Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2441/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen ns. kaveri halusi jättää lapseni pois kaveriporukan retkeltä ja selitteli asiaa, ettei sua varmaankaan haittaa... Tuo lapsi lienee oppinut tavan omilta vanhemmiltaan tai sitten aliarvioi vain pahasti muita.

Haluaa vähitellen sulkea lapsesi kaveriporukan ulkopuolelle.

Vierailija
2442/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Etin asuntoa kaupungista X, ei kai haittaa jos oon sen aikaa sun luona?'' Mitä luulin pariksi päiväksi olikin melkein kuukausi, ja kahteen ensimmäiseen viikkoon mahtui kaksi asuntonäyttöä.

Kaverisi säästi tuolla tavalla näppärästi yhden kuukauden vuokran. Ties kuinka monen luona käytti samaa temppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atooppinen iho ja olen allerginen monille ihonhoitotuotteissa oleville kemikaaleille. Mieheni ei ymmärtänyt miksi suutuin kun hän kertoi käyttäneensä jo jonkun aikaa(!) minun rasvojani/shampoota jne. "Mitä se haittaa, ainahan sä voit ostaa uudet!" Nykyään hän osaa pitää näppinsä erossa minun tuotteistani :D 

Vierailija
2444/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on atooppinen iho ja olen allerginen monille ihonhoitotuotteissa oleville kemikaaleille. Mieheni ei ymmärtänyt miksi suutuin kun hän kertoi käyttäneensä jo jonkun aikaa(!) minun rasvojani/shampoota jne. "Mitä se haittaa, ainahan sä voit ostaa uudet!" Nykyään hän osaa pitää näppinsä erossa minun tuotteistani :D 

Ketju on täynnä vastaavia esimerkkejä siitä, kuinka ihmisten kannattaa seurustella ja olla läheisissä tekemisissä vain sellaisen ihmisten kanssa, joilla on samanlainen elintaso.

Näissä esimerkeissä pienituloisen mielestä toinen on ajattelematon pummi, suurempituloisen mielestä toinen on taas pihi, neuroottinen tunnelmanpilaaja.

Vierailija
2445/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Poliisi tuskin nykypäivänä korvaa lotkauttaa autojen väärinparkkeerausilmoituksille (kun ei kiinnosta vakavammatkaan rikokset - vaikkapa auton varastaminen)

Mutta jäin pohtimaan - sori pieni OT - että MITÄ omakotitalon omistaja OIKEASTI voi asiassa tehdä??

Ajatellaanpa siis, että joku on härskisti vaan pirssinsä pihaasi parkkeerannut. Se mitä laillisesti saat tehdä, on aika rajoitettua. Et ainakaan voi alkaa niitä autoja särkemään, siirtelemään jne

Hmmm...... aika ikävä skenaario.

PS. Kait se alkuperäinen postaaja, jonka pihalle oli naapurin vieraat parkkeeranneet, vei sentään sen 60 euron pysäköintisakon naapurille maksettavaksi? Jos ei vienyt, niin onpa munatonta touhua.

Vierailija
2446/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

Itse olisin sanonut rumasti enkä vaan puhissut.

Miksei voisi vain vaihtaa sitä paikkaa että pääsee lapsi äitinsä viereen? Jos yksin matkustaa niin sama kai se on missä sitä istuu? Melko itsekästä ja ilkeää kyllä tuokin..  Ei pieneltä lapselta voi odottaa että liikkumatta yhtään istuu viisi tuntia junassa äitinsä sylissä. 

Miksi täällä vihataan lapsia niin paljon? Jopa tällä palstalla? vauva nimisellä sivustolla... Tässä voi olla osa syy syntyvyyden laskuun, hirveän lapsivihamielinen yhteiskunta. 

Itse istun aina käytäväpaikalla ja pidän silmällä matkatavaroitani. Voin vaihtaa samanlaiseen paikkaan.

Äiti olisi voinut katsoa saako paikat suurimmaksi osaksi vierekkäin ostaen lipun osissa.

