Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2461/2965 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hieman käänteinen "tää ei kai haittaa" kokemus. Vanhan asuntomme taloyhtiöllä on hienot saunatilat talon ylimmässä kerroksessa. Monta vuotta sitten olimme saunomassa ja jäimme terassille vilvoittelemaan. Erityisesti kesäisin saunavuoroja jäi runsaasti käyttämättä ja ajattelimme jäädä terassille niin , että voimme heti poistua, jos seuraavalle saunavuorolle onkin tulossa käyttäjiä - usein ei ollut. Olimme siis laittaneet vaatteet valmiiksi päälle ja siivonneet saunatilat seuraavalle käyttäjälle jne. Kun sitten kuulimme, että seuraavat saunojat olivat tulossa niin huikkasin heti, että olemme kyllä heti valmiita lähtemään. Oli aikamoinen yllätys kuulla jälkikäteen ko. pariskunnalta, että olimme käyttäneet heidän saunavuoroa - heitä siis todellakin haittasi, että emme poistuneet klo 19.59 vaan 20.05. 

Joskus mietin, että onkohan suomalaisten vaikeus jakaa omaa tilaansa ja aikaansa yksi syy yksinäisyyteen. Hieman rennompi asenne tekisi elämästä helpompaa. 

Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku muu olisi saunassa saunavuoroni aikana, vaikka sitten kuinka olisi valmis poistumaan nopeasti.

Mikä siinä harmittaa? Onko se, et joku toinen saattaa hyötyä/saada jotain enemmän? Vaikka se ei olisi pois sinulta?

Tuossahan sanottiin, että ei enää oltu saunassa, vaan erillisellä terassilla.

Mutta alkuperäisen viestin alapeukkutajien määrän perusteella et ole ainoa.

en ole aiempi kommentoija, mutta minua haittaa omalla saunavuorolla hengailevat/ terassilta huikkailevat/ kokeilumielessä sisään kurkkaavat ynnä muut naapurit. Tämän takia en enää maksa saunavuorosta, stressaavaa on kun ei saa maksamastaan vuorista nauttia ihan rauhassa kumppanin kanssa. Siitäkin huolimatta että nämä "ei kai haittaa"-opportunistit kyllä lähtevät kun sanon reippaasti että kyllä se nyt vähän haittaa kun on omasta vuorosta kyse. Ei pitäisi joutua tuohon tilanteeseen edes.

Vierailija
2462/2965 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli useamman kaverin kanssa tapana, että kun käytiin leffassa, yksi hankki liput koko porukalle joko sovitusti hyvissä ajoin tai sitten se, joka tuli ensimmäisenä teatterille jonotti liput kaikille. Tapana oli myös, että ihmiset maksoivat lippunsa heti saadessaan ne käteensä.

Työkaverini pekka (nimi muutettu) ei kuitenkaan ollut ymmärtävinään, mitä tarkoitin, kun sanoin 12 euroa antaessani lipun hänelle. Mutisi vain tarjoavansa oluen myöhemmin. Menimme leffan jälkeen lähipubiin, jossa pekka täytti lupauksensa tarjoamalla minulle yhden 3 euroa maksavan keskioluen.

En viitsinyt ruveta rähjäämään muutamasta eurosta, vaikks ajattelinkin, että en ole mikään sosiaalitoimisto (olen lapseton sinkku, pekalla on avovaimonsa kanssa pari kakaraa).

Sama toistui seuraavalla kerralla, kun kävimme yhdessä leffassa.

Pikkujuttu sinänsä, mutta yhteiset leffakäynnit jäivät näihin kahteen kertaan. Sittemmin kapitalistiselle järjestelmälle tyypilliset muutokset työsuhteissa tekivät meistä entisiä työkaveteita.

Cheat me once, shame on you. Cheat me twice, shame on me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/2965 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.

No ei olisi ollut. Olisin mielihyvin siirtynyt silloin sinne penkille, joka oli vapaana ja kaukana potkivasta kakarasta.

Ja hei, oletko kokeillut olla junan penkillä hyvää uniasentoa etsivä viisivuotias sylissäsi? Ei siinä paljon käytöskoulutus siinä kohtaa auta.

Siinä kohtaa olisit vaikka antanut oman paikkasi ja seissyt lähistöllä tai istunut jalkatilassa. Vähintäänkin sinun tehtävä olisi ollut pitää kakarasi raajat omalla puolellasi. Älä mene mihinkään lapsen kanssa jos et pysty pitämään häntä niin, että ei kajoa muihin.

Vierailija
2464/2965 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nää "kun sullahan on rahaa" - hyväksikäyttäjäkaverit on kyllä niin raivostuttavia. Se, että vaikka minulla on silmin nähden enemmän omaisuutta ja auto ym kuin jollain ystävällä, ei tarkoita sitä että minulla olisi YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa jaella ympäriinsä. On auton lyhennyserät, vakuutusmaksut liittyen eri asioihin, menoja joista nämä hyväksikäyttäjäkaverit eivät tiedä ollenkaan. Pelkästään se, että mulla seisoo kiva auto pihassa ja on Diorin hajuvesiä kylpyhuoneessa, ei tarkoita että mulla olisi YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa. Härregud.[/quote]

Aivan. Se että käyn töissä ja pahimmillaan jopa 12-17 tunnin päiviä

(Onneksi nämä on poikkeuksia) ei tarkoita, että olen velvollinen/halukas maksamaan sukulaisille/kavereille mitä milloinkin tahtovat, koska sulla on rahaa. 

Joskus olen sanonut, että voin maksaa, kun mulla on rahaa, jos tulet vaikka siivoamaan asuntoani, kun sulla on tuota aikaa.

Eipä sovi.

Vierailija
2465/2965 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä kutsui kylään toiselle paikkakunnalle ja sanoi että tule kello x, olen kotona eikä tarvitse ilmoittaa kun odotan sinua silloin :)

No ei siinnä, lähden matkaan ja pari minuuttia ennen kun kurvaan kaverin pihaan piippaa puhelin Whatsapp viestin merkiksi.

Ystävä oli laittanut viestiä että ei jaksakkaan tänään vieraita ja on itse menossa nyt toisen ystävänsä kanssa syömään. Että ei varmaan haittaa, kun enhän ollut vielä edes ilmoittanut lähteväni ajamaan :))

Tuli entinen ystävä kun näitä samoja tapahtui, "lainaa vähän rahaa maksan ens viikolla takasin" ensi viikko tulee ja menee eikä ystävää saa kiinni. "Ei kai haittaa jos maksankin vasta ensi tilistä kun sullahan on rahaa."

Just nää "kun sullahan on rahaa" - hyväksikäyttäjäkaverit on kyllä niin raivostuttavia. Se, että vaikka minulla on silmin nähden enemmän omaisuutta ja auto ym kuin jollain ystävällä, ei tarkoita sitä että minulla olisi YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa jaella ympäriinsä. On auton lyhennyserät, vakuutusmaksut liittyen eri asioihin, menoja joista nämä hyväksikäyttäjäkaverit eivät tiedä ollenkaan. Pelkästään se, että mulla seisoo kiva auto pihassa ja on Diorin hajuvesiä kylpyhuoneessa, ei tarkoita että mulla olisi YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa. Härregud.

Tästä on aikaa yli 20 vuotta. Pariskunnalla tuli ero. He olivat ostaneet talon, jossa takaajana oli ainakin miehen veli. Pariskunnan mies alkoholisoitui ja lainat jäivät maksamatta. Pariskunnan naisen äiti oli sitä mieltä, että kyllähän takaajien pitäisi maksaa, koska heillä on enemmän rahaa kuin tällä eronneen pariskunnan vaimolla. Talo meni myyntiin ja seurauksena pitkät velkajärjestelyt.

Vierailija
2466/2965 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä juttuja

Vierailija
2467/2965 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pienet asiat voi joskus ärsyttää, varsinkin kun ne toistuvat saman ihmisen toimesta.

