Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnon nainen

Vierailija
30.05.2015 |

Miksi naisen pitäisi olla nykyään vahva ja maskuliininen.Tienata.Olla hyvä jätkä?

Olen itse NAINEN joka hoitaa kodin ja lapset,laitan ruoan ja teen kaiken minkä ennätän.

Mies käy työssä koko päivän ja viikonloppuja päälle ja tienaa sievoisen summan rahaa.Hän hoitaa autot ja remontit joissa kyllä mielelläni autan ja teen parhaani koska hän kuitenkin tuo leivän pöytään.

En ole koskaan olettanut että hän herää lasten kanssa yöllä koska hän lähtee aamulla töihin,miksi hänen pitäisi valvoa?

Sen palkaksi että pidän kodistamme ja lapsistamme ja hänestä huolta hän on minulle tosi hyvä ja kunnioittava ja ei mulla oo koskaan ollut puutetta mistään.

Miksi PERINTEISIÄ naisia ei niin kovasti enää arvosteta..vai arvostetaanko?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin olisi painajainen, että kaikki arkinen sysättäisiin yksin minun niskaan. Lisäksi haluan älykästä keskustelua ja paljon kommunikointia, en toki vaadi miestä heräilemään öisin lasten kanssa kun hänellä aamulla on töitä (tietenkään) mutta en silti ole valmis ottamaan arjesta myöskään kokonaan yksin vastuuta. Haluan muutakin elämää kuin kotiympyrät ja arki.

Vierailija
22/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaja on ihan selvästi mies! :'D yritä seuraavalla kerralla paremmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisten asema tule kyllä koskaan olemaan tasa-arvoinen miesten kanssa, jos oma sukupolvikin sorsii toisiaan. Miehet tuntuvat välillä olevan hieman vähemmän törppöjä tainakin toisiaan kohtaan, se pitää antaa heille grediittinä.

Minusta se on ainakin tasa-arvon tukemista, että jokainen saa valita sen minkälaisen elämästään muodostaa. Tärkeintä on, että on itse onnellinen valintojensa kanssa, ettei tarvi sitten muiden valintoja alkaa haukkumaan. 

Ps. Itselle ideaalisin malli olisi sellainen, että kaikki jutut jaetaan miehen ja vaimon kanssa tasan masan. Niin raha-asiat kuin kodin ja lastenhoitokin. Ja ne voidaan sopia niin että kummallekaan ei tule tuosta paha mieli.

Vierailija
24/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kotiäitiys ja perinteinen sukupuolijako määrittele sitä että mulla ei olisi muuta elämää?Olen ollut työssä ja siellä ikävöin lapsiani ja miestäni.Meillä käy paljon vieraita ja kyläillään.

Enkä ole huomannut että olisin menettänyt mitään vaikka olen ollut 5 vuotta kotona enemmän tai vähemmän työmaalta jossa olen työskennellyt 10 vuotta.Ei tavallisella työssäkäyvällä naisella nyt muutenkaan ole mitään uraa vaikka tälläistä väitetäänkin.

Vierailija
25/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12, perinteinen nainen ei ole heikko.  Paljon varmasti merkitsee, jos mies arvostaa kotiäitiyttä, ja päätös on yhteinen. Naisilta vaaditaan nykyään vaan niin paljon. Aikaisemmin oli kodinhoitaja, joka siivosi, laittoi ruokaa tms. ja silti nainen oli kotona.

Media ruokkii kuvaa supernaisesta, joka uran ohella pyörittää kodinarkea ja elää täydellisessä parisuhteessa. Kaiken päälle naisella on aikaa kuntoilla ja näyttää hyvältä. Ja sitten muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen otsikoidaan avioerosta. 

Mun mielestä kotiäitiys on hyvä työ. On tosi paljon, jos onnistuu kasvattamaan tasapainoisia ja onnellisia lapsia tähän maailmaan. 

