Pas""t lääkärikokemukset, kertokaas mitä teille/tutuillenne on tapahtunut
Aloitan: Mursin nilkan ja lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse kuvata, kepit vaan kainaloon ja hyvää viikonloppua! Kun murtuma lopulta todettiin ei meinannut enää parantua ja nilkka edelleen naksuu ja kipuilee.
Kommentit (82)
Olin korvakivussa menin lääkäriin. Lääkäri pyysi riisuuntumaan ja käski laittamaan kädet selän taakse yhteen ihmettelin mielessä miten tämä liittyy korvakipuun sen jälkeen pyysi tutkimus pöydälle ja alkoi vatsanpeitteitä tunnustelemaan jonka jälkeen teki vielä gynekologisen tutkimuksen. Kyllä ihmettelin millaisia tutkimuksia korvasärkypotilaalle tehdään. Lopuksi vielä tarkisti jollain levittimellä alapään. Sain lääkekuurin ja korvatipat.
Kertokaa myös kävikö tämä terveyskeskuksessa vai yksityisellä! Tärkeää tietää.
Kärsin vakavasta raudanpuutteesta ja oirekirjo oli jo melkoinen rytmihäiriöistä kauheaan huimaukseen. Tk lääkäri käski syödä lihaa ja toivotti hyvää viikonloppua.
Mulla ei oo mitään erityisen kauheita, mutta outoja on. YTHS:llä oli korva- ja kurkkulääkäri, joka puhkaisi multa paiseen kurkusta, mutta jolta en saanut suunvuoroa. Hän kysyi multa jotain, mutta alkoi puhua päälle, kun vastasin. Yritin kertoa, miten paisen on syntynyt, mutta kolmannella kerralla luovutin.
Outo oli myös se terveyskeskuslääkäri, joka oli selvästi tupakoinut huoneessaan. Eräs kaverini oli töissä TK:n tiloissa tuolloin, ja kun kysyin häneltä hämmentyneenä, voiko olla mahdollista, että lääkäri oli vetänyt huoneessa röökiä, hän sanoi, että voi olla, hän uskoo ihan helposti, että se lääkäri voisi niin tehdä.
No joo, vähän ohi aiheen, mutta voitte ainakin huvittua näistä.
On vaan hyviä lääkärikokemuksia, tutuilla myös. Olen kaiketi onnekas.
Mulla ei varsinaisesti ole huonoja kokemuksia, vahinkoja ja virhediagnosointeja sattuu lääkäreille siinä, missä muillekin ammattiryhmille.
Nivelsiteiden repeämä on kerran kuitattu nyrjähdyksenä, kun oireili vielä neljä kuukautta myöhemmin ja asiasta mainitsin työhöntulotarkastuksen yhteydessä, niin tuolloin vasta selvisi vamman laatu ja vakavuus. Kyllä sekin saatiin paranneltua lopulta ja tavallaan voi syyttää itseään, ettei tullut mentyä aiemmin valittamaan, ettei meinaa parantua.
- Lääkkeen määrääminen eri annoksella kuin aiemmin mm. sillä perusteella, ettei siitä ole haittoja ollut, vaikka juuri haittojen takia lopetin sen ja olin juuri lopettanut haittojen kertomisen. Ei pahimmasta päästä mutta yksi liukuhihna-hetki.
- Lääkäri on ollut pahoillaan, kun sain toiselta lääkäriltä lääkkeen, jolla pääsin eroon syömishäiriöstä.
- Jättänyt kirjaamatta potilaskertomukseen uuden lääkkeen aloituksesta ja somaattisesta näkyvästä muutoksesta, kun menin vaivan vuoksi joka olisi voinut liittyä molempiin. Näiden sijaan kirjasi psykiatrisia diagnooseja heti ensimmäiseksi, joista yhden kriteerejä en enää edes täyttänyt ja yksi oli väärä jo alkuperäisessä kirjaustilanteessa.
- Ollut antamatta sairauteni Käyvän hoidon mukaista, kokeilematonta lääkitystä huonon tutkimusnäytön takia. Sen sijaan antanut paremman tutkimusnäytön valmisteen, joka ei perustunut minulla diagnosoituun sairauteen. Aiemmin oli puhunut, että heillä noudatetaan Käypää hoitoa. No, kyllä, mutta sairaus voisi myös mennä oikein.
Mulle sattui kans hieman erikoinen tilanne. Silmääni oli kirvellyt pari päivää ja menin yksityiselle lääkäriasemalle päivystävälle lääkärille. Kerroin nuorelle mieslääkärille että silmää kirvelee niin että en voi katsoa tietokoneen ruutua. Hän kattoi minua hymyillen ja vähän sopersi kun selitti että hän on erikoistumassa naistentauteihin että haluanko että hän tekee sisätutkimuksen. Ensin ajattelin että lähden tieheni mutta selitin sitten silmävaivani uudelleen. Hän kattoi silmää ja totesin sen punoittavan. Antoi joitain tippoja ja kaksi päivää salkkua.
Silmä ei parantunut kahdessa päivässä ja päädyin silmäpolille jossa todettiin että silmääni oli puhjennut herpes. Sain silmävoiteen ja silmä parani. Herpes uusi vielä kerran mutta sen jälkeen silmä on ollut kunnossa.
Että tälleen!
Krooninen migreeni olikin huono näkö. Tästä on jo 30 vuotta mutta ei kyllä unohdu.
Ihan rehellisesti täytyy sanoa että epäilen hieman näitä sisätutkimusehdotus tarinoita. Kaikella kunnioituksella.
Vein korvakipuisen lapseni lääkäriin sairaalan päivystykseen. Lääkäri totesi korvatulehduksen, kirjoitti antibiootit. Hän kysyi kuinka vanha tyttäreni on, vastasin 7 vuotta. Kun mentiin apteekkiin niin selvisi että resepti oli kirjoitettu lapselle joka painaa 7 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin mukaan mulla ei voi olla ADHD:tä, koska en sekoile päihteiden kanssa, oon pitkässä vakaassa parisuhteessa ja vakityössä. Hänen mukaansa olen sen sijaan sekamuotoisesti persoonaltani häiriintynyt, ei perustellut miksi.
No tämähän piristävää. Olin harkinnut että lopultakin hakeudun ADHD-tutkimuksiin, mutta huonolta näyttää jos osuu tuollainen lekuri kohdalle :(
Menin jalkakivun takia lääkäriin, tulin tunti myöhemmin huoneesta ulos keskivaikean ahdistusdiagnoosin ja essitalopraamirespetin kanssa ulos. Jalkaan en saanut kyllä mitään apuja. Hämmensi ja v*tutti,
Kipeään polveen sain ohjeeksi laihduttaa ja lopettaa tupakoinnin. Painoin 62 kiloa enkä ollut ikinä polttanut.
Tehtiin jotain mitä ei oltu sovittu tai mitä ei pitänyt tehdä.
ei tämä varsinaisesti pa""t lääkäri kokemus ollu mutta kerron kuitenki, varasin terveyskeskukseen lääkäri ajan peräaukon kivun ja verenvuodon takia, olin sillon vähän yli 3ovuotias mies, minut vastaanotti nuori virolainen tai venäläinen naislääkäri joka puhui hyvää suomea, kyselemisen jälkeen lääkäri sanoi katsovansa vaivaani ja käski ottamaan housut pois, tässäkohtaa tietenki vähän paniikki valtasi ja kysyin vähän hölmönä siis kaikki housutko ja kokonaan pois? johon sain vastauksen kyllä, riisuttuani ja käytyäni kyljelleen makuulle lääkärini sanoi kylmästi vain työntävänsä nyt tähystimen sisääni ja syvälle, voi jeesus että sattu, lääkäri oli kyllä asiallinen ja hyvä lääkäri, ihmettelen vain miksi housut piti riisua kokonaan,? kai pelkkä laskeminen olisi riittänyt, armeijan lääkereillä myös sai tosi paskaa palvelua ja käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Kipeään polveen sain ohjeeksi laihduttaa ja lopettaa tupakoinnin. Painoin 62 kiloa enkä ollut ikinä polttanut.
Menin lääkäriin sydämen lisälyöntien vuoksi.
Lääkäri kuunteli asiani ja alkoi solvata, että ai vai niin joo, täällä käy näitä tiinoja ja riittoja ja leenoja mitkä ne teidän ikäistenne nimet nyt olikaan kaikki. Ja kaikki te valitatte rytmihäiriöistä ettekä ymmärrä että vaihdevuodet ne tulee teillekin (olin 43 v).
Pääsin sitten toiselle lääkärille joka oli loistava ja sain sopivat lääkkeet.
Siis hei nyt. Tuskinpa se sisätutkimus av-palstan mameille on lääkärin työpäivän huipennus.
Olen joskus miettinyt, millaista mahtaa olla lääkärin elämä, kun kaikenlaisia ihmisiä saa ja joutuu työssään kohtaamaan. Täällä se nyt selkeytyi. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli todella vakavia sydän oireita.
Kovia kipuja, kovia isoja muljahduksia, rytmihäiriöitä.
Kuoleman partaalla olin.
Kokeita otettiin mm sydämen rasituskoe.Mitään syytä noihin oireisiin ei löydetty.
Lääkäri ilpo vaarnamo antoi ymmärtää että kyseessä on luulotauti.
Myöhemmin selvisi, että syypää noihin oireisiin oli mahan tyhjennys lääke prepulsid tai tuon tapainen lääkkeen nimi oli.
Onkohan sama lääkäri kuin mikä minulla oli - ottiko vastaan Hakaniemessä?
Silloin ei I.V. ollut hakaniemessä kun mulla oli nuo oireet.
Lääkärin mukaan mulla ei voi olla ADHD:tä, koska en sekoile päihteiden kanssa, oon pitkässä vakaassa parisuhteessa ja vakityössä. Hänen mukaansa olen sen sijaan sekamuotoisesti persoonaltani häiriintynyt, ei perustellut miksi.