Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

postin lähetysseurannassa 18h ei mitään merkintää

Vierailija
29.05.2015 |

Siis paketti lojunut vaan jossakin, yleensä tullut aamuksi oikealle paikkakunnalle ja iltapäivällä noudettavissa. Mitähän tuolla seurannalla tekee, kun paketti ei näytä liikkuvan.

Koskahan tulee perille...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seuranta ilmestyy sitten kun paketti on jo perillä. Näin kävi mulle.

Vierailija
2/27 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia postilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on seurannan idea, jos ei päivity reaaliajassa? Ok, auttaa varmaan jos paketti on hukkunut/kadonnut, mutta joo...

Vierailija
4/27 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin pikana todella tärkeän paketin jokin aika sitten. Pika tulee siis olla perillä seuraavana päivän. Lähetyksen seurannassa kuitenkaan tiedot eivät lähetyksen vastaanoton lisäksi muuttuneet kahteen päivään. Jonotin sitten postin puhelinpalveluun puoli tuntia ja sain ohjeeksi ottaa yhteyttä kohteeseen ja kysyä onko lähetys mennyt perille. Olihan se. Postilla eivät vain olleet missään vaiheessa viitsineet päivittää niitä lähetyksen tietoja.

Vierailija
5/27 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetysseurantaan tulee merkintä siinä vaiheessa, kun joku jollain laitteella sen lukee johonkin. Ei sinne muuten niitä ilmesty.

Vierailija
6/27 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:26"]Lähetysseurantaan tulee merkintä siinä vaiheessa, kun joku jollain laitteella sen lukee johonkin. Ei sinne muuten niitä ilmesty.
[/quote] jep, mutta vielä olisi 2 paikkaa mihin pitäisi rekkautua. Eli paikallinen jakelukeskus ja toimipaikka.

Vierailija
7/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyksen seurannassa vieläkin ongelmia 2025

Ei päivity vaikka paketti perillä ja noudettukin

Välillä saa odotella viikkokaupalla pakettia,eikä päivity tilanne tieto

Vierailija
8/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetysseurantaan tulee merkintä siinä vaiheessa, kun joku jollain laitteella sen lukee johonkin. Ei sinne muuten niitä ilmesty.

Ei pidä paikkaansa. Minulla on monta pakettia näkynyt seurannan mukaan lojuvan Vantaan lajittelukeskuksessa, sitten se on yhtäkkiä ilman mitään välivaiheita ilmestynyt la tai su asiamiespostiin noudettavaksi.

Vierailija
9/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käytän matkahuoltoa.  Virostakin paketit tulee parissa, kolmessa päivässä.  Suomesta joskus samana päivänä kun aamulla tilaa.

Vierailija
10/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minulla on monta pakettia näkynyt seurannan mukaan lojuvan Vantaan lajittelukeskuksessa, sitten se on yhtäkkiä ilman mitään välivaiheita ilmestynyt la tai su asiamiespostiin noudettavaksi.

Silloin se on syystä tai toisesta jäänyt vain lukematta jossain kuljetuksen vaiheessa. Sellaistakin sattuu. Eli kyllä se seurantatieto tulee juuri siitä kun joku laite lukee sen lähetyksen kun se siirtyy eri toimitusvaiheesta toiseen. Ja normalisti niin kyllä tapahtuu esim. kun lähetys siirtyy lajittelukeskuksesta kuljetukseen.

Vierailija
11/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan jos paketti on yli vuorokauden alkuperäisestä saapumisarvioista myöhässä niin sitä kannattaa alkaa kysellä. Silloin on yleensä aina sattunut jotain mistä syystä se on jäänyt matkalle.

Vierailija
12/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain seurantatiedon paketista, joka ei edes ole minulle tulossa. Oli toiseen kaupunkiin menossa. 

Vierailija
13/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, mikäli paketti tulee perille.

Vierailija
14/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku unohtanut kuitata. Voi tulla viesti, että paketti lähtenyt lähettäjälle kun ei noudettu ajoissa.

Vierailija
15/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain seurantatiedon paketista, joka ei edes ole minulle tulossa. Oli toiseen kaupunkiin menossa. 

Joku tilannut tavaraa ja antanut oman numeronsa vahingossa väärin (yhden numeron näppäilyvirhe). Posti tunnistaa asiakkaat puhelinnumeron perusteella.

Vierailija
16/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukukapulassa itsessään ei ole jatkuvaa nettiyhteyttä, tieto nettiin ei päivity reaaliajassa vaan siinä vaiheessa, kun kapula on seuraavan kerran purettavana nettiin, monessa kapulassa tämä tapahtuu siinä vaiheessa, kun se laitetaan lataukseen. Joissakin malleissa on myös mahdollista lähettää tiedot "manuaalisesti" nettiin eli kapulassa on nappi jota painamalla tiedot siirtyvät. Jos paketteja on paljon, kuten yleensä on, lajittelija tuskin jokaisen paketin jälkeen painaa tuota nappia, vaikka se mahdollista olisikin. Itse aikanaan lajittelussa laitoin vain kahville/ruokatauolle lähtiessä ja vuoron lopuksi kapulan lataukseen, oli silloin latauksesta lähettävät kapulat.  Kuljetuksessa mulla on ollut sekä napista lähettäviä, lähetin takaisin autoon kävellessä, että (lataus)telineestä autossa lähettäviä. Itse laitoin kapulan aina siirtymän ajaksi telineeseen, joten lähetti heti kuittauksesta tiedon nettiseurantaan.

Pitkän tekstin yhteenvetona: riippuu täysin kuittauskapulan käyttäjästä milloin merkintä näkyy netissä vai näkyykö ollenkaan.

Vierailija
17/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tilannut tavaraa ja antanut oman numeronsa vahingossa väärin (yhden numeron näppäilyvirhe). Posti tunnistaa asiakkaat puhelinnumeron perusteella.

Posti ei voi tunnistaa asiakkaita puhelinnumeron perusteella vaan lähettää saapumisilmoituksen puhelinnumeroon joka on sitä varten annettu. Muuten prepaidin tai salaisen numeron haltijan ei olisi mahdollista saada saapumisilmoitusta.

Vierailija
18/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas toimi hiton nopeasti. Tilasin keinunpäällisen iäkkäälle äidilleni Taloon.comista 9e Postirahdilla keskisuomalaiselle pikkupaikkakunnalle. 

Luvattiin minimi 5 päivää toimitusaikaa, mutta tulikin 3 päivässä. Ja kotiinkuljetuksesta soitti mukava mies ja tosi joustava toimitus. Kiitos Posti!

Vierailija
19/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mainoksessa esitetään: Posti: Me välitämme. Ja sitten likka virnistää ilkeästi päälle.

Vierailija
20/27 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin isohkon paketin kotiinkuljetuksella. Seurasin toimitusta heti aamusta kotona, ja kesken aamukahvin puhelimeen tuli viesti että pakettisi on noudettavissa lähimmän kaupan asiakaspalvelusta. Ei muuta kuin saman tien yhteys Postin aspaan ja vaadin rahat takaisin kotiinkuljetuksesta. Yllättäen maksoivat saman tien mukisematta, eivät viitsineet edes selvittää, miksi kotiinkuljetusta hoitava ei jaksanut hoitaa sitä ainoaa työtä, joka sille on osoitettu. Sen jälkeen onkin muutama sata pakettia tullut ja mennyt Matkahuollon kautta, ja sama linja minulla jatkuu. Toki Postin kauttakin voin ostajalle tavaran lähettää, mutta perin siitä vähintään 50 euroa ylimääräistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä