Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2421/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä, mutta pojat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida tähän. Se nyt on ihan sama oliko suojaamattomassa vai suojatussa yhdynnässä, ne taudit pitää kertoa etukäteen. Mä en haluais harrastaa sksiä edes kondomin kanssa, jos kumppanilla on tauti vaikkei tarttuiskaan. Se päätös täytyy antaa tehdä ennen, ei vasta aikana tai jälkeenpäin.

Pakko kommentoida tähän. Mihin tuo väite perustuu?

Olen 65-vuotias mies. Pyhäkoulusta ei ainakaan kerrottu. Päiväkoteja ei meilläpäin 60-luvulla ollut, mutta tuskinpa sielläkään alle kansakouluikäisille.

Sittemmin olen käynyt kaikki kouluasteet yliopistoa myöten. Ei ole tullut vastaan. Päinvastoin: käsittääkseni tieto mahdollisesta sukupuolitaudista nauttii mitä suurimmassa määrin yksityiselämän suojaa.

Sen sijaan opin jo ennen inttiä ns. elämänkoulussa, että tyhmimmänkin pillua/kalua/whatever vonkaavan kannattaa välttää turhien tavoitteeseen pääsemistä estävien asioiden kertomista.

MOT

Tartuntataudin tahallinen tai välinpitämättömyydestä johtuva levittäminen voi täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkistön. (HIV:n osalta törkeä pahoinpitely.) Myös pahoinpitelyn yritys on rikos. Ei muita kuin tutkintapyyntöä poliisille. Hyvä jos on esim. äänite todisteena.

Vierailija
2422/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollega joi omistamani kolmen tuhannen euron arvoiset viskit KOKIKSELLA yhteisistä työtiloista baarijatkoilla.

Mitä se haittaa, eikö se oo tarkoitettu juotavaksi.

Katsos, saapuikohan tuo kyseinen kollega linjoille? :D

Tiedoksesi: Kalliita, saati superkalliita viskejä ei lantrata yhtään millään. Jos on liian jäykkää makuhermoillesi, juo jotain helpompaa alunpitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

Itse olisin sanonut rumasti enkä vaan puhissut.

Miksei voisi vain vaihtaa sitä paikkaa että pääsee lapsi äitinsä viereen? Jos yksin matkustaa niin sama kai se on missä sitä istuu? Melko itsekästä ja ilkeää kyllä tuokin..  Ei pieneltä lapselta voi odottaa että liikkumatta yhtään istuu viisi tuntia junassa äitinsä sylissä. 

Miksi täällä vihataan lapsia niin paljon? Jopa tällä palstalla? vauva nimisellä sivustolla... Tässä voi olla osa syy syntyvyyden laskuun, hirveän lapsivihamielinen yhteiskunta. 

Vierailija
2424/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollega joi omistamani kolmen tuhannen euron arvoiset viskit KOKIKSELLA yhteisistä työtiloista baarijatkoilla.

Ja miksi muka sinulla oli 3000 euron viskit jossain työtiloissa?

0/5 trolli

Vierailija
2425/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi: Kalliita, saati superkalliita viskejä ei lantrata yhtään millään. Jos on liian jäykkää makuhermoillesi, juo jotain helpompaa alunpitäen.

Ihan sivusta liityn keskusteluun. Sain joskus lahjaksi viskiä. Kun ei muuten maistunut, niin jostain syystä itsekin päädyin lantraamaan kokiksella sitä. Jostain syystä siksi, etten pidä kokiksesta. Ilmeisesti aivoni päättelivät, kaksi pahaa yhdistettynä on hyvää. Tosin oma oli siis se pullo ja yksinäni sen join, enkä kellekään ole tunnustanut lantranneeni sen kokiksella, jota pidin siis jo sitä juodessani jotenkin mitä hemmettiä minä oikein teen. Yllätyin että joku muukin on päätynyt samanlaiseen ratkaisuun.

Ja tämän rönsyilyn idea siis oli, ettei mitään käsitystä jostain viskien hinnoista, kun en niitä ostele. Mutta ei kyllä ole käynyt mielessä, että tuon kummallisen yhdistelmän olisin kenenkään nähden tehnyt, vielä vähemmän jonkun muun viskiä käyttäen, sitäkin vähemmän jos tietäisin sen olevan jotain kallista.

Vierailija
2426/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyhmyys härskisti laittaa valvomaan liian myöhään netissä roikkuen. Aamulla taas pääsen toteamaan että todellakin haittasi kun tässä vaiheessa on vain ei kai haittaa jos vielä tämän ja tuon ja...

Vierailija
2427/2965 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

Itse olisin sanonut rumasti enkä vaan puhissut.

Miksei voisi vain vaihtaa sitä paikkaa että pääsee lapsi äitinsä viereen? Jos yksin matkustaa niin sama kai se on missä sitä istuu? Melko itsekästä ja ilkeää kyllä tuokin..  Ei pieneltä lapselta voi odottaa että liikkumatta yhtään istuu viisi tuntia junassa äitinsä sylissä. 

Miksi täällä vihataan lapsia niin paljon? Jopa tällä palstalla? vauva nimisellä sivustolla... Tässä voi olla osa syy syntyvyyden laskuun, hirveän lapsivihamielinen yhteiskunta. 

Koska nämä unohtavat kertoa, että jäävät seuraavalla ja taas saa siirtyä kunnes toinen äityli kysyy..

Vierailija
2428/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi**u tätä yläkerran lapsiperhettä, joka ei tajua NOSTAA huonekaluja, kun siirtää niitä. Joka ikinen päivä joutuu kuuntelemaan ku niitä siirrellään, jurruutetaan. Nähtävästi neliöt vähissä, ku on liikaa tehty penikoita.

Vierailija
2429/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vastannut tohon viestiin ja mä en oo sun kollega, mutta hyvin voin lantrata.

Mua ei kiinnosta tippaakaan viskin maku.

Esim tänä kesänä oltiin ystäväni luona, mentiin festareille ja etkoilla join omia juotaviani.

Baarikaapissani kotona oli puolikas pullo viskiä, 2-3 dl, pieni pullo banaanilikööriä, varmaan 15 v vanha pallo.

Sekoitin noi keskenään, lasiin jäitä ja kokista.

Illan aikana oli juotu. Mielummin join sekoituksen, tuli varastoon vähän tilaa, ei mennyt alkoon rahaa ja se sama, juhlafiilis tuli, mikä olisi tullut shampanjallakin/ kuohuviinillä/viinillä.

Vierailija
2430/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

GH kirjoitti:

Asuin erillistaloalueella ja talossa melkein kiinni parkkipaikat. Luin makkarissa tenttiin kun yhtäkkiä kuului kauhea rysähdys ja makkarin seinältä putosi taulu ja koko talo tuntui tärisevän. Menin ulos katsomaan, niin naapurin autosta roikkui jotain etupuskurista ja se oli muutenkin rutussa. Talon seinässä laudat säpäleinä ja betonijalassa halkeama. Menin katsomaan onko naapuri , parikymppinen tyttö, kunnossa. Avasi oven ja kyseli millä asialla olen. Kun kysyin törmäyksestä, totesi vaan silmiä pyöritellen ei kai se haittaa, sun vakuutushan korvaa sen. Pyysin tekemään ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä, niin oli sitä mieltä, että hänen tehtävä ei ole mihinkään soitella kun kyse on minun omaisuudesta. Ja ei, en usko, että oli sokissa tms kun aiemminkin samantyylistä käyttäytymistä.

Tajusiko tyttö asian vasta kun olit soittanut poliisit paikalle? Kiinnostaisi tietää miten asia eteni.

Vierailija
2431/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lähisukulainen pitää valokuvaamisesta ja halusi vuosia sitten vastapalveluksena ottaa kuvia perheestämme. Laittauduttiin nätteihin vaatteisiin ja hän räpsi kuvia luonnossa ja meidän pihalla. Kysyin kuvia heti, niin hän sanoi että katsoo ne itse ensin läpi. Seuraavalla kerralla,kun nähtiin niin vastasi että ei ne onnistuneet ja vaihtoi puheenaihetta. No eipä ollut pienituloisena lapsiperheenä varaa otattaa uusiakaan, joten ne sitten jäi.

Sama ihminen on siis pyydellyt millon mitäkin palveluksia kuten kuljettamista, muuttoapua, majaillut ja syönyt meillä jne jne... Olisi ollut todella tervetullut asia ne valokuvat, odotin tosi paljon niitä.

Vierailija
2432/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.

Mitä ihmettä yksinäiset aikuismatkustajat tekevät leikkivaunussa?

Siellähän on suuri riski joutua lasten kanssa tekemisiin. Olivatko he hankkineet matkalippunsa nimenomaan leikkivaunuun hyvissä ajoin vai olivatkohan viime tingan yllätysmatkailijoita hekin.

