Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö huolestua lapsen sanomisista?

Vierailija
29.05.2015 |

Nelivuotias lapseni syöksyi luokseni isänsä suuttuessa hänelle ja  itkien sanoi pelkäävänsä, että isi tekee jotain pahaa hänelle. Onko tämä tavallista? Isänsä on melko vihaisen oloinen hermostuessaan. Ei ole väkivaltainen, mutta pelottavan oloinen minunkin mielestäni tulisen ilmeensä ja sormella olkapäähän tökkimisensä kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä heittäisin tuollaisen ukon kaivoon... Anteeks ny vaan mutta tökkiä sormella ja huutaa päin kasvoja...

Vierailija
2/9 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo sormella tökkiminen ja kurkku suorana naaman edessä jo väkivaltaista käytöstä, henkistä ja fyysistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitääkö suorastaan huolestua, mutta ehkä asiasta olisi kuitenkin hyvä puhua. Siis sinun ja miehesi.

Vierailija
4/9 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista että lasta pelottaa suuttuminen. On osattava myös kertoa mikä suututtaa ja että lapsella ei ole hätää vaikka vanhempi suuttuu/pahoittaa mielensä jostakin mitä lapsi tekee.

Vierailija
5/9 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? Tökkii sormella suuttuessaan? Aika aggressiivista.

Vierailija
6/9 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
7/9 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattu tänään vähän vastaava juttu! Suuttuja olin tosin minä, petasin sänkyä ja nelivuotias tyttöni yritti tätä sabotoida. No, muutaman huomautuksen jälkeen korotin hieman ääntäni, jolloin lapsi teki "väistämis refleksin". Ihmettelin tätä suuresti, koska koskaan ikinä milloinkaan en häntä ole lyönyt tai repinyt tukasta tmv. Kysyin lapselta että mitä hän väisti, niin sanoi vain että säikähti. Mies (lapsen isä) ei myöskään kurita fyysisesti, joten ihmeellistä tosiaan. Mutta kai hän vain säikähti kun sanoin niin äkäisesti että lopeta.

Vierailija
8/9 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä suuttuessaan siis menee ihan lapsen kasvojen lähelle huutamaan ja samalla tökkii häntä  olkapäähän. Näyttää minun silmiini ikävältä ja siksi kysyn kokemuksia ja ajatuksia yleisesti. ( ensimmäinen kerta, kun kirjoitan keskustelupalstalle muuten)

Vierailija
9/9 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä pitää huolestua. Lasta tilanne pelottaa, hän pelkää omaa vanhempaansa. Kasvatuksen tarkoitus ei ole pelottaa, vaan ohjata oikeaan toimintaan.