Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatevuokraamo/-lainaamo on kyllä ihan älytön edes ideana

Vierailija
26.01.2022 |

Ensinnäkin itselleni pukeutuminen on vahvasti osa minua. En todellakaan tunne itseäni itsekseni vaatteissa, joita en edes omista. Lisäksi lainaushintojen summaan lisäämällä muutaman kympin saisi vaatteen kaupasta ihan omaksi ja sitä voisi käyttää niin paljon kuin haluaa. Ja tuntea olevansa minä itse, eikä hengailla muiden vaatteissa. Joo-o, itse en näe noissa sitten pätkän vertaa järkeä. Jopa juhlavaatteet kannattaa mielestäni ehdottomasti ostaa omaksi. Jos vaikka mekon helma on liian pitkä jatkokäyttöä ajatellen, niin senkus lyhentää tai lyhennyttää ja sitten siinä on oiva bilemekko. Jopa vanhojentanssimekkoja voi tuunata vaikka baariin sopiviksi, jos siis mekkoja ylipäätään käyttää.

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monesti esim miehet käyttää hännystakkeja? Eikö tule halvemmaksi vuokrata sellainen kerran elämässä kuin ostaa kaappiin homehtumaan?

Vierailija
2/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hääpuvun vuokraaminen on ihan fiksua, varsinkin jos se on joku prinsessamekko. Ei sille häitten jälkeen enää ole mitään käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiki

Vierailija
4/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä joku vaate jolle ei ole kuin kirjaimellisesti yhden kerran käyttötarvetta, voi olla järkevää lainata. En tosin ymmärrä miksi kukaan käyttäisi mitään häntätakkeja muutenkaan. Vuokraamoissa on myös kenkiä. Kuka v.... lainaa kenkiä?

Vierailija
5/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään sellainen liikeidea, joka tuottaa rahaa, ei ole älytön.

Vierailija
6/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojentanssimekon voi lyhennyttää (tai lyhentää itse) käytön jälkeen ja ylijäämäkankaalle keksiä käyttöä. Ap

Vierailija
7/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti vaatteesta: t-paitaa tai farkkuja ei kannata vuokrata, pitkä iltapuku kannattaa.

Vierailija
8/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään sellainen liikeidea, joka tuottaa rahaa, ei ole älytön.

Olet väärässä. Tyhmiä löytyy joka lähtöön (myös asiakkaiksi.)

Vierailija
9/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan juhlavaatteita toistuvasti.  Näin saan aina juuri tilaisuuteen sopivan vaatteen ja vaihtelua sen sijaan, että täyttäisin kaappini kerran käytetyillä juhlavaatteilla.

Sama tilanne kasvavien lasten kanssa. En näe mitään järkeä ostaa kasvavalle pojalle pukua, joka saattaa olla pieni jo puolen vuoden jälkeen.

Vierailija
10/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ihan hyvin vuokrata työn iltatilaisuuksiin vaatteet lainaamosta, arkivaatteita en jaksaisi säätää tuollaisen systeemin kautta. Mulle on ihan sama, onko sen cocktailmekon helma polveen saakka vai 5 cm polven alapuolelle kunhan on riittävän pitkä. Ja vaikka en ole erityisen kiinnostunut vaatteista tai muodista, niin kyllä se pieni vaihtelu virkistää ikuisen mustan kotelomekon sijasta. Ei kuitenkaan kiinnosta hankkia kaappiin kymmentä eri mekkoa noita tilaisuuksia varten, niin lainaamo on kaltaisteni kannalta ihan toimiva idea.

Vierailija
11/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteiden vuokraus on ihan järkevää, jos ei ole koko ajan juhlia.

Sen sijaan minäkään en ymmärrä tavallisten vaatteiden vuokrausta, jota olen nähnyt mainostettavan. Se vuokraus on niin kallista, että sillä melkein saisi jo vaatteen omakseen. Onko noiden pointti vain vuokrata rytky instakuvien ottamista varten?

Vierailija
12/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraan juhlavaatteita toistuvasti.  Näin saan aina juuri tilaisuuteen sopivan vaatteen ja vaihtelua sen sijaan, että täyttäisin kaappini kerran käytetyillä juhlavaatteilla.