Lapseni kummi teki aikoinaan niin, että otti lapsen yökylään ja esitti toiveen että ostan ruokatarvikkeita mistä lapsi pitää. Ostin, kun sovittiin mitä hän tekee ruuaksi- loppujen lopuksi hain seuraavan päivänä nälkäkiukkuisen lapsen kotiin kun ruokatarvikkeista oli tehty kaikkea ihan muuta ja maustettu ne niin ettei lapsi suostunut maistamisen jälkeen syömään niitä enää.

Samainen lapsen kummi yökyläillessään meillä halusi tehdä ruokaa. Annettiin toki, mutta ruoassa olikin sitten käytetty aineksia mille osa perheestä oli allergisia. Kun tämä allerginen sitten kävi grillillä syömässä, tämä täti pyöritteli silmiään kun ei hänen tekemä terveellinen ruoka kelpaa...

Mikä kumma siinä on että joidenkin on aina pakko soveltaa kaikkea- eikö vaan voi tehdä niin kuin sovitaan?

Vierailija
2468/2965 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pienet asiat voi joskus ärsyttää, varsinkin kun ne toistuvat saman ihmisen toimesta.

Lapseni kummi teki aikoinaan niin, että otti lapsen yökylään ja esitti toiveen että ostan ruokatarvikkeita mistä lapsi pitää. Ostin, kun sovittiin mitä hän tekee ruuaksi- loppujen lopuksi hain seuraavan päivänä nälkäkiukkuisen lapsen kotiin kun ruokatarvikkeista oli tehty kaikkea ihan muuta ja maustettu ne niin ettei lapsi suostunut maistamisen jälkeen syömään niitä enää.

Samainen lapsen kummi yökyläillessään meillä halusi tehdä ruokaa. Annettiin toki, mutta ruoassa olikin sitten käytetty aineksia mille osa perheestä oli allergisia. Kun tämä allerginen sitten kävi grillillä syömässä, tämä täti pyöritteli silmiään kun ei hänen tekemä terveellinen ruoka kelpaa...

Mikä kumma siinä on että joidenkin on aina pakko soveltaa kaikkea- eikö vaan voi tehdä niin kuin sovitaan?

Tällä palstalla erilaisissa allergioita, erikoisruokavalioita ja ruokamieltymyksiä koskeviin ketjuihin ilmestyy aina ihmisiä, jotka kehuskelevat "testaavansa" muiden ilmoittamia ruokarajoitteita piilottamalla kokkaamiinsa ruokiin tätä ei-toivottua ruokaa. Saavat jotain sairasta nautintoa siitä, kun vieras syö näitä ruokia. Sitten tullaan vielä oikein vauva-palstalle kerskailemaan, kuinka vieras on "jäänyt kiinni" allergian feikkaamisesta, kun maitoallerginen on ihan ongelmitta syönyt maitoproteiinia sisältävää ruokaa. Ei yhtään ymmärretä, etteivät ne oireet välttämättä tule heti. Ja vaikka kyseessä olisikin vain mieltymys, niin miksi ihmeessä sitä pitää alkaa kyseenalaistaa ja testata?

Vierailija
2469/2965 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla erilaisissa allergioita, erikoisruokavalioita ja ruokamieltymyksiä koskeviin ketjuihin ilmestyy aina ihmisiä, jotka kehuskelevat "testaavansa" muiden ilmoittamia ruokarajoitteita piilottamalla kokkaamiinsa ruokiin tätä ei-toivottua ruokaa. Saavat jotain sairasta nautintoa siitä, kun vieras syö näitä ruokia. Sitten tullaan vielä oikein vauva-palstalle kerskailemaan, kuinka vieras on "jäänyt kiinni" allergian feikkaamisesta, kun maitoallerginen on ihan ongelmitta syönyt maitoproteiinia sisältävää ruokaa. Ei yhtään ymmärretä, etteivät ne oireet välttämättä tule heti. Ja vaikka kyseessä olisikin vain mieltymys, niin miksi ihmeessä sitä pitää alkaa kyseenalaistaa ja testata?

