Kunnon nainen
Miksi naisen pitäisi olla nykyään vahva ja maskuliininen.Tienata.Olla hyvä jätkä?
Olen itse NAINEN joka hoitaa kodin ja lapset,laitan ruoan ja teen kaiken minkä ennätän.
Mies käy työssä koko päivän ja viikonloppuja päälle ja tienaa sievoisen summan rahaa.Hän hoitaa autot ja remontit joissa kyllä mielelläni autan ja teen parhaani koska hän kuitenkin tuo leivän pöytään.
En ole koskaan olettanut että hän herää lasten kanssa yöllä koska hän lähtee aamulla töihin,miksi hänen pitäisi valvoa?
Sen palkaksi että pidän kodistamme ja lapsistamme ja hänestä huolta hän on minulle tosi hyvä ja kunnioittava ja ei mulla oo koskaan ollut puutetta mistään.
Miksi PERINTEISIÄ naisia ei niin kovasti enää arvosteta..vai arvostetaanko?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 00:21"]
Jokainen voi puolestani olla omanlaisensa, mutta omassa tapauksessani miehelleni ei riitä se, että pitäisin lapsista ja kodista huolen ja uhrautuisin, vaan mies haluaa, että myös minä tuon leivän pöytään. Toisin sanoen mies vaatii, että kaikki kulut tulee mennä tasan puoliksi ja minä kuitenkin passaisin häntä ja hoitaisin kodin asiat. Mies ei myöskään pidä hoikasta, mutta naisellisesta kropastani, vaan valittaa jatkuvasti ulkonäöstäni, kun kuulemma lantioni on liian leveä ja peppu liian muhkea (vaikka siis olen kokoa 38).
Mies ei myöskään osaa vaihtaa esim. halogeenilamppuja, sillä hänen kärsivällisyytensä ei riitä sellaiseen. Hän myös haluaisi, että tekisin kaikki putkien avaamiset ynnä muut. Mä myös päädyn kokoamaan IKEA:n huonekalut ynnä muut, sillä miehen hermot eivät vain kestä niiden kokoamista ja pähkäilyä, kun taas itse olen huolellisempi ja kärsivällisempi. Hänellä ei ole myöskään mitään käsitystä herrasmiesmäisestä käytöksestä, joten raskaanakin sain ihan itse kanniskella painavat taakat, kun mies paahtoi edellä menemään ilman kantamuksia.
Joten mun oma "uhrautumiseni" ei tässä tilanteessa edes kannattaisi, sillä mies käyttäisi minua entistäkin enemmän hyväkseen. AP:n tilanteessa kuvio näyttää toimivan hyvin, mutta ei sama päde kaikkiin pariskuntiin tai ihmisiin.
[/quote]
Hei, täällä kohtalotoveri ;) Eli miehelleni kelpaa mainiosti että paahdan pitkää päivää töissä ja maksan puolet menoista (myös äitiyslomalla) mutta sen LISÄKSI minun pitää olla kotona se emo ja hoivaaja sekä hoitaa lasten asiat lähes yksin. Jos siis jäisin kotiin huolehtimaan naisellisesti kodista, saisin kuulla siitä armotonta v***uilua koska olisin hänen rahoillaan loisiva elätti.
Kauppakassit kannoin tosiaan itse viimeisillään raskaana. Ja jos joskus käymme ulkona syömässä, minä tarjoan. Kaiken tämän päälle saan kuulla kuinka tasa-arvo on mennyt liian pitkälle ja kuinka esim. Itä-Euroopassa on niin ihanan perinteisiä naisellisia naisia :/
Ei kaikkien tarvitse hakea hyväksyntää vaan keskustelu ja väittely on niitä asioita jotka on aina vieneet maailmaa eteenpäin!
Kyllä mullakin rupee sen verran oleen ikää ja kokemusta kotoa ja töistä että tiedän mistä puhun.
Musta on vaan niin kummallista tää nyky naisten kipuilu työn ja kodin välillä.Lapset viedään hoitoon ja sitten töihin ja kotona räävitään jotain ja valitetaan kamalaa parisuhdetta ja kamalaa työpaikkaa ja kamalaa miestä.Ja ne lapset täytyy siihen tehdä mutta kuitenkin on oma "ura" ässän kassalla tärkeämpi..
Miksi naisen täytyy venyä joka taholle vaikka kaikki tuntuu kamalalta..voisko olla että jos suutari pysyis lestissään pääsisi kaikki helpommalla ja elämän laatu olisi parempi?
Seuraavaksi ap voisi ihmetellä, miksi perinteistä kunnon aamiaista ei enää arvosteta. Kukaan ei syö enää kunnolla haudutettua kaurapuuroa voisilmällä vaan pitää olla kaikenmaailman fitness-jogurtteja ja eksoottisia hedelmäsmoothieita. Mitä vikaa on kunnon kaurapuurossa ja ruisleivässä paksulla lauantaimakkaraviipaleella?
Ja eihän tää koske pelkästään naisia että osoittelisin miksi ette pysy kotonanne vaan kysyn tätä myös mieheltä..
Kyllä meillä tuli valitusta sinä aikana kun olin töissä että se ei kerkee tekeen "omia" hommiaan kun olin illat töissä.Niinku mitä mun olis pitänyt tehdä..olla kotona vai töissä?Ei tää selvästikkään oikein nykymallilla toimi..Lapset ja aikuiset on vähä onnettomia kaikki ja on paljon avioeroja ja muuta..
En usko että kukaan kauhean onnettomaksi tulee aamiaisesta vaikka söis kissan paskaa mutta tästä tasa-arvosta ja muusta potaskasta näyttää tulevan onnettomaksi..
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:29"]
En usko että kukaan kauhean onnettomaksi tulee aamiaisesta vaikka söis kissan paskaa mutta tästä tasa-arvosta ja muusta potaskasta näyttää tulevan onnettomaksi..
[/quote]
Ihan samalla tavalla se aamiainen on jokaisen oma asia kuin se käykö töissä vai onko koti-isä tai -äiti. Ei pitäisi olla keneltäkään pois jos joku toinen ei tee samaa kuin itse.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:27"]
Ja eihän tää koske pelkästään naisia että osoittelisin miksi ette pysy kotonanne vaan kysyn tätä myös mieheltä..
Kyllä meillä tuli valitusta sinä aikana kun olin töissä että se ei kerkee tekeen "omia" hommiaan kun olin illat töissä.Niinku mitä mun olis pitänyt tehdä..olla kotona vai töissä?Ei tää selvästikkään oikein nykymallilla toimi..Lapset ja aikuiset on vähä onnettomia kaikki ja on paljon avioeroja ja muuta..
Voisin väittää että elämä olis parempaa jos nainen saisi olla kotona lasten kanssa rauhassa pidempään ja verotusta korjattaisiin niin että mies pystyisi tällä aikaa perheensä ruokkimaan ja perhe elämään normaalisti.Ei olis päiväkodit niin täynnä ja perheet olis tyytyväisiä ..
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:27"]
Voisin väittää että elämä olis parempaa jos nainen saisi olla kotona lasten kanssa rauhassa pidempään ja verotusta korjattaisiin niin että mies pystyisi tällä aikaa perheensä ruokkimaan ja perhe elämään normaalisti.Ei olis päiväkodit niin täynnä ja perheet olis tyytyväisiä ..
[/quote]
Mitenkäs tämä toimii Japanissa? No niin, että siellä on iso lapsettomuusongelma, kun ainoa asia, mitä naiset mieheltä haluavat, on kasapäin rahaa. Ei kukaan täälläkään enää duunaria ottaisi, vaikka veroja kevennettäisiin, jos koko oma ja lasten elämä on sen yhden palkan varassa. Mielummin lähtisi itse työelämään ja jättäisi lapset tekemättä.
Kuka sulle on sanonut, että naisen pitäis olla hyvä jätkä? Ja mitä väliä, vaikka pitäisi, kun sun ei varattuna ja hyvän miehen kanssa edes tarvii stressata siitä, millainen nainen miehiä nykyään miellyttää.
No tuntuu että anisilla on kaameet suorituspaineet omasta olemisestaan ja kellekkään ei kelpaa perinteiset roolit jotka mun mielestä helpottaa arkee ihan hirveesti..tekikö feministit aikoinaan karhunpalveluksen?
Naisetkin voisivat oppia olemaan sellaisia kuin ovat. Ei tarvitse sopia sen enempää belfie-bimbon kuin siilitukka-femakonkaan edustamaan muottiin.
Kaikki tuntemani naiset - nuoret ja vanhat - ovat ihan naisellisia. Jostain syystä mediassa tilaa mielipiteineen/perseineen saavat eniten telaketjufeministit ja toisaalta belfie-bimbot. Kumpikin ryhmä edustaa kuitenkin ääripäätä.
Minua ainakin ärsyttäisi aivan vitusti jos joku mies kertoisi jossain, millainen "nykymiehen" tulee olla. Siis mitä vittua, tule neuvomaan face-to-face millainen minun pitää olla - muutoin pidä käkätin ummessa.
Sä varmaan voit paljon paremmin kuin nämä vihaisemmat ja vahvan naisen roolia vetävät. Tyytymättömyyden kokemus kun tahtoo herättää vihaa ja kielteisiä tunteita esimerkiksi miehiä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:22"]
Naisetkin voisivat oppia olemaan sellaisia kuin ovat. Ei tarvitse sopia sen enempää belfie-bimbon kuin siilitukka-femakonkaan edustamaan muottiin.
Kaikki tuntemani naiset - nuoret ja vanhat - ovat ihan naisellisia. Jostain syystä mediassa tilaa mielipiteineen/perseineen saavat eniten telaketjufeministit ja toisaalta belfie-bimbot. Kumpikin ryhmä edustaa kuitenkin ääripäätä.
Minua ainakin ärsyttäisi aivan vitusti jos joku mies kertoisi jossain, millainen "nykymiehen" tulee olla. Siis mitä vittua, tule neuvomaan face-to-face millainen minun pitää olla - muutoin pidä käkätin ummessa.
[/quote]
tuntuu siltä, että naiset eivät osaa antaa toistensa vaan olla. Nyt on muotia pilkata esim. kotiäitejä. Siis miten vitussa se vaikuttaa "uranaisen" elämään jos joku toinen nainen tykkää enemmän olla kotona? Vaikka "koti-isyys" on harvinaisempaa, enpä ole kuullut kenenkään miehen julkisesti ulisevan jos joku toinen mies tykkää enemmän olla kotona. Naisilla on aina kauhea tarve tehdä muista samanlaisia kuin he ovat itse.
No just näin..kun tuntuu että tää palsta on täynnä näitä naisia jotka on täynnä tollasta järkyttävää kapina henkee ja eihän ne mies parat useinkaan oo tehny mitään pahaa..
Vois ajatella että kun asettuis hetkeksi siihen naisen rooliin ja ymmärtäs oman tärkeytensä niin ne miehet osoittas sitä kunnioitusta ihan eri tavalla.Miehet kun on käärittävissä siihen naisen ihanan pikkurillin ympärille aika helposti..;)
Tänä fitness-buumin aikana miehet eivät ole enää EDES fyysisesti vahvempia, joten moni nainen jää/jättää pariutumatta, kun on joka suhteessa miestä parempi. Koulutuksessa ja itsenäisessä elämäntaidossa mentiin ohi jo aikaa sitten. Näinhän se on, eliittimiehet ja wt-valaat poislukien.
Ehkä ap:n tapaiset naiset ovat henkisestikin miehestä riippuvaisia? Kumpikin _tarvitsee_ toistaan, että (perhe-) elämä ylipäätään sujuisi.
Hmm. En itse paljon perhe-elämää edes kaipaa. Teen uraa. Miestä ei ole. Varsinkaan siinä tapauksessa ei edes tulisi, jos vain makoilisin kotona ja yrittäisin laittaa tätä naamaa paremmaksi. Mitä nuorempi ikäpolvi sitä vähemmän miehet pariutuvat sellaisen naisen kanssa, jolla on alempi koulutus ja sosioekonominen asema.
Mikä tarve ap:llä on rinnastaa naisena olemista perinteiseen malliin. Nainen on nainen vaikka voissa keittäisi, olisi töissä, lapseton, äiti, vaimo,miehetön, jätkämäinen tai naisellinen. Kyllä tänne maailmaan mahtuu monenlainen nainen. Sitä on oma itsensä ja sillä hyvä. Jos sinun mallisi toimii sinulle, hyvä! Toinen malli sopii sitten toiselle. Miksi aina pitää korostaa omaa malliaan ja kyseinalastaa sitten joko omaa/tai toisen tapaa elää. Alkakaapa naiset arvostamaan itseänne vertailematta jatkuvasti muihin ja miettimättä toisten arvosteluja. Tärkeintä, että on itse tyytyväinen oloonsa, muulla ei ole mitään väliä.
Ilo mielin luovuttaisin jollekin sopivalle suurimman osan ns. perinteisistä miesten töistä. Tai vaikka naistenkin. En nyt ole niin mustasukkainen kotitöiden jaosta.
Jotenkin tässä on poljettava eteenpäin, eikö kaikkea tarvitse tehdä itse. Johan sitä sanotaan, että keinot ovat monet.
Mielestäni on hienoa, jos nainen viihtyy kotiäitinä. Ihailtavaa, jos pitää itsensä, miehen ja lapset tyytyväisinä. Minulla on vain ollut aika tylsää kotiäitinä, joten olen joutunut priorisoimaan asioita. Aina en esim. ehdi laittaa ruokaa, joten ostan valmista kotiruokaa. Käyhän se noinkin.
Pidätkö siis itseäsi ja kaltaisiasi heikkoina? Onko perinteinen nainen mielestäsi heikko?
Oikeasti. Tuntuu, että tämä asia pitää jokaiselle ihmiselle sanoa sata kertaa; Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Sinä. Ei tekemäsi omistamasi tai minkään muun kautta/takia. Hyväksy itsesi, huonoineen puolineen,karvoineen kaikkineen. Rakastu itseesi. Se pukee sinua, joo juuri sinua. Jos egosi on vahva kuten onkin, eli vertaat itseäsi muihin onko toinen parempi vai huonompi kuin sinä, et voi olla vapaa. Sillä tälläinen ajattelu manipuloi sinua tulemaan toisenlaiseksi kuin olet. Kun mielyttää muita ja kyselee näillä palstoilla muilta hyväksyntää on väärällä tiellä. Älä vieroitu itsestäsi. Kaikki vastaukset ovat sisälläsi.Jo varmaan kysymystä kirjoittaessasi tiesit oman vastauksesi, sen joka mielyttää juuri sinua..ja sille on syy miksi olet tuollainen kuin olet etkä sellainen kuin luulet muiden haluavan sinun olevan.