Onko reilua että mies tienaa vuodessa 125k ja
Minä n.8-10k osa-aikaisissa töissä. Meillä on lapsi ja mies on sitä mieltä että minun pitäisi maksaa puolet kaikesta Hoidan lapsen käytännössä kokonaan yksin, lapsi on nyt 4 v ja olen ostanut hänelle kaikki tavarat ja vaatteet yms siitä saakka kuin syntyi, mies ostaa vain synttäri ja joululahjat. Lisäksi maksan sähkölaskut ja pk-maksut. Opiskelen ja teen töitä.
Ja nyt mies on sitä mieltä että minun pitäisi maksaa puolet vuokrasta jotta hänellä jäisi enemmän säästöön tulevaa omakotitaloa varten.
Aika epäreilua minusta, eikä minulla edes riitä rahat koska päiväkotimaksukin on se suurin. :(
Kommentit (59)
Miehelle tulisi halvemmaksi olla omillaan. Tosin tarina on sepitettä, niinkuin suurin osa mammojen mieskielteisistä aloituksista.
Jututhan aina muuttuvat edetessään naiselle edullisemmaksi. Ja tietenkin toiset siskot myötäilevät ja antavat viisaita neuvoja.
Silloin on reilua, jos suhteen aikana olet esittänyt "itsenäistä vahvaa naista". Jos olet kehuskellut miten naiset eivät nykyään tarvitse miehiä koska osaavat tienata itse, tai jos olet suhteen alkupuolella tienannut enemmän ja jotenkin kohdellut miestä samalla tavalla kuin hän nyt sinua, miehen nykyinen käytös on ihan ymmärrettävää. Ehkä hän haluaa vain hieman napauttaa takaisin.
Rupeapa säästämään sinäkin. Säästä vaikka seksistä aikaa uniipankkiin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:16"]On reilua ja ei ole reilua. Riippuu ihan siitä, mitä jätät kertomatta. Jos mies maksaa nyt kaiken muun kuin kertomasi lapsen kulut, päivähoitomaksun ja sähkön, niin silloin hän maksaa vuokran, ruuat, matkakulut jne., jotka saattavat olla enemmän kuin kertomasi omat maksut. Keskustele miehen kanssa ja muistuta, että ilman häntä sinulla on taloudellisesti helpompaa. Eroa, muuta kaksioon lapsen kanssa ja tule onnelliseksi. [/quote] Siis mies maksaa vuokran joka on 800 e kuukaudessa. Molemmat ostamme ruokaa. Mies on ostanut auton itse ja maksaa vakuutukset, mutta minäkin tankkaan autoa säännöllisesti. Jos et huomannut, niin mies tienaa kuukaudessa kevyesti sen, minkä minä vuodessa ja minun pitäisi revetä tästä vielä. Lisäksi minä hoidan kotona aivan kaiken ja lapsen myös. Itse olen ostanut meille tiskikoneet, pyykkikoneet,lapselle pyörät ja muut, koska jos en ostaisi niin sitten oltais ilman. En osta itselleni koskaan mitään ja mies taas matkustelee ja harrastaa kaikkea. :(
[/quote]
Olisko nyt viimein familymeetingin aika? Aiheena tulot, menot ja oikeudenmukaisuus. Joskus asiat täytyy vaan vääntää joillekin paperin, kynän ja rautalangan kanssa. Jos mies on sitä mieltä, että näin tää vaan menee, niin harkitse eroa.
Miksi muuten asutte vuokralla, eikö sen omakotitalon voi ostaa jo nyt? Turhaa vuokraa maksatte noilla miehen tuloilla.
[/quote]
Eli jos mies ei suostu rahoittamaan vaimon shoppailua, on aika erota? Jokainen käyttäköön vain omia rahojaan ominaan! Puolison tulot ei saisi koskaan olla toisen mielitekojen kustantaja.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:22"]Miehelle tulisi halvemmaksi olla omillaan. Tosin tarina on sepitettä, niinkuin suurin osa mammojen mieskielteisistä aloituksista.
Jututhan aina muuttuvat edetessään naiselle edullisemmaksi. Ja tietenkin toiset siskot myötäilevät ja antavat viisaita neuvoja.
[/quote]
Mies menettää menoihin osallistujan ja maksaa elatusmaksua 600
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:16"]On reilua ja ei ole reilua. Riippuu ihan siitä, mitä jätät kertomatta. Jos mies maksaa nyt kaiken muun kuin kertomasi lapsen kulut, päivähoitomaksun ja sähkön, niin silloin hän maksaa vuokran, ruuat, matkakulut jne., jotka saattavat olla enemmän kuin kertomasi omat maksut. Keskustele miehen kanssa ja muistuta, että ilman häntä sinulla on taloudellisesti helpompaa. Eroa, muuta kaksioon lapsen kanssa ja tule onnelliseksi. [/quote] Siis mies maksaa vuokran joka on 800 e kuukaudessa. Molemmat ostamme ruokaa. Mies on ostanut auton itse ja maksaa vakuutukset, mutta minäkin tankkaan autoa säännöllisesti. Jos et huomannut, niin mies tienaa kuukaudessa kevyesti sen, minkä minä vuodessa ja minun pitäisi revetä tästä vielä. Lisäksi minä hoidan kotona aivan kaiken ja lapsen myös. Itse olen ostanut meille tiskikoneet, pyykkikoneet,lapselle pyörät ja muut, koska jos en ostaisi niin sitten oltais ilman. En osta itselleni koskaan mitään ja mies taas matkustelee ja harrastaa kaikkea. :(
[/quote]
Olisko nyt viimein familymeetingin aika? Aiheena tulot, menot ja oikeudenmukaisuus. Joskus asiat täytyy vaan vääntää joillekin paperin, kynän ja rautalangan kanssa. Jos mies on sitä mieltä, että näin tää vaan menee, niin harkitse eroa.
Miksi muuten asutte vuokralla, eikö sen omakotitalon voi ostaa jo nyt? Turhaa vuokraa maksatte noilla miehen tuloilla.
[/quote]
Eli jos mies ei suostu rahoittamaan vaimon shoppailua, on aika erota? Jokainen käyttäköön vain omia rahojaan ominaan! Puolison tulot ei saisi koskaan olla toisen mielitekojen kustantaja.
[/quote]
Avioliitossa on elatusvelvollisuus ja henkilökohtaista oikeustajuani vastaan sotii myös perheensisäiset elintasoerot. Omaa varallisuutta voi olla, kunhan se on aiemmin hankittua, perittyä jne. Ja miehelle jää säästöön, vaikka elättäisi perhettään.
Mieshän on sairaaloisen nuuka, jos tienaa yli 100t vuodessa ja tuhnuttelee alle tonnin vuokraläävässä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:29"]
Silloin on reilua, jos suhteen aikana olet esittänyt "itsenäistä vahvaa naista". Jos olet kehuskellut miten naiset eivät nykyään tarvitse miehiä koska osaavat tienata itse, tai jos olet suhteen alkupuolella tienannut enemmän ja jotenkin kohdellut miestä samalla tavalla kuin hän nyt sinua, miehen nykyinen käytös on ihan ymmärrettävää. Ehkä hän haluaa vain hieman napauttaa takaisin.
[/quote]
Samaa mietin että ap on varmaan niitä mammoja jotka ovat kehuneet että tietysti heillä on avioehto ja tietysti kumpikin maksaa vain omat kulunsa.
Jos menee yhteen köyhemmän kanssa, on pakko hyväksyä se, että oma elintaso hieman laskee. Jos ei kestä sitä, pitää etsiä kumppani samalta tasolta tai ylempää.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:59"]Mieshän on sairaaloisen nuuka, jos tienaa yli 100t vuodessa ja tuhnuttelee alle tonnin vuokraläävässä.
[/quote]
On ja ei. Haluaa laittaa taloon omaa rahaa niin paljon kuin mahdollista.
Ja me emme ole naimisissa, tiedoksi nyt kaikille vaan. Enkä ole tarkoittanut että miehen pitäisi maksaa minun shoppailujani. Ja pesukoneet olen ostanut ihan omaa arkeani helpottamaan. Eikä asuntomme ole todellakaan mikään murju, vaan vuonna 2011 rakennettu paritalo. Täällä nuo vuokrat ei ole pilvissä.
Seurustelumme alkuaikoina tienasin itse tosi hyvin ja maksoin omat menoni ja asuin omillani. Kaikki tämä alkoi kun jäin äitiyslomalle. Entiseen työhöni ei ole paluuta ja opiskellakin haluan. T.ap
Sinun arkesi olisi helpottunut silläkin, että mies olisi alkanut tiskata ja pyykätä käsin. Tästä lähtien mies voikin maksaa 3 e per pesukerta kun peset hänen vaatteeitaan ja astioitaan. Ja teidän yhteisen lapsen tiskeistä tai pyykeistä maksu on 1,5 e. Saat sitten investointiasi kuoletettua.
Ei kannata riidellä jos aina tulee sanottua sammakoita.Niinkai se menee että siinä tulee sanottua vaikka mitä.Kyllähän se koittaa saada sut vaan hiljaseksi noilla jutuilla siinä riidan aikana ja muistuttaaa että kumpi on kumpi..
Mitä kitiset kun ei näin tuu kuitenkaan ikinä käymään..riitoja tulee ja menee..