Juuri näin. Todella ärsyttävää, meilläon monta kyläreissua mennyt pieleen puolisoni istuessa pas*alla kun joku tällainen testaaja on päättänyt vähän kokeilla. Tokihan se oire saattaa helpottaa ihan vaan sillä että tyhjentää suolensa kyläpaikan vessaan mutta ei kait sitä aina kehtaa syytä sanoa tai esittää epäilyjään... Ai kun ottaa kupoliin- ei kai haittaa?

Vierailija
2470/2965 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Todella ärsyttävää, meilläon monta kyläreissua mennyt pieleen puolisoni istuessa pas*alla kun joku tällainen testaaja on päättänyt vähän kokeilla. Tokihan se oire saattaa helpottaa ihan vaan sillä että tyhjentää suolensa kyläpaikan vessaan mutta ei kait sitä aina kehtaa syytä sanoa tai esittää epäilyjään... Ai kun ottaa kupoliin- ei kai haittaa?

Allergiaa ei kaikki pysty ymmärtämään, ennen kuin se osuu omalle kohdalle niin, että on pakko alkaa ymmärtää.

Koska meidän suvussa/heimossa/kylässä aina on maitoa juotu, eikä ikinä mitään vaivaa kellekään ole tullut, niin erikoisuuden tavoitteluahan sellaiset väitteet on.

Olen maalta kotoisin ja maitoa lakkasin juomasta alle kouluikäisenä, en ollut ainut perheessäni, joten sain rauhassa olla maidoton. Koulutoverinani oli lapsi, joka piereskeli ihan koko ajan, oli tuskaa istua hänen vieruskaverinaan - ja tietysti pitelimme nenäämme, mikä oli varmasti hyvin ahdistavaa hänelle. Nyt aikuisena hävettää ja surettaa tuo hiljainen kiusaamisemme, jonka kohde hän oli.

Nykytietämyksellä hänellä (kuten minullakin) oli hyvin todennäköisesti laktoosi-intoleranssi. Mutta karjatalous elätti monipuolisesti ja jos ilmavaivat olivat ainoa oire ilman isompia kipuja, ei asiaa ihmetelty - itse tuotettu liha ja maito olivat luonnollista ravintoa. -Toivon, että tuo muinoinen koulutoverinikin sai edes jossain vaiheessa elämää tietoa ja helpotusta vaivaansa.

Vierailija
2471/2965 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt pahimmasta päästä, mutta ainoa omalle kohdalle osunut:

Olin työreissulla UK:ssa ja yhteistyökumppani oli ostanut minulle junaliput Lontoosta parin tunnin päässä olevaan kaupunkiin. Olivat vielä ostaneet 1. lk lipun.

Menen osastoon ja siellä on yhden hengen paikkoja vastakkain. Paikallani, joka oli naama menosuuntaan päin, istui joku Richard Bransonin näköinen tyyppi.

"Ei kai haittaa, että istun tässä" (hänen paikkansa oli vastapäätä).

No olin silloin vielä nöösi ja sanoin että ei haittaa ja kiehuin sisäisesti koko matkan ajan. Nyt vaihdattaisin paikan ihan saman tien.

Tyyppi oli puhelimessa lähes koko matkan ajan ja juttujen perusteella oli joku rikas tyyppi käymässä Etelä-Afrikasta. Eli ehkä nää rikkaudet selittyy per.seilyllä?

Vierailija
2472/2965 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "ei kai haittaa" -tyyppejä miettiessä tulee mieleen vanha sana - häpy. Joillakin ei vaan ole lainkaan häpyä. Ja röhkeys tapissaan.

Vierailija
2473/2965 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt pahimmasta päästä, mutta ainoa omalle kohdalle osunut:

Olin työreissulla UK:ssa ja yhteistyökumppani oli ostanut minulle junaliput Lontoosta parin tunnin päässä olevaan kaupunkiin. Olivat vielä ostaneet 1. lk lipun.