Vierailija
2447/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Poliisi tuskin nykypäivänä korvaa lotkauttaa autojen väärinparkkeerausilmoituksille (kun ei kiinnosta vakavammatkaan rikokset - vaikkapa auton varastaminen)

Mutta jäin pohtimaan - sori pieni OT - että MITÄ omakotitalon omistaja OIKEASTI voi asiassa tehdä??

Ajatellaanpa siis, että joku on härskisti vaan pirssinsä pihaasi parkkeerannut. Se mitä laillisesti saat tehdä, on aika rajoitettua. Et ainakaan voi alkaa niitä autoja särkemään, siirtelemään jne

PS. Kait se alkuperäinen postaaja, jonka pihalle oli naapurin vieraat parkkeeranneet, vei sentään sen 60 euron pysäköintisakon naapurille maksettavaksi? Jos ei vienyt, niin onpa munatonta touhua.

Auton voi hinata pois mutta sen joutuu maksamaan itse ellei sitten kaverilla ole autoa joka jaksaisi vetää auton pois vinssillä.  Pysäköinninvalvonnasta ei yleensä ole apua eli parempi on löytää omat keinot. 

Omalla kohdalla autoni oli jäänyt parkkipaikalla autojen blokkaamaksi. Yhdessä autossa oli takaovi lukitsematta joten pääsin laittamaan käsijarrun vapaalle ja siirsin autoa kymmenen metriä käsivoimin. Ehkä auto jäi haitaksi toisille mutta ei paljon kiinnostanut siinä tllanteessa. 

Vierailija
2448/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.

No ei olisi ollut. Olisin mielihyvin siirtynyt silloin sinne penkille, joka oli vapaana ja kaukana potkivasta kakarasta.

Ja hei, oletko kokeillut olla junan penkillä hyvää uniasentoa etsivä viisivuotias sylissäsi? Ei siinä paljon käytöskoulutus siinä kohtaa auta.

Vierailija
2449/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.

Mitä ihmettä yksinäiset aikuismatkustajat tekevät leikkivaunussa?

Siellähän on suuri riski joutua lasten kanssa tekemisiin. Olivatko he hankkineet matkalippunsa nimenomaan leikkivaunuun hyvissä ajoin vai olivatkohan viime tingan yllätysmatkailijoita hekin.

Viime tingan matkailijoita tietenkin! Joskus juna on niin täynnä, että missään muualla ei ole tilaa kuin leikkivaunussa.

Ajatelkaa, jos nuo kirjoittajan yksinäiset naiset olisivat vähän joustaneet - tai ainakin se edessä istuja - niin he olisivat voineet istua vaunun takaosassa keskenään ihan rauhassa ja kirjoittaja ja lapsensa olisivat olleet riehumassa muualla. Win-win-win!

Vierailija
2450/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoman toimittaja6654 kirjoitti:

Lietsomme tänäänkin teihin lampaisiin pelkoa ja vihaa, joka on suurimmalti osin keksittyä ja liioiteltua

Tää on siis niin ajan kuva. Tämänhetkinen maailmantilanne luo tällaisia vaarallisia aikoja. Emme lopulta tiedä onko aika lopussa vai onko loputon arlan juusto loppu. 

Vierailija
2451/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Jos auto on pysäköity toisen ihmisen vuokraamalla autopaikalle, niin vahingon sattuessa ei vakuutusyhtiö korvaa luvattomasti pysäköityyn autoon tulleita kolhuja ja naarmuja.

Vierailija
2452/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta (!), miten selvisit? (!)

