Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatevuokraamo/-lainaamo on kyllä ihan älytön edes ideana

Vierailija
26.01.2022 |

Ensinnäkin itselleni pukeutuminen on vahvasti osa minua. En todellakaan tunne itseäni itsekseni vaatteissa, joita en edes omista. Lisäksi lainaushintojen summaan lisäämällä muutaman kympin saisi vaatteen kaupasta ihan omaksi ja sitä voisi käyttää niin paljon kuin haluaa. Ja tuntea olevansa minä itse, eikä hengailla muiden vaatteissa. Joo-o, itse en näe noissa sitten pätkän vertaa järkeä. Jopa juhlavaatteet kannattaa mielestäni ehdottomasti ostaa omaksi. Jos vaikka mekon helma on liian pitkä jatkokäyttöä ajatellen, niin senkus lyhentää tai lyhennyttää ja sitten siinä on oiva bilemekko. Jopa vanhojentanssimekkoja voi tuunata vaikka baariin sopiviksi, jos siis mekkoja ylipäätään käyttää.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mikä tosielämän wt.

Ööööö sori mutta olen erittäin kaukana w e e t e e s t ä :DD arvostan sivistystä ja koulutusta, minulla ei ole tatuointeja, ei lävistyksiä yms.

Vierailija
62/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä missä gaalaillallistapahtumissa käytte unissanne, mutta valtaosalle ihmisistä juhlia ovat synttärit, häät, no hautajaiset on surujuhla mutta siellä pukeutuminen ei ole pääosassa. UV, valmistujaiset, tavalliset baari-illat. Erikseen ovat ne hyvin harvat pukukoodijuhlat.

Ap

Se, että sinua ei kutsuta pukukoodijuhliin ei tarkoita sitä, että muilla ei tällaisia tilaisuuksia olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on tarkoitettu pikamuodin suurkuluttajille. Ei tarvitse ostaa parin pesukerran kestävää rättiä kun voi vuokrata kunnon materiaaleja. Siinä aa myös sen shoppailun ilon kun uusia vaatteita saa koko ajan ja aiemmin vuokratut lähtee kiertoon.

Vierailija
64/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUHLIA: HÄÄT, VALMISTUJAISET, UUDEN VUODEN BILEET, SYNTTÄRIT, BAARI-ILTA JNE. ERIKSEEN ON HYVIN HARVINAISET PUKUKOODI-ILTAMAT, JOIHIN EI VOI LAITTAA TAVALLISIA JUHLAVAATTEITA.

On juhlia ja bileitä. Jos hääpukeutuminen ei yhtään erotu baari-illan pukeutumisesta niin en kyllä kehuisi olevani tyylitaitoinen paljettiguru 😅

Sori mutta en käy häissä :) enkä missään sanonut, että käytän JOKA TILAISUUDESSA samoja vaatteita🤦🏼‍♀️ esimerkiksi kaverin synttäriJUHLIIN voin laittaa ihan sellaiset vaatteet, joissa kulkisin arkenakin. Tuunaisin vain koruilla ja laukulla.

Vierailija
65/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä missä gaalaillallistapahtumissa käytte unissanne, mutta valtaosalle ihmisistä juhlia ovat synttärit, häät, no hautajaiset on surujuhla mutta siellä pukeutuminen ei ole pääosassa. UV, valmistujaiset, tavalliset baari-illat. Erikseen ovat ne hyvin harvat pukukoodijuhlat.

Ap

Se, että sinua ei kutsuta pukukoodijuhliin ei tarkoita sitä, että muilla ei tällaisia tilaisuuksia olisi.

Öööö ja minä en ole missään vaiheessa painottanut pukukooditilaisuuksia, vaan puhunut JUHLISTA. JUHLIA on moneen eri lähtöön🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ PUKUKOODITILAISUUDET ovat erikseen, kuten hyvin selkeästi ilmaisin jo aiemmin.