Menen osastoon ja siellä on yhden hengen paikkoja vastakkain. Paikallani, joka oli naama menosuuntaan päin, istui joku Richard Bransonin näköinen tyyppi.

"Ei kai haittaa, että istun tässä" (hänen paikkansa oli vastapäätä).

No olin silloin vielä nöösi ja sanoin että ei haittaa ja kiehuin sisäisesti koko matkan ajan. Nyt vaihdattaisin paikan ihan saman tien.

Tyyppi oli puhelimessa lähes koko matkan ajan ja juttujen perusteella oli joku rikas tyyppi käymässä Etelä-Afrikasta. Eli ehkä nää rikkaudet selittyy per.seilyllä?

No, ensi kerralla sitten reilusti ilmoitat, että tietenkin sopii, että istut varaamallani paikalla. - Ei varmaan myöskään haittaa, että oksennan pian, jos matkustan selkä menosuuntaan. Samalla kaivat suurieleisesti oksennuspussin jo valmiiksi.

Vierailija
2474/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on atooppinen iho ja olen allerginen monille ihonhoitotuotteissa oleville kemikaaleille. Mieheni ei ymmärtänyt miksi suutuin kun hän kertoi käyttäneensä jo jonkun aikaa(!) minun rasvojani/shampoota jne. "Mitä se haittaa, ainahan sä voit ostaa uudet!" Nykyään hän osaa pitää näppinsä erossa minun tuotteistani :D 

Meillä mies ei ole ostanut saippuaa, shampoota tai hoitoainetta kymmeneen vuoteen. Mun erikoisshampoot ja hoitoaineet on aina lopussa. Nyt viimein olen alkanut pitämään kylppärilaukkussani ja otan esiin vain tarvittaessa.

- Onko meillä shampoota, kysyy mies.

- Jaa-a, oletko ostanut, vastaan minä.

Vierailija
2475/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.

No ei olisi ollut. Olisin mielihyvin siirtynyt silloin sinne penkille, joka oli vapaana ja kaukana potkivasta kakarasta.

Ja hei, oletko kokeillut olla junan penkillä hyvää uniasentoa etsivä viisivuotias sylissäsi? Ei siinä paljon käytöskoulutus siinä kohtaa auta.

Siinä kohtaa olisit vaikka antanut oman paikkasi ja seissyt lähistöllä tai istunut jalkatilassa. Vähintäänkin sinun tehtävä olisi ollut pitää kakarasi raajat omalla puolellasi. Älä mene mihinkään lapsen kanssa jos et pysty pitämään häntä niin, että ei kajoa muihin.

Jalkatilassa? 😂 oletko koskaan ollut junassa? 😂

Vierailija
2476/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin sanonut rumasti enkä vaan puhissut.

Miksei voisi vain vaihtaa sitä paikkaa että pääsee lapsi äitinsä viereen? Jos yksin matkustaa niin sama kai se on missä sitä istuu? Melko itsekästä ja ilkeää kyllä tuokin..  Ei pieneltä lapselta voi odottaa että liikkumatta yhtään istuu viisi tuntia junassa äitinsä sylissä. 

Miksi täällä vihataan lapsia niin paljon? Jopa tällä palstalla? vauva nimisellä sivustolla... Tässä voi olla osa syy syntyvyyden laskuun, hirveän lapsivihamielinen yhteiskunta. 

Yleensä on joku syy, miksi ne viimeiseksi menevät paikat ovat viimeisenä jäljellä eli ne ovat erinäisistä syistä muita huonompia paikkoja. Yksi syy miksi minä en paikkaa halua vaihtaa on se, että minulla on pitkä matka. Jos paikanvaihtoa haluava ei yhtä pitkälle matkusta, joudun todennäköisesti vaihtamaan paikkaa uudestaan kaikkien tavaroideni kanssas, kun seuraava paikan ostanut haluaa oman paikkansa. Aikoinaan opiskeluaikaan, jolloin paikkalipusta joutui erikseen maksamaan, tuli nähtyä paikanvaihtoralleja, kun juna rupesi täyttymään ja ne, jotka eivät olleet alkuun lähes tyhjässä vaunussa vaatineet omia paikkojaan paikkaliputtomilta, joutuivat siirtymään ja vaativat vasta sitten omaa paikkaansa. Monta kertaa joku paikkaliputon valitti, että etkö voi mennä noille muille vapaille paikoille, kun siellä on tilaa, kun hän jo ehti tähän istumaan, kun tulin junaan ja vaadin siinä puolityhjässä vaunussa oman paikkani.