Vierailija
2453/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingossa paljastui, että mun mies oli käyttänyt käsivoiteena kallista kasvorasvaani. Pieni purkki vielä ja vieressä oli kuitenkin iso purtilo silloista Erioilia. - Sanoin, että jos vielä kerran tekee moista niin kerron, miten paljon se ryppyvoide maksaa. :D

Vierailija
2454/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme opiskeluaikoina kaverini kanssa kämppiksinä. Kaverin poikaystävä alkoi viettää siellä todella paljon aikaa ja asiasta tiedusteltuani tämä oli irtisanonut oman kämppänsä ja tehnyt ihan muuttoilmoituksen meidän asuntoon ja päätti asua siellä joitakin kuukausia. Kyllä haittasi

Vierailija
2455/2965 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme opiskeluaikoina kaverini kanssa kämppiksinä. Kaverin poikaystävä alkoi viettää siellä todella paljon aikaa ja asiasta tiedusteltuani tämä oli irtisanonut oman kämppänsä ja tehnyt ihan muuttoilmoituksen meidän asuntoon ja päätti asua siellä joitakin kuukausia. Kyllä haittasi

Sitten vaan lompakko auki ja osallistumaan vuokriin. Jos ei, pitää itse muuttaa pois

Vierailija
2456/2965 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä tuli meille yökylään kahdeksi yöksi. Jätti kaikki jälkensä siivoamatta, likaiset lautaset ja kahvikupit pitkin olohuoneen sohvapöytiä ja muita tasoja. Myös likaiset meikinpuhdistusliinat heitti ei roskiin, vaan lasiselle sohvapöydälle eikä ikinä kerännyt niitäkään pois. Tuli kylään kuin pummi, ei ottanut edes omaa hammasharjaa mukaan- ja mun miehen piti hänelle sellainen käydä ostamassa (tietysti tämä kaveri ei tarjoutunut maksamaan hammasharjaa eikä mieheni hänelle apteekista hakemiaan reseptilääkkeitä, jotka unohtuivat kotiin...). Lisäksi jätti pakkaamatta laukkunsa kokonaan, joten käytti koko mun (oikeasti kallista) arsenaalia ihonhoitotuotteita, joiden purnukoihin tunki likaiset, ylipitkäksi kasvaneet crustyt rakennekyntensä täynnä bakteereja. Ja toki käytti ainakin 10 suihkausta Chanelin hajuvettä (yksi tai kaksi olisi ollut täysin fine, mutta yhdistäen kaiken, mitä hän kylässä ollessaan teki, purin hammasta yhteen niin kovaa että oli varmaan vaara haljeta). 

Ja nyt kyselee parin viikon välein, milloin saa tulla uudestaan kylään. Ollaan kolmekymppisiä. 

Itsehän sinä olet ystäväsi valinnut.

Voithan ehdottaa seuraavaa tapaamista vaikka kahvilassa. Tai ehdota hotelliyöpymistä.

Täysin totta, itse olen tämän lapsuudenystävän jättänyt elämääni, koska ei vaan ole sydäntä sanoa "en halua olla tekemisissä enää". Mutta hotelliyöpymisen ehdottaminen - kun tää nainen lainasi meiltä jopa vettä suihkussa käyntiin tullen siis ihan rähjäisenä ja hiukset omien sanojensa mukaan viikon olleet pesemättä niin on aika itsestäänselvää ettei hän minnekään hotelliin menisi tai siitä maksaisi. Kyllä hänellä on vaikka ja mitä meikkejä plus kalliimpia ihonhoitotuotteita itselläänkin, mutta eihän kukaan aikuinen ihminen voi olettaa, että on ok käyttää toisen henkilökohtaisia, vaikealle iholle (rosacea minulla) tarkoitettuja (no, kalliimman puoleisia) kasvotuotteita usean kerran vierailun aikana ja passittaa ystävän mies ostamaan itselleen hammasharjan ja käymään hänen puolestaan vielä apteekin luukullakin? Alkuperäisestä viestistä unohtui, että mies joutui pitämään tämän ystäväni vuoksi etätyöpäivän (vaikka häntä tarvittiin toimistolla sinä päivänä) jotta pystyi aamulla ajamaan ystävän bussiterminaaliin kun julkisilla ei suostunut menemään. Asutaan eri puolella Suomea joten se yöksi jääminen on vähän niin kuin pakollinen paha. Hänen luokseen emme mieheni kanssa mene, koska 3 aikuista ihmistä ei nyt vaan 25 neliön yksiöön mukavasti mahdu majoittumaan.

Vierailija
2457/2965 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä kutsui kylään toiselle paikkakunnalle ja sanoi että tule kello x, olen kotona eikä tarvitse ilmoittaa kun odotan sinua silloin :)

No ei siinnä, lähden matkaan ja pari minuuttia ennen kun kurvaan kaverin pihaan piippaa puhelin Whatsapp viestin merkiksi.

Ystävä oli laittanut viestiä että ei jaksakkaan tänään vieraita ja on itse menossa nyt toisen ystävänsä kanssa syömään. Että ei varmaan haittaa, kun enhän ollut vielä edes ilmoittanut lähteväni ajamaan :))

Tuli entinen ystävä kun näitä samoja tapahtui, "lainaa vähän rahaa maksan ens viikolla takasin" ensi viikko tulee ja menee eikä ystävää saa kiinni. "Ei kai haittaa jos maksankin vasta ensi tilistä kun sullahan on rahaa."

Just nää "kun sullahan on rahaa" - hyväksikäyttäjäkaverit on kyllä niin raivostuttavia. Se, että vaikka minulla on silmin nähden enemmän omaisuutta ja auto ym kuin jollain ystävällä, ei tarkoita sitä että minulla olisi YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa jaella ympäriinsä. On auton lyhennyserät, vakuutusmaksut liittyen eri asioihin, menoja joista nämä hyväksikäyttäjäkaverit eivät tiedä ollenkaan. Pelkästään se, että mulla seisoo kiva auto pihassa ja on Diorin hajuvesiä kylpyhuoneessa, ei tarkoita että mulla olisi YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa. Härregud.

Vierailija
2458/2965 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä tuli meille yökylään kahdeksi yöksi. Jätti kaikki jälkensä siivoamatta, likaiset lautaset ja kahvikupit pitkin olohuoneen sohvapöytiä ja muita tasoja. Myös likaiset meikinpuhdistusliinat heitti ei roskiin, vaan lasiselle sohvapöydälle eikä ikinä kerännyt niitäkään pois. Tuli kylään kuin pummi, ei ottanut edes omaa hammasharjaa mukaan- ja mun miehen piti hänelle sellainen käydä ostamassa (tietysti tämä kaveri ei tarjoutunut maksamaan hammasharjaa eikä mieheni hänelle apteekista hakemiaan reseptilääkkeitä, jotka unohtuivat kotiin...). Lisäksi jätti pakkaamatta laukkunsa kokonaan, joten käytti koko mun (oikeasti kallista) arsenaalia ihonhoitotuotteita, joiden purnukoihin tunki likaiset, ylipitkäksi kasvaneet crustyt rakennekyntensä täynnä bakteereja. Ja toki käytti ainakin 10 suihkausta Chanelin hajuvettä (yksi tai kaksi olisi ollut täysin fine, mutta yhdistäen kaiken, mitä hän kylässä ollessaan teki, purin hammasta yhteen niin kovaa että oli varmaan vaara haljeta). 

Ja nyt kyselee parin viikon välein, milloin saa tulla uudestaan kylään. Ollaan kolmekymppisiä. 

Voithan ehdottaa seuraavaa tapaamista vaikka kahvilassa. Tai ehdota hotelliyöpymistä.

