Miten lopettaa juominen? Mennyt aivan yli
Päivässä menee vähintään 12, useassa osassa. Aamulla 4, iltapäivällä 4 ja illalla 6-8 kaljaa. Oon todella kyllästynyt ja en osaa olla enään ilman. Hoitokontakti jäi koronan myötä ja uusi lääkäri aika vasta kesäkuulle .
Oon 24 vuotias nainen. Ennen pystyin olemaan iloinen ilmankin , nyt en lainkaan enkä mene mihinkään juomatta , ja voin juoda helposti 7 nkin ja minusta ei silti nää että olen päihtynyt. Menin mm. Lääkäriin joka määräsi xanorit vaikka olin juonut 8 päivän aikana mutta hän ei huomannut sitä, pesin hampaat ja leikkasin ja lähdin vaikka mietin huomaako, en välittänyt. Ei huomannut onneksi . Niitä käytin ihan ohjeen mukaan ja jäi ylikin siitä kuukaudesta. En vaan saa enään mistään muusta mitään hyvää oloa kun alkoholista enkä siitäkään enään ,mutten osaa lopettaa. Olisiko jotain vinkkejä miten itse olette onnistuneet lopettamaan?
Kommentit (42)
Kirjaa ylös mitä juot. Vähennä joka viikko vähän, lopuksi pääset normaalin rajoihin. Eli jos tällä viikolla juot 7 juomaa joka päivä, ensi viikolla 6 joka päivä, seuraavalla 5 joka päivä jne. Vieroitusklinikka on toki vaihtoehto mutta rankempi kun menee kerrasta poikki.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain kaatamatta alkoholia suuhusi. Näin se on lopetettu.
Sama neuvo pätee myös laihtumiseen, jos on tarve laihduttaa. Lopetat herkkujen ja liian ruuan mättämisen suuhusi. Näin on laihdutettu.
Tuttuni joi noin kunnes ei enää nukkunut eikä jaksanut hakea rahaa pankista ja juomaa kaupasta.
Itsekin juon liikaa ja juon myös nyt. Juonu joulusta lähtien ja juon yksinäisyyteen, koska jotenkin helpottaa. On myös niin, että olen viikon selvänä, mutta ajattelen koko viikon, että pitäskö aukasta taas. Sitten aukasen. En oikein osaa ajatella enää, että olis muutakin elämää, jos edes yrittäis. Menetin koronan takia työni.
Netistä löytyy Päihdelinkki-niminen sivusto, suosittelen.
Menkää pummit töihin niin on jotain muutakin tekemistä kuin päihteiden käyttö.
Minnesota-hoitoon. Sen avulla useimmat raitistuvat.
Mua auttoi Antabus. Ja kävin vähän aikaa myös A-klinikalla. Psykoterapia on auttanut myös.
Sinusta ei näe, ettet ole päihtynyt?
Niinhän sinä luulet.
Ap sulla on niin vakava ongelma että sun on pakko saada nopeasti ammattiapua. Tai menet sinne Aa-tapaamiseen. En usko että ihan omin voimin tuosta selviät.
Ota yhteyttä KAN auttaa raitistumaan.
Ai, että lääkäri ei huomannut mitään, eikä haistannut.
Mikä satu🦸♂️
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta alkoholia menee suunnilleen saman verran arkisin. Voiko jo tissuttelun lopettamisesta tulla jotain vieroitusoireita?
Minulla meni noin puolitoista pulloa punaviiniä tai pullo ja 3/4 lähes joka ilta. Lopetin kerrasta tipattomalle tammikuulle. Jonkin verran rytmihäiriöitä alkuun mutta niitä oli monesti krapulassakin. Muuten ihmeen vähän oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta alkoholia menee suunnilleen saman verran arkisin. Voiko jo tissuttelun lopettamisesta tulla jotain vieroitusoireita?
Minulla meni noin puolitoista pulloa punaviiniä tai pullo ja 3/4 lähes joka ilta. Lopetin kerrasta tipattomalle tammikuulle. Jonkin verran rytmihäiriöitä alkuun mutta niitä oli monesti krapulassakin. Muuten ihmeen vähän oireita.
Et ollut siirtynyt 3-litran tonkkia ostamaan?
Tuommoisen määrän pulloja raahata edestakasin ALKOn ja palautusautomaattien välillä…
Olin suunnillen saman ikäinen hankkiessani ensimmäisen puolen vuoden antabus-kuurin. Puolivälissä ajattelin, että nyt on oltu juomatta tarpeeksi ja voin ottaa vähän. Jätin pillerin ottamatta muutaman päivän ajan ja sitten pullo kossua naamariin. Voi pyhä isä mikä olo siitä seurasi enkä sen jälkeen ottanut antabusta, kossua senkin edestä.
Juomista on monenmoista. Monesti juodaan siksi, jotta tuntuisi ainakin hetken hyvältä.
Tuossa kun saa elämän kuntoon ihan nukkuu, ulkoilee ja liikkuu, huolehtii ateriarytmistä, niin se parantaa jo oloa paljon.
Sitten ylipäätään raivaa turhat ja ikävät asiat elämästä minimiin. Alkaa täyttää elämää paremmilla jutuilla.
Täydellistä ei ole koskaan, mutta sitten vaaka keikahtaa hyvän puolelle. Alkoholista ei enää tule hyvä olo vaan jopa huonompi, kun tuntuu jo hyvältä ilmankin.
Noin itselleni kävi. Olen nykyinen kohtuukäyttäjä tai todella vähän käyttäjä. Vähensin ylityöt normaaliin määrään, erosin, nukuin univelat pois, pistin hommia kuntoon asiaa kerraallaan. Jäi ikävät ja turhat ihmiset, tilalle tuli mukavia tyyppejä ja mukavaa tekemistä.
Ja tosiaan yhtä iso juttu kerrallaan, kun alkaa toimia rutiininmoaisesti niin sitten seuraava juttu jne.
Itseäni on auttanut paljon eri helpself-kirjat, ne tsemppaa ja mukaan tarttuu hyviä vinkkejä.
En tajua teitä alkkiksia, itse saatan juoda vaikka viikon putkeen ja lopettaa seinään ihan vain sen paskan fiiliksen takia joka siitä tulee. Ja olen juopotellut todella rankasti nuorempana, kesät meni lähestulkoon aina kännissä. Nyt vanhemmalla 3kymppisenä iällä ei kiinnosta juoda joka päivä, tai kiinnostaa, mutta itsehillintäni on vahva, kaapissa on kuitenkin parikymmentä litraa viinaa, että huikkaa voisi ottaa ihan milloin tahansa, mutta se ryyppäys vie aikaa muilta asioilta, jotka ovat mielenkiintoisempaa ajanvietettä kuin ainainen ryyppäys. Joten ehkä kannattaisi löytää joku harrastus, jota et voi kännissä etkä krapulassa harrastaa, niin saat motivaatiota olla selvinpäin. Kuntoilu ja aivotoimintaa vaativat harrastukset ovat sopivia.
Helpointa että kerrasta poikki ja kestät vain mahdolliset vieroitus oireet.
Toinen vaihtoehto on vähentää. Esim muutama annos vähemmän päivässä tai vaikka heti vähentää puoleen ja siitä vähän kerralla vähemmäksi.
AA-klinikka auttaa.