Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3077)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tilanne sattui kohdalleni, kun olin junassa matkalla Helsingistä Tampereelle. Viereisellä penkillä istunut nuori nainen sanoi minulle, että voitko katsoa vauvaani kun käyn ravintolavaunussa. Sanoi hänelle, että kerron tästä konduktöörillä, joka vie asian lastensuojeluviranomaisten käsittelyyn. Nainen ei jostain syystä kuitenkaan lähtenyt paikaltaan.
Melkoinen kusi pää olit. Mikä ongelma sulla olis ollu auttaa äitiä? Just niin suomalaista sikaniskajunttia kun ei voi suoda toiselle edes kahvinhakumahkua. Idiootti
Oltii sisko kanssa ja meidän molempien lapsiemme kanssa risteilyllä.
Oltiin leikkihuoneessa. Sinne tuli nainen jolla mukanaan joku kaks vuotias pikkutyttö.
Yhtä äkkiä kysy meiltä että ollaanko jäljellä kauankin, halus käydä taxfreessä ilman lastaan.
Laitettiin heti kampoihin.
Kaikki hoitakoot ja ottakoot vastuuta omasta lapsestaan.
Laivan kauppoihin ihan kun junan ravintolavaunuukin voi ottaa lapsensa mukaan.
Eikä yrittää pestata ventovierasta lapsenlikaksi.
Mulla ja siskollani on molemmilla kolme poikaa, elikkä kyllä kuudessa pojassa on jo tarpeeksi vahtimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tilanne sattui kohdalleni, kun olin junassa matkalla Helsingistä Tampereelle. Viereisellä penkillä istunut nuori nainen sanoi minulle, että voitko katsoa vauvaani kun käyn ravintolavaunussa. Sanoi hänelle, että kerron tästä konduktöörillä, joka vie asian lastensuojeluviranomaisten käsittelyyn. Nainen ei jostain syystä kuitenkaan lähtenyt paikaltaan.
Melkoinen kusi pää olit. Mikä ongelma sulla olis ollu auttaa äitiä? Just niin suomalaista sikaniskajunttia kun ei voi suoda toiselle edes kahvinhakumahkua. Idiootti
Oltiin leikkihuoneessa. Sinne tuli nainen jolla mukanaan joku kaks vuotias pikkutyttö.
Yhtä äkkiä kysy meiltä että ollaanko jäljellä kauankin, halus k
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä äkkiä kysy
No ei todellakaan jätetä vauvoja tai taaperoita ventovieraiden hoidettaviksi, ellei ole jokin todellinen hätä, mitä joku taxfree-keikka ei ole.
Eikä pidä ottaa vahdittaviksi.
Mistäpä tiedät, ettei ventovieras ole joku sekoboltsi lastensieppaaja, joka häipyy sillä aikaa lapsesi kanssa, kun olet siellä ravintolavaunussa. Ja toisaalta lapsenvahti huomaakin yhtäkkiä, että jo tunti mennyt sekä yksi pysähdyskin oli, eikä lapsen vanhempaa näy ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Minuun saa yhteyden Wilman kautta.
Kyllä on ihmeellinen salaseura sinulla. Tarvittaesa voi olla tarpeellista soittaa opettajalle. Esim. kiusaamistapaukset.
-hänelle voi soittaa virka-aikana työpuhelimeen tai rehtorin/koulusihteerin kautta ko. opettajaa tavoitella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Poliisillahan ei ole muuta tekemistä kuin tulla sakottamaan jonkun okt:n pihassa olevia autoja, ihan takuulla tuosta olisi kannattanut soitt
Niin tai olisit mennyt rohkeasti naapurin ovelle ja ilmottanut että autot siirtyy pois tai poliisi tulee jututtamaan. Pitäkää nyt puolenne ja kiinni oikeuksistanne.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunarisuvun kasvatti ja luin itseni sukuni ensimmäisenä maisteriksi. Teen nykyään paljon etätöitä, mutta moni sukulainen ei tätä ymmärrä, vaan saattavat tupsahtaa kylään kesken päivän. He soittavat ovikelloa ja kun avaan, ujuttautuvat sisään ja alkavat vaatimaan kahvia. Kun vetoan, että teen töitä sanotaan vaan, että "sinähän olet kotona ja lapset koulussa. Mitä se sellainen työnteko on?" Paras sankari lähti vasta, kun uhkasin soittaa poliisin paikalle poistamaan. Piti avata linja häkeen ennen kuin lähtivät.
Mitä helvettiä? No ei sun tartte päästää ketään sisälle vaikka olis miten sukua.