Minä ainakin kerran varasin paikan leikkivaunusta ihan vaan epähuomiossa. Matkustan harvoin junalla ja netistä lippua ostaessani otin vain sen vapaan paikan, mitä nettisivu tarjosi, enkä huomannut tarkemmin katsoa mistä vaunusta se oli.

Onneksi sattui ihan rauhallinen matka, eikä vaunussa ollut pahasti melua.

Vierailija
2433/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei haittaa kirjoitti:

Gynekologin piti poistaa kierukka, mutta hän ihmetteli olemustani; "Miten olet päästänyt itsesi tuohon kuntoon, miten olet tällä värkilläsi pystynyt edes lasta synnyttämään, olet niin turvoksissa, että en saa kierukkaa pois... " no, ei haitannut...olihan itse syyllinen, kai. Skolioosi aiheutti selkäkipuja ja esti liikkumisen; "Ei kiero selkäranka voi aiheuttaa liikkumisongelmia, onhan kehossa muitakin mutkia, totesi lääkäri..." , Sairaslomaa hakiessani, lääkäri ehdotti, "mene sossun luukulle hakemaan rahaa". Heitä ei haitannut antaa diagnoosejaan, ovat näet lähes viranomaisia. Ei minuakaan haittaa, onhan kyse vain ihmisistä...    

Kai teit valituksen tuollaisesta lääkäristä?

Aivan hirveä lääkäri.

Yleensä he tekevät vain F10.25 diagnoosin ja merkkaavat tietoihin myös obeesi, tai sairaalloinen obesiteetti.

Siis jos ymmärsin ongelman oikein.

Suoraan lääkärin ei missään tapauksessa kannata asiaaå ilmaista, naisoletetulle tulee muuten tosi tosi paha mieli. Itku silmään ja oksu suuhun, voi ei. Posin kautta aina!

Jos potilas osaa lukea ja käyttää nettiä, hän etsii itse diagnoosin tulkinnan ja tekee asialle jotain, jos pystyy tai haluaa. Lääkärihän ei ole sitä varten, että hän kertoo vastaanotolla olevalle potilaalle totuuksia potilaan tilanteesta?

Ja on prrkele huumoria, mustaa sellaista. Nimimerkillä: Olen kurkkuani myöten täynnä lääkäreitä, joiden mielestä potilaalle ei maksa vaivaa puhua, koska se potilas on kuitenkin typerä, ei ymmärrä puhetta, ja loukkaantuu jos asiat sanoo niin kuin ne on! Tämä on iso ongelma jokaiselle suhteellisen normaaliälyiselle asiakkaalle.

Vierailija
2434/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, olitko mukana, mikset estänyt?

Vierailija
2435/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tuo kommentti juotavaksi tarkoitetusta ollut vitsihuumoria eli tsoukkia?

Vierailija
2436/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, olitko mukana, mikset estänyt?

Tiesikö tämä työkaveri juovansa kallista viskiä. Amerikkalaiseen tyyliinhän kaiken voi juoda kolan kanssa, niin konjakit kuin viskitkin.

Vierailija
2437/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi muka sinulla oli 3000 euron viskit jossain työtiloissa?

0/5 trolli

Onhan Mika Lintilälläkin :D

Vierailija
2438/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli meidän loman aikana kerännyt vadelmapuskasta kaikki kypsät vadelmat.

Tuli itse kertomaan, koska ajatteli ettei me tarvita niitä kun ollaan kerran lomalla (5 pv). EIvät olisi marjat pilaantuneet tuossa ajassa. Ärsyttää koko tyyppi, mutta en viitsinyt nostaa numeroa, koska joudutaan asumaan vieretysten todennäköisesti vielä pitkään.

Ensi vuonna kyllä kerään puskan tyhjäksi ennen mitään reissua.

Vierailija
2439/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ns. kaveri halusi jättää lapseni pois kaveriporukan retkeltä ja selitteli asiaa, ettei sua varmaankaan haittaa... Tuo lapsi lienee oppinut tavan omilta vanhemmiltaan tai sitten aliarvioi vain pahasti muita.

Vierailija
2440/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri oli meidän loman aikana kerännyt vadelmapuskasta kaikki kypsät vadelmat.

Tuli itse kertomaan, koska ajatteli ettei me tarvita niitä kun ollaan kerran lomalla (5 pv). EIvät olisi marjat pilaantuneet tuossa ajassa. Ärsyttää koko tyyppi, mutta en viitsinyt nostaa numeroa, koska joudutaan asumaan vieretysten todennäköisesti vielä pitkään.

Ensi vuonna kyllä kerään puskan tyhjäksi ennen mitään reissua.

Kerää myös naapurin marjat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme