Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua että mies tienaa vuodessa 125k ja

Vierailija
30.05.2015 |

Minä n.8-10k osa-aikaisissa töissä. Meillä on lapsi ja mies on sitä mieltä että minun pitäisi maksaa puolet kaikesta Hoidan lapsen käytännössä kokonaan yksin, lapsi on nyt 4 v ja olen ostanut hänelle kaikki tavarat ja vaatteet yms siitä saakka kuin syntyi, mies ostaa vain synttäri ja joululahjat. Lisäksi maksan sähkölaskut ja pk-maksut. Opiskelen ja teen töitä.

Ja nyt mies on sitä mieltä että minun pitäisi maksaa puolet vuokrasta jotta hänellä jäisi enemmän säästöön tulevaa omakotitaloa varten.
Aika epäreilua minusta, eikä minulla edes riitä rahat koska päiväkotimaksukin on se suurin. :(

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:29"]Ehkä hän haluaa vain hieman napauttaa takaisin.

[/quote]

Ei ole tervettä "napautella" tuolla tavalla.

Vierailija
42/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa riittävän köyhä mies niin ei harmita. Baarista niitä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle edullisinta olisi erota välittömästi. Luultavasti näin käykin lähimmän kahden vuoden aikana.

Vierailija
44/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tämä reilua? Miehellä oli velaton kolmio, mulla 10 000e euroa säästöjä. Olimme olleet naimisissa 7 vuotta ja minä olin siis asunut miehen asunnossa, meillä oli alusta saakka ollut yhteinen tili. Sit tuli lapsi ja toinen, päätimme ostaa isomman asunnon ja ostimmekin sen miehen asunnon myyntihinnalla + mun säästöllä, joka oli ihan vaan rikkana rokassa, kun oli niin pieni. Asunto tuli kuitenkin meidän molempien nimiin. Onko reilua? Mies itse tätä esitti. Haluaa kaiken olevan yhteistä ja järjestely on kuulemma minun ja lasten kannalta turvallisempi ja helpompi, jos hänelle tapahtuisi jotain.

Vierailija
45/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:59"]Mieshän on sairaaloisen nuuka, jos tienaa yli 100t vuodessa ja tuhnuttelee alle tonnin vuokraläävässä. [/quote] On ja ei. Haluaa laittaa taloon omaa rahaa niin paljon kuin mahdollista. Ja me emme ole naimisissa, tiedoksi nyt kaikille vaan. Enkä ole tarkoittanut että miehen pitäisi maksaa minun shoppailujani. Ja pesukoneet olen ostanut ihan omaa arkeani helpottamaan. Eikä asuntomme ole todellakaan mikään murju, vaan vuonna 2011 rakennettu paritalo. Täällä nuo vuokrat ei ole pilvissä. Seurustelumme alkuaikoina tienasin itse tosi hyvin ja maksoin omat menoni ja asuin omillani. Kaikki tämä alkoi kun jäin äitiyslomalle. Entiseen työhöni ei ole paluuta ja opiskellakin haluan. T.ap

[/quote]

Ette ole käyneet läpi lapsen aiheuttamaa taloudellista taakkaa. Tällainen keskustelu on aina oltava ja miehen on joustettava ja maksettava enemmän jos äiti on kotona. Tai toisinpäin. Ja talo on otettava molempien nimiin ehdottomasti. Nyt heti asia puheeksi!

[/quote]

Ihan oikeesti nyt. Jos jätkä on säästänyt pari vuotta tuollaisista tuloista ja aikoo vielä ottaa lainaa päälle, tavoitteena on sellainen lukaali johon ap:lla ei koskaan tule olemaan varaa. Miksi sen pitäisi saada nimensä papereihin?

Vierailija
46/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:14"]

Ei ole reilua, vaan klassinen ansa, johon varakkaat kusipäämiehet ajavat matalatuloiset puolisonsa. Juju on tämä: et tule omistamaan paperilla tulevasta OKT:stä prosenttiakaan, vaan se tulee miehen nimiin, koska se on maksettu hänen rahoillaan. Sen sijaan olet käyttänyt omia rahojasi yhteisiin kuluihinne, joten sinulla ei voisi olla teoriassakaan varaa osallistua OKT:n hankintamenoihin ja täten omistaa siitä. Tulet olemaan siis tulevassa omakotitalossasi heittopussi, jolle mies voi sanoa "eikö kiinnosta? Siinä on ovi", koska hänellä on siihen valta ja mahdollisuus.