Tätä ketjua ei pysty lukemaan kuin muutaman sivun niin saan jo raivokohtauksia pelkästä ajatuksesta, jos mulle kävis vastaavilla tavoilla. Juu ei haittaa minuakaan sitten kun kohde on kuollut.
Ketjun perusteella suomalaisten ja venäläisten erona on ainoastaan kieli. Muuten yhtä mulkkua sakkia.
Ohita...kun vauvan kans matkustaa junassa niin vauva otetaan mukaan sinne ravintolavaunuun. Meillä oli vauva 6kk junassa vaasa-helsinki. Oli turvaistuin mukana kun sitä tarvittiin Hesan päässä ja siinä nukkui melkein koko matkan tyytyväisenä. Myös siellä ravintolavaunussa.
Vierailija kirjoitti:
Ohita...kun vauvan kans matkustaa junassa niin vauva otetaan mukaan sinne ravintolavaunuun. Meillä oli vauva 6kk junassa vaasa-helsinki. Oli turvaistuin mukana kun sitä tarvittiin Hesan päässä ja siinä nukkui melkein koko matkan tyytyväisenä. Myös siellä ravintolavaunussa.
Vauvaa ei saa pitää kuin 2h kerrallaan turvaistuimessa
Mulle ekassa synnytyksessä tehtiin episiotomia ilman lupaani, ilman puudutusta ja jostain syystä (kuten myöhemmin kuulin) veitsellä eikä siis saksilla.
Sen jälkeen sanottiin tuo, että tehtiin tämmönen kuten varmaan huomasit, ei kai haittaa.
Voin sanoa, että haittasi aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ekassa synnytyksessä tehtiin episiotomia ilman lupaani, ilman puudutusta ja jostain syystä (kuten myöhemmin kuulin) veitsellä eikä siis saksilla.
Sen jälkeen sanottiin tuo, että tehtiin tämmönen kuten varmaan huomasit, ei kai haittaa.
Voin sanoa, että haittasi aika paljonkin.
OIsit sitte ottanut repeämän persläpeen asti mieluummin?
Episiotomia tehtiin ihan turhaan. En olisi revennyt ilman sitä. Tiedän tämän siitä, että synnytyskertomuksessa ei ollut mitään perusteita. Ja myöhemmin myönsivät, että tällä kätilöllä käytäntönä tehdä aina kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen duunarisuvun kasvatti ja luin itseni sukuni ensimmäisenä maisteriksi. Teen nykyään paljon etätöitä, mutta moni sukulainen ei tätä ymmärrä, vaan saattavat tupsahtaa kylään kesken päivän. He soittavat ovikelloa ja kun avaan, ujuttautuvat sisään ja alkavat vaatimaan kahvia. Kun vetoan, että teen töitä sanotaan vaan, että "sinähän olet kotona ja lapset koulussa. Mitä se sellainen työnteko on?" Paras sankari lähti vasta, kun uhkasin soittaa poliisin paikalle poistamaan. Piti avata linja häkeen ennen kuin lähtivät.
Mitä helvettiä? No ei sun tartte päästää ketään sisälle vaikka olis miten sukua.
Kirjoittaja halusi vain päästä kertomaan kuinka tekee vaativaa asiantuntijatyötä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvaa ei saa pitää kuin 2h kerrallaan turvaistuimessa
Osan saa avattua makuuasentoon, jolloin asento on sama kuin vaunukopassa nukkuisi.
Eka avioero mies vei keittiön kaikki kiinteät kaapit. Tai ainakin minun mielestäni ne oli kiinteitä. Ja ihan turhaan kun ei tajunnut, että sellaset kaapit oli sen uudessa kämpässä valmiina. "Ei kai haittaa kun voit nyt sisustaa miten haluat?" Oli ne seinät aika ankeen näköset ja meni siihen rahaakin.
Menimme uudelleen naimisiin myöhemmin. Toisen avioeron tiimellyksessä tämä katosi yhteisten lastemme kanssa ja jouduin tekemään rikosilmoituksen tai katoamisilmoituksen, en edes muista enää kumpi. Olivat menneet Puolaan ja autoilivat siellä. Ja tästäkin myöhemmin sanoi ajatelleensa, ettei kai se mua haittaa, ajatteli antaa äidillekin vähän omaa aikaa. Joo, mutta ei kertonut mulle minne vei mun lapset.
Kolmas avioero (eri miehestä tällä kertaa) meni ok.
Puhutko itsestäsi? Hyvillä tuloilla ja klassisella sivistyksellä et kuitenkaan kirjoittamaan ole oppinut.
Monissa kouluissa useimmilla opettajilla ei ole työpuhelimia.
Up