Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatevuokraamo/-lainaamo on kyllä ihan älytön edes ideana

Vierailija
26.01.2022 |

Ensinnäkin itselleni pukeutuminen on vahvasti osa minua. En todellakaan tunne itseäni itsekseni vaatteissa, joita en edes omista. Lisäksi lainaushintojen summaan lisäämällä muutaman kympin saisi vaatteen kaupasta ihan omaksi ja sitä voisi käyttää niin paljon kuin haluaa. Ja tuntea olevansa minä itse, eikä hengailla muiden vaatteissa. Joo-o, itse en näe noissa sitten pätkän vertaa järkeä. Jopa juhlavaatteet kannattaa mielestäni ehdottomasti ostaa omaksi. Jos vaikka mekon helma on liian pitkä jatkokäyttöä ajatellen, niin senkus lyhentää tai lyhennyttää ja sitten siinä on oiva bilemekko. Jopa vanhojentanssimekkoja voi tuunata vaikka baariin sopiviksi, jos siis mekkoja ylipäätään käyttää.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvin mene elämässä, jos ei kykene näkemään boksin ulkopuolelle ja ymmärtämään, että 99,9 % ajasta sana JUHLA tarkoittaa ihan tavallista, rentoa juhlaa, joihin VOI PUKEUTUA arkivaatteisiin. Mustat housut käyvät arkeen ja juhlaan. Jopa aivan tavallinen musta pitkähihainen käy kauniin kaulakorun kanssa rentoihin juhliin. Kyse on siitä että osaako tuunata vaatteet käyttötarkoituksen mukaisesti vai ei.

No niin, selvä. Minä menen kaverien synttäreille arkivaatteissa, sinä taas käytät niitä samoja ”juhlavaatteita” sekä arkena että kaverin synttäreillä. Enää pitäisi tietää, että mitä osaamista tämä vaatii.

Vierailija
82/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä missä gaalaillallistapahtumissa käytte unissanne, mutta valtaosalle ihmisistä juhlia ovat synttärit, häät, no hautajaiset on surujuhla mutta siellä pukeutuminen ei ole pääosassa. UV, valmistujaiset, tavalliset baari-illat. Erikseen ovat ne hyvin harvat pukukoodijuhlat.

Ap

Baari-iltoihin tai uuteenvuoteen toki paljettipaidat voikin sopia, mutta itse ainakin miellän juhliksi, joihin voisin vaatelainaamoa hyödyntää, esimerkiksi gaalaillan, jossa olen yrityksen edustajana/puolisoni avecina, itsenäisyyspäivän juhlavastaanoton, viisikymppiset, juhlavat häät... Edes työpaikkani kesäjuhlille tai työpäivänäni toimistolla en todellakaan voisi laittaa paljettipaitaa, sillä edustan siellä yritystäni, en mitään bilehilettä.

Joitain vuosia sitten muuten erään yrityksen iltagaalaan saapui erään osallistujan avec minimekossa ja glittersukkahousuissa, sai kyllä hyvin paljon huomiota, mutta ei suinkaan positiivisessa mielessä (ja ei, se ei ollut kateutta).

Mikä ihmeen pakkomielle teillä on jankata paljettipaidasta, joka oli yksi esimerkki?? Ei, minä en käytä paljettipaitaa joka ikisessä juhlassa 🤦🏼‍♀️ jossain juhlassa voin hyvinkin käyttää, kun toiseen laitan ainoastaan hyvin pelkistetyt vaatteet, nätit korut ja kengät. Ihmeellistä yhteen ainoaan sanaan takertumista :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Tai täydellisesti tynnyrissä kasvanut henkilö.

Vierailija
84/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvin mene elämässä, jos ei kykene näkemään boksin ulkopuolelle ja ymmärtämään, että 99,9 % ajasta sana JUHLA tarkoittaa ihan tavallista, rentoa juhlaa, joihin VOI PUKEUTUA arkivaatteisiin. Mustat housut käyvät arkeen ja juhlaan. Jopa aivan tavallinen musta pitkähihainen käy kauniin kaulakorun kanssa rentoihin juhliin. Kyse on siitä että osaako tuunata vaatteet käyttötarkoituksen mukaisesti vai ei.

Aika usein taitavat pukeutujat välttävät mustaa, erityisesti mustaa trikoota.