Vierailija
26/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että sellaisia naisia jotka ovat kotona lasten kanssa pidetään yhteiskunnassa jotenkin lintsareina vaikka tekee todella tärkeää työtä ja paljon.Siksikö juuri että naiset on niin laiskoja sitten kotona ollessaan ja vaativat miestä osallistumaan kotitöihin ja haluavat panna kaiken puoliksi vaikka ovat kotona?

Vierailija
27/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismin tarkoitus on se, että naisilla olisi mahdollisuus valita itse minkälaista elämää haluavat viettää. Sinä haluat olla konservatiivinen kotirouva, mutta minä haluan tienata itse rahani ja pysyä lapsettomana. Hienoa, että Suomessa kummatkin elämäntavat, ja kaikki siltä väliltä, ovat mahdollisia.

Vierailija
28/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:10"]

Ei naisten asema tule kyllä koskaan olemaan tasa-arvoinen miesten kanssa, jos oma sukupolvikin sorsii toisiaan. Miehet tuntuvat välillä olevan hieman vähemmän törppöjä tainakin toisiaan kohtaan, se pitää antaa heille grediittinä.

Minusta se on ainakin tasa-arvon tukemista, että jokainen saa valita sen minkälaisen elämästään muodostaa. Tärkeintä on, että on itse onnellinen valintojensa kanssa, ettei tarvi sitten muiden valintoja alkaa haukkumaan. 

Ps. Itselle ideaalisin malli olisi sellainen, että kaikki jutut jaetaan miehen ja vaimon kanssa tasan masan. Niin raha-asiat kuin kodin ja lastenhoitokin. Ja ne voidaan sopia niin että kummallekaan ei tule tuosta paha mieli.

[/quote]

*sukupuolikin

Vierailija
29/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:27"]

Ja eihän tää koske pelkästään naisia että osoittelisin miksi ette pysy kotonanne vaan kysyn tätä myös mieheltä..

Kyllä meillä tuli valitusta sinä aikana kun olin töissä että se ei kerkee tekeen "omia" hommiaan kun olin illat töissä.Niinku mitä mun olis pitänyt tehdä..olla kotona vai töissä?Ei tää selvästikkään oikein nykymallilla toimi..Lapset ja aikuiset on vähä onnettomia kaikki ja on paljon avioeroja ja muuta..

Voisin väittää että elämä olis parempaa jos nainen saisi olla kotona lasten kanssa rauhassa pidempään ja verotusta korjattaisiin niin että mies pystyisi tällä aikaa perheensä ruokkimaan ja perhe elämään normaalisti.Ei olis päiväkodit niin täynnä ja perheet olis tyytyväisiä ..

[/quote]

Mitenkäs tämä toimii Japanissa? No niin, että siellä on iso lapsettomuusongelma, kun ainoa asia, mitä naiset mieheltä haluavat, on kasapäin rahaa. Ei kukaan täälläkään enää duunaria ottaisi, vaikka veroja kevennettäisiin, jos koko oma ja lasten elämä on sen yhden palkan varassa. Mielummin lähtisi itse työelämään ja jättäisi lapset tekemättä.

[/quote]

Miten niin Japanin naisilla ainoa motiivi on raha?

Vierailija
30/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:29"]

En usko että kukaan kauhean onnettomaksi tulee aamiaisesta vaikka söis kissan paskaa mutta tästä tasa-arvosta ja muusta potaskasta näyttää tulevan onnettomaksi..

[/quote]

Tasa-arvo tekee onnettomaksi ja vihaiseksi, koska ajatukset suuntautuvat vastapuoleen eli mieheen, joka hallitsee ja joka ei anna oikeuksia naiselle. Ihmisen kokemuksesta tulee negatiivinen - se selittää, miksi naiset ovat aika totisia.

Vierailija
31/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 9 vuotta olen perheen elättänyt, lapset hoitanut ja pitänyt jo kodin kunnossa. Mies käy kyllä töissä, mutta hassaa rahansa turhaan ja lusmuaa kotitöissä. Ainoa syy miksi saa vielä samassa taloudessa asua, on lapset. Niiden perään kattoo kun teen 14 tunnin työpäivää.. Vielä hetken annan lasten kasvaa ja säästän rahaa. Sitten etsitään uusi asunto..

