäivän lähestyessä hän kielsi ainakin parin kuukauden ajan useaan otteeseen ponnekkaasti meitä noteeraamasta tapahtumaa millään tavalla. Kunnioitettiin toki hänen toivettaan. Ehkä kolmisen kuukautta tämän jälkeen toinen kollega täytti 50, ja mehän toimittiin kuten siihen mennessä aina. Kerättiin pieni kolehti ja ostettiin muistaakseni lahjakortti jalkahoitoon tai jotain sinne päin ja juotiin porukalla synttärikahvit (juhlakalu toi itse täytekakut ja muut pullat). Tämä edellinen mökötti varmaan puoli vuotta sen jälkeen, kun hän ei ollut saanut osakseen mitään huomiota omana syntymäpäivänään. No ei kai, kun oikein vasiten jyrkästi kielsi. Mutta meidän olisi kuitenkin pitänyt tajuta, että ei hän sitä oikeasti tarkoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat toki tietämättömyytesi anteeksi.
Esikoista odottaessa oksensin ensimmäiset 5 kuukautta joka aamu, aina vessassa käydessä tai mistä tahansa pahasta hajusta, esim. tupakansavu sai pahan olon pitkäksi aikaa.
Kyllä se pahoinvointi onneksi loppuraskautta kohden helpotti, mutta tupakansavu yksinkertaisesti tekee hengittämisen vaikeaksi yhä sekä pidempi altistus aiheuttaa huonovointisuutta.
- Nuoruudessani olin töissä sairaalassa, jonkin aikaa myös. ns. keuhko-osastolla. Voi pojat, mitä siellä näki. Jos olisit ollut mukana, miettisit varmaan itsekin, kannattaisiko hankkia jokin vähemmän haitallinen riippuvuus.
Autoilijan on mukautettava vauhti suojatielle ajaessa siten, että ei tule yllättäviä tilanteita. Aina on lähdettävä oletuksesta, että joku pyrkii tielle.
Hohhoijjaa. Silloin on tietenkin ihan ok jarruttaa voimakkaasti, jos joku on oikeasti niin ajattelematon ja yhteistyökyvytön, että tulee suojatielle antamatta mitään ennakkomerkkiä siitä. Silloin edelleenkin se yllättäen suojatielle astuva on tilanteessa typerys, ei se voimakkaasti jarruttaja. Joten tällä typeryksellä ainoa järkevä mulkoilun paikka on peili, ei autoilija.
Ja jos autoilija pystyy jarruttamalla välttämään törmäyksen, niin silloinhan on myös täytetty lain vaatimus esteettömästä kulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran puolustettava näitä lentokoneissa paikkaa vaativia, että pitkillä mannertenvälisillä työmatkalennoilla varasin aina ikkunapaikan (tämä siis 80- ja 90-luvuilla). Menin yleensä ensimmäisten joukossa koneeseen (silloin ei vielä boardattu käänteisessä järjestyksessä), ja istumaan paikalleni. Parikin kertaa tuli joku vaatimaan ikkunapaikkaa väittäen hänellä olevan siihen varaus, josta lentohenkilö paikalle. Selitimme tilanteen, ja lentoemäntä tarkasti lippumme. Molemmilla oli lipussa ko. paikalle varaus, tuplabuukkaus, mutta koska minä istuin jo siinä, jäinkin siihen, ja toiseksi tullut ohjattiin vapaalle paikalle muualle koneeseen. Näinhän sen pitikin mennä.
Toinen asia, mikä haittaa lentomatkailussa, on edessä istuvan selkänojan lasku taka-asentoon. Yölennoilla normi juttu, mutta EUn sisäisillä päivälennoilla pelkkää kiusantekoa takana istuvalle. Ratkaisin ongelman kääntä
"Mulla on kans pari kertaa käynyt toi sama juttu että on tuplabuukattu, kummallakin kerralla emo kysynyt kumpi vaihtaa paikkaa, molemmilla kerroilla se toinen on suunnilleen raivonnut että hän on tästä paikasta maksanut ja hän vaatii saada olla siinä, itse sanoin ystävällisesti että vaihdan mielelläni.. Kummallakin kerralla pääsin bisnesluokkaan.. oisittepa nähneet ne raivoajien ilmeet..."
Mä pääsin kansa kerran bisnesluokkaan, kun oli paluulennolla Lontoosta vähän täyttä.
Toisen kerran suostuttiin iloisesti mun miehen kanssa jäämään Helsingin lentoasemalle odottelemaan seuraavaa lentoa pariksi tunniksi. Saatiin kivat käyttörahat reissulle. :)
No nyt on kyllä melkoinen ufojuttu tämä. Kirjaimellisesti. Kuuletko myös radio-ohjelmia hammaspaikoistaai..?