Vierailija
85/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, selvä. Minä menen kaverien synttäreille arkivaatteissa, sinä taas käytät niitä samoja ”juhlavaatteita” sekä arkena että kaverin synttäreillä. Enää pitäisi tietää, että mitä osaamista tämä vaatii.

Voi olla, että se osaaminen on niinkin mystinen asia kuin vaatteiden YHDISTELY :O on taitolaji käydä rennoissa juhlissa ollen juhlava, ja laittaa samat vaatteet arkena ja olla arkinen tai hyvin vähän juhlava🤦🏼‍♀️ esimerkiksi ASUSTEILLA saadaan juhlava look.

Vierailija
86/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että joka ikisestä asiasta täytyy yrittää keksiä jotain huonoa :D kaikki eivät ole kuin sinä, kaikki eivät käytä mauttomia tekokuiturytkyjä.

Vierailija
87/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä missä gaalaillallistapahtumissa käytte unissanne, mutta valtaosalle ihmisistä juhlia ovat synttärit, häät, no hautajaiset on surujuhla mutta siellä pukeutuminen ei ole pääosassa. UV, valmistujaiset, tavalliset baari-illat. Erikseen ovat ne hyvin harvat pukukoodijuhlat.

Ap

Mm. ihan asiakastilaisuudet ilta-aikaan, verkostoitumistapahtumat (varsinkin kun mukana on muitakin kun suomalaisia tai käytännössä aina, kun ollaan Keski/Etelä-Euroopassa), konferenssien iltatilaisuudet, töiden kautta osallistuttavaksi tulevat päivälliset/illalliset. Vaikka etätyö ja korona ovatkin muuttanutkin työelämää, niin ei nyt ihan verkkarilinjalle ole silti kaikkialla siirrytty.

Ja millaisista juhlista minä olen kirjoittanut tässä ketjussa? Minä käyn TAVALLISISSA juhlissa ja pukeutuminen on sen mukaista 🤦🏼‍♀️ en tarvitse gaalamekkoja baariin, synttäreille ja tupareihin. Nämä ovat MINUN JUHLIANI, joihin liittyen olen kirjoittanut tässä ketjussa.

Aloituksesi käsitteli vaatelainaamojen tarpeellisuutta tai järkevyyttä. Nuo listatut ovat esimerkkejä tilaisuuksista, joihin vaatetuksen hankkiminen lainaamosta on joillekin aivan "normaalia elämää" ja järkevämpää, kun (varsin hintavien) asukokonaisuuksien ostamisen aina tarvittaessa. Se, että sinun elämässäsi tällaisia tilaisuuksia ei ole, etkä koe lainaamoja tarpeellisiksi, ei kuitenkaan poista sitä, että moni kokee niiden toiminnan varsin hyödylliseksi.

Vierailija
88/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois, olen aina saanut kehuja tyylistäni, että osaan kyllä pukeutua :) näen sen myös peilistä.

Vierailija
89/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mm. ihan asiakastilaisuudet ilta-aikaan, verkostoitumistapahtumat (varsinkin kun mukana on muitakin kun suomalaisia tai käytännössä aina, kun ollaan Keski/Etelä-Euroopassa), konferenssien iltatilaisuudet, töiden kautta osallistuttavaksi tulevat päivälliset/illalliset. Vaikka etätyö ja korona ovatkin muuttanutkin työelämää, niin ei nyt ihan verkkarilinjalle ole silti kaikkialla siirrytty.

Ja millaisista juhlista minä olen kirjoittanut tässä ketjussa? Minä käyn TAVALLISISSA juhlissa ja pukeutuminen on sen mukaista 🤦🏼‍♀️ en tarvitse gaalamekkoja baariin, synttäreille ja tupareihin. Nämä ovat MINUN JUHLIANI, joihin liittyen olen kirjoittanut tässä ketjussa.

Aloituksesi käsitteli vaatelainaamojen tarpeellisuutta tai järkevyyttä. Nuo listatut ovat esimerkkejä tilaisuuksista, joihin vaatetuksen hankkiminen lainaamosta on joillekin aivan "normaalia elämää" ja järkevämpää, kun (varsin hintavien) asukokonaisuuksien ostamisen aina tarvittaessa. Se, että sinun elämässäsi tällaisia tilaisuuksia ei ole, etkä koe lainaamoja tarpeellisiksi, ei kuitenkaan poista sitä, että moni kokee niiden toiminnan varsin hyödylliseksi.