Sama tilanne kasvavien lasten kanssa. En näe mitään järkeä ostaa kasvavalle pojalle pukua, joka saattaa olla pieni jo puolen vuoden jälkeen.

Ensinnäkin ei ole olemassa juhlavaatetta. Baariin pukeudutaan "juhlavaatteisiin" ja ne baarivaatteet voivat olla vaikka mustat farkut ja paita, jossa on paljetteja. Näitä voit aivan hyvin käyttää myös arkena. Ylipäätään hyvin harvoihin juhliin TARVITSEE erikseen vaatteita. Kyse on siitä onko tyylitajua vai ei. Itse olen aina ollut hyvä pukeutuja.

Ap

Vierailija
13/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kätevää sellaisille ihmisille, joiden pitää "näyttäytyä" uusissa ja tyylikkäissä asuissa säännöllisesti.

Tavallisen tallaajan arki- tai juhlavaatteet eivät ketään kiinnosta, mutta jos esiintyy useamman kerran samalle yleisölle, järjestää koulutuksia tai esitelmiä, osallistuu juhliin, on juontaja jne. ihmiset kiinnittävät huomiota pukeutumiseen. Tyylikäs businessasu maksaa helposti tuhansia euroja. 

Vierailija
14/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhojentanssimekon voi lyhennyttää (tai lyhentää itse) käytön jälkeen ja ylijäämäkankaalle keksiä käyttöä. Ap

Olisi kiva kuulla esimerkki tästä käytöstä.

Vierailija
15/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan näyttää ihan tavallisena arkipäivänä siltä, että olen menossa joihinkin rentoihin juhliin. Tyylini vain on sellainen. Voin aivan hyvin käyttää paljetteja arjessa, samoin pientä määrää glitteriä. Baariin voin laittaa sen saman mustan t-paidan, jolla olin koulussa tai töissä, lisään vain sopivan kaulakorun, laukun jne. Se on taidosta kiinni. Ap

Vierailija
16/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ei ole olemassa juhlavaatetta. Baariin pukeudutaan "juhlavaatteisiin" ja ne baarivaatteet voivat olla vaikka mustat farkut ja paita, jossa on paljetteja. Näitä voit aivan hyvin käyttää myös arkena. Ylipäätään hyvin harvoihin juhliin TARVITSEE erikseen vaatteita. Kyse on siitä onko tyylitajua vai ei. Itse olen aina ollut hyvä pukeutuja.

Ap

Minun käsitykseni juhlavaatetuksesta ei ole paljettipusero ja farkut, töissä ja työtilaisuuksissa en edes farkkuja voisi käyttää. Ja juhlavaatetus määräytyy kutsun ja tilaisuuden alkamisajankohdan perusteella, eli ihan mitä vaan ei kaapista voi kiskoa niskaansa. #10

Vierailija
17/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain taivas on rajana. Sitä kangasta tulisi nääs aika paljon. Ap

Vierailija
18/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos joskus menet työelämään vähän virallisemmalle alalle, saattaa käsityksesi itsestäsi pukeutujana muuttua.

Vierailija
19/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain taivas on rajana. Sitä kangasta tulisi nääs aika paljon. Ap

Sano nyt vaikka kolme käyttötarkoitusta.

Vierailija
20/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun käsitykseni juhlavaatetuksesta ei ole paljettipusero ja farkut, töissä ja työtilaisuuksissa en edes farkkuja voisi käyttää. Ja juhlavaatetus määräytyy kutsun ja tilaisuuden alkamisajankohdan perusteella, eli ihan mitä vaan ei kaapista voi kiskoa niskaansa. #10

Juu jos on pukukoodi, ei paljettipaita ja farkut ole se kaikkein paras vaihtoehto. Mutta jos kyseessä on ihan tavalliset juhlat, jonkun synttärit vaikka tai baari-ilta, on farkut ja vaikkapa se paljettipaita erittäin jees juhlavaatetus, jos ei hameita ja mekkoja käytä. Ja jos käyttää, voi samaa mekkoa ja hametta käyttää arkena ja juhlissa, kun osaa yhdistellä oikein.