Miehet yrittää aina päästä helpolla lastensa hoidossa ja lapsiin kohdistuvssa kustannuksissa!
Miksi? Äiti ihminen joutuu repimään itteään joka suuntaan, olipa terve tai sairas. Isä ihminen , jos sairastuu, niin ei varmaan "kykene" lapsiaan hoitamaan, kun niin sairas!
Onko joka perheessä näin?
Kommentit (63)
Meillä taas äiti vie kaikki lapsilisät ja isä(minä) maksaa kaikki lasten kulut. Lapset myös asuvat luonani 90%.
Eli ei aina.
Meillä isä teki ja tekee edelleen kaikkensa lasten hyväksi, vaikka lapset ovat nyt jo aikuisia.
Ihana yleistys.
Mulla osui kumppanivalinta nappiin, mies on loistava isä ja puoliso. Meillä on yhteiset varat (ollut jo ennen lapsia) eikä ole asiasta valittanut nyt kun oon kotihoidontuella. Välillä jopa kannustaa että ostaisin jotain itselleni kun en raaski.
Hoitaa lapsia valittamatta ja oma-aloitteisesti ja tarjoaa mulle vapaa-aikaa menemällä ulos/kylään/tms lapsien kanssa.
Ekan yöheräämiset hoidin kokonaan kun pystyin päivällä nukkumaan, toisen kohdalla ehdotti itse että hän hoitaisi alkuyön heräämiset jotta mä saisin nukkua (esikoinen on myös kotihoidossa joten päivät on aika hektisiä välillä).
En voi kyllä valittaa! Ja toki huomioiminen tapahtuu myös toiseen suuntaan, eli en valita harrastuksista, lähden ulos lasten kanssa kun huomaan että hän on väsynyt tms.
No luuserimiehet joo. Normaalit ei.
Meillä on näin. Kun miehellä on pienikin päänsärky tai selkä kipeenä, niin vetäytyy johonkin huoneeseen lepäämään eikä pysty hoitamaan mitään. Tai, jos hoitaa jonkun yhden puoli tuntia vahtii lasta kun minä esim. SIIVOAN tai PESEN PYYKKIÄ yms. yhteistä asiaa, valittaa loppuillan miten rankkaa on kun joutuu kipeenä hoitamaan lasta. Hoitaminen: joku piirretty telkkarista ja istuu sohvalla selaten kännykkää.
Kun minä olen ollut todella todella sairas, esim. niin että lähdin 2 tunnin kuluttua päivystykseen sairastamaan, hoidin vielä siinäkin sairauden tilassa lapsen iltatoimet, siivosin jäljet jne. Mies toki harmitteli, kun joutuu sairauteni aikana KAIKEN TEKEMÄÄN.
Luonnollisesti tilanteet, jossa oma vointini on huonontunut, ensimmäinen reaktio mieheltä on liittynyt huoleen siitä, että joutuuko hän hoitamaan nyt kaiken lapseen liittyvän jos minä olen sairaana. Ja voivottelut päälle, miten se on niin rankkaa ja rasittavaa.
Ja ihan on mies lapsen halunnut, isäksi halunnut jne. En pysty ymmärtämään, miten ihminen joka pystyy hoitamaan normaalit kotityöt jopa tunnollisemmin kuin minä tilanteessa kuin tilanteessa, ei sitten pysty hoitamaan mitään lapseen liittyvää ilman että uupuu hengiltä.
Niin minäkin yritän, aina ei tosin onnistu. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Meillä on näin. Kun miehellä on pienikin päänsärky tai selkä kipeenä, niin vetäytyy johonkin huoneeseen lepäämään eikä pysty hoitamaan mitään. Tai, jos hoitaa jonkun yhden puoli tuntia vahtii lasta kun minä esim. SIIVOAN tai PESEN PYYKKIÄ yms. yhteistä asiaa, valittaa loppuillan miten rankkaa on kun joutuu kipeenä hoitamaan lasta. Hoitaminen: joku piirretty telkkarista ja istuu sohvalla selaten kännykkää.
Kun minä olen ollut todella todella sairas, esim. niin että lähdin 2 tunnin kuluttua päivystykseen sairastamaan, hoidin vielä siinäkin sairauden tilassa lapsen iltatoimet, siivosin jäljet jne. Mies toki harmitteli, kun joutuu sairauteni aikana KAIKEN TEKEMÄÄN.
Luonnollisesti tilanteet, jossa oma vointini on huonontunut, ensimmäinen reaktio mieheltä on liittynyt huoleen siitä, että joutuuko hän hoitamaan nyt kaiken lapseen liittyvän jos minä olen sairaana. Ja voivottelut päälle, miten se on niin rankkaa ja rasittavaa.
Ja ihan on mies lapsen halunnut, isäksi halunnut jne. En pysty ymmärtämään, miten ihminen joka pystyy hoitamaan normaalit kotityöt jopa tunnollisemmin kuin minä tilanteessa kuin tilanteessa, ei sitten pysty hoitamaan mitään lapseen liittyvää ilman että uupuu hengiltä.
Todella järkyttävää! Olen saanut sellaisen kuvan, että valtaosa miehistä käyttäytyy juurikin noin. Voimia sinulle!
-Ap
äläpä yleistä..
t. lähi-isä kahdelle teinille.
Ei aina. Mulla on ainakin mies joka hoitaa lapsiaan ihan oma-aloitteisesti, käy lasten kanssa uimahallissa, kylässä tms. että mä saan välillä omaa aikaa. Ja jos meillä on toinen aikuinen sairaana, niin se toinen silloin hoitaa koko paletin. Yövalvomiset mä hoidan kokonaan, mies taas sitten herää aikaisemmin ja herättää mut vasta kun lähtee itse töihin.
Vierailija kirjoitti:
tämä kuulostaa ihan mun ex-vaimolta...
Onneksi on exä.
t. tuo sama lähi-isä kahdelle teinille.
Ei ole joka perheessä. Meillä mies hoitaa elatuksen kun oon kotihoidon tuella kotona. Silti hän hoitaa myös lapsia iltaisin ja viikonloppuisin.
Naiset haluavat tuhlata rahaa kaikkeen turhaan lapsiin vedoten ja syyllistää miehiä jos ei halua tuhlata rahaa kun mies haluaisi turvata tulevaisuuden säästämällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä kuulostaa ihan mun ex-vaimolta...
Onneksi on exä.
t. tuo sama lähi-isä kahdelle teinille.
Ääritapaus!
No eihän kaikki av mamat voikaan saada lapsistaan huolehtivaa isää. Silloin on helppo olettaa kun itsellä ei ole sellaista niin ei voi sitten olla muillakaan. Mutta kyllä niitä on, uskokaan tai älkää, on paljon isiä jtka maksavat ihan samalla tavalla kaiken lapsilleen kuin äitikin, tai jopa kaiken. :)
Meillä on 2 jo aikuista lasta ja mies oli vaativan työn lisäksi erittäin hyvä isä ja aviomies. Ei ole itsekäs eikä pihi ollut koskaan. Perhekeskeinen ihminen. Aikuinen fiksu mies. Ja kuinka ollakaan yhä olemme yhdessä ja läheiset välit opiskeleviin 2kymppisiin lapsiin.
Ei meillä ole noin. Mulla on omaa aikaa joka ilta klo 19 eteenpäin kun mies hoitaa iltatoimet ja nukkumaanmenon. Minä hoidan mahdolliset yöheräämiset (harvoin) ja päivän, lapsi vielä pieni ja kotona. Jos kuka tahansa perheessä on sairaana niin lasketaan vaan rimaa ja tehdään ihan pakolliset, ruokaa saa ostettua valmiina ja siivota voi myöhemmin.
Minä tein lapseni miehen kanssa, joka sellaisen halusi. Ei nyt samalla lailla hoida kuin minä, mutta hoitaa kuitenkin. Rahanmenosta välillä valittaa, mutta ymmärtää esim. vaippoja olevan pakollinen menoerä, eikä myöskään valita siitä, että ostetaan niitä kalliimpia vaippoja. Mies ei mielellään laita rahojaan vauvan leluihin tai vaatteisiin, mutta nytkin miettii uuden auton hankintaa, että vauvan kanssa olisi turvallisempaa matkustaa.
Ap, ÄLÄ YLEISTÄ.
Vaikka sun kohdalle onkin sattunut vastuuta pakoileva mieslapsi niin kaikki miehet eivät todellakaan toimi noin.
Omien lasteni isä kantoi vastuunsa. Omat veljeni ovat aivan esimerkillisiä isiä.
Laatukeskustelu taas kerran, Pärttyli! Kyllä maailma näitä tehtailemalla muuttuu paremmaksi!
Ainakin meillä oli. Nyt jo eksä eikä ole edes halunnut nähdä lapsiaan useampaan kuukauteen. Ja mikä valitus elareista.