Jos mies vaatii, että maksat puolet vuokrasta, niin tottakai hänkin sitten maksaa puolet lapsen kuluista. Tuo on kavala ansa, että toinen maksaa kiinteitä kuluja ja toinen juoksevia, sillä juoksevat kulut vaihtelevat ja voivat huomaamatta nousta hyvin suuriksi. Nyt heti tee laskelma vaikka viimeisten 4 kk menoista, paljonko olet käyttänyt lapseenne. Tsekatkaa myös ruokakulujen maksaminen, että onko tuolla aikavälillä oikeasti maksettu puoleksi vai maksaako toinen reilusti enemmän.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:59"]Mieshän on sairaaloisen nuuka, jos tienaa yli 100t vuodessa ja tuhnuttelee alle tonnin vuokraläävässä. [/quote] On ja ei. Haluaa laittaa taloon omaa rahaa niin paljon kuin mahdollista. Ja me emme ole naimisissa, tiedoksi nyt kaikille vaan. Enkä ole tarkoittanut että miehen pitäisi maksaa minun shoppailujani. Ja pesukoneet olen ostanut ihan omaa arkeani helpottamaan. Eikä asuntomme ole todellakaan mikään murju, vaan vuonna 2011 rakennettu paritalo. Täällä nuo vuokrat ei ole pilvissä. Seurustelumme alkuaikoina tienasin itse tosi hyvin ja maksoin omat menoni ja asuin omillani. Kaikki tämä alkoi kun jäin äitiyslomalle. Entiseen työhöni ei ole paluuta ja opiskellakin haluan. T.ap
[/quote]
Ette ole käyneet läpi lapsen aiheuttamaa taloudellista taakkaa. Tällainen keskustelu on aina oltava ja miehen on joustettava ja maksettava enemmän jos äiti on kotona. Tai toisinpäin. Ja talo on otettava molempien nimiin ehdottomasti. Nyt heti asia puheeksi!
Älä nyt oikeesti mussuta sille miehelle yhtään enenpää kun tiedät IHAN VALLAN MAINIOSTI ettei sulla oo varaa maksaa puolia yhtään mistään..Jos se maksaa kerran kaikesta enemmän ja tottakai maksaa kun sillä on paremmat tulot niin ei sulla oo siihen nokan koputtamista!!!
Kato kukin valitsee itse kuinka käy töissä ja missä.Jos se tienaa paremmin niin niele se ja nauttikaa elämästä ja molempien rahoista yhdessä.Älä kotkota.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:34"] [quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:16"]On varmaan edes tajua miten pienet tulot minulla on. Ja mies on pari vuotta laittanut säästöön omakotitaloon ettei tarvitsisi lainaa ottaa niin paljon. Varmaan täytyy tänään tehdä laskelma miehelle minun tuloista. [/quote]
Kai teillä on omaisuudet avioehdolla sovittu? Jos yhteiseen taloon säästätte, niin tehkää edes yhteinen budjetti. Ja tehkää ne laskelmat yhdessä. Ei liene liian vaikeaa, toivottavasti et provoile.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:11"]
_N17_
[/quote]
Ohis, mutta miksi tällä palstalla on viime aikoina yleistynyt pakkomielle "allekirjoittaa" omat kommentit?Suurin osa näistä kaiken lisäksi ovat 'miehiä' tai 'teinejä', mikä lähinnä vaikuttaa siltä, etteivät he todellakaan ole sitä mitä sanovat.
Huomionhakuako vain?
Mieshän käyttää väkivaltaa taloudellista sellaista. Maksattaa tosiaan sinulla juoksevia kuluja ja kartuttaa itse varallisuuttaan. Erossa sinä jäisit puille paljaille, mies saisi tulevan talon ja kaiken muun omaisuuden. Sinun eläkkeesi ei kerry ja sitten sitä ei myöskään tule olemaan. Teet töitä kotona kuin piika ikään. Riippuu sitten lapsesta, millainen hänestä tulee. Rikkaampi osapuoli saa helposti lapsen puolelleen, joten saatat menettää hänetkin. Mikään tässä yhtälössä ei toimi. Olet väkivallan uhri. Voimistu ja tee mitä on tehtävissä.
pakko kysyä, mikä on sinun ja miehesi ammatti, onko kyseessä nyt joko perushoitaja-juristi pari, eli sinua viedään kuin metrinmittaa eli itse muuttaisin oman asuntoon lapsen kanssa ja ottaisin elarit
Olisitte vaan ilman ja mies tiskaa ja pyykkää myös. Saa sitten mies katsoa, kun jälkikasvu ei kehity samaa tahtia muiden kanssa (pyöräily, luistelu, hiihto...).