Vierailija
66/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää juuri baareissa käy (vaikka ei olisi koronakaan) mutta kyllä minulla on erilaiset vaatteet niin häissä, Hilla-Mummin 85-juhlissa, kummilapsen 5-v synttäreillä, tai hautajaisissakin verrattuna baariin.

Tokimjoku yksittäinen vaate tai asuste voi palvella monessa eri paikassa, mutta en kyllä mene 'Aku Ankkana' sama vaateparsi päällä joka paikkaan. Myös käytännöllisyys sanelee, minusta mekko/hame on juhlavampi, mutta kummilapsen synttäreille farkut parempi niin voi hypiä vaikka trampalla :)

Vierailija
67/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUHLIA: HÄÄT, VALMISTUJAISET, UUDEN VUODEN BILEET, SYNTTÄRIT, BAARI-ILTA JNE. ERIKSEEN ON HYVIN HARVINAISET PUKUKOODI-ILTAMAT, JOIHIN EI VOI LAITTAA TAVALLISIA JUHLAVAATTEITA.

On juhlia ja bileitä. Jos hääpukeutuminen ei yhtään erotu baari-illan pukeutumisesta niin en kyllä kehuisi olevani tyylitaitoinen paljettiguru 😅

Sori mutta en käy häissä :) enkä missään sanonut, että käytän JOKA TILAISUUDESSA samoja vaatteita🤦🏼‍♀️ esimerkiksi kaverin synttäriJUHLIIN voin laittaa ihan sellaiset vaatteet, joissa kulkisin arkenakin. Tuunaisin vain koruilla ja laukulla.

Eli näin tarkemmin sanoen käytät juhlissa arkivaatteita. Kuten joku täällä mainitsikin, esimerkiksi töihin nuo linkkaamasi paljettipaidat eivät sopisi.

Ehkä kannattaa jättää tosiaan häät väliin.

Vierailija
68/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mm. ihan asiakastilaisuudet ilta-aikaan, verkostoitumistapahtumat (varsinkin kun mukana on muitakin kun suomalaisia tai käytännössä aina, kun ollaan Keski/Etelä-Euroopassa), konferenssien iltatilaisuudet, töiden kautta osallistuttavaksi tulevat päivälliset/illalliset. Vaikka etätyö ja korona ovatkin muuttanutkin työelämää, niin ei nyt ihan verkkarilinjalle ole silti kaikkialla siirrytty.

Vierailija
69/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvin mene elämässä, jos ei kykene näkemään boksin ulkopuolelle ja ymmärtämään, että 99,9 % ajasta sana JUHLA tarkoittaa ihan tavallista, rentoa juhlaa, joihin VOI PUKEUTUA arkivaatteisiin. Mustat housut käyvät arkeen ja juhlaan. Jopa aivan tavallinen musta pitkähihainen käy kauniin kaulakorun kanssa rentoihin juhliin. Kyse on siitä että osaako tuunata vaatteet käyttötarkoituksen mukaisesti vai ei.

Vierailija
70/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarvitsi pukua viimeksi n. 10 vuotta sitten. Se vuokrattiin.

Vierailija
71/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mm. ihan asiakastilaisuudet ilta-aikaan, verkostoitumistapahtumat (varsinkin kun mukana on muitakin kun suomalaisia tai käytännössä aina, kun ollaan Keski/Etelä-Euroopassa), konferenssien iltatilaisuudet, töiden kautta osallistuttavaksi tulevat päivälliset/illalliset. Vaikka etätyö ja korona ovatkin muuttanutkin työelämää, niin ei nyt ihan verkkarilinjalle ole silti kaikkialla siirrytty.

Ja millaisista juhlista minä olen kirjoittanut tässä ketjussa? Minä käyn TAVALLISISSA juhlissa ja pukeutuminen on sen mukaista 🤦🏼‍♀️ en tarvitse gaalamekkoja baariin, synttäreille ja tupareihin. Nämä ovat MINUN JUHLIANI, joihin liittyen olen kirjoittanut tässä ketjussa.