Vierailija
2477/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatekaupassa töissä. Asiakas tuli märän sateenvarjon kanssa liikkeeseen ja kasteli alakyllyllä olevat sukat varjostaan tippuvalla vedellä. Huomautin, johon asiakas tokaisi: kyllähän ne kuivuvat.

Vierailija
2478/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kulki monet kerrat kyydilläni kaupungille, siis mun piikkiin kun hänellä ei ollut autoa. Ei osallistunut bensakuluihin. Kerran sit kun jätettiin auto parkkiin, pyysin häntä maksamaan edes sen Parkin ja hän oli ihan pöyristynyt moisesta röyhkeydestä!

Vierailija
2479/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni kutsui minut ja mieheni juhannuksen viettoon luokseen. Matkaa kertyi reippaasti yli sata kilsaa ja matkan varrella soitin hänelle, mitä voisimme tuoda. Sieltä tuli pitkä lista, jotka ostimme. Perillä oli vähän yllättävää, että jääkaapissa oli oikeasti yksi juustonkäntty, eikä mitään muuta, kun sinne lastasimme ruokia.. Siinä sit pohdittiin, miksi saimme kutsun--hoitamaan ruoat pöytään tietty

Vierailija
2480/2965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin sanonut rumasti enkä vaan puhissut.

Miksei voisi vain vaihtaa sitä paikkaa että pääsee lapsi äitinsä viereen? Jos yksin matkustaa niin sama kai se on missä sitä istuu? Melko itsekästä ja ilkeää kyllä tuokin..  Ei pieneltä lapselta voi odottaa että liikkumatta yhtään istuu viisi tuntia junassa äitinsä sylissä. 

Miksi täällä vihataan lapsia niin paljon? Jopa tällä palstalla? vauva nimisellä sivustolla... Tässä voi olla osa syy syntyvyyden laskuun, hirveän lapsivihamielinen yhteiskunta. 

Yleensä on joku syy, miksi ne viimeiseksi menevät paikat ovat viimeisenä jäljellä eli ne ovat erinäisistä syistä muita huonompia paikkoja. Yksi syy miksi minä en paikkaa halua vaihtaa on se, että minulla on pitkä matka. Jos paikanvaihtoa haluava ei yhtä pitkälle matkusta, joudun todennäköisesti vaihtamaan paikkaa uudestaan kaikkien tavaroideni kanssas, kun seuraava paikan ostanut haluaa oman paikkansa. Aikoinaan opiskeluaikaan, jolloin paikkalipusta joutui erikseen maksamaan, tuli nähtyä paikanvaihtoralleja, kun juna rupesi täyttymään ja ne, jotka eivät olleet alkuun lähes tyhjässä vaunussa vaatineet omia paikkojaan paikkaliputtomilta, joutuivat siirtymään ja vaativat vasta sitten omaa paikkaansa. Monta kertaa joku paikkaliputon valitti, että etkö voi mennä noille muille vapaille paikoille, kun siellä on tilaa, kun hän jo ehti tähän istumaan, kun tulin junaan ja vaadin siinä puolityhjässä vaunussa oman paikkani.

Minä haluan istua varaamallani ikkunapaikalla koko matkan, koska

a: haluan laittaa puhelimeni ja tietokoneeni lataukseen matkan ajaksi eikä käytäväpaikalla ole pistorasiaa

b: en halua joutua jatkuvasti nousemaan ylös käytäväpaikalta tietokoneeni kanssa kun ikkunapaikalla istuva ravaa vessassa, ravintolavaunussa ja tupakalla