Täysin totta, itse olen tämän lapsuudenystävän jättänyt elämääni, koska ei vaan ole sydäntä sanoa "en halua olla tekemisissä enää". Mutta hotelliyöpymisen ehdottaminen - kun tää nainen lainasi meiltä jopa vettä suihkussa käyntiin tullen siis ihan rähjäisenä ja hiukset omien sanojensa mukaan viikon olleet pesemättä niin on aika itsestäänselvää ettei hän minnekään hotelliin menisi tai siitä maksaisi. Kyllä hänellä on vaikka ja mitä meikkejä plus kalliimpia ihonhoitotuotteita itselläänkin, mutta eihän kukaan aikuinen ihminen voi olettaa, että on ok käyttää toisen henkilökohtaisia, vaikealle iholle (rosacea minulla) tarkoitettuja (no, kalliimman puoleisia) kasvotuotteita usean kerran vierailun aikana ja passittaa ystävän mies ostamaan itselleen hammasharjan ja käymään hänen puolestaan vielä apteekin luukullakin? Alkuperäisestä viestistä unohtui, että mies joutui pitämään tämän ystäväni vuoksi etätyöpäivän (vaikka häntä tarvittiin toimistolla sinä päivänä) jotta pystyi aamulla ajamaan ystävän bussiterminaaliin kun julkisilla ei suostunut menemään. Asutaan eri puolella Suomea joten se yöksi jääminen on vähän niin kuin pakollinen paha. Hänen luokseen emme mieheni kanssa mene, koska 3 aikuista ihmistä ei nyt vaan 25 neliön yksiöön mukavasti mahdu majoittumaan.

Vaihtoehtoina on se, että joko kestää tuon "ystävän" oikkuja, tai sitten kieltäytyy järjestelmällisesti tapaamisista vaikka sitten minkä tahansa tekosyyn varjolla (kiltit ja tossut voivat hyvin kieltäytyä tekosyyn varjolla, niin ei tarvitse pitää puoliansa niin topakasti)

Jos päätyy vaihtoehtoon 1, niin silloin ei ole hirveästi aihetta valittamiseen, koska kaikesta huolimatta saa kaverin vierailusta sen verran paljon irti.

Pidän itseäni kohtuullisen kilttinä ihmisenä, niin pidän puoliani. Ap:n tapauksessa en olisi alkanut rähjäämään, jos "ystävä" olisi jo kerennyt käyttää jotain kalliita tuotteitani, mutta olisin pitänyt huolen ettei sama toistu sen reissun aikana ja en olisi ostanut yhtään mitään omaan laskuuni hänelle missään tapauksessa.

Lisäksi jos huomaisin, että on järjestelmällinen pummi, niin en tapaisi häntä omassa kotona kertaakaan, korkeintaan kaupungilla tms. voisin nähdä jos hän on oikein mukavaa seuraa ja en tarvitse kustantaa hänen kahvejaan jne. Todennäköisintä on, että häivyttäisin hänet pois elämästäni pois kokonaan keksimällä jonkun syyn etten voi nähdä.

Vierailija
2459/2965 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Jos auto on pysäköity toisen ihmisen vuokraamalla autopaikalle, niin vahingon sattuessa ei vakuutusyhtiö korvaa luvattomasti pysäköityyn autoon tulleita kolhuja ja naarmuja.

Täysin väärä tieto! Kyllä vakuutus korvaa vahingot. Niin ilkivalta-, varkaus- ja luonnonilmiövahingot. Korvausehdoissa ei kysytä, oliko auto jonkun muun parkkiruudussa kuin omassa. Varas ja ilkivallantekijä ei parkkiruutuja kyttää! Ja mistäpä pahantekijä tietäisikään, että nyt puuhastellaan "eskon" paikalla. Samoin luonnonilmiöriskissä, puu kaatuu jos on kaatuakseen auton päälle, ei siinä parkkiruudut merkitse. Auton palovahinko korvataan myös, tapahtuipa se omassa tai kaverin parkkiruudussa. Jos vahingon on aiheuttanut vieras ajoneuvo, se korvataan täyskaskosta.

Terveisin 25 v vakuutusyhtiössä töissä ollut

Vierailija
2460/2965 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä lähdetty kaikki samalla oven avauksella aamulla, kun on ollut tällainen passattava henkilö kylässä. Itse ehdotti, että voisi lähteä vasta myöhemmin, kun olemme jo menneet töihin.

Koska on henkilön kaappien tutkimistaipumus tiedossa, ei tähän suostuttu. Saati otettu riski, että ulko-ovi jää auki koko päiväksi. Ym. riskit.