Pas""t lääkärikokemukset, kertokaas mitä teille/tutuillenne on tapahtunut
Aloitan: Mursin nilkan ja lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse kuvata, kepit vaan kainaloon ja hyvää viikonloppua! Kun murtuma lopulta todettiin ei meinannut enää parantua ja nilkka edelleen naksuu ja kipuilee.
Kommentit (82)
Mun veljelle kävi lääkärissä hyvin samoin kuin aloittajalle. Murtunutta nilkkaa ei diagnosoitu tai hoidettu kunnolla, ja monien kierroksien ja leikkausten jälkeen se ei ole vieläkään kunnossa. Harmittaa vietävästi hänen puolestaan.
Itsellä niin monta huonoa kokemusta ja vääriä/myöhästyneitä diagnooseja, että niistä saisi kirjoitettua novellin. Ei ole ainakaan hoito terveyskeskuksissa kovin kummoista.
Lääkäreistä ei olle ollenkaan huonoja kokemuksia, hoitajista onkin sitten senkin edestä....
Aikanaan 90-luvun alussa kävin välivuotojen takia gynekologilla, joka kysyi painoa, sit huudahti: "Et sinä niin paljon voi painaa!! Sehän on enemmän kuin minun painoni!" Hän myös kehotti syömään reilusti voita ja juomaan punaista maitoa.
Terveyskeskuksessa sain pyynnöstäni ajan naislääkärille, koska vaivani sijaitsi lähellä alapäätäni ja piti laskea housut alas lääkärin edessä. Mennessäni vastaanotolle lääkäri olikin huonosti suomea puhuva mies. Joka vielä näytti liian irvokkaasti, miten hoitovoidetta täytyy sivellä. Tunsin oloni häväistyksi. Aikaisemmalla käynnillä oli myös huonosti suomea puhuva mies, joka ei malttanut lainkaan keskittyä asiaani. Lopulta suomalainen asiaan perehtyvä naislääkäri hoiti sairauteni. Turhaan jouduin myös maksamaan näistä kahdesta turhasta käynnistäkin. Nämä miehet eivät kunnioita naisia. Miten he sitten kohtelevat vanhuksia, jotka eivät pysty puolustautumaan tai menemään yksityiselle, jossa saa sen lääkärin, jonka vastaanotolle on varannut ajan. >Kyllä pitäisi terkkareihin saada kunnon lääkärit, määrä ei korvaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeään polveen sain ohjeeksi laihduttaa ja lopettaa tupakoinnin. Painoin 62 kiloa enkä ollut ikinä polttanut.
Menin lääkäriin sydämen lisälyöntien vuoksi.
Lääkäri kuunteli asiani ja alkoi solvata, että ai vai niin joo, täällä käy näitä tiinoja ja riittoja ja leenoja mitkä ne teidän ikäistenne nimet nyt olikaan kaikki. Ja kaikki te valitatte rytmihäiriöistä ettekä ymmärrä että vaihdevuodet ne tulee teillekin (olin 43 v).
Pääsin sitten toiselle lääkärille joka oli loistava ja sain sopivat lääkkeet.
Tottahan hän puhui sun iän suhteen. Se että oireet olivat nyt muusta syystä niin vaihdevuodet ovat hyvin todennäköiset.
Vaihdevuodet – eivät koske minua. Niin moni nelikymppiseksi asti tuudittautuu, ja vielä pitkään sen jälkeenkin. Ei kannattaisi, sanoo naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Sari Ahonkallio Terveystalosta.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/terveys/naistentautie…
Vierailija kirjoitti:
Mun veljelle kävi lääkärissä hyvin samoin kuin aloittajalle. Murtunutta nilkkaa ei diagnosoitu tai hoidettu kunnolla, ja monien kierroksien ja leikkausten jälkeen se ei ole vieläkään kunnossa. Harmittaa vietävästi hänen puolestaan.
