Miksi se kinkku pitää paistaa yöllä?
Kommentit (15)
Koska aamulla heti kinkkua voikkarin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa voikkari?
Ulla on vaan yksi uuni ja uunia tarvitaan muihin hommiin päivällä.
Yöllä on helppo paistaa kinkku, kun vaatii sen kahdeksen tuntia vähintään, niin ei tarvii hypätä luukulla tarkastamassa kovin usein. Kerkee nukkuakin.
Eriasia kun pipareita ja torttuja tekis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitti volkkaria, sillä on joku kinkku kylässä ja aamupanot autotallissa kansanvaunua vasten.
Jotta mies voi hyvällä omallatunnolla nukkua jouluaaton yli puoleenpäivään (kun vaimo samalla raivosiivoaa jne. ennen appivanhempien saapumista).
Vierailija kirjoitti:
Koska halvempi sähkö ja aamulla valmista.
No ei 1970luvulla sähköstä puhuttu vaikka oli energiakriisi, kinkku uuniin vaa
Kun kinkku on iso, vaikka yli10 kg, niin harvalla kinkku sopii sähköuuniin ja vaikka sopisi niin paistoaika on jopa 10 tuntia.
Kun kinkku paistetaan puu-uunissa niin. Uuni pitää ensin lämmittää 3 tuntia, antaa joitakin tunteja jäähtyä ja sitten paistaa tuommoiset 8 tuntia.
Uuni pitäisi sytyttää jo varhain aamulla että kinkun ehtii saada saman päivän aikana paistettua. Helpompi on sytyttää uuni iltapäivällä ja laittaa illalla paistumaan, aamulla kun herää niin kinkku onkin sitten kypsä.
Vierailija kirjoitti:
Jotta mies voi hyvällä omallatunnolla nukkua jouluaaton yli puoleenpäivään (kun vaimo samalla raivosiivoaa jne. ennen appivanhempien saapumista).
En ole moisesta koskaan kuullutkaan, että mies makais aamupäivän.
Meillä on ukkokaarti aina ollut iloinen aaton viettäjä. Aamusta touhuavat siinä missä muutkin. Ehkä tätä tapahtuu vain mun kuplassa.
Eikö aikuinen ihminen osaa tuon vertaa ajatella? Moni on ollut eilen vielä töissä niin vaikea siinä on kinkkua paistaa. Itse laitoin kinkun uuniin puoli viiden aikaan ja se oli valmis klo:23. Sen jälkeen kinkun jäähdyttely ja kuorrutus. Sitten uuniin kolmeksi tunniksi perunalaatikot ja nukuin hetken aikaa. Laatikot pois uunista ja takaisin nukkumaan. Nyt uunissa loput laatikot ja uunia tarvitaan vielä muuhunkin. Ei tänään olisi aikaa mitään kinkkua paistella.
Perjantaina aamulla lykkäsin uuniin vähän jäisenä ja valmista oli klo 17.
Yön yli paisto ok, jos paisto varmasti menee aamuun. Muuten riski, että ylikypsyy.
Sähkön hinnat nykyään milloin mitenkin.
Miksi pitää? Olen aina paistanut kinkun päiväsaikaan. Sitten se on mehevää illansuussa kun aletaan herkuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimistelunopettajaa, joka on kuorrutettu kinkulla!
Samasta mystisestä syystä, kuin että hernekeittoa varten herneitä liotetaan yön yli. En tiedä miksi näin on, mutta aina olen tämän ohjeen mukaan toiminut.
Me ei olla uskallettu paistaa mitään silleen, ettei olla valveilla, sen jälkeen kun kerran uunin termostaatti hajosi ja uuni paistoi yhtäkkiä ihan täysillä. Herätään aikaisin aamusta ja paistetaan kinkkua iltapäivään.
Koska halvempi sähkö ja aamulla valmista.