Vierailija
32/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, lassukatkin heränneet jo

Vierailija
33/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 06:41"]

Hohhoijaa, lassukatkin heränneet jo

[/quote]

Lassukat?? Tuo on havaittu ihmisten käytöksessä. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/casp.822/abstract;jsessionid=5638065AF45F904F0D586C8222C9AE58.f02t04

Vierailija
34/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku populisti alapeukuttaa tieteelle kun se ei sovi omaan todellisuuteen.

Vierailija
35/70 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erillaisia, ei kaikki tykkää nököttää kotona lasten kanssa koko päivää, ja jotkut taas tykkää.

Vierailija
36/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myös kaiken, pyöritän arkea, hoidan kodin yms. Mutta, mutta minä myös päätän kaikesta. 

Kun olen omatoiminen ja omillani toimeen tuleva, ehkä siksi on niin helppoa puolustaa kotiäitiyttä.

Vierailija
37/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:42"]

Ei kai se kotiäitiys ja perinteinen sukupuolijako määrittele sitä että mulla ei olisi muuta elämää?Olen ollut työssä ja siellä ikävöin lapsiani ja miestäni.Meillä käy paljon vieraita ja kyläillään.

Enkä ole huomannut että olisin menettänyt mitään vaikka olen ollut 5 vuotta kotona enemmän tai vähemmän työmaalta jossa olen työskennellyt 10 vuotta.Ei tavallisella työssäkäyvällä naisella nyt muutenkaan ole mitään uraa vaikka tälläistä väitetäänkin.

[/quote]

no mitä jos mies haluaisikin jäädä koti-isäksi? Olisiko hän silloin huonompi kuin muut miehet? Olisiko mielestäsi kaiken pahan alku ja juuri jos perheessä naine käy töissä tienaamassa leivän pöytään ja mies hoitaisi lapset ja kodin?

Vierailija
38/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:45"]Tänä fitness-buumin aikana miehet eivät ole enää EDES fyysisesti vahvempia, joten moni nainen jää/jättää pariutumatta, kun on joka suhteessa miestä parempi. Koulutuksessa ja itsenäisessä elämäntaidossa mentiin ohi jo aikaa sitten.  Näinhän se on, eliittimiehet ja wt-valaat poislukien.

Ehkä ap:n tapaiset naiset ovat henkisestikin miehestä riippuvaisia?  Kumpikin _tarvitsee_ toistaan, että (perhe-) elämä ylipäätään sujuisi.  
[/quote]

Hahhah! En ole eliittimies mutta silti olen lähes asiassa kuin asiassa naisia parempi. Vähintään olen älykkäämpi ja urheilullisempi. Naisilla on kovin suuret luulot nykyään itsestään. Sitten kun faktat laitetaan pöytään tulee paha mieli.

Vierailija
39/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hienoa, että olet saanut hyvät kortit elämässä. Mutta elämä ei taida olla mikään urheilusuoritus, vaan paljon monimutkaisempaa. 

Vierailija
40/70 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:25"]

Mulla on rahkeita muuhunki kun pyykin pesuun. Esimerkiksi työelämään.

[/quote]

Jaa hyvä juttu sulle, mutta ei kai sillä tarvi päteä? Antaa kaikkien olla sellaisia kuin ovat. Yhtä tarpeellisia ovat niin kotiäidit kuin uranaisetkin.  Mitä sitä alkaa toisiaan sortamaan. Sellaista on jo maailmassa ihan tarpeeksi.
[/quote]

Kodinhoitotäti tai kuka tahansa voi kuule siivota, samaa ei voi sanoa monesta urasta. Mua niin ottais päähän jos mun jokapäiväinen elämä koostuis vaan kodin ylläpidosta. Aivot kuolis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme