Miten lopettaa juominen? Mennyt aivan yli
Päivässä menee vähintään 12, useassa osassa. Aamulla 4, iltapäivällä 4 ja illalla 6-8 kaljaa. Oon todella kyllästynyt ja en osaa olla enään ilman. Hoitokontakti jäi koronan myötä ja uusi lääkäri aika vasta kesäkuulle .
Oon 24 vuotias nainen. Ennen pystyin olemaan iloinen ilmankin , nyt en lainkaan enkä mene mihinkään juomatta , ja voin juoda helposti 7 nkin ja minusta ei silti nää että olen päihtynyt. Menin mm. Lääkäriin joka määräsi xanorit vaikka olin juonut 8 päivän aikana mutta hän ei huomannut sitä, pesin hampaat ja leikkasin ja lähdin vaikka mietin huomaako, en välittänyt. Ei huomannut onneksi . Niitä käytin ihan ohjeen mukaan ja jäi ylikin siitä kuukaudesta. En vaan saa enään mistään muusta mitään hyvää oloa kun alkoholista enkä siitäkään enään ,mutten osaa lopettaa. Olisiko jotain vinkkejä miten itse olette onnistuneet lopettamaan?
Kommentit (42)
A- klinikka tai AA vertaistukiryhmä.
Hienoa että yrität lopettaa juomisen!
https://www.aa.fi/groupsearch.php tai auttava puhelin 09 750200. On auki klo 9-21.
Kaikkea hyvää sinulle 💕
Minä raitistuin AA:n avulla. Tosin en ole lopettanut alkoholin juomista, olen raittiina vain tänään, huomisesta en tiedä. Näin on mennyt yli kymmenen vuotta.
Netistä varmasti löytyy ensimmäinen askel, kuuntele tai lue se ajatuksella ja mieti tunnistatko siitä itsesi. Minä ihmettelin miten ihmeessä ne tietävät puhua minusta, niin hyvin oireeni täsmäsivät.
A-klinikalle katkaisuun. Siellä osaavat huomioida rauhoittavien käyttösi ilman hysteriaa. Pitkävaikutteinen rauhottava katkaisun ajaksi ja antabus puoleksi vuodeksi, jotta pääset irti alkoholista ja hermosto pääsee palautumaan. Loppu on psykologiaa ja sinun pitää ymmärtää olevasi toipuva alkoholisti, joka ei voi koskaan enää juoda.
T.itsestään huolestunut viikonloppusuurkuluttaja ja lomatuurijuoppo
Tilaat Saksasta Juomavarasto -nimisestä firmasta ison lastin viinaa. Pistät siihen kiinni kaikki rahasi.
Ensin Saksassa tyritåän tilauksesi moneen kertaan, sitten rahtifirma särkee juomat matkalta ja lopulta asiakaspalvelu ei vastaa yhteenkään viestiisi.
Ratkaisu: kaikki rahat meni, juomia ei tullut. Putki katkeaa!
En tiedä. Minä en juo päivittäin, mutta kerran vkossa ja silloin menee 15-20. Toleranssi noussut. Olen masentunut ja lihonut. T. Nainen myös
Vierailija kirjoitti:
A- klinikka tai AA vertaistukiryhmä.
Yhteys AAhan!
Vierailija kirjoitti:
Tilaat Saksasta Juomavarasto -nimisestä firmasta ison lastin viinaa. Pistät siihen kiinni kaikki rahasi.
Ensin Saksassa tyritåän tilauksesi moneen kertaan, sitten rahtifirma särkee juomat matkalta ja lopulta asiakaspalvelu ei vastaa yhteenkään viestiisi.Ratkaisu: kaikki rahat meni, juomia ei tullut. Putki katkeaa!
Tai sitten tilaa Netprisiltä mitä haluaa. Tulevat kotiovelle ilman mitään ylimääräisiä kummallisuuksia. Oikeasti halusin kuitenkin lopettaa juomisen niin tee se nyt. Jos tulee oireita niin lääkäriin ja kerrot mistä oireet on tullu. Kyllä ne tajuaa.
Olet vain kaatamatta alkoholia suuhusi. Näin se on lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain kaatamatta alkoholia suuhusi. Näin se on lopetettu.
Tää olis suhteellisen selkeä neuvo noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
A-klinikalle katkaisuun. Siellä osaavat huomioida rauhoittavien käyttösi ilman hysteriaa. Pitkävaikutteinen rauhottava katkaisun ajaksi ja antabus puoleksi vuodeksi, jotta pääset irti alkoholista ja hermosto pääsee palautumaan. Loppu on psykologiaa ja sinun pitää ymmärtää olevasi toipuva alkoholisti, joka ei voi koskaan enää juoda.
T.itsestään huolestunut viikonloppusuurkuluttaja ja lomatuurijuoppo
Auttaako Antabus?
Vierailija kirjoitti:
Ensin Saksassa tyritåän tilauksesi moneen kertaan, sitten rahtifirma särkee juomat matkalta ja lopulta asiakaspalvelu ei vastaa yhteenkään viestiisi.Ratkaisu: kaikki rahat meni, juomia ei tullut. Putki katkeaa!
Hehe. Naurattaisi, jos ei olisi totta toi Juomavarasto.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä en juo päivittäin, mutta kerran vkossa ja silloin menee 15-20. Toleranssi noussut. Olen masentunut ja lihonut. T. Nainen myös
15-20 annosta naiselle on kyl paljon
Oletko koko ajan pikku pöhnässä? Vai tinttaatko iltaan kohden kiihtyvästi?
En ole ap mutta alkoholia menee suunnilleen saman verran arkisin. Voiko jo tissuttelun lopettamisesta tulla jotain vieroitusoireita?
Ei toi määrä ole enää tissuttelua, se on kunnon juopottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-20 annosta naiselle on kyl paljon
Niin on :( Ennen riitti 5-8 illassa. Järjetöntä. -tuon viestin kirjoittanut
Puolittaa, kunnes ei enää.