Kunnon nainen
Miksi naisen pitäisi olla nykyään vahva ja maskuliininen.Tienata.Olla hyvä jätkä?
Olen itse NAINEN joka hoitaa kodin ja lapset,laitan ruoan ja teen kaiken minkä ennätän.
Mies käy työssä koko päivän ja viikonloppuja päälle ja tienaa sievoisen summan rahaa.Hän hoitaa autot ja remontit joissa kyllä mielelläni autan ja teen parhaani koska hän kuitenkin tuo leivän pöytään.
En ole koskaan olettanut että hän herää lasten kanssa yöllä koska hän lähtee aamulla töihin,miksi hänen pitäisi valvoa?
Sen palkaksi että pidän kodistamme ja lapsistamme ja hänestä huolta hän on minulle tosi hyvä ja kunnioittava ja ei mulla oo koskaan ollut puutetta mistään.
Miksi PERINTEISIÄ naisia ei niin kovasti enää arvosteta..vai arvostetaanko?
Kommentit (70)
Mihin otsikkosi viittaa? Sinuun vai toisenlaisiin naisiin?
Meillä on samanlaiset päivänaskareet, mutta meidän välinen ero lienee siinä ettei minun naiseudestani ole piiruakaan pois se jos tekisin jotain muuta... Kysyn vaan, mikä se sellainen "kunnon nainen" on, joka on yhtäkkiä vähemmän nainen jos poikkeaa "perinteisistä" sukupuolirooleista?
Enpä tiedä, ankealta tuntuis tollanen elämä. Mitä sulla ja sun miehellä on edes yhteistä? Kumpikin elää erillisiä elämiään eikä ole mitään omakohtaista empatiaa toista kohtaan. Kyllä mä mieluummin jakaisin elämäni miehen kanssa kuin eläisin erillisiä elämiä saman katon alla.
Eikö se ole kiva, kun saa valita? Mulle tuo olisi pahin painajainen, mutta sulle varmasti myös minun arkeni olisi ihan kauheaa. Eikö olekin kivaa, että kummankaan meista ei tarvitse muuttua pakon vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:30"]
No just näin..kun tuntuu että tää palsta on täynnä näitä naisia jotka on täynnä tollasta järkyttävää kapina henkee ja eihän ne mies parat useinkaan oo tehny mitään pahaa..
Vois ajatella että kun asettuis hetkeksi siihen naisen rooliin ja ymmärtäs oman tärkeytensä niin ne miehet osoittas sitä kunnioitusta ihan eri tavalla.Miehet kun on käärittävissä siihen naisen ihanan pikkurillin ympärille aika helposti..;)
[/quote]
Mikä se on se naisen rooli ja mitä kaikkea siihen kuuluu? Eiköhän tästäkin ole niin monta määritystä kuin on naistakin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:11"]Minä hoidan useammat laskut, lapsen, kodin ja teen ruuan (myös tarvikkeet siis ostan ja lapselle kaiken tarvitsevan) niin miksei minua arvosteta? Saan vain paskaa niskaani
[/quote]
Koska sillä ei ole ttuakaan väliä arvostaako joku perheen ulkopuolinen sitä mitä teet perheesi eteen. Jos taas perheesi ei arvosta sitä (saat vaan jaskaa niskaan, kuten sanoit), niin kannattaa pitää pikku palaveri.
No musta ongelmana on se, että pitäisi olla tavallaan kumpaakin. Kaikkea yhtäaikaa. Töissäkäyvä, täysin itsenäinen ja riippumaton, tienata yhtä hyvin kuin mies muttei missään nimessä enempää JA SAMALLA olla se emohahmo, lämmin, pehmeä, aina valmis hoivaamaan, tekee suvereenisti kaikki kotityöt JA SAMALLA olla se seksikisuli, jolla on treenattu mutta naisellinen vartalo ja joka ottaa mieheltä suihin joka ilta, olla kiihkeä ja haluta sängyssä mutta vain niitä asioita, joita mieskin haluaa. Jos on enemmän kodinhengetär, tulee kakkaa niskaan. Vaikka olisi sitä sitten ihan luonnostaan ja omasta tahdostaan. Tai jos sitten valitsee sen uran yli lastenteon, sekin on epänaisellista. Pitää olla kaikkea, ettei olisi vajaa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:44"]
No musta ongelmana on se, että pitäisi olla tavallaan kumpaakin. Kaikkea yhtäaikaa. Töissäkäyvä, täysin itsenäinen ja riippumaton, tienata yhtä hyvin kuin mies muttei missään nimessä enempää JA SAMALLA olla se emohahmo, lämmin, pehmeä, aina valmis hoivaamaan, tekee suvereenisti kaikki kotityöt JA SAMALLA olla se seksikisuli, jolla on treenattu mutta naisellinen vartalo ja joka ottaa mieheltä suihin joka ilta, olla kiihkeä ja haluta sängyssä mutta vain niitä asioita, joita mieskin haluaa. Jos on enemmän kodinhengetär, tulee kakkaa niskaan. Vaikka olisi sitä sitten ihan luonnostaan ja omasta tahdostaan. Tai jos sitten valitsee sen uran yli lastenteon, sekin on epänaisellista. Pitää olla kaikkea, ettei olisi vajaa.
[/quote]
No kuka sinulta vaatii näitä kaikkia? Mies vai onko yhteiskunnan/median riepotus iskenyt sitten sun mielen mustaksi nyt? Harva ihminen repeää joka suuntaan, onhan näitä, mutta näin yleensä ottaen harva on kuitenkaan kaikkea. On tärkeää tajuta, että sitä on juuri se joka on ja se riittää! Tärkeää on, että antaa itse itselleen arvoa, koska se on tärkeintä. Jos on miehen kanssa tästä eri puraa, niin varmaan olisi sitten hyvä selvittää, että mitkä ne miehen ja sinun toiveet sitten ovat ja onko edes kiinnostusta lähteä niitä täyttämään. Kyllähän ihmiset toivoo vaikka kuun taivaalta jos sille linjalle lähtee, mutta sitten täytyy kyllä toisenkin olla valmiina toimittamaan niitä taivaankappaleita vastapainoksi:)Naiset, te olette ihan hyviä sellaisina kun olette!
Mulla on rahkeita muuhunki kun pyykin pesuun. Esimerkiksi työelämään.
Minä hoidan useammat laskut, lapsen, kodin ja teen ruuan (myös tarvikkeet siis ostan ja lapselle kaiken tarvitsevan) niin miksei minua arvosteta? Saan vain paskaa niskaani