Itsellä niin monta huonoa kokemusta ja vääriä/myöhästyneitä diagnooseja, että niistä saisi kirjoitettua novellin. Ei ole ainakaan hoito terveyskeskuksissa kovin kummoista.
Ja sitte viela ulkosuomalaisille vinoillaan etta oltaisiin tulossa Suomeen hoitoa saamaan. Ei pelkoa, ei tulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeään polveen sain ohjeeksi laihduttaa ja lopettaa tupakoinnin. Painoin 62 kiloa enkä ollut ikinä polttanut.
Menin lääkäriin sydämen lisälyöntien vuoksi.
Lääkäri kuunteli asiani ja alkoi solvata, että ai vai niin joo, täällä käy näitä tiinoja ja riittoja ja leenoja mitkä ne teidän ikäistenne nimet nyt olikaan kaikki. Ja kaikki te valitatte rytmihäiriöistä ettekä ymmärrä että vaihdevuodet ne tulee teillekin (olin 43 v).
Pääsin sitten toiselle lääkärille joka oli loistava ja sain sopivat lääkkeet.
Tottahan hän puhui sun iän suhteen. Se että oireet olivat nyt muusta syystä niin vaihdevuodet ovat hyvin todennäköiset.
Vaihdevuodet – eivät koske minua. Niin moni nelikymppiseksi asti tuudittautuu, ja vielä pitkään sen jälkeenkin. Ei kannattaisi, sanoo naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Sari Ahonkallio Terveystalosta.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/terveys/naistentautie…
Tämä.
Tämä tapahtui kun olin 22v hoikka ja jaksoin meikata joka päivä. Lääkärin mielestä väsymykseni ja voimattomuuteni ei voinut olla mitään vakavaa koska olin "normaalipainossa ja ihastuttava". Muistan lääkärin tuijottaneen puolet ajasta yksivärisen mustan toppini etumusta minkä kun ahdistavaksi.
Lopulta löytyi se surullisen kuuluista kilpirauhasen vajaatoiminta, joka ei tuolloin 2002 vielä ollut mitenkään tunnettu eikä muotidiqgnoosin maineessa.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin vakavasta raudanpuutteesta ja oirekirjo oli jo melkoinen rytmihäiriöistä kauheaan huimaukseen. Tk lääkäri käski syödä lihaa ja toivotti hyvää viikonloppua.
Googlasitko itsellesi diagnoosin vai mistä päättelit kyseessä olevan raudanpuutteen? Ja mitä tk lääkärin olisi mielestäsi asialle pitänyt tehdä?
Yks lääkäri halus väkisin tehdä gynekologisen tutkimuksen vaikka mulla oli niska kipeä,kaveri sanoi jälkeenpäin että on ihan normaalia selkävaivojen kanssa että ne kurkkaa pildeen. Joo mutta kun mulla oli niskassa se ongelma!
Sit yks toinen lääkäri puhui suomea niin huonosti etten tajunnut yhtään mitään ja heitti lopulta vihaisena jonkun kansion alas pöydältä,tuli olo ettå kohta se käy päälle!
Vedin kerran yhtä lääkäriä hanuriin ja samalla läiskin sitä solkipäällä. Se halusi tavata uudestaankin mutta ei sitten tavattu. Jäänyt kuitenkin mieleen. Siis naislääkäri.
Minä en ymmärrä miksi niin moni suomalainen luule että meillä on parhaat lääkärit ja paras hoito, ulkomailla lääkärin menijää kauhistellaan aina.
No, itsellä ei ole huonoja kokemuksia onneksi, ulkomailtakaan,vaan päinvastoin.
Turha reissu lääkäriin kun hän puhui niin huonoa suomea ettei meistä kumpikaan ymmärtänyt toisiamme. Soitin uuden ajan ja erikseen pyysin että älä laita sille miehelle ja kerroin myös miksi ei sille.