[/quote]

Suurituloisen miehen on nykymaailmassa pakko tehdä kaikkensa omaisuutensa turvaamiseksi. On suuri vaara siihen, että nainen vie kaiken hänen omistamansa ja tienaamansa elatusmaksujen kera yli 10 vuodeksi.

Minulla on helppo ratkaisu tähänkin: ottakaa se pienituloinen mies niin ei tarvitse tällaisesta asiasta valittaa. Sitten tietysti marmatetaan rahan vähyydestä, mutta kaikkea ei voi saada.

Vierailija
47/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:46"]

Ei ole reilua, vaan klassinen ansa, johon varakkaat kusipäämiehet ajavat matalatuloiset puolisonsa. Juju on tämä: et tule omistamaan paperilla tulevasta OKT:stä prosenttiakaan, vaan se tulee miehen nimiin, koska se on maksettu hänen rahoillaan. Sen sijaan olet käyttänyt omia rahojasi yhteisiin kuluihinne, joten sinulla ei voisi olla teoriassakaan varaa osallistua OKT:n hankintamenoihin ja täten omistaa siitä. Tulet olemaan siis tulevassa omakotitalossasi heittopussi, jolle mies voi sanoa "eikö kiinnosta? Siinä on ovi", koska hänellä on siihen valta ja mahdollisuus.

[/quote]

Siis oikeastiko lapsiperheessä kuuluu elää eri elintasoilla? Jos mies ottaa naisen/vaimon ja lapsen niin silloin kaikki kuuluu puoliksi.

Vierailija
48/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:46"]

[/quote]

Siis oikeastiko lapsiperheessä kuuluu elää eri elintasoilla? Jos mies ottaa naisen/vaimon ja lapsen niin silloin kaikki kuuluu puoliksi.

[/quote]

Piti lainata edellistä tekstiä.

Vierailija
49/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:44"]

No onko tämä reilua? Miehellä oli velaton kolmio, mulla 10 000e euroa säästöjä. Olimme olleet naimisissa 7 vuotta ja minä olin siis asunut miehen asunnossa, meillä oli alusta saakka ollut yhteinen tili. Sit tuli lapsi ja toinen, päätimme ostaa isomman asunnon ja ostimmekin sen miehen asunnon myyntihinnalla + mun säästöllä, joka oli ihan vaan rikkana rokassa, kun oli niin pieni. Asunto tuli kuitenkin meidän molempien nimiin. Onko reilua? Mies itse tätä esitti. Haluaa kaiken olevan yhteistä ja järjestely on kuulemma minun ja lasten kannalta turvallisempi ja helpompi, jos hänelle tapahtuisi jotain.

[/quote]

No minusta tämä on reilua ja erityisesti jos mies itse on näin toivonut. Kun perustetaan perhe siinä samalla jaetaan omat asiat toisen kanssa ja lähdetään yhdessä kohti tulevaisuutta. Miehesi on oikea herrasmies, joka ymmärtää, kuinka tärkeätä naiselle on perusturva, se on pohja monille asioille.

Ap:n esimerkki taas osoittaa kylmän laskelmoitua käytöstä ja toisen selkeätä riistoa. Tällä en tarkoita, että jos toinen on huomattavan varakas kaikki omaisuus pitäisi jakaa, avioehtokin on ok, mutta että kitsastellaan arjen rahankäytössä niin, että toinen selvästi on kärsivä osapuoli on se pointti. 

Vierailija
50/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ulkopuolinen ei voi määritellä mikä on reilua teidän suhteessanne. Meriaatteessa tämäkin on neuvottelukysymys. Minusta ei kuulosta reilulta, mielestä parisuhde, varsinkin kun on lapsia, on yhteistalous jossa kannetaan taloudellista vastuuta toisesta eikä siihen kuulu perheen sisäiset tuloerot, ainakaan sellaiset jotka näkyvat arjessa. Toisaalta, se tarkoittaa myös sitä, että talouteen (ja lapsiin, parisuhteeseen sun muuhun) vaikuttavat päätökset tehdään yhdessä ja sovitaan niiden seurauksista. Sanoit olleesi hyväpalkkaisessa työssä ennen lasta, oliko päätös hankkia lapsi, kotiäitiys ja opiskelusi yhteinen? Jos, niin tässä kohtaa olisi pitänyt sopia myös miten kulut jaetaan niin että molemmat kokevat sen reiluksi. Keskustele miehesi kanssa. Jos ette saa sovittua molempia tyydyttävää ratkaisua, miettisin muita vaihtohtoja.

