Vaatevuokraamo/-lainaamo on kyllä ihan älytön edes ideana
Ensinnäkin itselleni pukeutuminen on vahvasti osa minua. En todellakaan tunne itseäni itsekseni vaatteissa, joita en edes omista. Lisäksi lainaushintojen summaan lisäämällä muutaman kympin saisi vaatteen kaupasta ihan omaksi ja sitä voisi käyttää niin paljon kuin haluaa. Ja tuntea olevansa minä itse, eikä hengailla muiden vaatteissa. Joo-o, itse en näe noissa sitten pätkän vertaa järkeä. Jopa juhlavaatteet kannattaa mielestäni ehdottomasti ostaa omaksi. Jos vaikka mekon helma on liian pitkä jatkokäyttöä ajatellen, niin senkus lyhentää tai lyhennyttää ja sitten siinä on oiva bilemekko. Jopa vanhojentanssimekkoja voi tuunata vaikka baariin sopiviksi, jos siis mekkoja ylipäätään käyttää.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran vuokrannut juhlapuvun. Nimittäin kansallispuvun. Muut vaan valitsivat omasta mielestään kauneimman tai muuten miellyttävimmän (niin miehet kuin naisetkin). Minä suhtauduin asiaan hartaalla vakavuudella ja juhlallisuudella enkä olisi voinut edes kuvitella käyttäväni mitään muuta kuin sen alueen pukua josta olen alun perin kotoisin. Ei ollut helppo homma löytää oikean alueen pukua vielä oikean kokoisena. Onnistui kuitenkin lopulta!
P.s. En älynnyt tsekata Zalandosta 😁
Zalandosta saa dirndleitä. Kai ne voi peraatteessa laskea kansallispuvuiksi:).
😅
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä älytön on tämä SYNSAM sopimus että et omista edes omia silmälasejasi. Mutta agenda 2030. Et omista mitään ja olet onnellinen.
Kyseinen sopimus on itse asiassa aika hyvä ajatus. Silmälasit kuitenkin maksavat aika paljon eikä niitä tule aina välttämättä uusittua muuta kuin pakkotilanteessa. Tällaisen sopimuksen kyseessä ollessa kuukausimaksuun kuuluu tarvittaessa uudet lasit ja niiden rikkoutuessa kuukausimaksuun sisältyvä vakuutus korvaa uudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä älytön on tämä SYNSAM sopimus että et omista edes omia silmälasejasi. Mutta agenda 2030. Et omista mitään ja olet onnellinen.
Kyseinen sopimus on itse asiassa aika hyvä ajatus. Silmälasit kuitenkin maksavat aika paljon eikä niitä tule aina välttämättä uusittua muuta kuin pakkotilanteessa. Tällaisen sopimuksen kyseessä ollessa kuukausimaksuun kuuluu tarvittaessa uudet lasit ja niiden rikkoutuessa kuukausimaksuun sisältyvä vakuutus korvaa uudet.
Tuon kannattavuus riippuu minusta siitä, kuinka kalliita laseja jotuu ostamaan. Minulla lissit eivät maksa kovin paljoa, joten pystyn ostamaan n. 300-400 € lasit vaikka joka toinen vuosi. Välillä olen haaveillut persoonallisemmista kehyksistä, ne ovat kalliimpia, eikä niitä Synsamistakaan löydy, että tuo sopimus ei auttaisi siihen...
Hehe! Ethän sinä tietenkään vaatelainaamoa tarvitse, jos et tarvitse erikoisia ja näyttäviä asuja, joita tulee pidettyä vain kerran. Eivät vaatelainaamot zalando-only-kansalle suunnattuja olekaan. Lainaamosta saa hyvin esimerkiksi esiintymisasuja ja edustusvaatteita, jos on suunnilleen normaalikokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa aloittajan tarvitsee huolehtia vaatevuokraamoiden bisnesideasta jos oma käsitys niin juhla-, arki-, koulu-, kuin työpukeutumisestakin on Zalandon rytkyt. Aivan riippumatta laukuista ja koruista jotka lienee nekin Glitteristä.
Kun aloittaja lopettaa "koulun" eli pääsee lukiosta, hän huomaa että on olemassa työelämä jossa käytetään esim. Stockalla myytäviä laatumerkkejä ja kotimaisten valmistajien vaatteita. Monissa työympäristöissä ei pärjää Elloksen, Zalandon ja Bonprixin (!) vaatteissa.
Ap, lue joskus vaikka Glorian tyylijuttuja, niin tiedät millaisia vaatteita aikuiset naiset käyttävät. Vaatelainaamoissa on esim. merkkejä joita suositaan luovilla aloilla.
Myöskään ei kannata liikaa ylpistyä jos joku on kommentoinut positiivisesti tyyliäsi. Pikkulikkojen Gina- ja Glitter-tyyli toki näyttää ihan söpöltä, mutta laadukkaan pukeutumisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, kuten käy jo ilmi noista linkkaamistasi Zalando-kuvista.
Kun mun tytär meni naimisiin, sen hääpuku maksoi n. 3000€. Mun mielestä älytöntä laittaa tollanen summa yhden päivän mekkoon, mutta isänsä maksoi sen. Vuokraamosta olisi saanut vastaavan muutamalla satasella. Enpä ole mekkoa tytön päällä häitten jälkeen nähnyt, enkä varmaan tule näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kannattavuus riippuu minusta siitä, kuinka kalliita laseja jotuu ostamaan. Minulla lissit eivät maksa kovin paljoa, joten pystyn ostamaan n. 300-400 € lasit vaikka joka toinen vuosi. Välillä olen haaveillut persoonallisemmista kehyksistä, ne ovat kalliimpia, eikä niitä Synsamistakaan löydy, että tuo sopimus ei auttaisi siihen...
Jos ostaisit tuon hintaiset lasit joka toinen vuosi, se tarkoittaa että vuotta kohti laseihin menisi rahaa 150-200€. Mainosten mukaan tällaisen palvelun kuukausimaksu on 5€/kk, eli 60€/v. Eli yksien lasien hinnalla maksaa vähintään viiden vuoden maksut.
Itse olen niin junttipiireissä, että juhliin riittää joku halvempikin kolttu. Itselläni on ollut varmaan kohta 20-vuotta pari 5e Hm ostettua mekkoa mitä oon vuorotellen pistänyt päälle🙈Eivät ole menneet miksikään, koska juhlia ei ole ollut edes joka vuosi. Pojille olen löytänyt ihan eurolla uutta vastaavaa paitaa juhliin kirpparilta. En tiedä mitkä juhlat olisi niin, että täytyisi vuokrata vaatetus..mieskin on pysynyt samoissa mitoissa, ja sama puku ollut koko aikuisiän.