Lasketaanko hammaslääkäri? :D
Soitin särkyajan hammaslääkärille ja pääsinkin sinne jo samana päivänä. Sanoin, että sattuu ylhäältä oikealta puolelta, sieltä takaa. Kerroin myös, että epäilin reiän olevan kahden hampaan välissä.
No se vanhempi täti sitten ottaa lusikan ja kolistelee sitä kahden hampaan väliltä. Kysy kumpaan sattu enemmän samalla kun kopsutteli. Pyysin röntgeniä koska en tienny! No sitten se löys jonkun aftan ja anto siihen sitä mönjää mutta ei siihen edes sattunu! En ollut ees huomannu sitä.
Kävin parin päivän päästä uudestaan ja onneksi oli joku toinen, joka sitten otti sen röntgenkuvan. Saatiin paikattua. En yhäkään tajua tota lusikkaa.
Mulla oli rajut oireet - koko vartalon puutumista, toispuoleista päänsärkyä johon lääkkeet harvoin auttoivat, pahoinvointia ja oksentelua säryn vuoksi.
No, työterveyslääkäri otti oireet kyllä tosissaan ja laittoi saman tien erikoissairaanhoitoon neurologialle ja pään magneettikuvaukseen lähetteen. Mutta lähete tuli aina takaisin, ensin sanottiin että hammaskipua se vaan on (hammaslääkärissä kävin ja sekin oli että no ei todellakaan hampaista johdu) ja sitten perusteena oli POTILAALLA MASENNUSTAUSTA. Aha. No niin kai sitten.
Lopulta jouduin muista syistä sairaalahoitoon pienelle paikkakunnalle ja pääsin sieltä sitten pään magneettikuvaan. Ja mikäs se siellä, AIVOKASVAIN. Viimeinkin sitten pääsin erikoissairaanhoitoon ja leikkaukseen ja nykyään kaikki ok.
Eli aikamoinen homma tuo erikoissairaanhoitoon pääseminen oli.
Vtuttaa että on masennusdiagnoosi kun näköjään kaikki voidaan laittaa sen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko hammaslääkäri? :D
Soitin särkyajan hammaslääkärille ja pääsinkin sinne jo samana päivänä. Sanoin, että sattuu ylhäältä oikealta puolelta, sieltä takaa. Kerroin myös, että epäilin reiän olevan kahden hampaan välissä.No se vanhempi täti sitten ottaa lusikan ja kolistelee sitä kahden hampaan väliltä. Kysy kumpaan sattu enemmän samalla kun kopsutteli. Pyysin röntgeniä koska en tienny! No sitten se löys jonkun aftan ja anto siihen sitä mönjää mutta ei siihen edes sattunu! En ollut ees huomannu sitä.
Kävin parin päivän päästä uudestaan ja onneksi oli joku toinen, joka sitten otti sen röntgenkuvan. Saatiin paikattua. En yhäkään tajua tota lusikkaa.
Tuo kopsuttelu on ihan normaali,joskaan ei aina kovin toimiva tapa löytää kipeä hammas.
Työterveyden piirissä suunnilleen joka kerta jotain jännää, mutta nykytilannetta ajatellen mieleenpainuvin oli runsaan vuoden takainen käynti. Henkisesti huonossa tilassa lähestyin lääkäriä. Sain kuulla monologin lääkärin selvitymisestä ja kokemuksista hänen lapsensa kuollessa ja loppu kaneettina " eikös se ole niin että niin kauan ku ry$$ä pysyy rajan takana kaikki on hyvin" ja vastaanotto päättyi....
terkkuja tutuille, tämä on klassikko
Minua harmittaa eniten se, etten saa lääkärikeskuksesta hoitoa. Ne kirjoittaa
Vain lähetteen.
Tutkimuksiin voi toki hakeutua, mutta tuo, jolle kommentoit, oli mennyt oman valmiin diagnoosinsa kanssa.