Vierailija
51/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihanan tasa-arvoista. Ämmä on löytänyt rikkaan miehen ja sitten vinkuu kun ei saanutkaan helppoa elämää.

Vierailija
52/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:45"] [quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:34"] [quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:16"]On reilua ja ei ole reilua. Riippuu ihan siitä, mitä jätät kertomatta. Jos mies maksaa nyt kaiken muun kuin kertomasi lapsen kulut, päivähoitomaksun ja sähkön, niin silloin hän maksaa vuokran, ruuat, matkakulut jne., jotka saattavat olla enemmän kuin kertomasi omat maksut. Keskustele miehen kanssa ja muistuta, että ilman häntä sinulla on taloudellisesti helpompaa. Eroa, muuta kaksioon lapsen kanssa ja tule onnelliseksi. [/quote] Siis mies maksaa vuokran joka on 800 e kuukaudessa. Molemmat ostamme ruokaa. Mies on ostanut auton itse ja maksaa vakuutukset, mutta minäkin tankkaan autoa säännöllisesti. Jos et huomannut, niin mies tienaa kuukaudessa kevyesti sen, minkä minä vuodessa ja minun pitäisi revetä tästä vielä. Lisäksi minä hoidan kotona aivan kaiken ja lapsen myös. Itse olen ostanut meille tiskikoneet, pyykkikoneet,lapselle pyörät ja muut, koska jos en ostaisi niin sitten oltais ilman. En osta itselleni koskaan mitään ja mies taas matkustelee ja harrastaa kaikkea. :( [/quote] Olisko nyt viimein familymeetingin aika? Aiheena tulot, menot ja oikeudenmukaisuus. Joskus asiat täytyy vaan vääntää joillekin paperin, kynän ja rautalangan kanssa. Jos mies on sitä mieltä, että näin tää vaan menee, niin harkitse eroa. Miksi muuten asutte vuokralla, eikö sen omakotitalon voi ostaa jo nyt? Turhaa vuokraa maksatte noilla miehen tuloilla.  [/quote] Eli jos mies ei suostu rahoittamaan vaimon shoppailua, on aika erota? Jokainen käyttäköön vain omia rahojaan ominaan! Puolison tulot ei saisi koskaan olla toisen mielitekojen kustantaja. [/quote] Avioliitossa on elatusvelvollisuus ja henkilökohtaista oikeustajuani vastaan sotii myös perheensisäiset elintasoerot. Omaa varallisuutta voi olla, kunhan se on aiemmin hankittua, perittyä jne. Ja miehelle jää säästöön, vaikka elättäisi perhettään.

[/quote]

Elatusvelvollisuus ei ole elintasovelvollisuus! Eli paremmin tienaavan ei tarvitse maksaa huonommin tienaavalle kaikkea sitä kivaa, mihin tällä ei itsellään ole varaa.

Vierailija
53/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummielestä jos ollaan yhdessä, niin ollaan kunnolla yhdessä eikä pelleillä. Jos haluaa vain kodinhoitajan, niin sellaisen saa tilattua.

Jos on reippaasti tuloja niin onhan se nyt saatana jos ei oman rakkaan olot parane samalla?

Vai onko isompituloinen niin majesteettinen että päättää aivan kaikesta?

Vierailija
54/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 11:23"]

Taas ihanan tasa-arvoista. Ämmä on löytänyt rikkaan miehen ja sitten vinkuu kun ei saanutkaan helppoa elämää.

[/quote]

Sulle varmaan käy usein niin, että elämässä on hetkiä naisen "ämmä" kanssa, mutta jostakin syystä ne eivät koskaan kestä pidempään "vinkuu", vaikka niin toivoisit. Äläkä yritä väittää olevasi nainen. 