En jaksa edes selittää, kun ei mikään mene jakeluun. LAINAAMOISTA LAINATAAN MYÖS ARKIVAATTEITA. JA ESIMERKIKSI JOKIN ASIAKASTAPAAMINEN EI TODELLAKAAN VAADI MITÄÄN ERITYISVAATTEITA. Aivan tavalliset, TYYLIKKÄÄT arkivaatteita käyvät. Arkivaatteena voi olla mustat housut ja valkoinen paita. Siihen päälle vaikka bleiseri. Käy aivan hyvin sekä sinne asiakastapaamisiin, että baariin, että kaverin synttäreille ja kouluun, joihinkin töihin (JOIHINKIN, EI KAIKKIIN.)

Vierailija
90/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakastapaaminen: mustat suorat housut (itse en käytä hameita ja mekkoja, siksi housut.) Valkoinen paita. Musta tai tummanharmaa bleiseri. Yksinkertaiset kengät. Ehkä kaulakoru.

Lähes samat vaatteet, nyt paikkana on baari: bleiserin sijaan jokin nätti neuletakki, pieni bilelaukku, kengät voivat olla ne samat. Näyttävämmät korut.

Nyt paikkana onkin koulu: mustat housut, valkoinen paita, taas vaikka neuletakki. Koruja, jos siltä tuntuu. Tavallinen laukku. That’s it.

Vierailija
91/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ellos.fi/jdy/toppi-jdyotis-s-l-upper-sequins-top/1575175-01…

Esimerkiksi tuollainen paljettipaita sopii arkeen ja juhlaan. En tosin pidä paidan mallista, mutta idea on tuo, että se on paljettipaita, muttei KAUTTAALTAAN paljettien peitossa.

Taidat vitsailla? Okei. Voin olettaa, että sinä et ainakaan ole työssä, jossa on hyvä edustaa itseään tyylikkäästi.

Vierailija
92/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään sellainen liikeidea, joka tuottaa rahaa, ei ole älytön.

Olet väärässä. Tyhmiä löytyy joka lähtöön (myös asiakkaiksi.)

Ja kommentointiinkin näköjään.

Vierailija
93/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.zalando.fi/pieces-pcboss-34-noos-bleiseri-taupe-gray-pe321g…

Tämä sopii asiakastapaamiseen vallan mainiosti. Sopii myös baariin, kun vaihtaa vaikka paidan ja laittaa koruja. Sopii myös kouluun. Sopii vaikka lähikauppaan.

Vierailija
94/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni yritti vuokrata iltapukua (Pohjois-Suomessa), mutta liikkeen puvut olivat likaisia ja tahraisia. Hyi! Ilmeisesti vaatteiden puhdistus ja huolto on asiakkaan tehtävä ja tuo on lopputulos.

Vierailija
95/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa pois, olen aina saanut kehuja tyylistäni, että osaan kyllä pukeutua :) näen sen myös peilistä.

Kannattaa opetella tunnistamaan sarkasmi noista kehuista.

Vierailija
96/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että joka ikisestä asiasta täytyy yrittää keksiä jotain huonoa :D kaikki eivät ole kuin sinä, kaikki eivät käytä mauttomia tekokuiturytkyjä.

Miksi sitten linkkasit sellaisia?

Vierailija
97/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä miettinyt, että seuraaviin juhliin ainakin katsoisin vuokraamosta mekkoa. Riipumatta onko ne ylioppilasjuhlat vai häät.

En kuitenkaan tunne oloani "kotoisaksi" juhlavaatteissa, joten ei paljoa kiinnostaisi ostaa uusia vaatteita yhtä tilaisuutta varten.

Enkä erityisemmin pidä muutenkaan shoppailusta.

Vierailija
98/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella tunnistamaan sarkasmi noista kehuista.

No eipä niissä mitään sarkasmia ole, näen itsekin peiliin, vaikka sinulla niin kova himo onkin pilkata tuntematonta ja kuvitella, etten osaa pukeutua.

Vierailija
99/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä juhlavaatteiden kohdalla, mutta miten tämä vaikuttaa suunnittelijoille, jos usea vain lainaa pienten, kalliimpien merkkien vaatteita? Voisivat jotain rojalteja saada suunnittelijat per lainauskerta.

Vierailija
100/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, koululainenhan se siellä kirjoittelee. Nyt ymmärrän.