Vierailija
72/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö sori mutta olen erittäin kaukana w e e t e e s t ä :DD arvostan sivistystä ja koulutusta, minulla ei ole tatuointeja, ei lävistyksiä yms.

Miten tuo sinun koulutuksen ja sivistyksen arvoitus näkyy kun et osaa edes kirjoittaa? Perus wt.

Vierailija
73/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarvinnut iltapukua 4 kertaa elämäni aikana.:

Kun painoin 14- vuotiaana ( Paino noin 45 kg koko xxs) eikä vielä ollut paljon muotoja.

18-vuotiaana ( n. 57kg koko s)

29 - vuotiaana 7. kuukaudella raskaana ( paino 57+20 kg ja huomattavaa on, että rinnat kaksi kuppikokoa suuremmat koko xl)

37-vuotiaana ( paino 65, koko m-l), vartalo huomattavasti muuttuneena.

Olen hyvin tyytyväinen, että vuokrapuvut olivat käytössä joka kerta.

Vierailija
74/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakastapaamisiin käy aivan samat vaatteet, joissa voi mennä vaikka kaverin synttäreille ja baariin. Hyvin harvoin ihminen nimenomaan TARVITSEE kauhean kasan erilaisia juhla- ja arkivaatteita, koska USEIN VAATTEET KÄYVÄT MONEEN ERI TILAISUUTEEN.

Vierailija
75/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljettivaatteet on tosi mauttomia kaikkien päällä paljettien lukumäärästä ja juhlasta riippumatta.

Vierailija
76/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[O=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sinun koulutuksen ja sivistyksen arvoitus näkyy kun et osaa edes kirjoittaa? Perus wt.

Oletko tietoinen, että millä palstalla mahdamme olla? Siinä on sinulle selitys, että miksi kirjoitan kuten kirjoitan :DDD Olen muuten aina ollut taitava äidinkielessä, sori sinulle.

Vierailija
77/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakastapaamisiin käy aivan samat vaatteet, joissa voi mennä vaikka kaverin synttäreille ja baariin. Hyvin harvoin ihminen nimenomaan TARVITSEE kauhean kasan erilaisia juhla- ja arkivaatteita, koska USEIN VAATTEET KÄYVÄT MONEEN ERI TILAISUUTEEN.

Riippuu asiakkaista ja tilaisuuksista.

Vierailija
78/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Baari-iltoihin tai uuteenvuoteen toki paljettipaidat voikin sopia, mutta itse ainakin miellän juhliksi, joihin voisin vaatelainaamoa hyödyntää, esimerkiksi gaalaillan, jossa olen yrityksen edustajana/puolisoni avecina, itsenäisyyspäivän juhlavastaanoton, viisikymppiset, juhlavat häät... Edes työpaikkani kesäjuhlille tai työpäivänäni toimistolla en todellakaan voisi laittaa paljettipaitaa, sillä edustan siellä yritystäni, en mitään bilehilettä.

Joitain vuosia sitten muuten erään yrityksen iltagaalaan saapui erään osallistujan avec minimekossa ja glittersukkahousuissa, sai kyllä hyvin paljon huomiota, mutta ei suinkaan positiivisessa mielessä (ja ei, se ei ollut kateutta).

Vierailija
79/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on sattumoisin hieman pakko s e n s u r o i d a milloin mitäkin sanoja :) ainakin, jos haluaa viestien menevän läpi.

Vierailija
80/149 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja millaisista juhlista minä olen kirjoittanut tässä ketjussa? Minä käyn TAVALLISISSA juhlissa ja pukeutuminen on sen mukaista 🤦🏼‍♀️ en tarvitse gaalamekkoja baariin, synttäreille ja tupareihin. Nämä ovat MINUN JUHLIANI, joihin liittyen olen kirjoittanut tässä ketjussa.

No jos et käy oikeissa juhlissa vaan kuten sanoit "tavallisissa" juhlissa, et todellakaan tarvitse pukuvuokraamoa. Me, jotka käymme arvokkaammissa juhlissa voimme vuokrata juhlapuvun.