Vierailija
55/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:44"]No onko tämä reilua? Miehellä oli velaton kolmio, mulla 10 000e euroa säästöjä. Olimme olleet naimisissa 7 vuotta ja minä olin siis asunut miehen asunnossa, meillä oli alusta saakka ollut yhteinen tili. Sit tuli lapsi ja toinen, päätimme ostaa isomman asunnon ja ostimmekin sen miehen asunnon myyntihinnalla + mun säästöllä, joka oli ihan vaan rikkana rokassa, kun oli niin pieni. Asunto tuli kuitenkin meidän molempien nimiin. Onko reilua? Mies itse tätä esitti. Haluaa kaiken olevan yhteistä ja järjestely on kuulemma minun ja lasten kannalta turvallisempi ja helpompi, jos hänelle tapahtuisi jotain.
[/quote]

Mun mielestä olis ollut reilua, et sulle olisi otettu puolet tai vähemmän asunnosta sen mukaan, mitä pystyt omaa lainaasi lyhentämään ja mies sitten olisi vaikka maksanut juoksevat kulut, kun sinä saisit keskittyä lyhennyksiisi. Ja ikävien tapahtumien varalta toivotunlaiset järjestelyt testamenttikn, avioehtoon ja vakuutuksiin.

Vierailija
56/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on käytössä tuo porvarien laskuoppi, tasapuolista olisi jos kumpikin käyttäisi prosenteissa yhtä paljon ja mies korotetusti eli maksaisi enemmän kun kerran kykyä on. Jossakin vaiheessa hyväosaisilta aina loppuu ymmärrys ja kyky tasapuolisuuden hyväksymiseen.

Vierailija
57/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on avioehtoon kirjattuna vain se että omakotitalo on minun omistuksessa (perintönä saatu ja itse vero-osuuden maksanut) ja miehen omistuksessa kaksio jossa asui ennen kuin tapasimme (nyt vuokrattuna ja vuokratulo menee miehen lainan lyhennykseen). Kaikki muu meillä on yhteistä, vaikka mies tienaa tuplasti minua enemmän. Halusimme molemmat "turvata tulevaisuutemme" mikäli ero tai kuolema tulee. Ei tarvi omasta kämpästä kahta kertaa veroja maksella / ostaa toisen osuutta.

Vierailija
58/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 11:40"]

Mummielestä jos ollaan yhdessä, niin ollaan kunnolla yhdessä eikä pelleillä. Jos haluaa vain kodinhoitajan, niin sellaisen saa tilattua.

Jos on reippaasti tuloja niin onhan se nyt saatana jos ei oman rakkaan olot parane samalla?

Vai onko isompituloinen niin majesteettinen että päättää aivan kaikesta?

[/quote]

Vai onko se pienempituloinen oikeutettu käyttämään opiskelleen ja töitä ahkerasti tekevän rahoja vähän kuin kompensaationa sille, että itse ei viitsi käydä töissä?

Vierailija
59/59 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:16"]On reilua ja ei ole reilua. Riippuu ihan siitä, mitä jätät kertomatta. Jos mies maksaa nyt kaiken muun kuin kertomasi lapsen kulut, päivähoitomaksun ja sähkön, niin silloin hän maksaa vuokran, ruuat, matkakulut jne., jotka saattavat olla enemmän kuin kertomasi omat maksut. Keskustele miehen kanssa ja muistuta, että ilman häntä sinulla on taloudellisesti helpompaa. Eroa, muuta kaksioon lapsen kanssa ja tule onnelliseksi. [/quote] Siis mies maksaa vuokran joka on 800 e kuukaudessa. Molemmat ostamme ruokaa. Mies on ostanut auton itse ja maksaa vakuutukset, mutta minäkin tankkaan autoa säännöllisesti. Jos et huomannut, niin mies tienaa kuukaudessa kevyesti sen, minkä minä vuodessa ja minun pitäisi revetä tästä vielä. Lisäksi minä hoidan kotona aivan kaiken ja lapsen myös. Itse olen ostanut meille tiskikoneet, pyykkikoneet,lapselle pyörät ja muut, koska jos en ostaisi niin sitten oltais ilman. En osta itselleni koskaan mitään ja mies taas matkustelee ja harrastaa kaikkea. :(

[/quote]

Matkusteleeko mies yksin??? Jos asia on niin, mies on kyllä aikamoinen sanonko mikä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme